Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΦΠΨ Τομέας Παιδαγωγικής Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου Αθηνών
2
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Μεταπολεμική κοινωνικο-οικονομική κατάσταση στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη. Ψυχρός Πόλεμος Εκπαιδευτική Έκρηξη Αξιοποίηση «αποθεμάτων νοημοσύνης» Οικονομική διάσταση Ηθική διάσταση Η έννοια των «αποθεμάτων νοημοσύνης» αποτέλεσε μία άριστη γέφυρα για το πέρασμα από την οικονομικο-τεχνοκρατική στην κοινωνικο-ηθική επιχειρηματολογία (Κελπανίδης, 2000:178)
3
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Theodor Schultz: Θεωρία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου (1960 και 1961) Πυρήνας της θεωρίας η θέση ότι στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας δεν συμβάλλουν μόνο οι παραδοσιακές πηγές πλούτου, αλλά και μια μορφή κεφαλαίου , το ανθρώπινο που είναι περισσότερο αποδοτικό για την οικονομία (Νόβα-Καλτσούνη, 2010:128) Κεφάλαιο γνώσεις και δεξιότητες καλή υγεία των εργαζομένων διευκόλυνση της εσωτερικής μετανάστευσης
4
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Α.Hegelheimer : «οι ενσωματωμένες στο εργατικό δυναμικό μιας χώρας γνώσεις, μετρούμενες με βάση τα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα ή με το συνολικό κόστος μιας συγκεκριμένης εκπαίδευσης ορισμένης χρονικής διάρκειας πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των ατόμων που έχουν λάβει αυτή την εκπαίδευση» (Hegelheimer, 1975:589). Επενδύσεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων μείωση των διαφορών ανάπτυξης των χωρών
5
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Διεύρυνση πρόσβασης στην εκπαίδευση, κυρίως στις ανώτερες βαθμίδες (Κελπανίδης, 2002:178). Αύξηση κρατικών δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση «Άνοιγμα» της εκπαίδευσης και ευκολίες πρόσβασης στις κοινωνικές ομάδες που είχαν αποκλειστεί λόγω των συνθηκών (Νόβα-Καλτσούνη, 2010:130) «Υδραυλικό μοντέλο»(Κελπανίδης, 2002:178) Ποια θετικά και ποια αρνητικά στοιχεία ή επακόλουθα διαπιστώνετε αναφορικά με τη γενίκευση της φοίτησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
6
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Αναγκαία και μη αναστρέψιμη η τάση διεύρυνσης της Γ/θμιας εκπαίδευσης στις μεταβιομηχανικές κοινωνίες: το ανεπτυγμένο και συνεχώς αναπτυσσόμενο επίπεδο της τεχνολογίας καθιστά όχι μόνο κρίσιμη, αλλά απαραίτητη την παροχή περισσότερης εκπαίδευσης και την εξειδίκευση ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού ατόμων η εκπαίδευση ανοίγει τη δίοδο για κοινωνική άνοδο και προσφέρει μεγαλύτερα εχέγγυα οικονομικής ασφάλειας και εργασιακής εξασφάλισης του ατόμου η εκπαίδευση ως αυτοσκοπός ολοκληρώνει το άτομο και διευρύνει τους ορίζοντες και τα ενδιαφέροντά του
7
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Διεύρυνση Διαφοροποίηση της λειτουργίας των ιδρυμάτων Παρατηρήσεις (Κελπανίδης, 2002: ): Ονομαστική εξίσωση ιδρυμάτων με ουσιαστικά διαφορετικές λειτουργίες. Πτώση του μέσου όρου των επιδόσεων και του επιπέδου σπουδών. Τμήματα επιστημών με χαμηλότερο επίπεδο επιστημονικής ανάπτυξης. Προβλήματα κοινωνικοποίησης των φοιτητών.
8
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η εφαρμογή της θεωρίας του Ανθρωπίνου Κεφαλαίου δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα (Κελπανίδης, 2002:261) απεδέχθη ότι οι μεγαλύτερες εκπαιδευτικές δαπάνες δεν συμβάλλουν αυτόματα στην αύξηση της παραγωγής η οικονομική αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται από πολλούς άλλους παράγοντες Φθίνον οριακό όφελος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.