Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΜνήμη Παπακωνσταντίνου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
4° ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ» Αποτίμηση της υλοποίησης της πιλοτικής τάξης Μαθητείας αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων Ανδρέας Αθανασόπουλος Μιχάλης Λαγουδάκος Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12.05
2
Προαιρετικό 4ο έτος μαθητείας
Απευθύνεται σε ενήλικες με ειδικές γνώσεις. Εγγράφονται κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου ΕΠΑ.Λ Εξειδικευμένο & ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών Δυϊκό σύστημα εκπαίδευσης (διάρκεια 9 μήνες) «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας», συνολικής διάρκειας 200 ωρών (7 ωρών εβδομαδιαίως) «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στο χώρο Εργασίας», 28 ωρών εβδομαδιαίως επιμερισμένο σε 4 ημέρες Αμειβόμενη εργασία 75% κατώτατου ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη Ασφάλιση (ένσημα) Υγειονομική Περίθαλψη Πτυχίο επιπέδου 4, μετά από πιστοποίηση 5. ΕΟΠΠΕΠ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
3
Το Πιλοτικό Πρόγραμμα της Μαθητείας
Το Πιλοτικό Πρόγραμμα της Μαθητείας Τον Ιούνιο του 2016 ξεκίνησε να εφαρμόζεται στο 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης για τον Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος και τον Αύγουστο στο 1ο ΕΠΑΛ Κορωπίου για τον Τομέα Ηλεκτρολογίας Συμμετοχή νέων αποφοίτων ΕΠΑΛ που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης και κατάρτισης, στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας Ειδικότητες: ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και σύγχρονη επιχειρηματική γεωργία. Propblimatismos 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
4
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Οι επιχειρήσεις Τομέας Ηλεκτρολογίας ΔΕΗ Α.Η.Σ Λαυρίου ΔΕΗ Τομέας Συντήρησης ΔΥΣ / Αθήνα ΔΕΗ Κέντρο Δοκιμών, Ερευνών και Προτύπων (ΚΔΕΠ) , Παλλήνη Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (Εργοστάσιο Πλατέος) Βοτανικός Κήπος Σταυρούπολης (Δήμος Π. Μελά) Φυτώρια «Κάκτος» Ανθοπωλείο «Αμαρυλλίς» Εστιατόριο «Κουκλουτζάς». 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
5
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Αποτίμηση Πιλοτικού Μαθητείας Η ΕΡΕΥΝΑ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
6
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Μεθοδολογία Έρευνας Βασικό υλικό αποτέλεσαν οι εκθέσεις φορέων του προγράμματος, τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από καθηγητές-εκπαιδευτές και μαθητές, τα δελτία απουσιών, τα δελτία βαθμολογιών και η έκθεση ενδιάμεσης αξιολόγησης του Προγράμματος Οι κύριες τεχνικές αξιολόγησης των εκπαιδευομένων ήταν η ατομική συνέντευξη, η ομαδική συζήτηση, η ανάλυση ερωτηματολογίων και η παρατήρηση δεδομένων (απουσίες, βαθμολογία). MMMLLLL 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
7
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Το δείγμα 18 Εκπαιδευτές - Εκπ/κοί (90%) 17 Μαθητευόμενοι (81%) 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
8
Ερευνητικά ερωτήματα (1/2)
Δημοσιοποίηση (διαδικασία γνωστοποίησης - ενημέρωσης μαθητών- γονέων για το πρόγραμμα) Υποδομές (σχολικού εργαστηρίου και επιχείρησης) Συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων φορέων Παιδαγωγική και Τεχνική επάρκεια του υπεύθυνου εκπαιδευτικού Μαθητείας και του εκπαιδευτή της επιχείρησης Υποστήριξη (Διοικητική: ΥΠΕΘ, Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική-Καθοδηγητική: Σχολικού Συμβούλου) Πρόγραμμα σπουδών Πιλοτικού (μαθήματα, κατανομή ωρών) Χρονοδιάγραμμα (τήρηση προθεσμιών, καταλληλότητα χρονικού πλαισίου). mixhl 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
9
Ερευνητικά ερωτήματα (2/2)
Βαθμός αποδοχής του προγράμματος από τους μαθητές (α. Απουσίες των μαθητών, β. Αριθμός των μαθητών που εγκατέλειψαν το πρόγραμμα, γ. Αιτίες αποχώρησης μαθητών από το πρόγραμμα, δ. Βαθμολογία) Επίδραση στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των μαθητών, ενίσχυση της αυτοπεποίθησης Συμβολή της Μαθητείας στη μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία (εκπαίδευση, ένταξη στην αγορά εργασίας μετά τη λήξη της Μαθητείας) Συμβολή της Μαθητείας στην ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (βελτίωση της σχέσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας, προβολή της επαγγελματικής εκπαίδευσης, βελτίωση της σχέσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας) Συνολική Αποτίμηση του Προγράμματος (ανταπόκριση στις προσδοκίες). μιχ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
10
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Αποτίμηση Πιλοτικού Μαθητείας ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
11
Συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων φορέων
Προσδιορίστε πόσο ικανοποιημένος/η είστε (Μαθητευόμενοι) Και οι δύο ομάδες συμφωνούν ότι οι σχέσεις εκπαιδευτών της επιχείρησης -μαθητών και εκπαιδευτικών-μαθητών ήταν καλές έως πολύ καλές, με την ομάδα των μαθητευομένων να είναι λίγο πιο συγκρατημένη. Οι μαθητευόμενοι είναι λιγότερο ευχαριστημένοι από τη σχέση τους με τη διεύθυνση των ΕΠΑΛ. Συγκρατημένοι είναι και οι εκπαιδευτικοί-εκπαιδευτές για την σχέση μεταξύ ΕΠΑΛ και ΕΚ. Τέλος οι σχέσεις και των μαθητευομένων και των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ/ΕΚ με τα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ φαίνεται ότι δεν ήταν τόσο ικανοποιητικές. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
12
Συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων φορέων
Προσδιορίστε πόσο ικανοποιημένος/η είστε (Εκπαιδευτές & εκπαιδευτικοί) Και οι δύο ομάδες συμφωνούν ότι οι σχέσεις εκπαιδευτών της επιχείρησης -μαθητών και εκπαιδευτικών-μαθητών ήταν καλές έως πολύ καλές, με την ομάδα των μαθητευομένων να είναι λίγο πιο συγκρατημένη. Οι μαθητευόμενοι είναι λιγότερο ευχαριστημένοι από τη σχέση τους με τη διεύθυνση των ΕΠΑΛ. Συγκρατημένοι είναι και οι εκπαιδευτικοί-εκπαιδευτές για την σχέση μεταξύ ΕΠΑΛ και ΕΚ. Τέλος οι σχέσεις και των μαθητευομένων και των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ/ΕΚ με τα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ φαίνεται ότι δεν ήταν τόσο ικανοποιητικές. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
13
Πρόγραμμα Σπουδών Πιλοτικού
Εκπαιδ. Μαθητ. Σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών το πρόγραμμα καλύπτει τις ανάγκες της αγοράς εργασίας (Σίγουρα: 66%, Μάλλον: 33%), είναι εύκολα υλοποιήσιμο (Σίγουρα: 55%) και έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται εύκολα στις υποδομές (Σίγουρα: 44%, Μάλλον: 33%). Σύμφωνα με τις απόψεις των μαθητών το πρόγραμμα καλύπτει τα υπάρχοντα γνωστικά κενά (Σίγουρα: 23,5%, Μάλλον: 47%, Ίσως: 29,5%), καλύπτει ελλείψεις σε πρακτικές δεξιότητες (Σίγουρα: 23,6 %, Μάλλον: 64,7%, Ίσως: 11,7%) και θα έπρεπε να αναφέρεται σε εξειδικευμένα, σύγχρονα αντικείμενα (Σίγουρα: 33,7 %, Μάλλον: 41,1%, Ίσως: 23,6%). 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
14
Καταλληλότητα Υποδομών
Εκπαιδ. Από τα ερωτηματολόγια, ποσοστό 82% των μαθητών βρίσκει πολύ καλές και αρκετά καλές τις υποδομές των σχολικών εργαστηρίων και 100% πολύ καλές και αρκετά καλές τις υποδομές των επιχειρήσεων που απασχολήθηκαν. Ανάλογη είναι και η εκτίμηση των εκπαιδευτών και η εκτίμηση μετά από προσωπική εποπτεία των σχολικών συμβούλων. Μαθητ. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
15
Συμβολή στη μετάβαση από την εκπαίδευση στην εργασία και την ένταξη
Μαθητ. Η μαθητεία συμβάλει στη… Βελτίωση της σχέσης των συστημάτων εκπαίδευσης & κατάρτισης με την αγορά εργασίας Διευκόλυνση της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης για τις ικανότητες Απόκτηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και εργασιακής κουλτούρας Διευκόλυνση της ένταξης στην αγορά εργασίας μετά τη λήξη της Μαθητείας 1. Η μαθητεία συμβάλει στη Βελτίωση της σχέσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας 2. Η μαθητεία συμβάλει στην Διευκόλυνση της μετάβασης από την εκπαίδευση στην εργασία 3. Η μαθητεία συμβάλει στην Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης 4. Η μαθητεία συμβάλει στην Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης για τις ικανότητες 5. Η μαθητεία συμβάλει στην Απόκτηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και εργασιακής κουλτούρας 6. Η μαθητεία συμβάλει στην Διευκόλυνση της ένταξης στην αγορά εργασίας μετά τη λήξη της Μαθητείας 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
16
Το πρόγραμμα γενικά ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Εκπαιδ. Μαθητ. Παρά τα προβλήματα (όπως π.χ. η μη ολοκλήρωση της καταβολής της επιδότησης στις επιχειρήσεις που εκκρεμεί από τον Αύγουστο του 2017), που όπως είναι λογικό, υπάρχουν σε κάθε πιλοτικό (είναι άλλωστε και η αιτία υλοποίησής του), το πιλοτικό πρόγραμμα της μαθητείας άφησε συνολικά θετικές εντυπώσεις και στους εκπαιδευτές και στους εκπαιδευόμενους. Από επαφές με τους συμμετέχοντες, αλλά και από τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου προκύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία, το 82,4% των ερωτηθέντων Εκπαιδευομένων και το 100% των Εκπαιδευτών – Εκπαιδευτικών – Διευθυντών, εκτιμά ότι το πρόγραμμα ανταποκρίθηκε αρκετά έως πολύ στις προσδοκίες τους. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
17
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Αποτίμηση Πιλοτικού Μαθητείας ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
18
Συμπεράσματα και σχόλια
Το ποσοστό 70% (συγκεντρωτικά η απόδοση του προγράμματος στους 12 δείκτες αξιολόγησης) αποδεικνύει την θετική απόδοσή του Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης Αύξηση στις εγγραφές της Α΄ τάξης κατά το (στοιχεία 1ου ΕΠΑΛ Κορωπίου) Πολλοί γονείς και μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για τις σπουδές στο ΕΠΑΛ, για να μπορέσουν στη συνέχεια να διεκδικήσουν με αυξημένα προσόντα, εργασία στην ειδικότητά τους Κίνητρο και για τους καθηγητές του ΕΠΑΛ για να έρθουν πιο κοντά στην παραγωγή, στις εταιρίες της περιοχής Κοινωνικός ρόλος ΕΠΑΛ: Μείωση μαθητικής διαρροής Το αναβαθμισμένο ΕΠΑΛ που δίνει μέσα από τη μαθητεία γνώσεις, επαγγελματικές δεξιότητες και αυξημένες προοπτικές εργασίας είναι ελκυστικό Η επαγγελματική επιτυχία των αποφοίτων είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την άνοδο του κύρους των ΕΠΑΛ στην ελληνική κοινωνία. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
19
Συμπεράσματα και σχόλια
Οι μαθητευόμενοι στο διάστημα του προγράμματος της μαθητείας Αποκόμισαν γνώσεις, καθώς για τις περισσότερες εργασίες που εκτελούσαν γινόταν συζήτηση στο σχολείο λύνοντας απορίες θεωρητικές και εργαστηριακές Εξοικειώθηκαν με τις συνθήκες της αγοράς εργασίας απέκτησαν την ανάλογη κουλτούρα, επαγγελματική εμπειρία, μισθό, ασφαλιστική κάλυψη και προϋπηρεσία απαραίτητη για την εύρεση εργασίας και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Βελτίωσαν τις δεξιότητές τους, καθώς οι εμπειρίες που απόκτησαν σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας δεν ήταν δυνατόν να αποκτηθούν μέσω της διδασκαλίας στο πλαίσιο ενός μαθήματος Οι επιχειρήσεις ωφελήθηκαν επίσης με την εργασία των ασκούμενων καθώς και με τη δυνατότητα να προετοιμάσουν τους μελλοντικούς τους συνεργάτες. 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
20
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Πιλοτικό Πρόγραμμα Μαθητείας ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
21
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
ΕΒΖ 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
22
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
ΔΕΗ Α.Η.Σ. Λαυρίου 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
23
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
ΔΕΗ Λαυρίου 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
24
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Φυτώρια «Κάκτος» 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
25
Εκπαιδευτική επίσκεψη σε καινοτόμες μονάδες πάχυνσης ζώων._
4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.