Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΔΡΑΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΔΡΑΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΔΡΑΣΗΣ (ACTION RESEARCH) ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Επιμέλεια Δημόπουλος Β. Διαμαντίδης Φ. Κοντοσταυλάκη Δ. Κοντού Ε. Σχολική Μονάδα που υλοποιήθηκε το έργο Γενικό Λύκειο και Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 1

2 Πλαίσιο που υπάγεται η δράση
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πλαίσιο που υπάγεται η δράση Στην επεξεργασία-υλοποίηση προτάσεων για την αποτελεσματικότερη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας (διευθυντής – σύλλογος εκπαιδευτικών – μαθητές – γονείς – σχολικοί σύμβουλοι – σχολική επιτροπή – φορείς εκτός σχολείου) με στόχο την αναβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου καθώς και της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού/κών. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 2

3 Περίληψη της καινοτόμου δράσης
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Περίληψη της καινοτόμου δράσης Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι μία καινοτόμος εκπαιδευτική διαδικασία αναγνώρισης αξιών και διασαφήνισης εννοιών, προκειμένου να αναπτυχθούν στα άτομα και στις κοινωνικές ομάδες οι ικανότητες και οι στάσεις οι απαραίτητες για την κατανόηση και ερμηνεία της αλληλεπίδρασης μεταξύ του Ανθρώπου της Φύσης και του Πολιτισμού. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση απαιτεί πρακτική ενασχόληση, ενεργό συμμετοχή, άσκηση στη διαδικασία λήψεως αποφάσεων και συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός ατομικού και κοινωνικού κώδικα συμπεριφοράς για θέματα που έχουν σχέση με το Περιβάλλον και την Αειφορία. Η έρευνα- δράσης είναι συμμετοχική, δημοκρατική, κριτική και επιδιώκει τη μεταρρύθμιση ενώ προσιδιάζει απόλυτα στη φιλοσοφία, την παιδαγωγική, την πολιτική και ηθική διάσταση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 3 3

4 Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση;
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση; Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε στην έρευνα-δράσης είχαμε, ήδη, διαπιστώσει την ελλειπή οργάνωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Σχολείο –τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο. Πέρα από το προσωπικό μας ενδιαφέρον, ομάδα μαθητών εξέφραζε την επιθυμία για ενεργό συμμετοχή στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συμπεριφοράς. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 4

5 Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση;
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση; Σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε κατάλληλες δράσεις και υλικό ώστε να χρησιμοποιηθούν τόσο στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος όσο και εκτός αυτού. Η διαδικασία του σχεδιασμού, της παραγωγής και της εφαρμογής των δράσεων και του υλικού ακολούθησε τη μέθοδο της έρευνας-δράσης. Η έρευνα δράσης μας βοήθησε να μελετήσουμε και να κατανοήσουμε πλευρές της καθημερινής μας πρακτικής και μέσω μιας σειράς μηχανισμών (παρατηρήσεις, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις κ.λπ.) προσπαθήσαμε να τις βελτιώσουμε ή να τις αλλάξουμε. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 5

6 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Αναγνώριση προβλήματος Συλλογή Δεδομένων Επεξεργασία δεδομένων Δράσεις Αξιολόγηση Αναστοχασμός – Επόμενα βήματα Σχηματική αναπαράσταση της έρευνας δράσης. Προσαρμοσμένο από την ομάδα μας. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 6

7 1ο βήμα. Αναγνώριση πεδίων βελτίωσης
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 1ο βήμα. Αναγνώριση πεδίων βελτίωσης Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον. Η ενημέρωση των μαθητών για οικολογικά προβλήματα (π.χ. αλλαγή του κλίματος, όξινη βροχή). Η ενεργοποίηση των μαθητών για ενεργό συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δραστηριότητες. Η εμπλοκή όλης της μαθητικής κοινότητας στις παραπάνω δραστηριότητες. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 7

8 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 2ο βήμα. Καταγραφή και ανάλυση δεδομένων Αν και στο σχολείο πραγματοποιούνται πληθώρα δραστηριοτήτων είναι απαραίτητη η καλύτερη οργάνωσή αυτών έτσι ώστε να υπάρχει ενημέρωση όλης της μαθητικής κοινότητας και να διευκολύνεται έτσι και η συνεργασία μεταξύ των μελών της. έρευνα με χρήση ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου . Οι μαθητές δείχνουν σημαντικό ενδιαφέρον για θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, δε συμμετέχουν σε αντίστοιχες δραστηριότητες και σε μεγάλο ποσοστό δεν είναι καν ενήμεροι για την ύπαρξη περιβαλλοντικών προγραμμάτων στο σχολείο, όπως για παράδειγμα για το πρόγραμμα ανακύκλωσης υλικών. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 8

9 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 3ο βήμα. Δραστηριότητες: σχεδιάστηκε μια σειρά δραστηριοτήτων τόσο στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος, όσο και εκτός αυτού Δραστηριότητες στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος εμπλουτίστηκαν τα μαθήματα του Κλάδου των Φυσικών Επιστημών με ομαδικές εργασίες, βιωματικές δραστηριότητες, εργασίες πεδίου. Επιπλέον, υπήρξε συνεργασία με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων (π.χ. φιλολόγους ξένων γλωσσών). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 9

10 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 3ο βήμα. Δραστηριότητες Εξωδιδακτικές δραστηριότητες Περιβαλλοντικοί όμιλοι Ανακύκλωση στις τάξεις Ιστοσελίδα «Think Green» του Σχολείου για ενημέρωση σε περιβαλλοντικά θέματα Οικο-κώδικας Ε-magazine Ετήσια εκδήλωση “Κόσμος χωρίς σύνορα” Εθελοντική συμμετοχή σε περιβαλλοντικές δραστηριότητες Περιβαλλοντικές εξορμήσεις Ενημέρωση από περιβαλλοντικές οργανώσεις Επίσκεψη σε περιβαλλοντικές εκθέσεις Άρθρα σε περιοδικά Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 10

11 Δραστηριότητες Ομίλων
επικοινωνία με τη μαθητική κοινότητα μέσω ιστοσελίδας και ηλεκτρονικής διεύθυνσης

12 Ιστοσελίδα «Think Green» του Σχολείου για ενημέρωση σε περιβαλλοντικά θέματα

13 Ε-magazine

14 Δραστηριότητες Ομίλου
Καθαρισμός εξωτερικών σχολικών χώρων

15 Ανακύκλωση στις τάξεις
Τοποθετήθηκαν τρεις κάδοι ανακύκλωσης σε κάθε τμήμα (χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο) Ορίστηκε ένας υπεύθυνος ανακύκλωσης για κάθε τμήμα Καταγράφονται από τους μαθητές οι ημερομηνίες που αδειάζονται οι κάδοι

16 Δραστηριότητες Ομίλων
Ανακύκλωση στο Πανηγύρι «περίπτερο» ομίλου Recycle Today μπλούζες, σφυρίχτρες και κλειδοθήκες με τυπωμένο το σύνθημα Recycle Today, μοιράστηκαν στους επισκέπτες που έφερναν για ανακύκλωση αντικείμενα. κάδοι ανακύκλωσης για πλαστικά μπουκάλια ή αλουμινένια κουτάκια αναψυκτικών

17

18 Οικο-κώδικας Με αφορμή την ημέρα της Γης στήθηκε ένα «δέντρο» στην είσοδο του σχολείου και όλοι οι μαθητές έδωσαν ζωή στο δέντρο τοποθετώντας φύλλα πάνω στα οποία είχαν γράψει τι μπορούμε να κάνουμε στο σχολείο για να βοηθήσουμε το περιβάλλον. Το αποτέλεσμα…

19 Εξορμήσεις

20 Αναδάσωση

21

22

23 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 4ο βήμα. Αξιολόγηση Παρατήρηση Συζήτηση με μαθητές Εκτίμηση της ποσότητας ανακυκλωμένου υλικού Χρήση του αρχικού ερωτηματολογίου μετά την πάροδο ενός σχολικού έτους Καταγραφή αριθμού μαθητών που συμμετέχουν σε περιβαλλοντικούς ομίλους ή/και δραστηριότητες Εκτίμηση επισκεπτών στις ιστοσελίδες του σχολείου με περιβαλλοντική θεματολογία Ένας ακόμη τρόπος αξιολόγησής μας ήταν δύο εξωτερικοί φορείς, EFQM και Eco-schools, από τους οποίους πήραμε μια πρώτη έγκριση. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 23

24 Ανακύκλωση στις τάξεις

25 5ο βήμα. Αναστοχασμός- Επόμενα βήματα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα 5ο βήμα. Αναστοχασμός- Επόμενα βήματα Είναι απαραίτητο με τη δική μας στάση να κατορθώσουμε να εμπλέξουμε ακόμα περισσότερους μαθητές. Είναι σκόπιμο να αυξηθεί η συμμετοχή των καθηγητών στις περιβαλλοντικές δραστηριότητες του σχολείου. Εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων με εργασίες πεδίου. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 25

26 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας Συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των γνωστικών αντικειμένων, μιας και με τη συγκεκριμένη ερευνητική μέθοδο, ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως σύνδεσμος μεταξύ έρευνας και πράξης συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αξιολόγηση και στην ποιοτική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δυνατή η συλλογή δεδομένων από τις δραστηριότητες των μαθητών και την πορεία της έρευνας δράσης, η κριτική ανάλυση των οποίων μπορεί να βοηθήσει στην ακριβή αποτύπωση κάθε φορά του προβλήματος. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 26

27 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας Χρήση από όλους τους συμμετέχοντες ενός ημερολογίου καταγραφής στο οποίο με λεπτομέρεια θα καταγράφονται όλες οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται και υλοποιούνται. Η πρακτική αυτή τροφοδοτεί στη συνέχεια το στοχασμό και την παραπέρα δράση της ομάδας Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 27

28 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο Δημιουργία μιας οργανωμένης ομάδας η οποία θα απαρτίζεται από εκπαιδευτικούς και μαθητές –Γυμνασίου, Λυκείου- με στόχους: τη συνεχή ενημέρωση όλης της εκπαιδευτικής μας κοινότητας σε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης καθώς και την επίβλεψη, τον συντονισμό και την ανάπτυξη των περιβαλλοντικών προγραμμάτων ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 28

29 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο Εύρεση τρόπων για την αύξηση της συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ανάπτυξη συνεργασιών με άλλα σχολεία σε θέματα περιβάλλοντος. Εγκαθίδρυση συνεργασιών με μη Κυβερνητικούς Φορείς (π.χ. WWF, Αρκτούρος κλπ) και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 29

30 Γενικότερα συμπεράσματα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Μέσα από την στάση μας να γίνουμε πιο πειστικοί σε σχέση με την περιβαλλοντική μας ευαισθητοποίηση και το πως την προβάλουμε Εμπλοκή όσων περισσοτέρων εκπ/κών γίνεται στο πλαίσιο της διεύρυνσης της δράσης μας, μέσα από την χρήση της έρευνας δράσης. Ο οικο-κώδικας δημιουργήθηκε στο πλαίσιο αυτής της συνολικής ευαισθητοποίησης Η έρευνα δράσης δεν απαιτεί γνώσεις ακαδημαϊκής έρευνας από τον εκπαιδευτικό. Εύκολα μπορεί να υιοθετηθεί αυτή η προσέγγιση σε εκπαιδευτικές δράσεις. Οι πιο ελκυστικές δράσεις για τους μαθητές ήταν αυτές που σχετίζονταν με δραστηριότητες στο πεδίο, οι περισσότερο βιωματικές ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 30

31 Γενικότερα συμπεράσματα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Η γνώση των μαθητών πάνω σε περιβαλλονικά θέματα εξελίχθηκε σε σχέση με την προϋπάρχουσα γνώση. Αυτό φάνηκε έντονα μέσα από μαθήματα (όπως για π.χ. Γεωγραφία, Βιολογία και Τεχνολογία) όπου οι μαθητές φάνηκε να έχουν κατακτήσει γνώσεις Η έρευνα δράσης, από την φύση της, δίνει την δυνατότητα αυτοαξιολόγησης και αναζήτησης των καλύτερων λύσεων σε προκύπτοντα προβλήματα, μέσα από την συνεχή της ανατροφοδότηση. Οι μαθητές που έλαβαν μέρος ευαισθητοποίησαν και συμμαθητές τους, αλλά και γονείς, μέσα από τις δράσεις τους. Δούλεψαν ομαδικά, αποδεχόμενοι τους κανόνες δημοκρατικής συμπεριφοράς αλλά και του σεβασμού της διαφορετικότητας. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 31

32 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τον καινοτόμο χαρακτήρα του υποβαλλόμενου έργου Συνδυάζει την εκπαιδευτική πράξη με την εκπαιδευτική έρευνα στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με στόχο την οργάνωση, αξιολόγηση και βελτίωση των προγραμμάτων και του υλικού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κατά την εφαρμογή της δράσης έγινε ευρεία χρήση νέων τεχνολογιών τόσο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδων όσο και για την επικοινωνία της ομάδας με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 32

33 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης Καλύτερη και αρτιότερη ενημέρωση των μαθητών για τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα συνέβαλλε στην οργάνωση δράσεων και δραστηριοτήτων ικανών να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές και όχι μόνο σε θέματα περιβάλλοντος. Η συγγραφή του οικο-κώδικα, η λειτουργία προγράμματος ανακύκλωσης –με κάδους σε κάθε τάξη-, η συγγραφή άρθρων και η ενημέρωση των ιστοσελίδων με περιβαλλοντικό περιεχόμενο αποτέλεσαν και αποτελούν μερικές μόνο δραστηριότητες όπου δε θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν χωρίς την ενεργή συμμετοχή των ίδιων των μαθητών ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 33

34 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης Σημαντική ήταν και η συμμετοχή πολλών άλλων εκπαιδευτικών που ως καθηγητές-σύμβουλοι των τμημάτων ανέλαβαν την ενημέρωση των μαθητών σε θέματα περιβαλλοντικής συμπεριφοράς τους στο σχολικό χώρο, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την εφαρμογή του οικο- κώδικα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 34

35 Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, είναι δυνατό να βοηθήσει στην ανάπτυξη των μελλοντικών ενεργών πολιτών. η θετική στάση και ανταπόκριση των μαθητών μας, γεγονός που τονίζεται στην ενότητα 6, μας δίνει την ελπίδα ότι και εμείς θα έχουμε συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή. Μέσα από την έρευνα δράσης αλλά και την συμμετοχή των μαθητών στα στάδιά της, οι μαθητές μπόρεσαν να βιώσουν μια ερευνητική διαδικασία στο σύνολό της. Αυτό το βίωμα τους βοήθησε στο μάθουν πως να μαθαίνουν μέσα από οργανωμένες διαδικασίες. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 35

36 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας Η χρήση της έρευνας δράσης στην Π.Ε έδωσε την ευκαρία σε εμάς τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουμε και να βελτιώσουμε την πρακτική μας, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή μας, να επανεξετάσουμε τις προσωπικές μας θεωρίες αλλά και να συνεργασθούμε αποτελεσματικά καταρχάς μεταξύ μας αλλά και με τη διεύθυνση του σχολείου, τον σύλλογο, τους μαθητές αλλά και φορείς εκτός σχολείου (για παράδειγμα συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα ΚΠΕ) με στόχο την επαγγελματική μας ανάπτυξη Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 36

37 Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές Altrichter, H., Posch, P. & Somekh, B. (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μία εισαγωγή στην έρευνα δράσης. ( Μετάφραση: Δεληγιάννη Μ.) Αθήνα: Μεταίχμιο Briggs, A., & Coleman, M. (2007). Research Methods in Educational Leadership and Management. London: SAGE. Brydon-Miller, M., Greenwood, D. and Maguire, P. (2003). Why action research? Action Research, 1(1), 9-28. Carr, W. και Kemmis, S. (1997). Για μια κριτική εκπαιδευτική θεωρία. Αθήνα: Κώδικαs. Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research method in education. Abington: Routledge Elliot, J. (1991). Action Research for Educational Change. London: Open University Press Ferrance E. (2000). Action Research: Themes in Education, Brown University. Fisher, M., & Haynes, A. (2010). EFQM "Leaders for Excellence", Training Course. Brussels: EFQM. Frey, K. (1998) H μέθοδος project. (Μετάφραση Μαλλιού, Κ). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης Hewitt R., Little M. (2005). Leading Action Research in Schools. Bureau of Exceptional Education and Student Services, Florida Department of Education Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 37

38 Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές Κemmis, St. and Mc Taggart, R. (eds) (1988). The Action Research Reader. Deakin: Deakin University Press. MacBeath, J., Schratz, M., Meuret, D., Jacobsen, L. (2005) Η αυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο. Αθήνα: Μεταίχμιο ΜacBeath, J., Demetriou, H. Rudduck, J. & Myers, K. (2003) Consulting Pupils: A toolkit for teachers, Cambridge: Pearson Publishing ΜacBeath, J. (2002) The Self-Evaluation File: good ideas and practical tools for teachers, pupils and school leaders, Glasgow: Learning Files Scotland MacGilchrist, B., Myers, K., Reed, J. (2004) The intelligent school. London: Sage Mills Geoffrey E. (2000). Action Research: A Guide for the Teacher Researcher, Prentice-Hall, Inc Norton, L. (2009). Action Research in teaching and leading. Abington: Routledge Robson, C. (2002). Real World Research. Oxford: Blackwell Publishing. Steenhouse Lauwrence, (2003). Εισαγωγή στην έρευνα και την ανάπτυξη του αναλυτικού προγράμματος. (Μεταφραση: Τσαπελής, Α.) Αθήνα: Σαββάλας. Γεωργόπουλος Α., Τσαλίκη Ε. (1993). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση,   Εκδόσεις  Gutenberg Οικολογικά σχολεία, Eco Schools, Ελληνική Εταιρεία προστασίας της φύσης. Φλογαΐτη Ε.( 2006). Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία, Ελληνικά Γράμματα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 38


Κατέβασμα ppt "ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΔΡΑΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google