Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α.
14/11/2018

2 Ειδικότεροι στόχοι του Π.Ι.
Η παροχή πολλών και ποικίλων ερεθισμάτων Η ικανοποίηση της ανάγκης των μαθητών για κάθε είδους δημιουργική έκφραση Η απασχόληση των μαθητών, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες δεξιότητες των καθενός και κλίσεις Η βίωση ευχάριστων συναισθημάτων και η διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι στην εργασία και το σχολείο Η αλληλεπίδραση των μαθητών και η δημιουργία καλών διαπροσωπικών σχέσεων Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας 14/11/2018

3 Ειδικότεροι στόχοι του Π.Ι.
Η διευκόλυνση των γονέων Ο περιορισμός της ανεργίας των νέων με την απασχόληση στα ολοήμερα Η πρόληψη της παιδικής παραβατικότητας Η διεύρυνση των μορφωτικών αγαθών Η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία (ΠΙ, 1994) 14/11/2018

4 προβληματισμοί Υπάρχουν πιθανές αρνητικές επιπτώσεις;
Ποια τα θετικά αποτελέσματα; Πως πρέπει να αξιοποιείται ο επιπλέον χρόνος; 14/11/2018

5 τα πλεονεκτήματα Ωφελούνται τα παιδιά από τα χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα και όχι μόνο Τα παιδιά επιδεικνύουν επαυξημένες ακαδημαϊκές ικανότητες, μειωμένες πιθανότητες να επαναλάβουν την ίδια τάξη Μεγαλύτερη συμμετοχή στην τάξη Παραγωγικότητα Ανεξαρτησία στη μάθηση Λιγότερο άγχος, απογοήτευση, θυμό, απόρριψη 14/11/2018

6 μειονεκτήματα Κίνδυνος να δοθεί έμφαση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία
Να σχολειοποιηθεί το νηπιαγωγείο Ο επιπλέον χρόνος να αποδειχθεί κουραστικός 14/11/2018

7 το ελληνικό ολοήμερο νηπιαγωγείο
Η φιλοσοφία και οι στόχοι του δε διαφέρουν από κείνους του κλασικού νηπιαγωγείου, αλλά υπάρχει άνεση χρόνου για την επίτευξη των στόχων αυτών. Εξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες, καθώς αυξάνονται δραματικά οι εργαζόμενοι γονείς, τα διαζύγια, οι άγαμες μητέρες και άλλα και συνεπώς, όλο και περισσότερο τα παιδιά χρειάζονται φροντίδα εκτός σπιτιού. Επίσης θεωρείται δύσκολο να ανταποκριθούν οι νηπιαγωγοί στις απαιτήσεις των σύγχρονων προγραμμάτων σε 3-31/2 ώρες. Επιπλέον υποστηρίζεται πως ένα ποιοτικό ολοήμερο πρόγραμμα στο σχολείο προσφέρει ποικίλα οφέλη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, σε αντίθεση με ένα δύο χώρους (παιδικό σταθμός, σπίτι γιαγιάς) που μπορεί να βρεθούν τα νήπια ημερησίως και στους οποίους μπορεί να υπάρχουν διαφορές στη φιλοσοφία και την ποιότητα (Ντολιοπούλου1999). 14/11/2018

8 Ο πρόσθετος χρόνος στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα χρησιμοποιείται για να προσφέρει επιπλέον κατάλληλες δραστηριότητες, με σκοπό τον εμπλουτισμό, την ποικιλία και το βάθος των εμπειριών των μικρών παιδιών. Ωστόσο, πολλές φορές τα προγράμματα «εμπλουτισμού» μπορεί αντίθετα να είναι ένας ευφημισμός για την καταπάτηση των προγραμμάτων της πρώτης δημοτικού, σε μια προσπάθεια με λανθασμένη κατεύθυνση να επισπευτεί η γνωστική ανάπτυξη των παιδιών (Fromberg, 2000). 14/11/2018

9 Η κίνηση υπέρ του διευρυμένου ωραρίου δημιούργησε ενδοιασμούς ( μήπως κουράζονται ή πιέζονται τα παιδιά, μήπως τα προγράμματα είναι πολύ ακαδημαϊκά κλπ). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο όχι μόνο δεν είναι αρνητικό για τα παιδιά, αλλά αντίθετα υπάρχουν αποδείξεις για θετικά αποτελέσματα το ολοήμερο νηπιαγωγείο παρουσιάζει πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτό του συνηθισμένου ωραρίου, ειδικά για τα παιδιά που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα (Ντολιοπούλου 2003). 14/11/2018

10 Τα οφέλη ολοήμερου νηπιαγωγείου
Όμως σε ένα ολοήμερο πρόγραμμα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να δοθεί έμφαση στην ακαδημαϊκή διδασκαλία, και να μετατραπεί το νηπιαγωγείο σε μια μορφή πρώτης δημοτικού. Ο επιπλέον χρόνος δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να «καλλιεργηθούν μερικά «προ» (προανάγνωση, προγραφή ) που αφορούν την επόμενη σχολική βαθμίδα, αλλά να παρέχεται συνολικά θεωρημένη διεπιστημονική και διεργασιακή αγωγή (Φράγκος, 1993). 14/11/2018

11 Άλλωστε ο επιπλέον χρόνος είναι κύριο πλεονέκτημα του ολοήμερου νηπιαγωγείου καθώς:
Παρέχεται περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη εκπαίδευση και για ένα πρόγραμμα αναπτυξιακά κατάλληλο. Υπάρχει περισσότερος χρόνος για να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική αυτοεικόνα και περισσότερο σεβασμό για τον εαυτό τους και για τους άλλους. Οι χρονικές φάσεις για μαθησιακές εμπειρίες είναι μεγαλύτερες και πραγματοποιούνται σε πιο ξεκούραστη ατμόσφαιρα. Υπάρχει περισσότερος χρόνος για να παρατηρεί η νηπιαγωγός τα παιδιά, να ανακαλύπτει τις προσωπικές τους ανάγκες και να δείχνει μεγαλύτερη προσοχή στο καθένα χωριστά. (Ντολιοπούλου,1999). 14/11/2018

12 Η ημέρα κυλάει με λιγότερο άγχος για τα παιδιά και τις παιδαγωγούς.
Γενικά παρέχεται περισσότερος χρόνος να μιλούν, να επιλύουν προβλήματα και να σκέφτονται κριτικά. Υπάρχει μεγαλύτερη ευλυγισία στο πρόγραμμα και περισσότερος χρόνος για παιγνίδι, συζητήσεις, εξερευνήσεις, ανακαλύψεις (βιωματική, ενεργητική μάθηση), στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη λήψη αποφάσεων, καθώς και για δραστηριότητες που συνήθως δεν αναπτύσσονται αρκετά σε αυτό (π.χ. εκπαιδευτικοί περίπατοι, μαγειρική, δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο). Η ημέρα κυλάει με λιγότερο άγχος για τα παιδιά και τις παιδαγωγούς. 14/11/2018

13 δομή- οργάνωση-λειτουργία
προϋποθέσεις: α. Το ολοήμερο τμήμα πρέπει να είναι αμιγές β. πρέπει το ωράριο να είναι εναλλασσόμενο γ. η συνεργασία ανάμεσα στις δύο νηπιαγωγούς δ. η αποδοχή του ωραρίου από τους γονείς ε. σεβασμός στο βιορυθμό των παιδιών 14/11/2018

14 Οργανωμένο πρόγραμμα οργανωμένο σύστημα εργασίας σημαίνει με εξοικονόμηση δυνάμεων και χρόνου για καλύτερα δυνατά αποτελέσματα βασικός παράγοντας ο χώρος και η οργάνωσή του Η ώρα του γεύματος και της ξεκούρασης έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα 14/11/2018

15 Το γεύμα έχει εκτός από βιολογικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα
αποκτούν καλές διατροφικές συνήθειες αποκτούν αυτονομία αυτοεξυπηρετούνται αποκτούν γενικά κοινωνικές δεξιότητες 14/11/2018

16 Η ώρα της χαλάρωσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα: προάγεται η συνεργασία
διευθετούνται οι μεταξύ τους συγκρούσεις η τήρηση κανόνων (σιωπούν, μιλούν χαμηλόφωνα) 14/11/2018

17 ωρολόγιο πρόγραμμα το πρόγραμμα αποτελεί το πλαίσιο οργάνωσης του
το πρόγραμμα αποτελεί το πλαίσιο οργάνωσης του ημερήσιου χρόνου αδρά οριοθετημένο σε χρονικές περιόδους, ελαστικό, ευέλικτο, χωρίς αυστηρή δομή με εναλλαγές δραστηριοτήτων τα μόνα σταθερά σημεία: Η πρωινή υποδοχή Το δεκατιανό, το διάλειμμα Το γεύμα, η ανάπαυση Η αποχώρηση 14/11/2018

18 Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η νηπιαγωγός: Διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 2η νηπιαγωγός: – συνεργασία των δύο νηπιαγωγών 8:00 – 8:15 8:00- 9:00 Προσέλευση νηπίων Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων Προσευχή 9:00 – 9:30 Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων 9:30 – 10:30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 10:30 -11:15 Πρόγευμα – Διάλειμμα 11:15 -12:00 Παιδαγωγικά Παιχνίδια 12:00 – 12: 30 Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων 12: :00 Διάλειμμα 13:00- 13:45 Προετοιμασία γεύματος- Γεύμα 13:45- 14:30 Χαλάρωση – Ύπνος 14:30- 15:15 15:15- 15:45 Συζήτηση, Αξιολόγηση των ημερήσιων δραστηριοτήτων, Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας, Προετοιμασία για αποχώρηση 15:45 -16:00 Αποχώρηση των νηπίων 14/11/2018


Κατέβασμα ppt "ολοήμερο νηπιαγωγείο Κατερίνα Σαραφίδου Σχ. Σύμβουλος 39ης Περ. Π. Α."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google