Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 1 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή στο μάθημα Ο σχεδιασμός της έρευνας
Οι παράγοντες του σχεδιασμού Χαρακτηριστικά, σκοποί, τύποι και χρησιμότητα της έρευνας Κριτήρια για την επιλογή ερευνητικού σχεδιασμού

3 ΕΡΕΥΝΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ?? Συλλογή και ερμηνεία δεδομένων με συστηματικό τρόπο Ύπαρξη συγκεκριμένου στόχου: να βρεθεί ή να “αποδειχθεί” κάτι συγκεκριμένο

4 ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΒΑΣΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Επεκτείνει τη γνώση, τα αποτελέσματά της είναι πιο γενικά και πιο σημαντικά ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ: Βοηθάει στην κατανόηση ενός συγκεκριμένου προβλήματος

5 ΤΥΠΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Ποιοτική έρευνα (Qualitative research)
Ποσοτική έρευνα (Quantitative research) Μεικτή έρευνα (Mixed methods research) Εμπεριέχει διαδικασίες ανίχνευσης και κατανόησης του πως συμπεριφέρονται άτομα ή ομάδες σε συγκεκριμένο κοινωνικό πρόβλημα. Ελέγχει την ισχύ αντικειμενικών θεωριών μέσα από την εξέταση των σχέσεων των μεταβλητών που περιγράφουν το πρόβλημα. Η προσέγγιση συνδυάζει “κυκλικά”μορφές ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας.

6 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ
Μεταθετικισμός Στρουκτουραλισμός Προσδιορισμός Κατανόηση Εις άτοπον απαγωγή Κοινωνική – ιστορική κατασκευή Εμπειρική παρατήρηση και μέτρηση Κατασκευή θεωρίας Συμμετοχική θεώρηση Πραγματισμός Προσανατολισμός στην ενδυνάμωση Αιτιοκρατία δράσεων Συνεργατισμός Επικέντρωση στο πρόβλημα Προσανατολισμός στην αλλαγή Πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται

7 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Ποσοτική Ποιοτική Μεικτή Πειραματικός σχεδιασμός Χρονογραφική έρευνα Σειριακή Δειγματοληπτική έρευνα Φαινομενολογία Παράλληλη Εθνογραφία Μετασχηματιστική Μελέτες περιπτώσεων

8 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Ποσοτικές Μεικτές Ποιοτικές
Από πριν προσδιορισμένες Ανάμειξη μεθόδων Αναδυόμενες μέθοδοι Ερωτήσεις μετρήσιμες Ανάμειξη ερωτήσεων Ερωτήσεις ελεύθερου περιεχομένου Δεδομένα συμπεριφοράς, από παρατήρηση, από απογραφή Πάσης φύσεως δεδομένα Συνεντεύξεις, δεδομένα από παρατήρηση, οπτικοακουστικό υλικό Στατιστική ανάλυση Ανάμειξη ανάλυσης Ανάλυση κειμένου και εικόνας Στατιστική αναπαράσταση αποτελεσμάτων Πολλαπλή αναπαράσταση αποτελεσμάτων Αναπαράσταση αποτελεσμάτων με θέματα και πρότυπα

9 ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ Ποιοτικό Ποσοτικό Μεικτό
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Ποιοτική Ποσοτική Μεικτή μέθοδος ΜΕΘΟΔΟΣ Ερωτήσεις Συλλογή - Ανάλυση δεδομένων Αναπαράσταση αποτελεσμάτων Συγγραφή - Τεκμηρίωση ΘΕΩΡΗΣΗ Μετα-θετικιστική Δομική Συμμετοχική Πραγματιστική

10 ΛΟΓΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Πως σκεφτόμαστε σχετικά με το τι σχέδιο θα χρησιμοποιήσουμε; Με ποια θεώρηση είμαστε περισσότερο εξοικειωμένοι; Προσδιορισμός των τριών τύπων σχεδίου έρευνας Ποιο από τα τρία θα διαλέξω;

11 ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΜΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑΤΙ? ΦΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ? ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΜΤΩΝ ΒΑΘΜΟΣ? ΤΥΠΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΠΟΙΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ? ΣΤΑΔΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΤΕ? ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΤΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ? ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗ ? ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΩΣ?

12 Συγγραφέας Τίτλος ISBN: Saunders, M., Lewis, P. and A. Thornhill
Research Methods for Business Students, London, FT Prentice-Hall, 5th Edition, 2009, ISBN-10: ISBN-13: Chambers, J. M., W. S. Cleveland, B. Kleiner and P.A. Tukey Graphical Methods for Data Analysis. London: Chapman & Hall. 1998 ISBN-10: X ISBN-13: Blaxter L., Hughes C. and M. Tight How to research. Open University Press. Philadelphia USA. 2001 ISBN-10: ISBN-13: Τσάντας, Ν., Χ. Μωυσιάδης, Ν. Μπαγιάτης, Θ. Χατζηπαντελής Ανάλυση Δεδομένων με τη Βοήθεια Στατιστικών Πακέτων. Ζήτη: Θεσσαλονίκη. 1999 ISBN: Reid S. Working with Statistics: An introduction to Quantitative Methods for Social Scientists. Cambridge: Polity Press. 1987 ISBN: Wonnacott, T. H. and Wonnacott, R.J. Introductory Statistics for Business and Economics. New York: 1990 ISBN-10: X ISBN-13: Field, A. Discovering Statistics Using SPSS, 2009. ISBN Creswell, J.W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches (3rd edition), SAGE: 2009 ISBN


Κατέβασμα ppt "ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google