Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἌρτεμις Ολυμπιάς Αγγελίδου Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
31/12/2018 Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους Ενότητα Γ2.3γ (Προβλήματα χρήστη) Ο Δάσκαλος
2
Ενότητα Γ2.3γ (Περιγραφή)
31/12/2018 Ενότητα Γ2.3γ (Περιγραφή) Ο Δάσκαλος θα θυμίσει τους στόχους του προηγούμενου μαθήματος.(1’) Ο Δάσκαλος θα αναφερθεί στους στόχους (5’) Θα λύσουν ασκήσεις ομαδικά για ενημέρωση και εμπέδωση των στόχων, συνεργαζόμενοι με τον δάσκαλο (20’) Θα λύσουν ασκήσεις ατομικά (10’) Ο δάσκαλος θα ανακεφαλαιώσει (4’) Θα έχουν αξιολογική εργασία για το σπίτι (1’) Ο Δάσκαλος
3
Προβλήματα που σχετίζονται με τον Χρήστη Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα
31/12/2018 Στόχοι Μαθήματος (Βασικές Έννοιες) Προβλήματα που σχετίζονται με τον Χρήστη Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα Σύνδρομο του Ψημένου Δέρματος Εργονομία Παραγωγικότητα Εθισμός Ο Δάσκαλος
4
Να αναφέρουμε συνήθη προβλήματα που παρουσιάζονται στο χρήστη από τη χρήση του υπολογιστικού συστήματος και να τα αναγνωρίζουμε σε παραδείγματα. Να αναφέρουμε τρόπους προστασίας/αντιμετώπισης των προβλημάτων που σχετίζονται με τον χρήστη και να προτείνουμε τους κατάλληλους σε παραδείγματα 31/12/2018 Στόχοι Μαθήματος Ο Δάσκαλος
5
Να λύσετε τις πιο κάτω ασκήσεις ομαδικά και σε συνεργασία με τον Δάσκαλο. (Φύλλα Εργασίας σελ (32-35) ασκήσεις (1-4)(20’) 31/12/2018 Ο Δάσκαλος
6
Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 33)(10’)
31/12/2018 Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 33)(10’) Ατομικά Άσκηση 5 (QuizΓ.2.M5.htm ) Ο Δάσκαλος
7
Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 35)
31/12/2018 Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 35) Άσκηση 16 Παρατήρηση: Οι ασκήσεις να γίνουν σε φύλλο Α4 και να επιστραφούν στο Δάσκαλο το επόμενο μάθημα. Ο Δάσκαλος
8
Πηγές Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: 38-43) 31/12/2018
Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: ) Ο Δάσκαλος
9
Προβλήματα που σχετίζονται με τον Χρήστη
31/12/2018 Προβλήματα που σχετίζονται με τον Χρήστη Φυσικές Παθήσεις Παραγωγικότητα Εθισμός Απώλεια Προσωπικών Δεδομένων Ο Δάσκαλος
10
Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα
31/12/2018 (RSI - Repetitive Strain Injury). Είναι μια επώδυνη κατάσταση στο χέρι, συγκεκριμένα στην περιοχή του καρπού, η οποία προκαλείται από συμπίεση του μέσου νεύρου στον καρπό. Ο Δάσκαλος
11
Σύνδρομο του Ψημένου Δέρματος
31/12/2018 Σύνδρομο του Ψημένου Δέρματος (Toasted Skin Syndrome). Αποχρωμάτιση του δέρματος στα πόδια ή σε άλλα μέρη του σώματός μας, η οποία προκαλείται από τη θερμότητα που εκπέμπει ο φορητός μας υπολογιστής όταν τον ακουμπάμε πάνω στα πόδια μας. Ο Δάσκαλος
12
31/12/2018 Εργονομία Επιστήμη η οποία ασχολείται με τις συνθήκες εργασίας, και έχει στόχο τόσο τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας όσο και για τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων. Ο Δάσκαλος
13
31/12/2018 Παραγωγικότητα Η σχέση μεταξύ των απαιτούμενων πόρων (εισροών) που πρέπει να δαπανηθούν για να ολοκληρωθεί μια συγκεκριμένη εργασία και του αποτελέσματος (εκροών) της εργασίας. Ο Δάσκαλος
14
31/12/2018 Εθισμός Διαταραχή η οποία προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου και σχετίζεται με την υπέρμετρη και προβληματική χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου Ο Δάσκαλος
15
31/12/2018 Πιο κάτω παρουσιάζονται με πιο μεγάλη λεπτομέρεια οι προηγούμενοι στόχοι Ο Δάσκαλος
16
Εργονομία Ο όρος εργονομία προέρχεται από δύο ελληνικές λέξεις:
“έργο” και “νόμος”. H εργονομία ασχολείται με τη σχέση ανθρώπινης απόδοσης και εργασιακών απαιτήσεων. Τα τελευταία χρόνια η επιστήμη της Εργονομίας προσπαθεί να προσαρμόσει τις μηχανές στις ανθρώπινες ικανότητες, αντί για προσαρμογή του ανθρώπου στα χαρακτηριστικά της μηχανής. Επίσης προσπαθεί να μειώσει και το κίνδυνο ατυχήματος ή βλάβης για τους εργαζόμενους και να κάνει την εργασία ασφαλή και αποδοτικότερη ταυτόχρονα.
17
Φυσικές Παθήσεις Μυοσκελετικές διαταραχές - Σύνδρομο RSI (Repetitive Strain Injuries) Το σύνδρομο RSI περιλαμβάνει μια ολόκληρη κατηγορία κακώσεων που προκαλούνται στους μύες, τους τένοντες, τα νεύρα και άλλους μαλακούς ιστούς του σώματος, ως αποτέλεσμα υπερβολικής ή κακής μακροχρόνιας χρήσης συγκεκριμένων συσκευών και μεγάλου αριθμού συχνά επαναλαμβανόμενων κινήσεων, που γίνονται με λάθος τρόπο. Τα σημεία του σώματος που συχνότερα επηρεάζονται από το σύνδρομο RSI είναι τα δάκτυλα, η παλάμη, ο καρπός, ο βραχίονας, ο αγκώνας, ο ώμος, ο αυχένας και η πλάτη. Οι πιο συχνές εκδηλώσεις του συνδρόμου περιλαμβάνουν:
18
Γιατί είναι σημαντικό να έχω σωστή θέση εργασίας στον υπολογιστή;
Η σωστή θέση στο υπολογιστή είναι πολύ σημαντική διότι μειώνει τις φορτίσεις που δέχεται η σπονδυλική στήλη και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες τραυματισμού της. Αυτό είναι πολύ σημαντικό ειδικά σε μια κοινωνία στην οποία χρησιμοποιείται αρκετά ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και πολλές ώρες χωρίς να έχουμε εκπαιδευτεί στην σωστή εργονομία. Η κακή στάση μπορεί να είναι υπεύθυνη για πόνο στην μέση , πόνο στον αυχένα , πόνο στους ώμους, πονοκέφαλο κ.α.
19
Καθιστή θέση: Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείται μια εργονομική σωστή καρέκλα η οποία σας προσφέρει σταθερή και σωστή στάση της σπονδυλικής στήλης. Το ύψος της καρέκλας πρέπει να επιτρέπει στα γόνατα σας να βρίσκονται σε γωνία 90ο μοιρών (είναι πολύ σημαντικό τα γόνατα να μην ξεπερνούν το ύψος των ισχίων) και τα πέλματα σας να έχουν πλήρη επαφή με το πάτωμα. Η λεκάνη σας πρέπει να ακουμπά στην καρέκλα και να υπάρχει μια υποστήριξη για την οσφυϊκή μάρα της σπονδυλικής στήλης ( εάν δεν διαθέτει η καρέκλα τον αντίστοιχο σχεδιασμό τότε χρησιμοποιούμε μια τυλιγμένη πετσέτα ή ένα μικρό μαξιλάρι ). Οι ώμοι σας πρέπει να είναι προς τα πίσω και το πιγούνι σας προς τα μέσα. Καλό επίσης είναι οι αγκώνες μας να έχουν μια υποστήριξη
20
Ανθρώπινοι παράγοντες
Να έχουμε το σώμα μας σε άνετη στάση Να πατάμε τα πλήκτρα όσο το δυνατόν πιο ελαφρά. Να σηκωνόμαστε και να περπατάμε μετά από μία ώρα εντατικής ενασχόλησης με τον υπολογιστή. Να μη στεκόμαστε στην ίδια θέση για πολλή ώρα. Να εναλλάσσουμε εργασίες που γίνονται με υπολογιστή, με εργασίες στις οποίες δεν χρειάζεται η χρήση υπολογιστή. Να κλείνουμε σε τακτά διαστήματα τα μάτια μας για λίγα λεπτά. Να εστιάζουμε κάθε 10 λεπτά περίπου σε κάποιο μακρινό σημείο, εκτός οθόνης.
21
Ανθρώπινοι παράγοντες
Να επισκεπτόμαστε μία φορά, τουλάχιστον, το χρόνο τον οφθαλμίατρο για προληπτικό έλεγχο των ματιών μας. Η οθόνη και το πληκτρολόγιο βρίσκονται ακριβώς. Οι αγκώνες πρέπει να είναι θέση 90ο κάμψης με τους ώμους χαλαρούς και τα αντιβράχια να υποβαστάζονται στα μπράτσα της καρέκλας. Τα γόνατα σε 75ο με 90ο γωνία, και πρέπει να πατάει όλο το πέλμα προτιμότερο σε ένα υποπόδιο. Η γωνία της πλάτης του καθίσματος πρέπει να είναι 105ο γωνία. Πρέπει να υποβαστάζεται και να διατηρείται η οσφυϊκή λόρδωση στο επίπεδο της μέσης Συχνά διαλείμματα για νερό, μερικά βήματα και διατάσεις στην αυχενική περιοχή (5 λεπτά κάθε μία ώρα)
22
Οθόνη Η οθόνη πρέπει να είναι μπροστά στα μάτια μας έτσι ώστε να μη χρειάζεται να τεντώνουμε το λαιμό μας προκειμένου να δούμε την εικόνα. Πολλές φορές παίρνουμε λανθασμένη στάση όταν προσπαθούμε να συγκεντρωθούμε σε κάτι που βλέπουμε στην οθόνη.
23
Πληκτρολόγιο Κατά τη πληκτρολόγηση η παλάμη και ο καρπός να είναι σε θέση ευθεία παράλληλη με το επίπεδο του δαπέδου Οι αγκώνες να βρίσκονται όσο το δυνατό κοντύτερα στο κορμό , να ακουμπούν στο γραφείο και να σχηματίζουν με το βραχίονα γωνία 900. Τα χέρια να ξεκουράζονται σε τακτά διαστήματα Στα πλήκτρα να είναι ευκρινώς τοποθετημένες οι ενδείξεις των γραμμάτων και αριθμών.
24
Ποντίκι Να το πιάνουμε χρησιμοποιώντας όλη την παλάμη μας, και να το μετακινούμε κινώντας όλο το βραχίονά μας. Να μην είναι πολύ μακριά ή πολύ κοντά στο χέρι μας. Η κίνηση για να το εντοπίσουμε να γίνεται αβίαστα. Αν είναι δυνατόν, να εναλλάσσουμε το χέρι με το οποίο το χειριζόμαστε (λίγη ώρα με το δεξί και λίγη με το αριστερό). Δε χρειάζεται να πατάμε με δύναμη τα πλήκτρα του. Η χρήση του mouse pad διευκολύνει την κίνηση του και ελαττώνει την προσπάθεια που χρειάζεται να καταβάλλουμε.
25
Εθισμός στο Internet Ένα στα πέντε παιδιά παρουσιάζει προβλήματα με την κατάχρηση Διαδικτύου. Ο πιο συχνός λόγος χρήσης του Διαδικτύου είναι τα on line παιχνίδια. Με ερευνά αποδεικνύετε ότι το 8% των παιδιών κάνει χρήση του Διαδικτύου πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα και περίπου 3 από τους 10 έφηβους σερφάρει σε καθημερινή βάση.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.