Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενότητα No 6: Ανάπτυξη ικανότητας πολύ μικρών αγροτικών επιχειρήσεων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενότητα No 6: Ανάπτυξη ικανότητας πολύ μικρών αγροτικών επιχειρήσεων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενότητα No 6: Ανάπτυξη ικανότητας πολύ μικρών αγροτικών επιχειρήσεων
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 6: Ανάπτυξη ικανότητας πολύ μικρών αγροτικών επιχειρήσεων Επιμέλεια των φορέων του έργου: “Irish Rural Link – National University of Ireland Maynooth- CDI – EEO GROUP SA- IHF asbl – IDP - Internet Web Solutions SL”

2 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Γενική Επισκόπηση Αριθμός διαφανειών 18 διαφάνειες στο σύνολο Διάρκεια παρουσίασης 15 λεπτά (μη συμπεριλαμβανομένης της ανάγνωσης του περιεχομένου των συνδέσμων που παρατίθενται στις διαφάνειες) Που αποσκοπεί η παρουσίαση Βλ. σκοπό ενότητας και αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα στις επόμενες διαφάνειες

3 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Σκοπός ενότητας Αυτή η ενότητα αποσκοπεί στην περιγραφή μερικών στρατηγικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μικρές αγροτικές επιχειρήσεις για την επισύναψη συνεργασιών.

4 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Στο τέλος της παρούσας ενότητας θα έχετε τη δυνατότητα να: Γνωρίζετε τον τρόπο συνεργασίας με μία μικρή επιχείρηση Γνωρίζετε τα οφέλη της συνεργασίας Γνωρίζετε διαφορετικά μοντέλα και σχήματα συνεργασίας Τον τρόπο που τα Δίκτυα διευκολύνουν τη συνεργασία

5 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Πώς μπορούν οι μικροεπιχειρήσεις να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση ζητημάτων προς διευθέτηση; Ποια είναι τα θέματα και οι προκλήσεις; Ποια είναι τα οφέλη συνεργασίας; Τι επιθυμείτε να επιτύχετε; Υπάρχουν διαθέσιμα δίκτυα που καλύπτουν τις εν λόγω ανάγκες; Δυνατότητα ανάπτυξης υπο-ομάδων εντός των διαθέσιμων δικτύων; Μπορεί η κάθε μικρή επιχείρηση να υποστηρίξει ή να χρηματοδοτήσει οργανισμούς που καλύπτουν αυτές τις ανάγκες; Τύποι συνεργατικών σχημάτων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες αυτές;

6 Γιατί να Συνεργαστείτε;
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Γιατί να Συνεργαστείτε; Σκοπός της συνεργασίας είναι η δημιουργία ενός κοινού οράματος και κοινών στρατηγικών για την αντιμετώπιση ζητημάτων πέραν των δυνατοτήτων των μελών της συγκεκριμένης ομάδας Μοντέλα συνεργασίας content/uploads/2012/09/MODELS-OF- COLLABORATION-BG.pdf

7 Θέματα σχετικά με τις μικρές αγροτικές επιχειρήσεις
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Θέματα σχετικά με τις μικρές αγροτικές επιχειρήσεις Περισσότερες εκδηλώσεις δικτύωσης επιτρέπουν στους ανθρώπους να συναντιούνται, να μοιράζονται ιδέες και να εμπνέονται από δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες Σημαντική η δημιουργία δικτύων στις αγροτικές περιοχές, καθώς δίνουν τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών/ υπηρεσιών αλλά και συνδιαλλαγής ιδεών Εκπαίδευση για συνεργατικά σχήματα (clusters) παρόμοιων εταιρειών Οι μικρές επιχειρήσεις συχνά λειτουργούν υπό μία συνεταιριστική αιγίδα μέσα από την οποία προστατεύονται και αλληλουποστηρίζονται

8 Σχόλια από πολύ μικρές αγροτικές επιχειρήσεις
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Σχόλια από πολύ μικρές αγροτικές επιχειρήσεις “Ευκαιρία να οικοδομήσουμε το υπάρχον δίκτυο δεξιοτήτων: -συγκεντρώνουμε τα στοιχεία που αφορούν όλες τις επιχειρήσεις Παρέχουμε πλατφόρμα συναντήσεων Παρέχουμε υπηρεσίες ο ένας στον άλλον, Μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον, δικτυωνόμαστε Το άθροισμα του συνόλου θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το άθροισμα του κάθε μέρους ξεχωριστά και θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας”

9 Σχόλια από πολύ μικρές αγροτικές επιχειρήσεις
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Σχόλια από πολύ μικρές αγροτικές επιχειρήσεις Χρειαζόμαστε δεξιότητες δικτύωσης και εκπαίδευση σχετικά με τη δικτύωση Ομαδοποίηση (Clustering) παρόμοιων αγροτικών επιχειρήσεων – με σκοπό τη μείωση του κόστους αγορών κ.λπ. Δυνατότητα μεταφορών για μικρούς παρόχους υπηρεσιών Η διανομή αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τις αγροτικές επιχειρήσεις Υπάρχουν πολλά άδεια καταστήματα εδώ - θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια γκαλερί / βιοτεχνία τοπικών αγαθών με σκοπό τη διασύνδεση με τον πελάτη Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ειδικά τμήματα κατάρτισης για τη βιομηχανία, καθώς πολλά από τα αντικείμενα κατάρτισης έχουν αρκετά διευρυμένη θεματολογία προσπαθώντας να καλύψουν πτυχές για όλους τους τύπους επιχειρήσεων.

10 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Πώς μπορούν οι μικρές επιχειρήσεις να συνεργαστούν για τη διευθέτηση θεμάτων που αφορούν τις ΜΜΕ Συνεργασία όσον αφορά στα θέματα μεταφοράς και διανομής; Συνεργατικό marketing και προώθηση; Κοινόχρηστοι χώροι - άδεια κτίρια – επιχειρηματικά συλλογικά δίκτυα (enterprise hubs) Δίκτυα με σκοπό τη συλλογική εκπαίδευση Δίκτυα συνεργασίας σε επίπεδο τομέα και βιομηχανίας Συνεργατική αγορά (μείωση του κόστους) Δημιουργία δικτύων για την αλληλουποστήριξης και την αλληλοβοήθειας Συνεργασία για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας

11 Επιχειρηματικοί Συνεταιρισμοί
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Επιχειρηματικοί Συνεταιρισμοί Ο ρόλος του συνεταιρισμού στις επιχειρήσεις Συνεταιρισμός - Συνάθροιση μικρών επιχειρήσεων που συνδυάζουν, συντονίζουν και διαχειρίζονται τους συλλογικούς τους πόρους P.3 Διάφορες μορφές συνεταιρισμών, όπως, συνεταιρισμοί χρηστών, συνεταιριστικές τράπεζες, επιχειρηματικοί συνεταιρισμοί, συνεταιρισμοί εργαζομένων (ή συνεταιρισμοί παραγωγών) και η ευρωπαϊκή συνεταιριστική κοινωνία. Τα παραπάνω αφορούν κυρίως μορφές συνεταιρισμών για επιχειρήσεις.

12 Επιχειρηματικοί Συνεταιρισμοί
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Επιχειρηματικοί Συνεταιρισμοί Επιχειρηματικοί Συνεταιρισμοί- τα μέλη διευθύνουν τις δικές τους επιχειρήσεις. Οι βασικοί τύποι των επιχειρηματικών συνεταιρισμών είναι οι εξής:  Αγροτικοί συνεταιρισμοί (οι αγρότες ανήκουν στο συνεταιρισμό),  συνεταιριστική αλιεία (αποτελούμενη από επαγγελματίες αλιείς), συνεταιρισμοί ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων (οργανώνουν κοινές υπηρεσίες), συνεταιρισμοί εργολάβων μεταφορών (τα μέλη είναι εργολάβοι μεταφορών), συνεταιρισμοί λιανικής πώλησης (independent shop owners are members of a group)

13 Συνεταιρισμοί Παραγωγών
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Συνεταιρισμοί Παραγωγών Οι συνεταιρισμοί παραγωγών ή οι συνεταιρισμοί των εργαζομένων είναι οι μόνοι συνεταιρισμοί όπου τα μέλη είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι μέτοχοι πλειοψηφίας. Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει τους συνεταιρισμούς εργαζομένων, γνωστούς ως Scop (Cooperative cooperative et participative), και τους συνεταιρισμούς επιχειρήσεων και απασχόλησης (coopératives d'activités et d'emploi), οι οποίοι υποστηρίζουν την ίδρυση επιχειρήσεων.

14 Πολυμερείς Συνεταιρισμοί
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Πολυμερείς Συνεταιρισμοί Συνεταιρισμοί πολλών ενδιαφερομένων - περιλαμβάνουν διάφορους φορείς που έχουν κοινό στόχο συμπεριλαμβανομένων πάντα των υπαλλήλων και των πελατών της επιχείρησης. Πρόκειται για συνεργατικές κοινωνικές επιχειρήσεις, γνωστές ως Scic (Co-operative d'intérêt collectif ή κοινωφελείς συνεταιρισμοί). Περισσότερα για τους Συνεταιρισμούς Πολλαπλών Ενδιαφερομένων

15 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Δίκτυα επιχειρήσεων Ένα επιχειρηματικό δίκτυο είναι ένα πολύπλοκο δίκτυο επιχειρήσεων, που εργάζονται μαζί για να επιτύχουν ορισμένους στόχους. Η δικτύωση είναι συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων με σκοπό την κοινή ωφέλεια σε θέματα όπως οι νέες αγορές, η ενσωμάτωση δραστηριοτήτων, ή συγκέντρωση πόρων, η γνώση για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας ή η αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων. (Berkley and Henry -2007: 315)

16 Επιχειρηματική Δικτύωση
Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων Επιχειρηματική Δικτύωση Η επιχειρηματική δικτύωση είναι μια κοινωνικοοικονομική επιχειρηματική δραστηριότητα, στην οποία οι επιχειρηματίες συναντώνται ούτως ώστε να σχηματίσουν επιχειρηματικές σχέσεις και να αναγνωρίσουν, να δημιουργήσουν ή να δράσουν αναφορικά με επιχειρηματικές ευκαιρίες, να μοιράζονται πληροφορίες και να αναζητούν πιθανούς συνεργάτες επιχειρηματικότητας. ( Συμβουλές για επιτυχημένη επιχειρηματική δικτύωση

17 Στρατηγικές συνεργασίας επιχειρήσεων
Δίκτυα κατάρτισης Τα δίκτυα κατάρτισης είναι ομάδες επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα του ίδιου ή διαφορετικού κλάδου που αποσκοπούν στη διεξαγωγή δραστηριοτήτων σχετικών με την κατάρτιση, οι οποίες μπορεί να μην είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν μεμονωμένα. Οι επιχειρήσεις μέλη και οι υπάλληλοί τους συμμετέχουν άμεσα στον προσδιορισμό, το σχεδιασμό, την παράδοση και την αξιολόγηση της κατάρτισης. Training Network model –

18 Ευχαριστoύμε για την προσοχή σας
Τέλος Ενότητας Ευχαριστoύμε για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Ενότητα No 6: Ανάπτυξη ικανότητας πολύ μικρών αγροτικών επιχειρήσεων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google