Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η στροφή στον αναγνώστη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η στροφή στον αναγνώστη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η στροφή στον αναγνώστη
Αναγνωστικές Θεωρίες Η στροφή στον αναγνώστη

2 Από το κείμενο στον αναγνώστη
Βασικές μετατοπίσεις Από το τι σημαίνουν τα κείμενα καθαυτά στο πώς τα κείμενα αλληλενεργούν με τους αποδέκτες τους. Από την πάγια στην επικοινωνιακή δομή της λογοτεχνίας.

3 Αισθητική της πρόσληψης (Jauss)
Πώς η κατανόηση ενός λογοτεχνικού έργου από τον πρώτο αναγνώστη του διατηρείται, εμπλουτίζεται ή μεταβάλλεται από γενιά σε γενιά. Εστιάζει σε ιστορικού τύπου ερωτήματα  κατακυρώνεται ως εκδοχή της ερμηνευτικής Δεν προτείνει πρωτόκολλα ανάγνωσης

4 2. Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser)
Πώς ο κάθε αναγνώστης παράγει το νόημα του κειμένου μέσα από τις προβολές της ατομικής του συνείδησης. Όχι τι λέει ένα κείμενο αλλά πώς το διαβάζουμε  η ίδια η πράξη της ανάγνωσης

5 Αισθητική της πρόσληψης (Jauss 2. Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser)
1. Ερμηνεία: Εστιάζει στην ιστορία των διαδοχικών προσλήψεων του έργου και στη σχέση της με τα μεταβαλλόμενα αισθητικά πρότυπα και σύνολα προσδοκιών, που του επιτρέπουν να διαβάζεται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Παράγοντες που ρυθμίζουν τις αντιδράσεις του αναγνώστη: Ιστορικοί 2. Ανάγνωση: Περιγράφει την πορεία του αναγνώστη διαμέσου του κειμένου, με ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι αναγνώστες παράγουν νόημα, συνδέοντας και συμπληρώνοντας τα «ανείπωτα». Παράγοντες που ρυθμίζουν τις αντιδράσεις του αναγνώστη: Ατομικοί

6 Αναγνωστική ανταπόκριση(W. Iser)
Το κείμενο διαθέτει: 1. Ρεπερτόριο: οργάνωση των περιεχομένων ανάλογα με το σύστημα των συμβάσεων κάθε εποχής. 2. Στρατηγικές: Συνδυασμοί στοιχείων του ρεπερτορίου (προσκήνιο – παρασκήνιο). 3. Κενά, χάσματα ή σημεία απροσδιοριστίας.

7 Τα 4 επίπεδα της πράξης της ανάγνωσης
1ο : Ο αναγνώστης αποκτά μια πιθανόν ασαφή αντίληψη του κειμένου. 2ο: Συμπληρώνει ορισμένα σημεία απροσδι-οριστίας σύμφωνα με τις προσδοκίες του  διαφορετικές ανταποκρίσεις. 3ο : Εισχωρεί στο ρεπερτόριο  ανακαλύπτει τις συμβάσεις του κειμένου. 4ο: Κρατά στη συνείδησή του ό,τι πήρε από το κείμενο και προσανατολίζει τη δράση του.

8 Κείμενα κατάλληλα για αναγνωστική προσέγγιση
Αφηγηματικά κείμενα .. που δημιουργούν προσδοκίες, έχουν αρκετά σημεία απροσδιοριστίας αλλά και ικανό αριθμό στρατηγικών που θα προσανατολίσουν σταδιακά τους μαθητές σε μια πιο επαρκή ανάγνωση.

9 Ορίζοντες που ανοίγουν οι Θεωρίες Αναγνωστικής Ανταπόκρισης
Διερεύνηση των αναγνωστικών κλίσεων των μαθητών. Μαθαίνουν στους μαθητές – αναγνώστες να μπαίνουν στον κόσμο της ανάγνωσης με τις αξίες και τις εμπειρίες τους, με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο  να συνδέουν τη λογοτεχνική εμπειρία με όλα τα προηγούμενα  να κερδίζουν σε αυτοσυνείδηση και αυτογνωσία.


Κατέβασμα ppt "Η στροφή στον αναγνώστη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google