Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυδοξία Μέλαινα Παπαστεφάνου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ακαδ. Έτος Δρ Σπύρος Αβδημιώτης & Δρ Χριστίνα Μπονάρου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό 10η Διάλεξη: Δεοντολογία δημοσίων σχέσεων στις τουριστικές επιχειρήσεις
2
Δεοντολογία Ο σωστός επιστήμονας και άριστος επαγγελματίας οφείλει να διέπεται από επαγγελματική δεοντολογία. Δεοντολογία: σύστημα ηθικής. Δεοντολογικού τύπου ηθική: λαμβάνει τη μορφή κωδικοποιημένων κανόνων για το ποιες είναι οι ηθικά αποδεκτές ή μη, «σωστές» και «λανθασμένες» πράξεις και συμπεριφορές. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
3
Δεοντολογία στις δημόσιες σχέσεις
Το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφέρεται ένας επαγγελματίας των δημοσίων σχέσεων καθώς και οι μέθοδοι που επιτρέπονται κατά την άσκηση του επαγγελματικού του καθήκοντος. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
4
Δεοντολογία & δημόσιες σχέσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις
Δεοντολογία & δημόσιες σχέσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις Η επιχείρηση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, όταν εμπνέει εμπιστοσύνη. H τιμιότητα είναι η καλύτερη πολιτική. Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν θα φέρουν αποτελέσματα εκτός αν τα μηνύματα τους είναι πιστευτά. Οι επαγγελματίες και οι εταιρίες των Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να είναι μέλη των Εθνικών Οργανισμών Δημοσίων Σχέσεων που διασφαλίζουν την κάλυψη τους και το υγιές του επαγγέλματος. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
5
Η εξέλιξη της δεοντολογία στις δημόσιες σχέσεις
Η εξέλιξη της δεοντολογία στις δημόσιες σχέσεις 20ος αι.: σταδιακή διάδοση των δημοσίων σχέσεων και δημιουργία και ανάπτυξη επαγγελματικού χώρου Σπουδαιότητα αποτελέσματος των λειτουργιών των δημοσίων σχέσεων στην κοινωνία. Εμφανής η ανάγκη δημιουργίας αρχών οι οποίες θα έπρεπε να διέπουν το επάγγελμα. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
6
Διεθνής Ένωση Δημοσίων Σχέσεων International Public Relations Association (IPRA)
1η Μαΐου 1955, Λονδίνο: ίδρυση από ομάδα επαγγελματιών των δημοσιών σχέσεων με πρωτεργάτες Ολλανδούς & Άγγλους Ελβετία (1970): έδρα του IPRA 700 περίπου μέλη (εθνικοί και περιφερειακοί οργανισμοί) από 80 χώρες του κόσμου. Στόχοι της ένωσης: η προβολή και επίτευξη της επαγγελματικής αναγνώρισης, η καλύτερη μόρφωση και ηθική καταξίωση των επαγγελματιών που ασχολούνται διεθνώς με τις δημόσιες σχέσεις. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
7
Κώδικες δεοντολογίας της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων (IPRA)
1961, Συνέδριο Βενετίας: ο πρώτος κώδικας επαγγελματικής δεοντολογίας. 11 Μαΐου 1965, Αθήνα: κώδικας δεοντολογίας γνωστός σαν «Κώδικας των Αθηνών» (τροποποιήθηκε 1968 & το 2009). Βρυξέλλες, 2007: «Κώδικας των Βρυξελλών», (τροπ ) 2011: Νέος Κώδικας που αποτελεί σύνθεση του Κώδικα της Βενετίας (1961) του Κώδικα των Αθηνών (1965) και του Κώδικα των Βρυξελλών (2007). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
8
Νέος κώδικας δεοντολογίας IPRA
Κώδικας δεοντολογίας 18 σημείων για τη διεθνή ηθική πρακτική στο χώρο των Δημοσίων Σχέσεων. Διεθνές συνέδριο IPRA, Abu Dhabi Διατίθεται σε 23 γλώσσες μέσω του site της IPRA, Richard Linning, Πρόεδρος της IPRA: «Πείτε όχι σε μη ηθικές πρακτικές» «Κανένας οδηγός δεοντολογίας δεν σημαίνει κάτι, εάν οι ίδιοι οι επαγγελματίες του χώρου δεν έχουν την ηθική δύναμη να λένε όχι όταν τους ζητείται να αναλάβουν δράση που παραβιάζει τα σημεία του κώδικα». Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
9
Νέος κώδικας δεοντολογίας IPRA
Ο αναθεωρημένος, το 2011, Κώδικας Δεοντολογίας της IPRA αποτελεί την επαγγελματική και ηθική βάση συμπεριφοράς για τα μέλη της «Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων – International Public Relations Association» και συνιστάται η εφαρμογή του από όλους τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Στον παρόντα Κώδικα ενοποιείται ο Κώδικας της Βενετίας του 1961, ο Κώδικας των Αθηνών του 1965 και ο Κώδικας των Βρυξελλών του 2007. α) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, ο οποίος καθορίζει «την πίστη στα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, την αξιοπρέπεια και την αξία του ανθρώπου»· β) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ την από το 1948 «Παγκόσμια Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», και ειδικώς το άρθρο 19· γ) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ότι οι Δημόσιες Σχέσεις, ενθαρρύνοντας την ελεύθερη διακίνηση των πληροφοριών, δρουν προς το συμφέρον όλων των εμπλεκομένων μερών· δ) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ότι δια μέσου της χρήσης των Δημοσίων Σχέσεων και της πολιτικής διαμεσολάβησης παρέχεται ουσιώδη δημοκρατική εκπροσώπηση έναντι των δημοσίων αρχών · ε) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ότι τα στελέχη των Δημόσιων Σχέσεων, ερχόμενα σε επαφή με ένα ευρύ κύκλο κοινού λόγω των επικοινωνιακών τους ικανοτήτων, κατέχουν ένα μέσο επιρροής το οποίο θα πρέπει να πειθαρχεί στην τήρηση ενός κώδικα επαγγελματικής και ηθικής συμπεριφοράς· στ) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ότι δίοδοι επικοινωνίας όπως το Διαδίκτυο και τα άλλα ψηφιακά μέσα, είναι δίοδοι όπου λανθασμένες και παραπλανητικές πληροφορίες μπορούν ευρέως να εξαπλωθούν και να παραμείνουν αδιευκρίνιστες ,και ως εκ τούτου απαιτείται το μέγιστο της προσοχής από τα στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων προκειμένου να διατηρούν την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία τους· ζ) ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ότι το Διαδίκτυο και τα άλλα ψηφιακά μέσα απαιτούν ειδική προσοχή όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα των ατόμων, των πελατών, των υπαλλήλων και των συναδέλφων· Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
10
Νέος κώδικας δεοντολογίας IPRA (α)
Κατά την εξάσκηση των καθηκόντων τους τα στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να: 1. Τήρηση: Τηρούν τις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και της Παγκόσμιας Διακήρυξης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων· 2. Ακεραιότητα: Δρουν πάντα με εντιμότητα και ακεραιότητα, ώστε να διασφαλίζουν την εμπιστοσύνη εκείνων με τους οποίους έρχονται σε επαφή· 3. Διάλογος: Δημιουργούν τις ηθικές, ψυχολογικές και πνευματικές προϋποθέσεις για διάλογο και αναγνωρίζουν τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων μερών κατά την παρουσίαση της υπόθεσής τους και κατά την διατύπωση των απόψεών τους· 4. Διαφάνεια: Δηλώνουν με ειλικρίνεια και διαφάνεια το όνομα τους, τον οργανισμό/επιχείρηση στον οποίο εργάζονται και τα συμφέροντα τα οποία εκπροσωπούν· 5.Σύγκρουση: Αποφεύγουν οποιεσδήποτε επαγγελματικές συγκρούσεις συμφερόντων και γνωστοποιούν τέτοιες συγκρούσεις στα επηρεαζόμενα μέρη όταν αυτές συμβαίνουν· 6. Εμπιστευτικότητα: Τιμούν τις εμπιστευτικές πληροφορίες που τους παρέχονται· Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
11
Νέος κώδικας δεοντολογίας IPRA (β)
Κατά την εξάσκηση των καθηκόντων τους τα στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να: 7. Ακρίβεια: Παίρνουν όλα τα εύλογα μέτρα για να διασφαλίσουν την αλήθεια και την ακρίβεια όλων των πληροφοριών που παρέχουν· 8. Ψευδολογία: Προβαίνουν σε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να μη διαδίδουν σκοπίμως ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες, να επιδεικνύουν την απαραίτητη επιμέλεια ώστε να αποφεύγεται να γίνεται αυτό ακουσίως και να αποκαθιστούν κάθε τέτοια πράξη άμεσα· 9. Εξαπάτηση: Μη λαμβάνουν / αντλούν πληροφορίες με δόλο ή ανέντιμα μέσα· 10. Γνωστοποίηση: Μη δημιουργούν ή χρησιμοποιούν οποιονδήποτε οργανισμό υπηρετώντας έναν δήθεν σκοπό ενώ στη πραγματικότητα εξυπηρετούν ένα καλυπτόμενο συμφέρον· 11. Κέρδος: Μη πωλούν σε τρίτους έναντι αμοιβής αντίγραφα εγγράφων που έχουν αποκτηθεί από δημόσιες αρχές/ φορείς· 12. Αμοιβή: Ενώ προσφέρουν τις επαγγελματικές τους υπηρεσίες, να μη δέχονται άλλη αμοιβή οποιασδήποτε μορφής σε σχέση με αυτές τις υπηρεσίες από οποιονδήποτε άλλον εκτός του εντολέα τους· Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
12
Νέος κώδικας δεοντολογίας IPRA (γ)
Κατά την εξάσκηση των καθηκόντων τους τα στελέχη των Δημοσίων Σχέσεων οφείλουν να: 13. Κίνητρο: Μη προτείνουν ή να μη παράσχουν άμεσα ή έμμεσα οποιοδήποτε οικονομικό ή άλλο κίνητρο σε εκπροσώπους του δημόσιου τομέα ή των Μ.Μ.Ε. ή σε οποιονδήποτε άλλον αιρετό εκπρόσωπο· 14. Επιρροή: Μη προτείνουν ή αναλάβουν οποιαδήποτε δράση η οποία συνιστά ανάρμοστη επιρροή σε εκπροσώπους του δημόσιου τομέα, τα Μ.Μ.Ε. ή σε οποιονδήποτε άλλον αιρετό εκπρόσωπο · 15. Ανταγωνιστές: Μη βλάπτουν σκοπίμως την επαγγελματική φήμη ενός επαγγελματία του κλάδου · 16. Απόκτηση πελατών: Μην επιδιώκουν να αποκτήσουν τους πελάτες άλλου επαγγελματία χρησιμοποιώντας δόλια μέσα · 17. Απασχόληση: Όταν προχωρούν στην πρόσληψη προσωπικού από δημόσιες αρχές ή ανταγωνιστές οφείλουν να εφαρμόζουν τους κανόνες και τις απαιτήσεις εμπιστευτικότητας αυτών των οργανισμών · 18. Συνάδελφοι: Τηρούν τον Κώδικα με σεβασμό προς τα υπόλοιπα μέλη της IPRA και τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων διεθνώς · Τα μέλη της IPRA, πέρα από την τήρηση αυτού του Κώδικα, συμφωνούν να τηρούν και να βοηθούν την εφαρμογή των πειθαρχικών διαδικασιών της International Public Relations Association – Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Σχέσεων που αφορούν σε οποιαδήποτε παραβίαση αυτού του Κώδικα. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
13
Επαγγελματικοί φορείς δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας στην Ελλάδα
Ελληνική Εταιρία Δημοσίων Σχέσεων Ελλάδας (ΕΕΔΣ), 1960, Ένωση Εταιριών Διαφήμισης - Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ), 1968 / Ινστιτούτο Επικοινωνίας, 2002, Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων, 1962, Εταιρία Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων, 1986, Interactive Advertising Bureau (IAB), Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνας Αγοράς, Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ, 1998, Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Βορείου Ελλάδος, 1972 Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, 1994, Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
14
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων είναι εταιρίες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών που βοηθούν τους πελάτες τους να επηρεάσουν απόψεις, διαθέσεις και συμπεριφορές. Η επιρροή αυτή συνεπάγεται ευθύνη απέναντι στους πελάτες, στους εργαζομένους στις εταιρίες δημοσίων σχέσεων, στο επάγγελμα και ευρύτερα στο κοινωνικό σύνολο. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
15
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) (α) Αντικειμενική Συμβουλή και Καθοδήγηση Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων δεν μπορούν να έχουν συμφέροντα που ενδέχεται να διακυβεύουν τον ρόλο τους ως ανεξάρτητων συμβούλων. Πρέπει να προσεγγίζουν τους πελάτες τους με αντικειμενικότητα, ώστε να τους βοηθούν να υιοθετούν τη βέλτιστη στρατηγική επικοινωνίας και συμπεριφορά. Οι εταιρείες Δημόσιων Σχέσεων δεν μπορούν να διατηρούν μετοχική σχέση με οποιαδήποτε εταιρεία ανήκει σε όμιλο εταιρειών στην ιδιοκτησία του οποίου υπάρχει Μ.Μ.Ε. Οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων δεν επιτρέπεται να έχουν ως μετόχους ή ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αυτών ή των συνδεδεμένων με αυτές εταιρειών εν ενεργεία δημοσιογράφους. Επίσης, οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων δεν επιτρέπεται να απασχολούν με μόνιμη έμμισθη σχέση σε θέσεις επιρροής στο κοινό ή στους εν δυνάμει πελάτες τους εν ενεργεία δημοσιογράφους. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
16
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) (β) Κοινωνία Ελευθερία λόγου, ανοικτή κοινωνία και ΜΜΕ χωρίς εξαρτήσεις δημιουργούν το πλαίσιο λειτουργίας για το επάγγελμα των δημοσίων σχέσεων. Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων λειτουργούν στην ανοικτή αυτή κοινωνία, συμμορφώνονται με τους κανόνες της και συνεργάζονται με πελάτες που μοιράζονται την ίδια προσέγγιση. Εμπιστευτικότητα Η εμπιστοσύνη βρίσκεται στο κέντρο της σχέσης μεταξύ ενός πελάτη και μίας εταιρίας δημοσίων σχέσεων. Πληροφορίες που έχουν δοθεί εμπιστευτικά από έναν πελάτη και οι οποίες δεν είναι ευρέως γνωστές, δεν πρέπει να μοιράζονται με άλλους χωρίς τη συναίνεση του πελάτη. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
17
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) (γ) Ακεραιότητα Πληροφόρησης Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων δεν πρέπει εσκεμμένα να παραπλανούν το κοινό για πραγματικά γεγονότα ή για τα συμφέροντα που εκπροσωπεί ένας πελάτης. Οι εταιρίες πρέπει να καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για την ορθή απόδοση των δεδομένων. Υλοποίηση Υποσχέσεων Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων πρέπει να συνεργάζονται με τους πελάτες τους ώστε να διασφαλίζεται εκ των προτέρων ότι και οι δύο πλευρές έχουν κοινή και σαφή αντίληψη των προσδοκιών που αφορούν στα αποτελέσματα των προσπαθειών των εταιριών δημοσίων σχέσεων. Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων πρέπει να καθορίζουν συγκεκριμένους στόχους για τις ενέργειες επικοινωνίας και μετά να εργάζονται για την υλοποίηση των υποσχέσεών τους. Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων δεν πρέπει να εγγυούνται αποτελέσματα που δεν μπορούν να υποστηριχθούν ή τα οποία θέτουν υπό αμφισβήτηση την ακεραιότητα των ΜΜΕ. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
18
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) (δ) Ασυμβίβαστο Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων μπορούν να εκπροσωπούν πελάτες με συγκρουόμενα συμφέροντα. Δεν μπορεί όμως να ξεκινήσει η παροχή υπηρεσιών για έναν νέο πελάτη με συμφέρον που συγκρούεται με αυτό υφιστάμενου πελάτη, εάν ο τελευταίος δεν έχει πρώτα ενημερωθεί και λάβει τη δυνατότητα να ασκήσει τα όποια δικαιώματα απορρέουν από την σύμβασή του με την εταιρία. Εκπροσώπηση Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων μπορούν να αρνηθούν ή να αποδεχθούν μια ανάθεση στη βάση των προσωπικών θέσεων και απόψεων της διοίκησης της εταιρίας ή της στρατηγικής της κατεύθυνσης. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
19
Διοίκηση και Επιχειρηματικές Πρακτικές
Κώδικας δεοντολογίας και πρακτικής του τομέα δημοσίων σχέσεων της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) (ε) Διοίκηση και Επιχειρηματικές Πρακτικές Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων δεσμεύονται να τηρούν κανόνες ηθικής συμπεριφοράς και να εφαρμόζουν τις καλύτερες επιχειρηματικές πρακτικές στην αντιμετώπιση όλων των κοινών. Οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων σε καμία περίπτωση δεν αναπτύσσουν οικονομικές σχέσεις με στελέχη των πελατών τους. Εφαρμογή Ο Κώδικας αυτός εφαρμόζεται από μία πενταμελή Επιτροπή Εφαρμογής η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΔΕΕ και λειτουργεί βάσει σχετικού Κανονισμού που έχει θεσπιστεί και εγκριθεί από το ΔΣ της ΕΔΕΕ. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
20
Ερωτήσεις; Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
21
Πηγές & βιβλιογραφία Κιλιπίρης, Φ. (2011). Διδακτικές σημειώσεις «Δημόσιες σχέσεις τουριστικών επιχειρήσεων. ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων. Παπατριανταφύλλου, Γ. «Δημόσιες Σχέσεις , νέος Κώδικας Δεοντολογίας από την IPRA . Η Δομή του βασίζεται στον λαμπρό Κώδικα των Αθηνών , του 1965 ». Τα πάντα για τις δημόσιες σχέσεις. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Παράρτημα Καστοριάς. «7.1 Επαγγελματικοί Φορείς Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας στην Ελλάδα & 7.2 Διεθνείς Επαγγελματικοί Φορείς Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας». Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση foreis.htm Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
22
Επικοινωνία: rdoffice@gmail.com
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 10η Διάλεξη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.