Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
Αναλυτικά προγράμματα
2
Α. Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας
Α. Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας Ιδεατές καταστάσεις προς τις οποίες οφείλει να προσανατολίζεται το επιθυμητό αποτέλεσμα του παιδαγωγικού ευεργετήματος Αρχαία Ελλάδα Σπάρτη Αθήνα Βυζάντιο-Μεσαίωνας Αναγέννηση Εποχή νεωτερικότητας
3
Εκπαιδευτικά Ιδεώδη Ατομικό/ατομικιστικό Κοινωνικό/κοινωνιοκρατικό
Εκπαιδευτικά Ιδεώδη Ατομικό/ατομικιστικό Κοινωνικό/κοινωνιοκρατικό Ανθρωπιστικό Θρησκευτικό/μεταφυσικό
4
Ατομικό/ατομικιστικό ιδεώδες
Rousseau Ανάπτυξη του ατόμου ανεξάρτητα από το κοινωνικό σύνολο Αρνητική αγωγή
5
Κοινωνικό/ κοινωνιοκρατικό ιδεώδες
Emil Durkheim Η κοινωνία στο επίκεντρο του κοινωνικού ευεργετήματος Ορίζει την αγωγή ως «μεθοδευμένη κοινωνικοποίηση»
6
Ανθρωπιστικό ιδεώδες Κύριος σκοπός: ο τέλειος άνθρωπος ως αυτοδύναμη και πολύπλευρη προσωπικότητα, κάτι που βρίσκεται στο επίκεντρο της αρχαίας ελληνικής και ρωμαїκής παιδείας von Humbolt Μεταμόρφωση ανθρώπου σε ον πνευματικό με : Ατομικότητα (ανάπτυξη έμφυτων προδιαθέσεων) Ολότητα (ανάπτυξη ψυχικών λειτουργιών) Καθολικότητα (αφομοίωση όλων των στοιχείων του ψυχικού κόσμου)
7
Θρησκευτικό/ μεταφυσικό ιδεώδες
Πατέρες εκκλησίας Ιερός Αυγουστίνος: De Magistro
8
Το πρόβλημα της διαχρονικότητας των σκοπών
Herbart Ηθικές ιδέες (καλοσύνη, δικαιοσύνη, εσωτερική ελευθερία) Συζήτηση για 2 θέματα: Έχει θέση η Παιδαγωγική επιστήμη στη διατύπωση των σκοπών της αγωγής; Υπάρχουν διαχρονικοί και απόλυτοι σκοποί της παιδείας;
9
Τα αναλυτικά προγράμματα
Ύπαρξη δύο προγραμμάτων : Επίσημο αναλυτικό Ανεπίσημο, άδηλο, αφανές
10
Επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα
Με ποια κριτήρια συντάσσεται; Ακαδημαική θεωρία Η θεωρία της κοινωνικής αποτελεσματικότητας Θεωρία της κοινωνικής αποδόμησης Η θεωρία της μελέτης του παιδιού
11
Από τα προγράμματα ύλης στα προγράμματα στόχων
4 δομικά στοιχεία του curriculum: Διδακτικοί στόχοι Αντικείμενα μάθησης Μεθοδολογικές οδηγίες Έλεγχος επιτυχίας των διδακτικών στόχων Διαβάθμιση Ταξινόμηση στόχων
12
Σχολικά εγχειρίδια (παραδοσιακά-νέα) Η ελληνική παραγματικότητα:
Σκοπός-στόχος Διδακτικά μοντέλα Σχολικά εγχειρίδια (παραδοσιακά-νέα) Η ελληνική παραγματικότητα: Οι εκπαιδευτικοί σκοποί ορίζονται από Το Σύνταγμα Εκπαιδευτικούς νόμους Προεδρικά διατάγματα Σχολικά εγχειρίδια
13
Φιλοσοφία του curriculum
Δεν είναι πλέον ο παντογνώστης δάσκαλος που μεταλαμπαδεύει τη γνώση, αλλά ο συντονιστής που οργανώνει συζητήσεις, παρωθεί και εμψυχώνει τους μαθητές για συμμετοχή στην αναζήτηση νέων γνώσεων και εμπειριών.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.