Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
1ο ΕΠΑ.Λ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ “Επιπτώσεις στην ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από την κυκλοφορία των οχημάτων”. Υπεύθυνος προγράμματος: Παπαστάμου Αθανάσιος Τεχνολόγος Οχημάτων, MSc ΠΕ 18.18 Κομοτηνή, 18/11/ /05/2017

2 Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
Μαντοπούλου Αικατερίνη ΠΕ 12.11

3 Συμμετέχοντες μαθητές Α5 του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής.

4 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ατμοσφαιρική ρύπανση, μετρήσεις ρύπων οχημάτων,
Λέξεις κλειδιά: ατμοσφαιρική ρύπανση, μετρήσεις ρύπων οχημάτων, αισθητηριακές παρατηρήσεις, ηχοενόχληση.

5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΡΙΣΜΟΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ:
Ο όρος "ρύπανση" στον ευρύτερο ορισμό του, σημαίνει την επιβλαβή δράση μιας ξένης ουσίας σε ένα περιβάλλον. Οι πηγές ρύπανσης μπορεί να είναι: φυσικές και ανθρωπογενείς. Η ανθρωπογενής ρύπανση μπορεί να διαχωριστεί σε αυτήν που προέρχεται από διεργασίες καύσης (π.χ αυτοκίνητο) και αυτήν που εκπέμπεται με άλλες βιομηχανικές ή γεωργικές διαδικασίες. Βασικά Είδη Ρυπαντών: CO, HC, SO2, NO, O3, PM

6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ CO Άχρωμο και άοσμο αέριο που παράγεται κυρίως λόγω της ατελούς καύσης υδρογονανθράκων (λ<1). Προέρχεται κυρίως από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων. Λόγω μικρής ταχύτητας διάχυσης, δημιουργεί πρόβλημα στην περιοχή όπου εκπέμπεται. Αντιδρά με την αιμοσφαιρίνη και προκαλεί ελλειμματική οξυγόνωση των ιστών. HC Προέρχονται πρωτογενώς από την εξάτμιση της βενζίνης αλλά κυρίως από την καύση αυτής. Απορροφώνται από τα ιπτάμενα σωματίδια τέφρας και αιωρούνται. Μέσω φωτοχημικών διαδικασιών μετατρέπονται σε αλδεΰδες και πολυαρωματικούς υδρογονάνθρακες, ουσίες που προκαλούν καρκίνο.

7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΥΠΑΝΤΩΝ
Πρωτογενείς ρύποι: είναι αυτοί που εκπέμπονται κατευθείαν από την πηγή. Δευτερογενείς ρύποι: αυτοί που παράγονται από αντιδράσεις μεταξύ των πρωτογενών ρύπων και της ατμόσφαιρας και επηρεάζουν το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία με πολλούς τρόπους. Κύρια αποτελέσματα της ρύπανσης του αέρα στην τροπόσφαιρα: •Μετάλλαξη των ατμοσφαιρικών και καιρικών ιδιοτήτων. •Ζημιές στη βλάστηση. •Φθορά υλικών κατασκευών. •Ενδεχόμενη αύξηση αναπνευστικών νοσημάτων και θνησιμότητας στους ανθρώπους.

8 ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Δόθηκαν ερωτηματολόγια από τους μαθητές, σε κάτοχους αυτοκινήτων στην περίοδο από 1/12/2016 έως 10/03/2017, (συνολικό δείγμα 150) όπου συμπλήρωναν τα παρακάτω: Στοιχεία από: άδεια κυκλοφορίας οχήματος, ΚΕΚ και ΚΤΕΟ. Ερωτηματολόγιο για οικολογική συνείδηση των κατόχων των οχημάτων.

9 ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η ανάγκη για ένα πρακτικό εργαλείο για τη γρηγορότερη και επιτυχή ανίχνευση των ακαθάριστων ρυπογόνων αυτοκινήτων βενζίνης, είναι η αισθητήρια μέθοδος φίλτρων, είναι βασισμένη σε κάποιο πραγματικό χρόνο απλοϊκές αξιολογήσεις των αισθητήριων παρατηρήσεων, που εκτελούνται εύκολα κοντά σε μια θερμή μηχανή αυτοκινήτων βενζίνης που είναι αναμμένη σε ρελαντί ως εξής: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΙΘΑΝΗ ΑΙΤΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΗΧΟΣ - σταθ. συχνότητα (φυσιολογ) - μεταβαλλόμενη συχνότητα - ίσως κανονική καύση - μη ικανοποιητική καύση - καμία - υψηλοί HC ΟΣΜΗ - καμία (φυσιολογικό) - έντονη - απουσία HC - παρουσία HC ΧΡΩΜΑ - άχρωμο (φυσιολογικό) - κυανό - μαύρο - λευκό - καύση λιπαντικού - πολύ πλούσιο μείγμα - χαμηλή θερμοκρασία καύσης - υψηλά CO και HC

10 ΟΧΗΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΡΙΟΔΙΚΟ ΚΑΤΑΛΥΤΗ

11 ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 1/10/1986- ΜΗ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ

12 ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 1/10/1986- ΜΗ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΑ

13 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Από τα αποτελέσματα των μετρήσεων προκύπτουν τα παρακάτω αποτελέσματα Τα καταλυτικά αυτοκίνητα (τεχνολογίας μετά από την 1/10/1986) βρέθηκαν να εκπέμπουν ρύπους εκτός ορίων στο ρελαντί 23,44% (8,27 % CO και 15,17 % HC) και στις 2000 rpm με ποσοστό 32,18% (18,16 % CO και 14,02 % HC). Το 63,2 % διαθέτει κάρτα καυσαερίων ενώ το 63,2 % έχει περάσει επιτυχώς τον έλεγχο ΚΤΕΟ. Στην κατηγορία των συμβατικών οχημάτων (τεχνολογίας μετά από την 1/10/1986) βρέθηκαν να εκπέμπουν ρύπους εκτός ορίων στο ρελαντί 14,28% (9,52% CO και 4,76% HC) και με ποσοστό 14,28% στις 2000 rpm (9,52% CO και 4,76% HC). Το 61,9 % των οχημάτων που εξετάστηκαν διαθέτουν κάρτα καυσαερίων και το 80,9 % έχει περάσει επιτυχώς τον έλεγχο του ΚΤΕΟ. Τέλος, στην κατηγορία των συμβατικών οχημάτων (παλαιότερης τεχνολογίας από την 1/10/1986) βρέθηκαν να εκπέμπουν ρύπους εκτός ορίων στο ρελαντί 30 % (10% CO και 20 % HC) και με ποσοστό 20% στις 2000 rpm (10% CO και 10% HC). Το 50 % των οχημάτων που εξετάστηκαν διαθέτουν κάρτα καυσαερίων και το 90 % έχει περάσει επιτυχώς τον έλεγχο του ΚΤΕΟ.

14 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ    Χαρακτηριστικό   ΠΡΕΒΕΖΑ ΚΟΖΑΝΗ ΦΛΩΡΙΝΑ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 2005 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 2006 ΚΑΤΕΡΙΝΗ 2006 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΗΧΟΣ σταθερή συχνότητα 96,50% 94,80% 95,70% 94,90% 95,40% 80,50% 93,53% 96,33% μεταβαλλόμενη συχνότητα* 3,50% 5,00% 3,40% 4,90% 4,30% 19,40% 5,89% 3,34% σβήσιμο κινητήρα* 0,00% 0,20% 0,90% 0,30% 0,10% 0,58% 0,33% ΟΣΜΗ έντονη* 85,90% 16,40% 6,10% 52,30% 13,30% 26,30% 15,50% καμία 14,10% 83,60% 93,90% 47,70% 86,70% 73,70% 84,50% ΧΡΩΜΑ άχρωμο 85,50% 90,10% 94,50% 68,80% 89,60% 93,40% 84,54% 92,68% μαύρο* 12,30% 2,60% 1,90% 9,20% 2,30% 0,80% 2,26% λευκό* 2,20% 7,30% 3,60% 22,00% 8,10% 5,80% 11,96% 5,06%

15 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

16 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΤΕΟ ΚΟΖΑΝΗ 46,25% ΦΛΩΡΙΝΑ 47,00% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2005 42,50% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2006 41,80% ΚΑΤΕΡΙΝΗ 2006 46,30% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 63,25% ΚΟΜΟΤΗΝΗ 54,87%

17 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΚΕΚ ΚΟΖΑΝΗ 39,76% ΦΛΩΡΙΝΑ 50,70% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2005 46,25% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2006 46,80% ΚΑΤΕΡΙΝΗ 2006 59,60% ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 62,35% ΚΟΜΟΤΗΝΗ 65,02%

18 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αποδοτική στρατηγική μείωσης της οχηματογενούς ρύπανσης πρέπει να βασίζεται σε ισόρροπο συνδυασμό των ακόλουθων μέτρων ιεραρχημένων κατά σειρά σπουδαιότητας: α) τήρηση της προβλεπόμενης υποχρεωτικής συντήρησης των βενζινοκίνητων οχημάτων, β) έλεγχος των συνεργείων συντήρησης των βενζινοκίνητων οχημάτων, ιδιαίτερα έλεγχος της ορθότητας εκείνων των ρυθμίσεων και των προσφερόμενων εργασιών που συνδέονται άμεσα με τους εκπεμπόμενους ρύπους, γ) υιοθέτηση νέων και αυστηρότερων ορίων εκπεμπόμενων ρύπων και

19 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ δ) εξαρτάται κυρίως από τον επιτυχή εντοπισμό των ρυπογόνων ΒΟ, ιδιαίτερα του διακριτού ενός οχήματος που ρυπαίνει μακροσκοπικά την πόλη όσο άλλα 10 περίπου, όπως προέκυψε από την παρούσα εργασία. Η επιβολή κυρώσεων και η απομάκρυνση αυτού του «ένοχου» ΒΟ από τον αυτοκινητιστικό στόλο που κυκλοφορεί καθημερινά σε μια πόλη (είτε προς ρύθμιση για την επαναφορά του σε λειτουργία εντός ορίων είτε προς απόσυρση), θα μεταφραστεί αυτόματα σε μείωση της εκπομπής ρύπων καυσαερίων περίπου 40%!

20 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Αυστηροί και συνεχείς έλεγχοι των οχημάτων για κατοχή: α) Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και β) παραστατικών ΚΤΕΟ. Αυστηροί και συνεχείς έλεγχοι των συνεργείων συντήρησης και επισκευής οχημάτων, ιδιαίτερα των εργασιών που σχετίζονται άμεσα με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Βελτίωση της ποιότητας καυσίμων.

21 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΔΗΓΩΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2006-2017

22 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΔΗΓΩΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2006-2017

23 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΔΗΓΩΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2006-2017

24 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΔΗΓΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Από τις συχνότητες των μεταβλητών φαίνεται ότι οι οδηγοί Ι.Χ. αυτοκινήτων της μείζονος περιοχής της Θεσσαλονίκης σε σχέση με τις συνήθεις εργασίες που απαιτεί ένα αυτοκίνητο συνηθίζουν τα εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό (60,14) του ερωτηθέντος δείγματος αλλάζουν τα λάδια στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της αντιπροσωπείας, ένα σημαντικό ποσοστό (36,71) απευθύνονται σε συνεργείο της επιλογής τους, ενώ εξαιρετικά μικρός αριθμός οδηγών τα αλλάζουν μόνοι τους ή σε πρατήριο βενζίνης. Το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών (64,75) αλλάζει τη μπαταρία του αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία. Ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό (33,99) απευθύνονται σε ηλεκτρολόγο της επιλογής του οδηγού. Μηδενικό το ποσοστό των οδηγών που έχουν αλλάξει καταλύτη. Το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών (93,64) εγκαταλείπουν τα ελαστικά τους στο κατάστημα από το οποίο αγοράζουν τα νέα τους λάστιχα, ενώ εντύπωση προκαλεί ότι υπάρχει έστω και μικρό ποσοστό (6,36) που κρατάνε τα παλαιά ελαστικά σπίτι τους.

25 Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!
ΤΕΛΟΣ Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google