Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈρχιμήδης Αναγνωστάκης Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
1η εβδομάδα ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας Νίκος Μπλάνας
2
Έρευνα αγοράς και παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας
Επιχειρηματικός φορέας – ιστορικό και βασικά στοιχεία του σχεδίου επένδυσης Έρευνα αγοράς και παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας Τόπος εγκατάστασης της μονάδας και περιβαλλοντικές επιπτώσεις Τεχνική και Τεχνολογία παραγωγής Εισροές παραγωγής Οργάνωση της παραγωγής και γενικά έξοδα κατά τομείς Οργάνωση διοίκησης, διαχείρισης, διάθεσης – εμπορίας Στελέχωση και εργατικό δυναμικό Υπολογισμός κεφαλαίου κίνησης Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
3
Πραγματοποίηση του σχεδίου επένδυσης: κατασκευή και έναρξη λειτουργίας
Συνολικό κόστος επένδυσης (πάγιες επενδύσεις, έξοδα ίδρυσης – οργάνωσης, κεφάλαιο κίνησης, απρόβλεπτα) Χρηματοδοτικό πρόγραμμα (πηγές χρηματοδότησης) Λειτουργικό κόστος και συνολικό κόστος παραγωγής (κόστος παραγωγής + δαπάνες διάθεσης + δαπάνες διοίκησης = λειτουργικό κόστος + χρηματοδοτικά έξοδα + αποσβέσεις = συνολικό κόστος παραγωγής Ιδιωτική – χρηματική και οικονομική – κοινωνική αξιολόγηση Γενικό συμπέρασμα Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
4
1. Επιχειρηματικός φορέας, ιστορικό και βασικά στοιχεία σχεδίου επένδυσης Πως ξεκίνησε η ιδέα – βασικά στοιχεία του σχεδίου επένδυσης Ο επιχειρηματίας φορέας – επενδυτής η ιστορία του σχεδίου επένδυσης η παρούσα «μελέτη εφικτότητας» κόστος προπαρασκευαστικών εργασιών, προμελετών, μελετών και άλλων ερευνών Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
5
2. Ερευνα αγοράς και παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας
2. Ερευνα αγοράς και παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας Έρευνα ή ανάλυση αγοράς Πρόβλεψη των πωλήσεων και marketing των προϊόντων Πρόγραμμα παραγωγής Παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας (άριστο μέγεθος) διάγραμμα 2.3-1: έρευνα αγοράς και προσδιορισμός του μεγέθους της μονάδας Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
6
Η έρευνα σταματά Ή αναζητείται Άλλο προϊόν ΝΑΙ ΟΧΙ Άλλη ευκαιρία
Ορίζεται ο αντικειμενικός σκοπός της Έρευνας αγοράς από τα συμπεράσματα της Προμελέτης εφικτότητας ή άλλης πηγής πληροφοριών Διεξάγεται συστηματική Έρευνα αγοράς Προσδιορίζεται το μέγεθος και η σύνθεση της Αποτελεσματικής ζήτησης του προϊόντος Ή και των υποπροϊόντων Υπάρχει αποτελεσματική ζήτηση για το προϊόν ή Τα υποπροϊόντα ? Η έρευνα σταματά Ή αναζητείται Άλλο προϊόν Άλλη ευκαιρία επένδυσης ΝΑΙ ΟΧΙ Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
7
(συνέχεια) Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
Προσδιορίζεται το ποσοτικό μέγεθος της ζήτησης του προϊόντος (προβλεπόμενη ζήτηση) και το μέγεθος των Πωλήσεων (προβλέψεις ακαθαρίστων εσόδων) Προσδιορίζεται το πρόγραμμα Παραγωγής της μονάδας Προσδιορίζεται το άριστο μέγεθος της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
8
αποτελεσματική ζήτηση = πραγματική κατανάλωση
έρευνα αγοράς αποτελεσματική ζήτηση = πραγματική κατανάλωση Δηλαδή το σύνολο της ποσότητας που διατίθεται για τελική χρήση. Αν δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε την πραγματική κατανάλωση, τότε υπολογίζω την: φαινομενική κατανάλωση «C» C=Pt + (Mt-Xt) + (So-St) t= έτος παραγωγή + (εισαγωγές-εξαγωγές) + (αποθέματα αρχή – τέλος έτους) Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
9
Προβλέψεις εσωτερικής και εξωτερικής ζήτησης.
Παράγοντες που επηρεάζουν την ζήτηση. 7. επιλογή του στόχου πωλήσεων, έσοδα πωλήσεων (R) R=Q*P, όπου Q:ποσότητα και P:τιμή 8. τιμολόγηση των προϊόντων (επηρεάζει τον όγκο πωλήσεων και το καθαρό οικονομικό αποτέλεσμα) 9. προβολή και διαφήμιση του προϊόντος 10. δίκτυο διανομής (οργάνωση και δαπάνη λειτουργίας του) 11. προσδιορισμός «άριστου» μεγέθους παραγωγής (εφικτή παραγωγή – ονομαστική παραγωγή) ελαχιστοποίηση μοναδιαίου κόστους παραγωγής. Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
10
1η εβδομάδα ΤΟΠΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ (διάγραμμα 2.4-1) Προσδιορισμός ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, ακριβής τοποθεσία Αντικειμενικά κριτήρια επιλογής, συντελεστές στάθμισης Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας Νίκος Μπλάνας
11
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2.4-1: διαδικασία και μεθοδολογία επιλογής του τόπου
εγκατάστασης του σχεδίου επένδυσης Είναι ευνοϊκή η έρευνα αγοράς? Έχει προσδιοριστεί το μέγεθος παραγωγής και η παραγωγική δυναμικότητα της μονάδας? Εκπονούμε προκαταρκτική τεχνική ανάλυση κυρίως για τον προσδιορισμό των αναγκών σε χώρους Με βάση τις πληροφορίες για τη φύση του Προϊόντος και πιθανή Σχέση με ορισμένη περιοχή Με βάση τις πληροφορίες για την πρόβλεψη της Ζήτησης του προϊόντος και Τη γεωγραφική περιοχή Των καταναλωτών (κέντρα αγοράς) Με βάση τις ανάγκες Για πρώτες Ύλες και εισροές Και τον τόπο Προμήθειας τους Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
12
Επιλέγουμε προκαταρκτικά την καλύτερη τεχνολογία παραγωγής και
Προσδιορίζουμε προκαταρκτικά τις εφικτές εναλλακτικές τεχνολογίες παραγωγής Επιλέγουμε προκαταρκτικά την καλύτερη τεχνολογία παραγωγής και Εκτιμούμε τις ανάγκες σε εργατικό δυναμικό και πιθανές Περιοχές προέλευσης του. Έρευνα ζήτησης χώρου Εκτιμούμε τις ανάγκες σε χώρους για παραγωγή, αποθήκες και εξυπηρέτηση προσωπικού. Καταρτίζουμε προκαταρκτικό σχέδιο φυσικής χωροθέτησης Όλων των κτισμάτων του σχεδίου επένδυσης. Εκτιμούμε τις Συνολικές ανάγκες σε χώρους (τετραγωνικά μέτρα) Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
13
Έρευνα προσφοράς χώρου
Αναζητούμε εναλλακτικές γεωγραφικές περιοχές και Καταρτίζουμε σχετικό πίνακα αξιολόγησης τους: Επιλέγουμε την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή Αναζητούμε εναλλακτικές τοποθεσίες εγκατάστασης στην επιλεγμένη γεωγραφική περιοχή: Καταρτίζουμε σχετικό πίνακα αξιολόγησης Επιλέγουμε τον τόπο εγκατάστασης Έρευνα προσφοράς χώρου Προχωρούμε στις διαπραγματεύσεις για την απόκτηση του οικοπέδου Εγκατάστασης της μονάδας Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
14
Τόπος εγκατάστασης της επιχείρησης Ευρύτερης περιοχής Προσδιορισμός
Ακριβούς τοποθεσίας Την επιχείρηση – Βιωσιμότητα της Αφορά Πολιτεία – Περιφερ.Οικονομική Ανάπτυξη Περιοχή – Απασχόληση, οικονομική ανάπτυξη κτλ Σύγκριση Εναλλακτικών Επιλογή της βέλτιστης Περιοχών Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
15
1) Προκαταρτική ανάλυση
Διαδικασία επιλογής: 1) Προκαταρτική ανάλυση Φύση του προϊόντος και η ανάγκη εντοπισμού σε μία περιοχή. Ανάγκες για πρώτες ύλες ή άλλες εισροές. Ζήτηση κατά γεωγραφικές περιοχές Κέντρα κατανάλωσης του προϊόντος. Πιθανή ανάγκη σύνδεσης τεχνολογίας και τόπου εγκατάστασης. Εκτίμηση αναγκών σε εργατικό δυναμικό και πιθανές περιοχές προέλευσής τους. Εκτίμηση των αναγκών της επένδυσης σε χώρους (m2). 2) Αναζήτηση εναλλακτικών γεωγραφικών περιοχών και επιλογή της κατάλληλης περιοχής. Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
16
Κατάλογος των περιοχών που συγκεντρώνουν τα εξής πλεονεκτήματα:
Κλιματολογικές συνθήκες Ύπαρξη πρώτων υλών Γειτνίαση με κέντρα κατανάλωσης Επαρκείς εργατικό δυναμικό Επάρκεια γης και κόστος αυτής Επάρκεια οικονομικής, κοινωνικής και διοικητικής υποδομής, ύπαρξη ΒΙ.ΠΕ. Ύπαρξη φορολογίας και άλλων κινήτρων Ευγενής υποδοχή από τους κατοίκους Διαφύλαξη του περιβάλλοντος Διάθεση λυμάτων Συμβολή στην αποκέντρωση Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
17
Εξέταση 2-3 περιοχών και ανάλυση για κάθε μία των εξής παραγόντων
Γενικές συνθήκες Wi Α Β Γ Κόστος γής Xα Xβ Xγ Τοπικές συνθήκες Αποδοχή από τους κατοίκους Διαφύλαξη περιβάλλοντος Διάθεση αποβλήτων Κόστος διαμόρφωσης χώρου Άλλα στοιχεία Τοπικές συνθήκες Wi Α Β Γ Κλίμα Οικόπεδο & τοπικές συνθήκες Μεταφορικά δίκτυα Ύδρευση Ενέργεια Εργατικό δυναμικό Τοπικές αρχές-ασφάλεια Συνθήκες διαβίωσης Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
18
Wi = συντελεστής βαρύτητας Xi = η βαθμολογία Σ Xi Wi για κάθε λύση
Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
19
Διερεύνηση εναλλακτικών τεχνικών παραγωγής
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Διερεύνηση εναλλακτικών τεχνικών παραγωγής προδιαγραφές και κόστος ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού Χωροθέτηση όλων των εγκαταστάσεων του σχεδίου επένδυσης στον τόπο εγκατάστασης κτιριακές εγκαταστάσεις και έργα πολιτικού μηχανικού κόστος όλων των ανωτέρω Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
20
Επισήμανση και χαρακτηριστικά των υλικών και των άλλων εισροών
ΕΙΣΡΟΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Ζήτηση του προϊόντος – πρόγραμμα παραγωγής – εκτίμηση ποσότητας πρώτων υλών. Σκοπός: επισήμανση και εκλογή πρώτων υλών, εναλλακτικές λύσεις προμηθειών, κόστος προμηθειών Επισήμανση και χαρακτηριστικά των υλικών και των άλλων εισροών Επιλογή προγράμματος προμηθειών Εκτίμηση του κόστους των προμηθειών Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
21
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2.6-1: συνάρτηση του προγράμματος προμηθειών
προς το πρόγραμμα παραγωγής Έρευνα αγοράς Εκτίμηση της ζήτησης του προϊόντος Πρόγραμμα πωλήσεων για την ικανοποίηση της ζήτησης Πρόγραμμα παραγωγής που θα καταναλωθεί από τους καταναλωτές - χρήστες Μέγεθος παραγωγικής δυναμικότητας μονάδας και Προκαταρκτική επιλογή τεχνολογίας παραγωγής Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
22
Πρόγραμμα προμηθειών, υλικών και άλλων εισροών Πρόγραμμα στελεχών και
εργατικό δυναμικό Υλικά και πρώτες ύλες Άλλες εισροές ηλεκτρική Ενέργεια, νερό κ.λ.π. Διοικητικά στελέχη Υπάλληλοι και εργατικό δυναμικό Επιλογή τόπου εγκατάστασης Διδασκαλία Νο 3 Νίκος Μπλάνας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.