Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διδάσκων: Κλειούσης Ε. Ελευθέριος

2 Η ενσωμάτωση των οργανωτικών προδιαγραφών της επιχείρησης σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί εγγύηση για την επιτυχή δράση της επιχείρησης.

3 ΕΙΔΗ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Τα πιο γνωστά είδη οργανογράμματος που παρουσιάζονται σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο είναι: Οργανόγραμμα κατά λειτουργική δραστηριότητα Οργανόγραμμα κατά προϊόν Οργανόγραμμα κατά πελάτη Οργανόγραμμα κατά γεωγραφική περιφέρεια Οργανόγραμμα κατά τομέα αγοράς

4 ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΆ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΔΙΕΥΘ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ Α΄ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ R&D TMHMA MARKETING ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΕΝΙΚΉ ΣΥΝΈΛΕΥΣΗ ΜΕΤΌΧΩΝ

5 ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΆ ΠΡΟΙΟΝ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΔΙΕΥΘ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Υπεύθυνος για το προϊόν Α ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Υπεύθυνος για το προϊόν Β Υπεύθυνος για το προϊόν Δ Υπεύθυνος για το προϊόν Γ

6 ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΆ ΠΕΛΑΤΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΔΙΕΥΘ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Υπεύθυνος για τον πελάτη Α ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Υπεύθυνος για τον πελάτη Β Υπεύθυνος για τον πελάτη Δ Υπεύθυνος για τον πελάτη Γ

7 ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΆ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΔΙΕΥΘ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Υπεύθυνος για την περιφέρεια Α ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Υπεύθυνος για την περιφέρεια Β Δ Γ

8 ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΆ ΤΟΜΕΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΔΙΕΥΘ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Υπεύθυνος για τα Σούπερ Μάρκετ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Υπεύθυνος για τα σχολεία Υπεύθυνος για τα νοσηλευτικά ιδρύματα Υπεύθυνος για τα μικρότερα καταστήματα πώλησης

9 «Τις μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις τις κάνουν οι άνθρωποι, αλλά και επιχειρήσεις κλείνουν ή είναι ελάχιστα αποδοτικές επειδή οι εργαζόμενοι σ’ αυτές δεν μπορούν, δεν ξέρουν ή και δεν θέλουν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων τους. Τη διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι, είτε αυτοί διοικούν είτε απλά εκτελούν». (Χυτήρης, Λ. 2001)

10 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Παράγοντες Τρόποι επίτευξης Ομοιότητα της εργασίας Εάν υπάρχει κοινός στόχος, η συνοχή είναι περισσότερο εξασφαλισμένη. Κατάλληλη θέση Εάν ο εργαζόμενος βρίσκεται στη κατάλληλη θέση, η απόδοση του είναι μεγαλύτερη και η συνεργασία με τους συναδέλφους εξασφαλισμένη. Επικοινωνία. Η ελεύθερη και ανοικτή επικοινωνία εξασφαλίζει την πιθανότητα μεγαλύτερης συνοχής. Μέγεθος της ομάδας Ο μικρός αριθμός ατόμων σε μια ομάδα εργασίας διασφαλίζει τη συνοχή της. Εξωτερικοί κίνδυνοι Η συνοχή εξασφαλίζεται όταν υπάρχει συντονισμός και κοινή δράση στην αντιμετώπιση εξωτερικών κινδύνων. Επιτυχία Η επιτυχία στην επίτευξη των στόχων εξασφαλίζει τη συνοχή των μελών της ομάδας εργασίας. Το στυλ της ηγεσίας Το είδος της ηγεσίας (αυταρχικό ή συμμετοχικό) που ασκείται από τους μάνατζερ επηρεάζει αρνητικά ή θετικά αντίστοιχα τη συνοχή των μελών. Κοινό υπόβαθρο Η ηλικία, τα ενδιαφέροντα, οι κοινές προσλαμβάνουσες παραστάσεις, η κοινή στάση σε θέματα της επιχείρησης, οι κοινές αξίες αποτελούν συνεκτικό κρίκο που διαρκώς παγιώνεται.

11 ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ Ανάλυση και περιγραφή της θέσης εργασίας: Είναι η διαδικασία συγκέντρωσης και καταγραφής των δραστηριοτήτων στις οποίες εκτελεί ένας εργαζόμενος, των απαιτήσεων, των τεχνικών και περιβαλλοντικών δεδομένων της θέσης και των προσόντων, γνώσεων, ικανοτήτων και υπευθυνοτήτων που πρέπει να συνδυάζει ο εργαζόμενος για την επιτυχή διεκπεραίωση της εργασίας του. Στρατολόγηση: Στο επιχειρηματικό σχέδιο γίνεται αναφορά στον ενδεικνυόμενο τρόπο στρατολόγησης για το αμέσως προσεχές διάστημα. Οι τρόποι ποικίλουν (π.χ., αγγελίες, sites, εταιρίες επιλογής προσωπικού κ.ά.) Επιλογή: Η επιλογή του υποψηφίου εστιάζεται στην προσωπικότητα και στα τυπικά προσόντα του. 1ο στάδιο: Το Βιογραφικό σημείωμα. 2ο στάδιο: Η προσωπική συνέντευξη για να σχηματιστεί ολοκληρωμένη εικόνα του υποψηφίου. Εκπαίδευση: Τα προγράμματα εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού πρέπει να οργανώνονται με ακρίβεια, σαφήνεια και λεπτομέρεια. Οι σημαντικότερες μέθοδοι επιμόρφωσης είναι : (Α. Η επιμόρφωση κατά τη διάρκεια της εργασίας. Β. Η επιμόρφωση εκτός χρόνου εργασίας). Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση αποτελεί κριτήριο επαγγελματικής εξέλιξης και χρησιμοποιείται ευρέως από τις επιχειρήσεις. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα μέσω ειδικών προγραμμάτων να προβαίνουν σε αντικειμενική αξιολόγηση και επαρκή εκπαίδευση των εργαζομένων σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς. Ανέλιξη-Εξέλιξη: Στο επιχειρηματικό σχέδιο γίνεται αναφορά των προαγωγών που θα γίνουν κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που ισχύει το σχέδιο.

12 Η ΜΕΘΟΔΟΣ START-UP Οι επιχειρήσεις ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους στη δημιουργία δικών τους οικονομικών μονάδων με τη στήριξη και τη συμπαράσταση της εταιρίας στην οποία εργάζονται μέχρι τώρα. Πολλές φορές η μεγάλη επιχείρηση είναι πελάτης της μικρής. Η μέθοδος αυτή έχει χρησιμοποιηθεί από χιλιάδες εργαζόμενους ανά τον κόσμο με πολύ μικρά ποσοστά αποτυχίας. Από τους νέους επίδοξους επιχειρηματίες θα πρέπει: Να αποφεύγεται η εγκατάλειψη της προγενέστερης εργασίας μέχρι την εδραίωση της νέας επιχείρησης. Να αποφεύγονται τα φιλόδοξα σχέδια για τις εγκαταστάσεις της υπό ίδρυση μονάδας. Να μην θεωρούν εξασφαλισμένη της επιτυχία. Να μη δαπανούν χρήματα για διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις. Να μην δανείζονται με υψηλότοκα τραπεζικά δάνεια. Να προτιμούν το leasing ή το factoring. Να μη απευθύνονται σε υψηλά αμειβόμενους χρηματοοικονομικούς συμβούλους. Να προσέχουν την επιλογή των συνεταίρων. Να είναι ρεαλιστές. Να ακούν τη γνώμη προσώπων του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος. Να είναι προετοιμασμένοι για εντατική εργασία.

13 ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google