Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος

2 ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ

3 ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ

4 ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Πόλη προέλευσης Αλεξάνδρεια Διάρκεια ζωής
Όνομα ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Πόλη προέλευσης Αλεξάνδρεια Διάρκεια ζωής 325 π.χ π.χ. Έργο Τα στοιχεία του Ευκλείδη Τομέας Γεωμετρία Σπουδές Ακαδημία του Πλάτωνα

5 Αξιώματα θέσης Αξίωμα Ι: Μία ευθεία έχει τουλάχιστον δύο σημεία, ενώ υφίσταται τουλάχιστον ένα σημείο έξω από την ευθεία. Αξίωμα ΙΙ: Από δύο σημεία διέρχεται μία μόνο ευθεία. Αξίωμα ΙΙΙ: Μια ευθεία μπορεί να προεκταθεί απεριόριστα και από τα δύο μέρη, που ορίζουν τα δύο σημεία της. Συνεπώς η ευθεία δεν έχει ούτε αρχή, ούτε τέλος. Αξίωμα IV: Ένα επίπεδο έχει τρία τουλάχιστον σημεία που δεν βρίσκονται στην ίδια ευθεία και ένα σημείο έξω από το επίπεδο. Αξίωμα V: Από τρία σημεία που δεν βρίσκονται στην ίδια ευθεία ένα μόνο επίπεδο διέρχεται. Αξίωμα VI: Η ευθεία που ενώνει δύο σημεία επιπέδου είναι ευθεία του επιπέδου. Αξίωμα VII: Ένα επίπεδο μπορεί να προεκταθεί απεριόριστα και τέλος Αξίωμα VIII: Κάθε γεωμετρικό σχήμα χωρίς να μεταβληθεί μπορεί να αλλάξει θέση στο γεωμετρικό χώρο.

6 Αξιώματα ισότητας Αξίωμα Ι: Ένα σχήμα είναι πάντοτε ίδιο με τον εαυτό του (ανακλαστική ιδιότητα). Αξίωμα ΙΙ: Όταν ένα σχήμα είναι ίσο με άλλο, τότε και το δεύτερο είναι ίσο με το πρώτο (συμμετρική). Αξίωμα ΙΙΙ: Όταν δύο σχήματα είναι ίσα με ένα τρίτο, είναι και μεταξύ τους ίσα (μεταβατική ιδιότητα). Αξίωμα IV: Δύο σχήματα είναι αδύνατον να είναι ταυτόχρονα ίσα και άνισα

7 Αξιώματα διάταξης Αξίωμα Ι: Αν Α και Β είναι δύο διαφορετικά σημεία σε μιά ευθεία τότε υπάρχει ένα τουλάχιστον σημείο Γ που είναι ενδιάμεσο των Α και Β στην ίδια ευθεία (ε) Αξίωμα ΙΙ: Αν Α και Β είναι επίσης δύο διαφορετικά σημεία σε μια ευθεία τότε υπάρχει ένα τουλάχιστον σημείο Γ που ανήκει στην ευθεία (ε) σε θέση τέτοια που το Β να είναι ενδιάμεσο των σημείων Α και Γ. Αξίωμα ΙΙΙ: Αν Α και Β είναι δύο διαφορετικά σημεία μιας ευθείας τότε υπάρχει ένα τουλάχιστον σημείο Γ που ανήκει στην ευθεία (ε) σε θέση τέτοια που το Α πλέον να είναι ενδιάμεσο των σημείων Β και Γ.

8 Ο Πυθαγόρας ( π.Χ.) Φιλόσοφος, μαθηματικός, χορτοφάγος, μυστικιστής και κυρίως μανιακός με τους αριθμούς. Γνωστός περισσότερο για το θεώρημα του πάνω στα ορθογώνια τρίγωνα-αν και υπάρχουν θεωρίες πως το θεώρημα υπήρχε ήδη. Ζούσε μέσα σε μία πνευματική και μαθηματική κοινότητα που ο ίδιος δημιούργησε- τους Πυθαγόρειους. Η θεωρία του για τους αριθμούς ως βάση του σύμπαντος των έκανε πατέρα των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών, αλλά και γενικότερα των μαθηματικών όπως τα γνωρίζουμε και σήμερα. 

9 Η Υπατία ( μ.Χ.) Ελληνίδα νεοπλατωνική φιλόσοφος, μαθηματικός και αστρονόμος. Κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα, ήταν μέλος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας τον 4ο αιώνα π.Χ. ως επικεφαλής της εκεί σχολής των Πλατωνιστών, η διδασκαλία της αποτέλεσε πόλο έλξης για τους διανοούμενους της εποχής. Μεγαλύτερο έργο της ήταν η δική της έκδοση για τα Στοιχεία του Ευκλείδη- το σπουδαιότερο μαθηματικό έργο. Ενώ είναι πολύ γνωστή για τον βασανισμό της και την βίαιη δολοφονία της από φανατικούς χριστιανούς.

10 Ο Αστρονομικός Κανών Ο Αστρονομικός Κανών Το λεξικό του Σούδα αποκαλύπτει ότι η Υπατία έγραψε ένα τόμο με τίτλο «Ο Αστρονομικός Κανών» καθώς επιδίωκε να μελετήσει και να εμβαθύνει περισσότερο στους τομείς των μαθηματικών του πατέρα της, απ’ ότι έκανε αυτός. Μερικοί μελετητές πιστεύουν ότι ο «Αστρονομικός Κανών» ήταν απλά μια συλλογή από αστρονομικούς πίνακες άλλοι πάλι θεωρούν ότι ήταν ένα σχόλιο σχετικά με τον Πτολεμαίο. Ένα από τα σημαντικά βιβλία του Πτολεμαίου είναι η Αλμαγέστη. Σχόλια πάνω στο Βιβλίο Τρία έχει κάνει ο Θέων, όπου λέει ότι το έργο είναι "…στην κριτική αναθεώρηση της φιλοσόφου Υπατίας, η κόρη μου. ". Υπάρχει η υπόθεση ότι η Υπατία είχε γράψει μέρη από αυτά τα Σχόλια. Επιπλέον σημείωμα στο λεξικό του Σούδα αναφέρει τους τίτλους των έργων της Υπατίας, ενώ έχουν χαθεί τμήματα αυτών όπου η Υπατία ανέλυε τους κώνους του Απολλώνιου και την αριθμητική του Διόφαντου. Και τα δύο έργα αντιμετωπίζουν παραστάσεις της ανώτερης τάξης των εξισώσεων αλλά επειδή η προσέγγιση του Απολλώνιου ήταν αριθμητική και του Διόφαντου γεωμετρική , καταλαβαίνουμε ότι η Υπατία ήταν εξοικειωμένη τόσο με τις αλγεβρικές όσο και με τις γεωμετρικές αναπαραστάσεις υψηλότερης τάξης εξισώσεων.

11 Υπατία Ο αστεροειδής 238 Υπατία, που ανακαλύφθηκε το 1884, πήρε το όνομά του από την ιστορική αυτή μορφή.

12 Ως δασκάλα Σύμφωνα με πηγές, εκτός από φιλόσοφος, μαθηματικός και αστρονόμος, κατείχε και την προεδρία της Νεοπλατωνικής Σχολής της Αλεξάνδρειας και ήταν ένα άτομο άξιο σεβασμού, που ασκούσε επιρροή στους σημαντικούς άρχοντες της Αλεξάνδρειας αλλά και της Μεσογείου. Ένας από αυτούς ήταν και ο Ορέστης, ο Ρωμαίος έπαρχος. Συναντιόντουσαν πολύ συχνά και μιλούσαν κυρίως για πολιτικά ζητήματα. Η Υπατία ασκούσε επιρροή όχι μόνο στην Αλεξάνδρεια, αλλά και στη Κωνσταντινούπολη, στη Συρία και στην Κυρήνη. Δυστυχώς, έργα της Υπατίας δεν έχουν διασωθεί. Μερικοί αναλυτές πιστεύουν ότι τα έργα της ήταν γραμμένα στα Αραβικά, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η δουλειά της αποτελούνταν από μαθηματικές φόρμουλες που η ίδια είχε δημιουργήσει. Η Υπατία είναι σημαντική για τον ρητορικό κανόνα, γιατί αποδεικνύει ότι και οι γυναίκες συμμετείχαν στις κοινωνικές και πνευματικές δραστηριότητες του αρχαίου κόσμου. Η Υπατία δίδασκε δημόσια για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, αποδεικνύοντας την εκπαίδευσή της στη φιλοσοφία και στη ρητορική. Υπάρχουν πολλά κείμενα που επικυρώνουν την ενασχόλησή της ως διδάσκουσα εκτός από τα μαθηματικά φιλοσοφία και ρητορεία. Η Υπατία μάλλον έκανε δύο είδη μαθημάτων. Ένα ιδιαίτερο, για την ελίτ των μαθητών της και τα δημόσια κηρύγματα της, στα οποία ασκούσε επιρροή στους Αλεξανδρινούς υπαλλήλους. Ήταν αγαπητή απ’ όλο τον κόσμο και οι διάφοροι επικεφαλής την συμβουλεύονταν πολύ συχνά. Η Υπατία σχολίασε την Αριθμητική του Διόφαντου, έγραψε τον Αστρονομικό Κανόνα και τελειοποίησε τον Κώνο του Απολλώνιου (παρακάτω). Επίσης συνεργάστηκε με τον πατέρα της για τον σχολιασμό του 3ου τόμου της Αλμαγέστης και επίσης βοήθησε τον μαθητή της Συνέσιο στην κατασκευή ενός αστρολάβου και ενός υδρόμετρου. Βέβαια, αν και δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ήταν μια σπουδαία μαθηματικός και φιλόσοφος της εποχής της, η Υπατία έμεινε γνωστή πιο πολύ για τη διδασκαλία της. Η Υπατία ήταν μια σεβαστή και επιφανής δασκάλα, αρκετά χαρισματική και αγαπητή στους μαθητές της. Πηγές αναφέρουν ότι είχε φυσική ομορφιά και φορούσε απλά ρούχα. Έδινε δημόσιες διαλέξεις και ίσως διατηρούσε κάποιου είδους δημόσιο γραφείο. Η Υπατία δίδασκε και έγινε γνωστή τόσο για την φιλοσοφία όσο και για τα μαθηματικά. Η φιλοσοφία που ανέπτυξε η Υπατία είναι γνωστή ως Νεοπλατωνική. Αν και υπήρχαν διάφορες εκδοχές του Νεοπλατωνισμού, λέγεται ότι η Υπατία κήρυξε ένα δικό της, διαφορετικό. Οι επιστολές και τα ποιήματα παρέχουν συμπεράσματα για τη Νεοπλατωνική φιλοσοφία της Υπατίας αλλά δεν παρέχουν σημαντικές πληροφορίες. Επιπλέον, ενώ τα γραπτά των φιλοσόφων διαδόχων της Υπατίας έρχονται για να ρίξουν φως σχετικά με τις συνεισφορές της στο Νεοπλατωνισμό, δεν υπάρχουν δικά της σωζόμενα μαθηματικά έργα.

13 Οι Απολλώνιοι κώνοι Οι Απολλώνιοι κώνοι
Οι κώνοι του Απολλώνιου θεωρούνται από τα πιο δύσκολα έργα της αρχαιότητας και ήταν αυτοί που έθεσαν τα θεμέλια για πολλά από αυτά που στο μέλλον έγιναν γνωστά ως προβολική γεωμετρία. Σχολιασμός Διόφαντου Τα αλγεβρικά έργα του Διόφαντου ήταν πολύ πιο εξελιγμένα από τα προηγούμενα. Σε κάθε περίπτωση οι μαθηματικοί της Αλεξάνδρειας του τέταρτου και πέμπτου αιώνα ανέπτυξαν τα μαθηματικά που θα χρησιμοποιούσαν για την λύση ανώτερης τάξεως συστημάτων εξισώσεων. Ο μαθηματικός κόσμος του σήμερα οφείλει στην Υπατία ένα μεγάλο χρέος, διότι χωρίς εκείνη θα είχαμε πολύ λιγότερα από τα έργα του Διόφαντου. Μέσα από αυτούς τους Σχολιασμούς θα ήταν δυνατόν να δούμε ποιο έργο, ανάμεσα σε όλα τα άλλα, είναι δικό της. Αυτή η σκέψη μας δημιουργείται καθώς λέγεται ότι ένας γραφέας προσπάθησε να αναμείξει αρχικό κείμενο του Διόφαντου με τα δικά της έργα. Παρ’ όλα αυτά πιο πιθανό είναι ότι οι παρεμβολές της Υπατίας είναι δύο "ασκήσεις φοιτητών" στην αρχή του Βιβλίο ΙΙ. Η πρώτη ζητά για τη λύση του ζεύγους ταυτόχρονες εξισώσεις: x - y= a, x2 - y2 = (x - y) + b όπου a, b είναι γνωστό. Η επόμενη είναι μια μικρή γενίκευση. Απαιτεί τη λύση του ζεύγους των ταυτόχρονων εξισώσεων: x - y = a, x2 - y2 = m (x - y) + b, όπου a, b και m είναι γνωστές. Υπάρχουν κάποια στοιχεία που συνδέουν αυτό το πρόβλημα με την Υπατία: μια εννέα λέξη-φράση στην αρχική ελληνική ταυτίζεται με ένα από τα Στοιχεία του Ευκλείδη, που ο πατέρας της είχε επεξεργαστεί.

14 Ο Αστρολάβος Ο Αστρολάβος Μία άλλη πηγή πληροφοριών για τις μαθηματικές δραστηριότητες της Υπατίας είναι η αλληλογραφία του Συνέσιου που αποκαλύπτει ότι σπούδασε φιλοσοφία και αστρονομία κάτω από την καθοδήγηση της Υπατίας και αναφέρει τη δημιουργία κάποιων επιστημονικών οργάνων όπως ο αστρολάβος και το υγρόμετρο. Υπάρχει μια θεωρία της στερεογραφικής προβολής, ότι ο δρόμος είναι ανοικτός για την κατασκευή μιας πιο πρακτικής δισδιάστατης συσκευής. Αυτό μας δίνεται από την ιστορία του Συνέσιου Αστρολάβου, ο οποίος γράφοντας για τον Παίωνα δηλώνει ότι είχε σχεδίασε ο ίδιος τον αστρολάβο με τη βοήθεια της Υπατίας και είχε δημιουργηθεί από τα καλύτερα υλικά της αργυροχοΐας. Το συμπέρασμα είναι ότι η θεωρία του αστρολάβου και οι λεπτομέρειες της κατασκευής του είχαν περάσει κάτω από τον Πτολεμαίο, μέσω του Θέωνα, για να φτάσουν στην Υπατία, η οποία με τη σειρά της δίδαξε το Συνέσιο. Οι Μαθητές της Η φήμη της τραβούσε μαθητές απ’όλη τη Μεσόγειο. Μάλιστα, πιστεύεται ότι την εποχή που πέθανε η Υπατία ήταν η καλύτερη μαθηματικός του Ελληνορωμαϊκού κόσμου, και πολύ πιθανόν και όλου του υπόλοιπου, επισκιάζοντας έτσι τον πατέρα της στη φήμη της ως δασκάλα. Αν και δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε όλους τους μαθητές της, υπάρχουν ενδείξεις ότι ήταν γενικά πλούσιοι και ισχυροί. Ο πιο γνωστός μαθητής της είναι ο Συνέσιος της Κυρήνης, ο οποίος προσπάθησε να συνδέσει τον πρόωρο χριστιανισμό με τον Νεοπλατωνισμό. Κάποια από τα γράμματά του προς αυτή έχουν διασωθεί, όπως και κάποια άλλα απεσταλμένα σε συμμαθητές του, όπου εκφράζει τον θαυμασμό του και την επιρροή που του είχε ασκήσει. Στα γράμματα του Συνέσιου μας δίνονται κάποια ονόματα μαθητών της Υπατίας που επικυρώνουν το ταλέντο και τη φήμη της. Εκτός από τον Συνέσιο, μαθητές επίσης ήταν ο μικρότερος αδερφός του (Euoptius) και ο θείος του (Αλέξανδρος), ο καλύτερός του φίλος (Herculian) με τον αδερφό του (Olympius), όπως και άλλοι (Hessychius, Athanasius,Theodosius). Για να καταλάβουμε την δύναμη και τη μόρφωση των μαθητών της, ο Συνέσιος έγινε ο Επίσκοπος της Κωνσταντινουπόλεως, ενώ ο αδερφός του έγινε ο διάδοχός του. Ο Ολύμπιος ήταν ένας πλούσιος γαιοκτήμονας από τη Σελεύκεια και ήταν καλά συνδεδεμένος με την Αλεξάνδρεια, το οποίο μάλλον ίσχυε και για τον αδερφό του, αν και αργότερα έγινα νομάρχης της Κωνσταντινουπόλεως. Ο Ησύχιος ήταν κυβερνήτης της Άνω Λιβύης, ο Αθανάσιος ήταν ένας πολύ γνωστός αλεξανδρινός σοφιστής και ο Θεοδόσιος ήταν ένας γραμματικός, που έγραψε κανόνες για ρήματα και ουσιαστικά.

15 Ο Θάνατός της Ο Θάνατός της Για τον θάνατό της υπάρχουν πολλές θεωρίες για το ποιος ήταν υπεύθυνος και ποια ήταν τα κίνητρα, αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ο θάνατος της είναι ίσως και ο λόγος που η Υπατία έμεινε αθάνατη στο πέρασμα των αιώνων. Πολλοί ερευνητές μάλιστα, χωρίζουν την εποχή του Παγανισμού με του Χριστιανισμού σύμφωνα με την ημερομηνία του θανάτου της, το 415, έναντι του 529 που ο Ιουστινιανός έκλεισε την Αθηναϊκή Σχολή. Πολλοί θεωρούν υπεύθυνο για τον θάνατό της τον Αρχιεπίσκοπο Κύριλλο και τις διαταγές του. Η πιο αξιόπιστη πηγή για τον θάνατό της είναι από τον Σωκράτη τον Σχολαστικό, που έγραψε γι’ αυτόν 25 περίπου χρόνια αργότερα. Εκείνη την περίοδο, υπήρχε πολύ ένταση και μίσος μεταξύ των Εβραίων και των Χριστιανών της Αλεξάνδρειας· είναι η εποχή όπου ο έπαρχος Ορέστης και ο Αρχιεπίσκοπος Κύριλλος (γνωστός από τον σκληρό τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε τον αιρετικό Νεκτάριο) βρίσκονταν σε αντιπαράθεση. Περίπου 500 μοναχοί έφτασαν στην πόλη για να ταχθούν στο πλευρό του Αρχιεπισκόπου. Κατηγόρησαν τον Ορέστη (ο οποίος ήταν βαπτισμένος χριστιανός) ότι είναι ειδωλολάτρης και ότι έκανε θυσίες στους Έλληνες θεούς σε αντίθεση με τον νόμο του Θεοδοσίου που απαγόρευε κάθε είδος ειδωλολατρίας. Όταν ένας μοναχός ονόματι Αμμώνιος πέθανε, επειδή είχε πετάξει μία πέτρα στον έπαρχο, ο Κύριλλος και οι άλλοι χριστιανοί στράφηκαν ενάντια στην Υπατία, η οποία ήταν εκείνη την εποχή βοηθός του. Αποκαλώντας την ειδωλολατρική μάγισσα και ιέρεια, την έγδυσαν και την έσυραν μέχρι τον Καθεδρικό ναό, όπου την σκότωσαν γδέρνοντάς και διαμελίζοντας την με κοφτερά όστρακα. Το διαλυμένο σώμα της το μετέφεραν στο Κυνάριον όπου την έκαψαν. Αν και η κυρίαρχη άποψη είναι ότι ο Κύριλλος έδωσε την διαταγή για τη θανάτωσή της, δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτός έδωσε τη διαταγή ή ήξερε την πρόθεση του όχλου. Ο φόνος της Υπατίας περιγράφεται στα γραπτά του χριστιανού ιστορικού του 5ου αιώνα Σωκράτη του Σχολαστικού ως εξής σε μετάφραση: "Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γινόταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της γυρνώντας από κάπου. Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Caesarium, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν." Όταν ένας μοναχός ονόματι Αμμώνιος πέθανε, επειδή είχε πετάξει μία πέτρα στον έπαρχο, ο Κύριλλος και οι άλλοι χριστιανοί στράφηκαν ενάντια στην Υπατία, η οποία ήταν εκείνη την εποχή βοηθός του. Αποκαλώντας την ειδωλολατρική μάγισσα και ιέρεια, την έγδυσαν και την έσυραν μέχρι τον Καθεδρικό ναό, όπου την σκότωσαν γδέρνοντάς και διαμελίζοντας την με κοφτερά όστρακα. Το διαλυμένο σώμα της το μετέφεραν στο Κυνάριον όπου την έκαψαν.

16 Ο Θάνατός της Η Υπατία τελικά δολοφονήθηκε, σύμφωνα με το Σωκράτη Σχολαστικό, από μερίδα πλήθους χριστιανών οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν υπαίτια για τη μη συμφιλίωση του επάρχου Ορέστη και του Επισκόπου Αλεξανδρείας Κύριλλου. Ο εκκλησιαστικός ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός αναφέρει: «῏Ην τις γυνὴ ἐν τῇ Ἀλεξανδρείᾳ͵ τοὔνομα Ὑπατία· αὕτη Θέωνος μὲν τοῦ φιλοσόφου θυγάτηρ ἦν· ἐπὶ τοσοῦτον δὲ προὔβη παιδείας͵ ὡς ὑπερακοντίσαι τοὺς κατ΄ αὐτὴν φιλοσόφους͵ τὴν δὲ Πλατωνικὴν ἀπὸ Πλωτίνου καταγομένην διατριβὴν διαδέξασθαι͵ καὶ πάντα τὰ φιλόσοφα μαθήματα τοῖς βουλομένοις ἐκτίθεσθαι· διὸ καὶ οἱ πανταχόθεν φιλοσοφεῖν βουλόμενοι κατέτρεχον παρ΄ αὐτήν. Διὰ τὴν προσοῦσαν αὐτῇ ἐκ τῆς παιδεύσεως σεμνὴν παρρησίαν καὶ τοῖς ἄρχουσι σωφρόνως εἰς πρόσωπον ἤρχετο· καὶ οὐκ ἦν τις αἰσχύνη ἐν μέσῳ ἀνδρῶν παρεῖναι αὐτήν· πάντες γὰρ δι΄ ὑπερβάλλουσαν σωφροσύνην πλέον αὐτὴν ᾐδοῦντο καὶ κατεπλήττοντο. Κατὰ δὴ ταύτης τότε ὁ φθόνος ὡπλί↔σατο· ἐπεὶ γὰρ συνετύγχανε συχνότερον τῷ Ὀρέστῃ͵ διαβολὴν τοῦτ΄ ἐκίνησε κατ΄ αὐτῆς παρὰ τῷ τῆς ἐκκλησίας λαῷ͵ ὡς ἄρα εἴη αὕτη ἡ μὴ συγχωροῦσα τὸν Ὀρέστην εἰς φιλίαν τῷ ἐπισκόπῳ συμβῆναι. Καὶ δὴ συμφρονήσαντες ἄνδρες τὸ φρόνημα ἔνθερμοι͵ ὧν ἡγεῖτο Πέτρος τις ἀναγνώστης͵ ἐπιτηροῦσι τὴν ἄνθρωπον ἐπανιοῦσαν ἐπὶ οἰκίαν ποθέν· καὶ ἐκ τοῦ δίφρου ἐκβαλόντες͵ ἐπὶ τὴν ἐκκλησίαν ᾗ ἐπώνυμον Καισάριον συνέλκουσιν͵ ἀποδύσαντές τε τὴν ἐσθῆτα ὀστράκοις ἀνεῖλον· καὶ μεληδὸν διασπάσαντες͵ ἐπὶ τὸν καλούμενον Κιναρῶνα τὰ μέλη συνάραντες πυρὶ κατηνάλωσαν. Τοῦτο οὐ μικρὸν μῶμον Κυρίλλῳ καὶ τῇ Ἀλεξανδρέων ἐκκλησίᾳ εἰργάσατο· ἀλλότριον γὰρ παντελῶς τῶν φρονούντων τὰ Χριστοῦ φόνοι καὶ μάχαι καὶ τὰ τούτοις παραπλήσια. Καὶ ταῦτα πέπρακται τῷ τετάρτῳ ἔτει τῆς Κυρίλλου ἐπισκοπῆς͵ ἐν ὑπατείᾳ Ὁνωρίου τὸ δέκατον͵ καὶ Θεοδοσίου τὸ ἕκτον͵ ἐν μηνὶ Μαρτίῳ͵ νηστειῶν οὐσῶν»., οι οποίοι βρίσκονταν σε διένεξη και παρότι είχε πολλούς χριστιανούς φίλους. Ο φανατισμένος όχλος την ξεγύμνωσε, την κατέκοψε με θραύσματα αγγείων ή κοφτερά όστρακα και μετά έκαψαν τα σκορπισμένα και αιμόφυρτα μέλη της, πρακτική που ακολουθούσε ο όχλος της περιοχής και σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην περίπτωση του Πατριάρχη Προτέριου. Για τα κίνητρα της δολοφονίας της, αλλά και την ανάμιξη του Κυρίλλου Αλεξανδρείας έχουν εκφραστεί ποικίλες απόψεις. Σύμφωνα με το Σωκράτη το Σχολαστικό, "ό φόνος ούτος προσήψεν ού μικρόν μώμον είς τόν Κύριλλον", δίχως όμως να προχωρά σε περισσότερες λεπτομέρειες.

17 Το 1908, o Elbert Hubbard δημοσίευσε, ως μέρος της σειράς του <<Μικρή Διαδρομές στα σπίτια των Μεγάλων Δασκάλων>>, ένα ευφάνταστο δοκίμιο για Υπατίας. Με ένα νεύμα προς Kingsley, ο οποίος είχε «το σύνθετο της μεγάλης γυναίκας που ζει και πάλλεται μέσα από το βιβλίο του," Χάμπαρντ προσθέτει στο λογαριασμό του μια γυναίκα που θεωρείται η "Ralph Waldo Emerson της ημέρας της," συμπεριλαμβανομένων ακόμη και το ύψος και το βάρος της (πέντε πόδια εννέα ίντσες, £ 135), καθώς και αρκετές βαριά εισαγωγικά, πιο ενδεικτική της φιλοσοφίας του από το δικό της. Περιλαμβάνουν τέτοιες κοινοτοπίες όπως «Η ζωή είναι μια άνθηση, και όσο περαιτέρω ταξιδεύουμε τόσο περισσότερο την αλήθεια μπορούμε να κατανοήσουμε. Για να καταλάβουμε τα πράγματα που είναι στην πόρτα μας, είναι η καλύτερη προετοιμασία για την κατανόηση εκείνων που βρίσκονται πέρα» (προμετωπίδα) ή "Όλες οι επίσημες δογματικές θρησκείες είναι απατηλή και δεν πρέπει ποτέ να γίνει αποδεκτή από σέβεται τον εαυτό προσώπων ως τελικό .... διατηρούν το δικαίωμά σας να σκεφτείτε, ακόμη και να σκεφτούν κακώς είναι καλύτερο από το να μην το σκέφτομαι καθόλου » (σελ , πράγματι τεθεί σε το στόμα του Theon, ο πατέρας της) ή "μύθοι πρέπει να διδάσκεται ως μύθους ως μύθους και θαύματα, όπως ποιητικές φαντασίες. να διδάξεις δεισιδαιμονίες ως αλήθειες είναι πιο φοβερό πράγμα" (σελ ). (Το ίδιο φυλλάδιο, το οποίο επίσης δημοσιεύτηκε ξεχωριστά, είναι μόνο περίπου είκοσι σελίδες, αλλά με αριθμημένες σελίδες, ως μέρος του τόμου Χ, μεγάλοι δάσκαλοι.) Οι αποδόσεις αυτές είναι τόσο φανταστικές όσο το εισαχθέν πορτρέτο της Υπατίας, μια μέτρια γυναίκα σε προφίλ με τα μάτια demurely ρίχνει κάτω. Δυστυχώς, τους δόθηκε ευρύτερη αξιοπιστία του Lynn Μ Osen στο βιβλίο της Οι γυναίκες στα Μαθηματικά (1975), όπου αναφέρει Χάμπαρντ, ο «ιστορικός» (σελ. 31), όπως και αν οι λέξεις προήλθαν από Υπατίας τον εαυτό της. Τώρα επαναλαμβάνονται ατελείωτα στο διαδίκτυο και σε ανησυχητικό αριθμό βιβλίων. Στην πραγματικότητα, το πιο κοντινό μπορεί να έρθει με το γράμμα της Υπατίας περιέχονται στην επιστολή του Συνεσίου Κυρήνης, γραμμένο σε 413 μ.Χ., όπου λέει ότι «Εσύ ο ίδιος μου υπενθήμησες την πρόνοια των άλλων."

18 Ο θάνατος της Υπατίας, ελαιογραφία του Τσαρλς Ουίλιαμ Μίτσελ (Charles William Mitchell), 1885.

19 Τζιρόλαμο Καρντάνο (1501-1576)
Ιταλός μαθηματικός, φυσικός και αστρολόγος και παθολογικός τζογαδόρος. Από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους της Αναγέννησης. Γιατρός στο επάγγελμα ενώ είχε γράψει και 131 βιβλία. Ο τζόγος ήταν αυτός που τον οδήγησε στην πρώτη επιστημονική ανάλυση πιθανοτήτων. Κατάλαβε πως θα μπορούσε να κερδίσει περισσότερα στα ζάρια αν εξέφραζε την πιθανότητα γεγονότων με την χρήση μαθηματικών. Αυτή η επαναστατική του ιδέα οδήγησε στη θεωρία πιθανοτήτων, η οποία με τη σειρά της στη γέννηση της στατιστικής.

20 Jerome (ή Jerome, ή Geronimo) Cardano (Ιταλικά: [dʒerɔlamo kardano]» Γαλλικά: Jerome Cardan»
Jerome (ή Jerome, ή Geronimo) Cardano (Ιταλικά: [dʒerɔlamo kardano]? Γαλλικά: Jerome Cardan? Λατινικά: Ιερώνυμος Cardanus? 24 Σεπτεμβρίου 1501 με 21 Σεπ 1576) ήταν Ιταλός μαθηματικός της Αναγέννησης, γιατρός, αστρολόγος, φιλόσοφος και τζογαδόρος. Έγραψε πάνω από 200 έργα για την ιατρική, μαθηματικά, φυσική, φιλοσοφία, θρησκεία, και μουσική. τα τυχερά παιχνίδια του τον οδήγησαν να υποβάλει κανόνες στο δημοτικό πιθανότητα, κάνοντάς τον έναν από τους ιδρυτές του γηπέδου. μαθηματικά Σήμερα, είναι περισσότερο γνωστός για τα επιτεύγματά του στην άλγεβρα. Cardano ήταν ο πρώτος μαθηματικός να κάνουν συστηματική χρήση των αριθμών κάτω από το μηδέν. Έχει εκδώσει τις λύσεις των κυβικών και quartic εξισώσεις το 1545 το βιβλίο του Ars Magna. Η λύση σε μια συγκεκριμένη περίπτωση για την εξίσωση ax ^ 3 + bx + c = 0 (στη σύγχρονη σημειογραφία), του κοινοποιήθηκε από Niccolo Fontana Tartaglia (που αργότερα ισχυρίστηκε ότι Cardano είχε ορκιστεί να μην το αποκαλύψει, και ασχολούνται με Cardano μια δεκαετία-μακρά πάλη), με τη μορφή ενός ποιήματος.   Η quartic λύθηκε από τον μαθητή του Cardano Lodovico Ferrari. Και οι δύο είχαν αναγνωριστεί στον πρόλογο του βιβλίου, καθώς και σε διάφορα σημεία εντός του οργανισμού που. Στην έκθεση του, παραδέχθηκε την ύπαρξη του ό, τι είναι σήμερα ονομάζεται φανταστικοί αριθμοί, αν και δεν κατάλαβα ιδιότητές τους (όπως περιγράφεται για πρώτη φορά από τους Ιταλούς του σύγχρονου Rafael Bombelli, Απαραίτητο Αν και η μαθηματική θεωρία των πεδίων δεν επρόκειτο να αναπτυχθεί για εκατοντάδες του χρόνου). Στο Opus Novum de proportionibus εισήγαγε τους διωνυμικούς συντελεστές και το διωνυμικό θεώρημα.

21 Portrait of Cardano on display at the School of Mathematics and Statistics, University of St Andrews.

22 Λέοναρντ Όιλερ ( ) Ίσως ο πιο παραγωγικός μαθηματικός όλων των εποχών, αφού δημοσίευσε σχεδόν 900 βιβλία. Ο Ελβετός μαθηματικός και φυσικός στα τελευταία 17 χρόνια της ζωής του ήταν σχεδόν τυφλός- αλλά η παραγωγικότητα του αυξήθηκε ακόμα περισσότερο χάρη στην εκπληκτική του μνήμη. Το διάσημο θεώρημα του, eiπ + 1 = 0, όπου e η μαθηματική σταθερά γνωστή και ως αριθμός Euler και i η τετραγωνική ρίζα του μείον ένα θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα στα μαθηματικά. Ενώ είναι αυτός που καθιέρωσε το σύμβολο f(x) για τις συναρτήσεις. Για τους φαν- είναι και ο πατέρας του sudokou.

23 Πορτρέτο του Λ. Όιλερ ( 15 Απριλίου 1707 – 18 Σεπτεμβρίου 1783)

24 Leonard Euler Ο Λέοναρντ Όιλερ ( 15 Απριλίου 1707 – 18 Σεπτεμβρίου 1783) ήταν πρωτοπόρος Ελβετός μαθηματικός και φυσικός. Έκανε σημαντικές ανακαλύψεις σε τομείς όπως ο απειροελάχιστος λογισμός και η θεωρία γραφημάτων. Επίσης καθιέρωσε την μοντέρνα μαθηματική ορολογία και σημειογραφία, κυρίως στον τομέα της μαθηματικής ανάλυσης, όπως την έννοια της μαθηματικής συνάρτησης. Επίσης είναι φημισμένος για τη δουλειά του στη μηχανική, τη ρευστοδυναμική, την οπτική και την αστρονομία. Ο Όιλερ πέρασε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του στο St. Petersburg στη Ρωσία και στο Βερολίνο, Πρωσία. Θεωρείται ως ο κατ' εξοχήν μαθηματικός του 18ου αιώνα, και ένας από τους σημαντικότερους μαθηματικούς που έχουν υπάρξει ποτέ. Είναι επιπλέον ένας από τους πιο παραγωγικούς μαθηματικούς όλων των εποχών, τα άπαντά του καταλαμβάνουν οκτασέλιδους τόμους. Μία δήλωση που έγινε από τον Πιέρ Σιμόν Λαπλάς εκφράζει την επίδραση του Όιλερ στα μαθηματικά : «διαβάστε Όιλερ, διαβάστε Όιλερ, είναι ο κύριος όλων μας». Ελβετός μαθηματικός και φυσικός. απειροελάχιστος λογισμός θεωρία γραφημάτων. μαθηματικής ανάλυσης μαθηματικής συνάρτησης. μηχανική, ρευστοδυναμική, οπτική αστρονομία. στο St. Petersburg στη Ρωσία και στο Βερολίνο, Πρωσία.

25 Old Swiss 10 Franc banknote honoring Euler

26 Καρλ Φρίντριχ Γκάους (1777-1855)
Γνωστός και ως «ο πρίγκηπας των μαθηματικών». Ο Γερμανός μαθηματικός είχε πολύ μεγάλη συνεισφορά στους περισσότερους κλάδους των μαθηματικών τον 19ο αιώνα. Τελειομανής, που δε δημοσίευε πολλές από τις δουλειές του, αφού προτιμούσε να  βελτιώσει όσο το δυνατόν γινόταν τα θεωρήματα του. Η επαναστατική ανακάλυψη του για την ύπαρξη μη ευκλείδειων χώρων στη γεωμετρία βρέθηκε στις σημειώσεις του μετά το θάνατό του. Κατά την ανάλυση του σε αστρονομικά δεδομένα κατάλαβε πως το σφάλμα της μέτρησης παρήγαγε μια κωνοειδή καμπύλη- τη γνωστή κανονική καμπύλη.

27 Γκέοργκ Καντόρ ( ) Από όλους του μεγάλους μαθηματικούς, ο Cantor είναι αυτός που πληρεί πιο τέλεια από όλους το χολιγουντιανό στερεότυπο, πως μαθηματικές ιδιοφυΐες και ψυχικές ασθένειες είναι έννοιες αλληλένδετες. Το λαμπρότερο επίτευγμα του Γερμανού, γεννημένου στην Αγ. Πετρούπολη, ήταν η ανάπτυξη ενός τελείως καινούριου τρόπου απεικόνισης και αναφοράς στο μαθηματικό άπειρο. Η νέα αυτή οδός τον οδήγησε στο να καταλάβει πως ορισμένα άπειρα ήταν μεγαλύτερα από κάποια άλλα. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν καταπληκτικό. Δυστυχώς υπέστη ψυχικές διαταραχές και βρισκόταν συχνά στο νοσοκομείο. O Cantor ασχολήθηκε ακόμα με τη θρησκεία, τη φιλοσοφία και άλλα. Είχε επίσης βαλθεί να αποδείξει πως τα έργα του Shakespeare ήταν στην πραγματικότητα του Francis Bacon.

28 Πολ Έρντος ( ) Έζησε μια νομαδική ζωή, χωρίς πολλές πολυτέλειες. Τα προσωπικά του αντικείμενα χωρούσαν σε μια βαλίτσα με την οποία ταξίδευε συνεχώς από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο, και από δωμάτια συναδέλφων του σε δωμάτια φθηνών ξενοδοχείων. Σπάνια δημοσίευε τα έργα του μόνος του. O Oύγγρος μαθηματικός  προτιμούσε να συνεργάζεται με συναδέλφους του- συνολικά έργα με 511 συναδέλφους, καθιστώντας τον τον δεύτερο πιο παραγωγικό μαθηματικό μετά τον Euler. Ένας συνεργάτης του  είπε κάποτε, «είναι ένας μαθηματικός-μηχανή που μετατρέπει τον καφέ σε θεωρήματα» και ο Erdos έπινε απίστευτες ποσότητες.

29 Τζον Χόρτον Κόνβει (1937-σήμερα)
Ο μαθηματικός από το Λίβερπουλ είναι γνωστός για τα υψηλού επιπέδου μαθηματικά που έχουν προέλθει από τις αναλύσεις του για  παιχνίδια και παζλ. Το 1970, ήρθε με τους κανόνες για το Παιχνίδι της Ζωής, ένα παιχνίδι στο οποίο μπορείτε να δείτε πώς τα πρότυπα κύτταρα εξελίσσονται σε ένα πλέγμα, παιχνίδι που λάτρεψαν οι πρώτοι επιστήμονες που ασχολήθηκαν με πληροφορική. Έχει κάνει σημαντικές συνεισφορές σε πολλούς κλάδους των μαθηματικών, όπως θεωρία ομάδων, θεωρίας αριθμών και της γεωμετρίας.

30 Γκριγκόρι Πέρελμαν (1966-σήμερα)
Ο Ρώσος μαθηματικός που κέρδισε το βραβείο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων λύνοντας την Υπόθεση του Πουανκαρέ.. και αρνήθηκε τα χρήματα! «Aν η απόδειξη είναι σωστή, τότε οποιαδήποτε περαιτέρω αναγνώριση είναι περιττή». Η εικασία του Poincaré για πρώτη φορά αναφέρθηκε το 1904 από τον Henri Poincaré και αφορά τη συμπεριφορά των σχημάτων σε τρεις διαστάσεις. O Perelman είναι σήμερα άνεργος και ζει μια λιτή ζωή με τη μητέρα του στην Αγία Πετρούπολη . Ενώ έχει δηλώση πως διαφωνεί με τον τρόπο λειτουργίας της επίσημης μαθηματικής κοινότητας και αρνήθηκε το Fields Medal to

31 Τέρι Τάο (1975-σήμερα) Αυστραλός κινεζικής καταγωγής που ζει στις ΗΠΑ και κέρδισε και αυτός το Fields Medal. Μαζί με τον Ben Green, απέδειξε ένα καταπληκτικό συμπέρασμα για τους πρώτους αριθμούς- μπορούν να βρεθούν ακολουθίες πρώτων αριθμών οποιουδήποτε μήκους, στις οποίες κάθε αριθμός στην ακολουθία να έχει μια σταθερή απόσταση με τον επόμενο. Για παράδειγμα, η ακολουθία 3, 7, 11, έχει τρεις πρώτους αριθμούς με απόσταση ίση με 4. Η ακολουθία 11, 17, 23, 29 έχει τέσσερις πρώτους αριθμούς σε απόσταση ίση με 6. Ενώ υπάρχουν ακολουθίες όπως αυτές για κάθε απόσταση, κανείς δεν έχει βρει μία για περισσότερο από 25 πρώτους, δεδομένου ότι οι αριθμοί αυτοί έχουν πλέον περισσότερο από 18 ψηφία.


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Αμζάντ Βαλιτ Κούρουπας Ραφαήλ Λουκοβίτης Γιώργος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google