Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΒηθανία Αναστασιάδης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Επικοινωνώ, άρα είμαι ελεύθερος»
2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ημερολογιακή προσέγγιση του προγράμματος, που έγινε σε συνεργασία με τη Στέγη Γραμμάτων-Τεχνών. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ληξουριώτη Π. και Ζαμπάρα Σ. (ΠΕ02)
3
Ξεκινήσαμε τις συναντήσεις μας στις 22 Δεκεμβρίου 2015, με μαθητές τμημάτων της Α και Β λυκείου και ενημερώσαμε τους μαθητές μας για τη συνεργασία μας με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών που απώτερο στόχο είχε τη συνάντηση φορέων : (συνεργατών της Στέγης ειδικευμένων στην εικαστική και συνταγματική θεώρηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), του 2ου ΓΕΛ Πεύκης , του 3ου ΓΕΛ Αχαρνών και με εκπροσώπους της Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων Πειραιά.
5
Στις 12 Ιανουαρίου 2016 μελετήσαμε ανά ομάδες τα δικαιώματα του ΟΗΕ, που αφορούν κυρίως τη νεότητα
και αφού τα συσχετίσαμε με το θέμα του κοινωνικού ρατσισμού (έκθεση β λυκείου) και της ποινής (έκθεση α λυκείου) ερευνήσαμε τις μορφές παραβίασής τους στην εποχή μας.
6
Ενδεικτική αναφορά ανθρωπίνων δικαιωμάτων:
Προτεινόμενη άσκηση: (να κατηγοριοποιηθούν με κριτήρια και να εντοπισθούν φαινόμενα καταπάτησής τους στην εποχή μας) ζωή ελευθερία ισονομία περιουσία όχι σκλαβιά ισότητα δικαίωμα δίκης πνευματική ιδιοκτησία ασφάλεια εθνικότητα ελευθερία μετακίνησης γάμος-οικογένεια ιδιωτική ζωή μόρφωση δημοκρατία κοινωνική ασφάλιση συμμετοχή σε δημόσιες συγκεντρώσεις φαγητό-στέγη δικαίωμα στο παιχνίδι εκπαίδευση εργασία δικαιώματα εργαζομένων δικαιοσύνη όχι βασανιστήρια υπευθυνότητα
7
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Υποσιτισμός, Πείνα, Φτώχεια, Στέρηση ανεργία, περιθωριοποίηση, φτώχεια Κοινωνικός ρατσισμός: περιθωριοποίηση ευπαθών ομάδων, όπως ατόμων με ειδικές ανάγκες, τοξικομανών, ασθενών του AIDS ανισότητα των δυο φύλων στον οικογενειακό, κοινωνικό και πολιτικό χώρο Παιδική εργασία Φυλετικός και εθνικός ρατσισμός / εθνικισμός Καταπίεση εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων Απάνθρωπη μεταχείριση και εκμετάλλευση προσφύγων Βία, εγκληματικότητα, πόλεμοι, πυρηνικοί εξοπλισμοί, τρομοκρατία Ιμπεριαλισμός των ισχυρών κρατών Δικτατορικά καθεστώτα: στέρηση θ συνταγματικών ελευθεριών, βασανιστήρια , λογοκρισία Αναξιοκρατία, ευνοιοκρατία, παραβίαση της ισονομίας Ελλιπής κοινωνική ασφάλιση Αλλοίωση και καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος Π αραπληροφόρηση και προπαγάνδα Παραβίαση της ιδιωτικής ζωής από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας Εκμετάλλευση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα Ασύδοτη λειτουργία του διαδικτύου( πορνογραφία – εμπόριο σώματος και οργάνων ) Πληροφοριακή ανισότητα στον παγκόσμιο χώρο Κίνδυνοι των ανακαλύψεων της βιοϊατρικής: κλωνοποίηση του ανθρώπου, ευγονική Αντιανθρωπιστική χρήση της επιστήμης και της τεχνολογίας
9
ΑΣΚΗΣΗ: Να εντοπισθούν οι μορφές παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αφορούν τους νέους
Στις 19 Ιανουαρίου παρακολουθήσαμε βίντεο για τα σύγχρονα ελληνικά σωφρονιστικά κέντρα και συζητήσαμε θέματα: όπως οι συνθήκες κράτησης νέων παραβατών, μέσα από έρευνα εγκληματολόγων και παν/κη έρευνα της Νομικής Αθηνών. Ακόμη συζητήσαμε στατιστικά δεδομένα για τους κρατουμένους ελληνικών φυλακών. Αφορμή ήταν το άρθρο που ακολουθεί:
10
ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ/ ΒΗΜΑ ( ) Πολυετείς επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι οι οικογένειες, των νεαρών παραβατών έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Το ένα χαρακτηριστικό είναι, ότι συνήθως πρόκειται για φτωχές οικογένειες. Ωστόσο, δεν είναι μόνον η φτώχεια που προκαλεί την εγκληματικότητα. Πολύ συχνά η φτώχεια ωθεί τους νέους να ξεπεράσουν άλλους συνομηλίκους τους από εύπορες οικογένειες και να μεγαλουργήσουν. Για να υπάρξει η πιθανότητα τέλεσης εγκληματικών πράξεων, πρέπει να υπάρξει ένας συνδυασμός φτώχειας, εγκληματικού παρελθόντος της ίδιας της οικογένειας και έλλειψης ελέγχου των γονέων προς το παιδί. Πρέπει, δηλαδή, να συμπέσουν ταυτόχρονα τρεις παράγοντες προκειμένου να υπάρξει σοβαρή πιθανότητα να εκδηλώσει κάποιος ανήλικος παραβατική συμπεριφορά. Οι ανήλικοι με παραβατικό ιστορικό ( τέλεση κλοπών, πρόκληση επεισοδίων στα γήπεδα και φθοράς ξένης ιδιοκτησίας), παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα στην οικογένεια και το σχολείο, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε παραβατικές ομάδες, προκειμένου να αναπληρώσουν εκεί την ανθρώπινη επικοινωνία και την αναγνώριση που τους λείπει. Έχει αποδειχθεί ότι ο χαλαρός έλεγχος στο πλαίσιο της οικογένειας και η έλλειψη επικοινωνίας, ανάμεσα στον γονιό και στο παιδί, ευνοούν την παραβατικότητα. Εάν λείπει αυτό το στοιχείο της επικοινωνίας με τους γονείς, αντίστοιχα το παιδί αδιαφορεί για το σχολείο και εμπλέκεται σε ομάδες άλλων νεαρών, που μπορεί να εκδηλώσουν παραβατική συμπεριφορά. Η εγκληματολογική έρευνα, αναφορικά με τους έφηβους παραβάτες στα σχολεία, έχει αποδείξει ότι πρόκειται κυρίως για αγόρια, μέσης ηλικίας. Η οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους εμφανίζεται γενικά να είναι αρκετά καλή, καθώς εργάζονται συνήθως και οι μητέρες τους, αλλά περιστασιακά και οι ίδιοι. Οι παραβατικές παρέες των νέων σχολικής ηλικίας είναι σχετικά πολυμελείς και στελεχώνονται κυρίως με άτομα του ιδίου φύλου. Τα μέλη της παρέας προέρχονται κυρίως από το σχολείο, αλλά επίσης από τη γειτονιά, το χώρο εργασίας και τους τόπους νυκτερινής διασκέδασης. Στην παρέα μετέχουν συνήθως για να βρουν φίλους, χωρίς να έχουν συνήθως κάποιον αρχηγό ή ιεραρχική δομή, ώστε να μπορεί να γίνει λόγος για «συμμορίες ανηλίκων». Οι έφηβοι παραβάτες επιδίδονται συχνά σε αντισυμβατικές ενέργειες, όπως αγορά, πώληση και χρήση ναρκωτικών ουσιών, πρόκληση ζημιών σε σχολικό χώρο, κλοπές σε κατάστημα, επεισόδια στο γήπεδο, συμπλοκές με τρίτους, φθορές ξένης ιδιοκτησίας, κλοπές χρήσης ή εξαρτημάτων μεταφορικού μέσου, απειλές κατά συνομηλίκων, διαρρήξεις κατοικιών και αυτοκινήτων, πώληση κλοπιμαίων, κλπ. Για να προληφθεί μια μελλοντική έξαρση της παραβατικότητας των ανηλίκων πρέπει -μεταξύ άλλων- να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους, να επαναπροσδιορισθούν οι στόχοι της νέας γενιάς και να διασφαλισθούν τα μέσα για την επίτευξή τους, να μειωθεί η ανεργία, να ενσωματωθούν οι μειονοτικές ομάδες του πληθυσμού, να στηριχθούν οι θεσμοί της οικογένειας και του σχολείου και να οικοδομηθεί μια κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης. Μια δίκαιη και ανοιχτή κοινωνία για όλους. ____________________ Ο Άγγελος Τσιγκρής έχει διατελέσει εκπρόσωπος της χώρας μας στο Δίκτυο Πρόληψης της Εγκληματικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη Μόνιμη Αντιπροσωπία του ΟΗΕ για την Πρόληψη του Εγκλήματος και την Ποινική Δικαιοσύνη.
11
ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στις θέσαμε στο επίκεντρο της έρευνάς μας το νομικό πλαίσιο (στα έξι ειδικά καταστήματα κράτησης νέων, ποιος είναι ο πληθυσμός της φυλακής (ανηλίκων και μετεφήβων), ποιο το ειδικό δίκαιο αλλοδαπών, ποιο το σωφρονιστικό σύστημα των ιδρυμάτων αρωγής). Διαγράψαμε το προφίλ του κρατούμενου μέσα και έξω από τη φυλακή (εξωιδρυματικά και εναλλακτικά μέσα, όπως κοινωφελής εργασία). Τέλος εντοπίσαμε την αποδυνάμωση του θεσμού επιμελητών ανηλίκων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού καταλήξαμε στις επικρατέστερες μορφές νεανικής παραβατικότητας (κλοπές, ναρκωτικά). Επίσης προτείναμε τον εθελοντισμό και τον ανοιχτό διάλογο. Πληροφορηθήκαμε ότι η Ελλάδα έχει επικυρώσει Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του Παιδιού και θέσπισε 5 φορείς κοινωνικού ελέγχου, όπως ο εισαγγελέας ανηλίκων…
12
ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στις 2 Φεβρουαρίου συζητήθηκαν θέματα, όπως γυναικεία ταυτότητα, μαζικός τουρισμός (μέσω φωτογραφιών). Στις 9 Φεβρουαρίου 2016 εντοπίσαμε την αποδυνάμωση του θεσμού επιμελητών ανηλίκων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού καταλήξαμε στις επικρατέστερες μορφές νεανικής παραβατικότητας (κλοπές, ναρκωτικά)
13
Στις 31 Ιανουαρίου 2016, στο πλαίσιο εικαστικής προσέγγισης θεραπευτικά, διαγράψαμε τον «Άλλον» μέσα από φωτογραφικό υλικό (συνδυασμός αυτοπορτρέτου και στερεοτυπικού ρόλου).
14
Στις16 Φεβρουαρίου 2016 εντοπίσθηκε η θεματική του προσφυγικού συνδυαστικά με τον ελληνικό εθελοντισμό και εικαστικές τεχνοτροπίες. Στις 1 Μαρτίου 2016 δουλέψαμε ερωτηματολόγιο για στερεοτυπικούς ρόλους. Στις 8 Μαρτίου 2016 προσεγγίσαμε φωτογραφικό υλικό βιωματικά με σχολιασμό από οπτική πομπού-λήπτη (φωτογράφου και κοινού).
15
Στις 15 Μαρτίου 2016 μετά την προσέγγιση του «Εγώ» και του «Άλλου», διαγράψαμε τη φωτογραφική καθημερινότητά μας. Στις 22 Μαρτίου 2016 διαδραματίσθηκε βιωματική δράση για τον πρόσφυγα (από την οπτική του εθελοντή-του πρόσφυγα και του λιμενικού) με την τεχνική ομόκεντρων κύκλων.
16
Στις 29 Μαρτίου 2016 μοιράσαμε ρόλους στερεοτύπων
( άστεγοι, πολιτικοί, συντηρητικοί, καλλιτέχνες, τουρίστες, επαρχιώτες, μετανάστες, παράνομοι, ευάλωτοι, εργαζόμενες γυναίκες, εκφοβισμένοι μαθητές). Στις 5 Απριλίου συγκεντρώθηκε υλικό φωτογραφιών των μαθητών μας και έγινε επεξεργασία-συζήτηση. Στις 12 Απριλίου 2016 έγινε παρουσίαση της εργασίας των μαθητών.
17
Στις 19 Απριλίου 2016 ο υποδιευθυντής του κέντρου κράτησης Αυλώνα κ
Στις 19 Απριλίου 2016 ο υποδιευθυντής του κέντρου κράτησης Αυλώνα κ. Ιωάννης Παπαδημητρίου παρουσίασε στοιχεία λειτουργίας του σχολείου των φυλακών και αναφέρθηκε στους στόχους και τις ιδιαιτερότητες. Αυτά επιτυγχάνονται με τη δουλειά των εκπαιδευτικών, και έκλεισε την παρουσίασή του αναφερόμενος στο «όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μία φυλακή».
19
Στις 22 Απριλίου 2016 το σχολείο μας συναντήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων με το 3ο ΓΕΛ Αχαρνών και εκπροσώπους της Στέγης (εικαστικούς-συνταγματολόγους) και της Υπηρεσίας Επιμελητών Ανηλίκων (που είναι ο κύριος φορέας Εξωιδρυματικής μεταχείρισης ανηλίκων που έχουν διαπράξει αδίκημα ή διατρέχουν τον κίνδυνο να γίνουν δράστες αξιόποινων πράξεων).
20
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
23
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΑΡΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ 2015-2016
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΑΡΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ 2ο ΓΕΛ ΠΕΥΚΗΣ 1. Αλεξανδρή Ηλιάννα (Α1) 2. Αλεξοπούλου Γερασιμούλα (Α1) 3. Καράμπελα Γεωργία (Α2) 4. Μάρακα Νεφέλη (Α3) 5. Μπαρκατσά Σοφία (Α4) 6. Μισόγλου Νάγια (Α4) 7. Παυλίδης Μιχάλης (Α4) 8. Παυλίδη Ελένη (Α4) 9. Παπαθανασίου Χαρίκλεια (Α4) 10. Ότσκα Άντζελα (Α4) 11. Μπεκίρη Μελίνα (Α4) 12. Μίχα Ευαγγελία (Β3) 13. Μάνος Ντούσκας (Β3) 14. Μοάουαντ Νάντια (Β3) 15. Καραθανάση Λυδία (Β4) 16. Κούμα Χριστίνα (Β4) 17. Κοττούλας Γιώργος (Β4) 18. Σακκαλόγλου Μαριαλένα (Β4) 19. Παλούμπα Κατερίνα (Β4) 20. Παπαγεωργιάδη Ανατολή (Β4) 21. Δρόσσου Ελεάννα (Β2) 22. Κουκουμέλα Κων/να (Β2) 23. Παυλοπούλου Γιολάντα (Β4) ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Ληξουριώτη Π. Ζαμπάρα Σ.
24
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ: Γιάννης Καυκάς Μυρτώ Λάβδα Δάφνη Καλαφάτη Ματίλντα Χατζηπαναγιώτου
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.