Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ.
Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού ΤΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή στο Formal Safety Assessment (FSA) N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Παν. Αιγαίου B.Γκρίζης μεταδιδακτορικός υπότροφος Γ.Λεβεντάκης μεταδιδακτορικός υπότροφος Δ.Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ

2 Εισαγωγική Παρουσίαση του FSA στο Ναυτιλία και Ασφάλεια
Σκοπός Διάλεξης Εισαγωγική Παρουσίαση του FSA στο Ναυτιλία και Ασφάλεια

3 Ναυτιλία και Ασφάλεια Τυπική Αξιολόγηση της Ασφάλειας (FSA) είναι η παλαιότερη επιστημονική μέθοδος που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για την ανάλυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και για τη διατύπωση των σχετικών κανονιστικών πολιτικών

4 Ναυτιλία και Ασφάλεια 1 Τέσσερις προκλήσεις για να απαντήσει:
Πρόβλεψη κινδύνων, αντί να περιμένουμε για τα ατυχήματα να τα ανκαλύψουμε, τα οποία σε κάθε περίπτωση θα έχουν κάποιο κόστος σε χρήμα και ασφάλεια (είτε ανθρώπινης ζωής ή της περιουσίας, δηλαδή, το ίδιο το πλοίο)

5 Ναυτιλία και Ασφάλεια 2 Τέσσερις προκλήσεις για να απαντήσει:
Συστηματική - Χρήση επίσημης και δομημένης διαδικασίας

6 Ναυτιλία και Ασφάλεια 3 Τέσσερις προκλήσεις για να απαντήσει:
Διαφανής - σαφή και δικαιολογημένη από το επίπεδο ασφάλειας που επιτυγχάνεται

7 Ναυτιλία και Ασφάλεια 4 Τέσσερις προκλήσεις για να απαντήσει:
Αποτελεσματικό Κόστος - Βρίσκοντας την ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια (από την άποψη της μείωσης των κινδύνων) και το κόστος για τους ενδιαφερόμενους από τις προτεινόμενες επιλογές ελέγχου κινδύνων

8 Ναυτιλία και Ασφάλεια

9 Ναυτιλία και Ασφάλεια Η σοβαρή ανησυχία πάνω στην ασφάλεια των πλοίων, αυξάνεται σε όλο τον κόσμο, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει συνεχώς ασχοληθεί με τα προβλήματα ασφάλειας στο πλαίσιο της λειτουργίας, διαχείρισης, έρευνας, καταγραφής των πλοίων και του ρόλου της διοίκησης.

10 Ναυτιλία και Ασφάλεια Οι διεθνείς θαλάσσιοι κανονισμοί που αφορούν την ασφάλεια διέπονται από τα πορίσματα σοβαρών ναυτικών ατυχημάτων που έχουν συμβεί (Herald of Free Enterprise το 1987, Exxon Valdez το 1989, Scandinavian Star το 1990)

11 Ναυτιλία και Ασφάλεια Το 1993 η Βρετανική ακτοφυλακή (MCA) πρότειναν στον ΙΜΟ: η FSA θα πρέπει να εφαρμόζεται σε πλοία για να εξασφαλιστεί μια στρατηγική εποπτείας της ασφάλειας και πρόληψη της ρύπανσης

12 Ναυτιλία και Ασφάλεια Το 1997, η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) και η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) ενέκρινε τις ενδιάμεσες κατευθυντήριες οδηγίες για την εφαρμογή της FSA στη διαδικασία διαμόρφωσης κανόνων του ΙΜΟ

13 Ναυτιλία και Ασφάλεια “FSA is a rational and systematic process for assessing the risk related to maritime safety and the protection of the marine environment and for evaluating the cost and benefits of IMO’s options for reducing these risks” (Guidelines MSC/Circ. 1023, 5 April 2002)πό

14 Ναυτιλία και Ασφάλεια Η FSA διαδικασία συνοψίζεται στα ακόλουθα βήματα: 1. Αναγνώριση Ατυχημάτων/Κινδύνων (Hazards Identification, HAZID) 2. Ανάλυση Ρίσκου (Risk Analysis) 3. Επιλογές Ελέγχου Ρίσκου (Risk Control Options) 4. Αξιολόγηση Κόστους-Ωφέλειας (Cost Benefit Assessment) 5. Υποδείξεις για λήψη αποφάσεων (Recommendations for Decision-Making)

15 FORMAL SAFETY ASSESSMENT
Ναυτιλία και Ασφάλεια FORMAL SAFETY ASSESSMENT

16 GBS – πολλαπλών στρώσεων
Ναυτιλία και Ασφάλεια GBS – πολλαπλών στρώσεων

17 GBS – ολιστική προσέγγιση
Ναυτιλία και Ασφάλεια GBS – ολιστική προσέγγιση

18 Ναυτιλία και Ασφάλεια Αναγνώριση νέου ατυχήματος (κινδύνου)
FSA αναγνώριση αίτιων και συνεπειών Νέα αντικείμενα στο πρόγραμμα εργασίας Ενημέρωση στόχων και λειτουργικών απαιτήσεων όπου είναι απαραίτητο Ρυθμιστική Αρχή ενημερώνει κανόνες/ρυθμίσεις της ΙΜΟ ελέγχει την συμμόρφωση προς τους κανόνες /ρυθμίσεις με στόχους

19 Hazard Identification (HAZID)
Ναυτιλία και Ασφάλεια Hazard Identification (HAZID) HAZID είναι η διαδικασία της συστηματικής αναγνώρισης ατυχημάτων και των συνδεόμενων γεγονότων που δυνητικά έχουν σοβαρές επιπτώσεις Σκοπός του είναι πρώτα η παραγωγή μιας λίστας όλων των πιθανών ατυχημάτων και δεύτερον η αξιολόγηση τους βάση προτεραιότητας μέσω του επιπέδου ρίσκου που έχουν Η διαδικασία αξιολόγησης προτείνεται να υποστηριχθεί από εργαλείο πολυκριτήριας ανάλυσης (Multicriteria Decision Analysis, MCDA)

20 Ναυτιλία και Ασφάλεια

21 Ναυτιλία και Ασφάλεια

22 Ναυτιλία και Ασφάλεια Risk Control Options

23 Ναυτιλία και Ασφάλεια Cost Benefit Analysis
Αναγνώριση και σύγκριση ωφελειών και κόστους που πραγματοποιείται για κάθε RCO

24 Συστάσεις για τη λήψη αποφάσεων
Ναυτιλία και Ασφάλεια Συστάσεις για τη λήψη αποφάσεων μείωση ρίσκου στο επιθυμητό επίπεδο αποτελεσματικότητα κόστους

25 Τέλος 3ου μέρους


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ αΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google