Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Καθηγητής Γιώργος Πλειός
ΤΜΗΜΑ ΕΜΜΕ, ΠΜΣ «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ», ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΕΣΑ» ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωσης Ι Η κυριαρχία της σχολιαστικής δημοσιογραφίας Καθηγητής Γιώργος Πλειός
2
Περιγραφή Στο συνολικό όγκο του περιεχομένου υποχωρούν τα γεγονότα προς όφελος του σχολιασμού (McNair 2006) Συρρικνώνονται τα ειδησεογραφικά μέσα? Περιορισμός ανταποκριτών, πρακτορείων Στροφή στην ψυχαγωγία (ΡΣ & ΤΒ) Όχι διευρύνεται ο σχολιασμός Έντυπα ΡΔ & ΤΒ ειδήσεις Διαδίκτυο
3
Προέλευση Ο σχολιασμός (ερμηνεία/αξιολόγηση) δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά Laswell Ήταν σχετικά ξεχωριστό είδος Επανασυνδέεται με την πληροφόρηση στη δημοσιολογία (ερμηνευτικός ρεαλισμός, εικόνα) Είναι η βασική λειτουργία των περιεχομένων μυθοπλασίας Οι 3 τύποι του Λόγου
4
Μορφές Σήμερα (ενημέρωση, νέα μέσα): 2 αλλαγές
Ενδοκειμενικά (διόγκωση «ερμηνευτικής στιγμής») Πολλαπλασιασμός σχολιαστικών κατηγοριών περιεχομένου (έντυπα άρθρα, ΤΒ ειδήσεις, talk shows, blogs, ΜΚΔ) Εξωκειμενικά (ειδολογική ετερογένεια) Στο δυναμικά μεταβαλλόμενο σύνολο περιεχομένων των Μέσων
5
Συνέπειες Τα περιεχόμενα αποκτούν διαρκώς μεγαλύτερο πληροφοριακό χαρακτήρα Υπαγωγή τους στο σχολιασμό Εκτός του πλαισίου μιας «μεγάλης αφήγησης» (π.χ. ιδεολογίας)
6
Αιτίες Γενικότερες μεταβολές του τρόπου επικοινωνίας αλλά και του τρόπου παραγωγής στο πολιτιστικό, κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό σύστημα Η ανάπτυξη του διαδικτύου- «δημοσιογραφία πολιτών»- χωρίς παραγωγή ειδήσεων (π.χ. Blogs, ΜΚΔ) (Deuze 20111) Ανάλογες τάσεις και στα παραδοσιακά μέσα Η μετα-εικόνα – πολυτροπικότητα
7
Μερικές ακόμα συνέπειες
Μια νέα στράτευση – εγκατάλειψη της αμεροληψίας «Κόκκινα και μπλε μέσα» Η κρίση επιταχύνει το φαινόμενο Επιστροφή στο διαχωρισμό γεγονότων από αξίες Η ανάγκη μιας νέας ερευνητικής δημοσιογραφίας “Data journalism” Αυξανόμενη δυσπιστία του κοινού
8
Δυσπιστία του κοινού ΗΠΑ UK– Σουηδία Ελλάδα
72% θεωρούν ότι οι ειδήσεις είναι προκατειλημμένες, 70% θεωρούν πως περισσότερο επηρεάζονται συναισθηματικά παρά πληροφορούνται από τις ειδήσεις UK– 10% οι ειδήσεις περιγράφουν την πραγματικότητα 25% οι ειδήσεις είναι παράσταση Σουηδία 22% οι ειδήσεις είναι παράσταση Ελλάδα 80% θεωρούν αναξιόπιστη την TV 75% θεωρούν αναξιόπιστο τον Τύπο
9
Δυσπιστία κοινού/2 Συγκριτικά στοιχεία
Δυσπιστία κοινού/2 Συγκριτικά στοιχεία Ελλάδα / δεν εμπιστεύονται Τηλεόραση Το 2003 το 50,9% Το % Τύπος 2003 το 48,1% 2013 το 74% Ραδιόφωνο 2003 το 41,1% 2013 το 65% Διαδίκτυο (μειώνεται η δυσπιστία) 2006 το 61% 2013 το 46%
10
Ερωτήσεις?
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.