Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

2 Αρχή της επικαιρότητας
Η αξιοποίηση από πλευράς εκπαιδευτικού επίκαιρων γεγονότων στη διδακτική προσέγγιση ενός γνωστικού αντικειμένου Χρήση αναφορών ΜΜΕ (έντυπων και ηλεκτρονικών)

3 Αρχή της επικαιρότητας
Η διδασκαλία έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα όταν συνδέεται με την καθημερινή επικαιρότητα, με τρέχοντα θέματα, με σύγχρονες εξελίξεις, τεχνολογικά επιτεύγματα και γενικά με τις τελευταίες εξελίξεις (Πάσχος, 2007)

4 Αρχή της επικαιρότητας
Πλεονεκτήματα σύνδεσης της διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας

5 Αρχή της επικαιρότητας
Όταν η διδασκαλία συσχετίζεται με την επικαιρότητα καθίσταται πιο ενδιαφέρουσα Ενισχύεται η ενεργοποίηση των μαθητών και προκαλείται το σύνολο των αισθήσεών τους Συνδέονται τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα με ζητήματα της επικαιρότητας και δημιουργούνται νέοι τρόποι μάθησης

6 Αρχή της επικαιρότητας
Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας

7 Αρχή της επικαιρότητας
Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας Προβολή σχετικού οπτικοακουστικού υλικού Αξιοποίηση έντυπου υλικού (αποδελτίωση εφημερίδων, περιοδικών) 3) Αξιοποίηση διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)

8 Αρχή της επικαιρότητας
Τρόποι σύνδεσης μιας διδασκαλίας με την αρχή της επικαιρότητας 4) Μελέτες Περίπτωσης (Case Studies) πραγματικών επαγγελματικών υποθέσεων 5) Χρήση σύγχρονων και επίκαιρων παραδειγμάτων και εφαρμογών 6) Ανάθεση εργασιών σχετικών με ζητήματα επικαιρότητας

9 Αρχή της επικαιρότητας
Τι πρέπει να προσέξει ο εκπαιδευτικός κατά την εφαρμογή της αρχής της επικαιρότητας στη διδακτική ;

10 Αρχή της επικαιρότητας
Προσεχτική επιλογή του υλικού επικαιρότητας έτσι ώστε να συνάδει με τους εκάστοτε διδακτικούς στόχους Αξιοποίηση του υλικού επικαιρότητας και διασύνδεσή του με το διδασκόμενο αντικείμενο Ανατροφοδότηση και εξαγωγή διδακτικών συμπερασμάτων

11 Αρχή της επικαιρότητας
Αποφυγή επιλογής θεμάτων ή περιστατικών τα οποία πιθανόν να δημιουργήσουν σύγχυση ή αντιδικίες Σύνδεση της αρχής της επικαιρότητας με την κατάλληλη κατά περίσταση διδακτική μεθοδολογία

12 Αρχή της επικαιρότητας
Διδακτικές Τεχνικές συνδεόμενες με την αρχή της επικαιρότητας Χρήση τεχνικώνν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε περίστασης και του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου

13 Αρχή της επικαιρότητας
Διδακτικές Τεχνικές συνδεόμενες με την αρχή της επικαιρότητας Έμφαση σε: Μελέτη περίπτωσης Συζήτηση Ερωτήσεις-Απαντήσεις Ομάδες εργασίας

14 Αρχή της επικαιρότητας
Σύνδεση της επικαιρότητας με την ανάθεση εργασιών όπως και με όλα τα στάδια μιας διδασκαλίας ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση

15 Βιβλιογραφία: Φύκαρης, Ι. (2012). Η αξιοποίηση του βίντεο και της κινούμενης εικόνας στη διδασκαλία. Μια διδακτική δυνατότητα. Τα Εκπαιδευτικά, τ Santagata, R. and Angelici, G. (2010). Studying the impact of the lesson analysis framework on preservice teachers’ abilities to reflect on videos of classroom teaching. Journal of Teacher Education Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης G.G.Weaver - E.W.Bollinger, (2008). Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας, Εκδόσεις Μ. ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ Α. Ε. Δάμος, Π. (2006). Οι κυριότερες αρχές της διδακτικής με έμφαση στην εξέλιξη τους από την αρχαιότητα ως σήμερα, Πτυχιακή Εργασία ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Κωνσταντοπούλου, Χ. (2009). Κοινωνιολογία της Καθηµερινότητας. Αθήνα: Παπαζήση


Κατέβασμα ppt "Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google