Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ

2 Τι είναι η κοινή γνώμη; Το σύνολο των απόψεων των ατόμων για ένα ζήτημα το οποίο επηρεάζει αυτά τα άτομα.

3 Χαρακτηριστικά της κοινής γνώμης
Η γνώμη προσδιορίζεται κατά βάση από την ιδιοτέλεια. Η γνώμη δεν παραμένει για μεγάλη χρονική περίοδο, εκτός και αν τα άτομα πιστεύουν ότι αφορά στο προσωπικό τους συμφέρον. Από την στιγμή που πιστεύουν πως αφορά στο προσωπικό τους συμφέρον η γνώμη δεν αλλάζει εύκολα. Η κοινή γνώμη μπορεί να σχηματισθεί από ποικίλες απόψεις για ένα θέμα όχι απαραίτητα σύμφωνες μεταξύ τους.

4 Σχέση κοινής γνώμης - γεγονότων
Η κοινή γνώμη είναι ευαίσθητη στα γεγονότα. Η κοινή γνώμη δεν προλαμβάνει τα γεγονότα, αντιδρά σε αυτά. Τα γεγονότα αποτελούν το έναυσμα για το σχηματισμό της κοινής γνώμης. Εάν οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ένα ζήτημα, δεν αναμένεται να ενδιαφερθούν ή να έχουν μια γνώμη.

5 Έχει τις ρίζες της στα: Ιδιοτέλεια Γεγονότα Κοινή συζήτηση

6 Κύκλος ζωής κοινής γνώμης
Προσδιορισμός του ζητήματος Ανάμειξη των καθοδηγητών Κοινή αντίληψη Κυβερνητική/ Ρυθμιστική ανάμειξη Επίλυση

7 Κοινωνιολογικός ορισμός καθοδηγητών
Άτομα που ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για το θέμα Άτομα καλύτερα πληροφορημένα Άπληστοι καταναλωτές ΜΜΕ Άτομα που υιοθετούν πρώτα τις νέες ιδέες Καλοί οργανωτές που μπορούν να ωθήσουν πρόσωπα σε δράση

8 Τύποι καθοδηγητών Επίσημοι Ανεπίσημοι Καθοδηγητές δύναμης

9 ΡΟΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΜΜΕ & ΆΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΓΝΩΜΗΣ ΑΠΡΟΣΕΚΤΟ
ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΑΠΡΟΣΕΚΤΟ ΚΟΙΝΟ

10 Ο ρόλος των ΜΜΕ Όταν οι άνθρωποι δεν είναι πληροφορημένοι καλά ή δεν έχουν διαμορφώσει την θέση τους πάνω σε ένα θέμα τα ΜΜΕ παίζουν ρόλο στο να πουν στους ανθρώπους τι να σκεφτούν. Τα ΜΜΕ λένε στο κοινό τι να σκεφτεί σχετικά με κάτι και όχι τι να σκεφτεί γενικά. Η επίδραση των ΜΜΕ γίνεται μεγαλύτερη όταν οι άνθρωποι δεν μπορούν να επαληθεύσουν τις πληροφορίες μέσω της προσωπικής τους εμπειρίας. Σημαντικός ο ρόλος των Υ Δημοσίων Σχέσεων

11 Πορτραίτο καθοδηγητή ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Έχουν κάνει 3 ή και περισσότερες από τις ακόλουθες δραστηριότητες: παρακολούθησαν μια δημόσια συζήτηση, έγραψαν ένα νομοθέτημα, υπηρέτησαν ως ανώτατο στέλεχος ή μέλος επιτροπής ενός τοπικού οργανισμού, παρακολούθησαν έναν πολιτικό λόγο ή συγκέντρωση, έγραψαν μια επιστολή στον εκδότη,εργάστηκαν για ένα πολιτικό κόμμα/για μια ομάδα δράσης, έγραψαν ένα άρθρο, διατήρησαν ή διοίκησαν ένα πολιτικό γραφείο. 10-12% του πληθυσμού είναι καθοδηγητές γνώμης.

12 Έννοια πειθούς «Επικοινωνία στις επιλογές επιρροής»
«Μια διαδικασία η οποία αλλάζει τις θέσεις, τα πιστεύω, τις απόψεις και την συμπεριφορά»

13 Πειθώ και ΔΣ ….τα άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά με τις δημόσιες σχέσεις είναι ρήτορες οι οποίοι επηρεάζουν τους συνανθρώπους τους. Σχεδιάζουν, τοποθετούν και επαναλαμβάνουν μηνύματα εκ μέρους των εγγυητών σε μια σειρά θεμάτων τα οποία διαμορφώνουν τις απόψεις της κυβέρνησης, των φιλανθρωπικών οργανισμών, των ιδρυμάτων δημόσιας εκπαίδευσης κλπ

14 Χρήση της πειθούς Για να αλλάξει ή να μετριάσει τις εχθρικές απόψεις
Να αποκρυσταλλώσει τις κρυμμένες γνώμες και θετικές στάσεις Να διατηρήσει τις ευνοϊκές απόψεις

15 Μια γενική εικόνα της πειθούς
Τα ραδιοτηλεοπτικά μηνύματα είναι πιο πειστικά από τα έντυπα. Οι δυνατές συναισθηματικές προσφυγές και η δημιουργία φόβου είναι ότι πιο αποτελεσματικό για ένα αδιάφορο ακροατήριο. Οι λογικές προσφυγές είναι καλύτερες για μορφωμένα ακροατήρια. Η ανάγκη για αλτρουισμό μπορεί να αποτελέσει δυνατό κίνητρο. Ένα ελκυστικό πρότυπο ή ενέργειες δημοσιότητας είναι τα πλέον αποτελεσματικά όταν το ακροατήριο δεν έχει μεγάλη ανάμειξη, το θέμα είναι απλό και χρησιμοποιούνται τηλεοπτικά κανάλια.

16 Παράγοντες στην επικοινωνία της πειθούς
Ανάλυση ακροατηρίου Αξιοπιστία πηγής Προσφυγή στην ιδιοτέλεια Σαφήνεια μηνύματος Συγχρονισμός και περιεχόμενο Συμμετοχή ακροατηρίου Προτάσεις για δράση Περιεχόμενο και δομή μηνυμάτων Πειστική ομιλία

17 Ανάλυση ακροατηρίου Ψυχοσχεδιαγράμματα: Πρόγραμμα VALS – Values and Lifestyle Programme Δημοσκοπήσεις και έρευνες κοινού.

18 Πηγή πιστότητας Γνώση Ειλικρίνεια Χάρισμα

19 Προσφυγή στην ιδιοτέλεια
Το κοινό ασχολείται με ζητήματα ή δίνει βάση σε μηνύματα τα οποία έλκουν τις ψυχικές ή οικονομικές ανάγκες του. Σύμφωνα με τον Laswell οι άνθρωποι παρακινούνται μεταξύ άλλων από: δύναμη, σεβασμό,πλούτο, ψυχική και νοητική ζωτικότητα.

20 Σαφήνεια μηνύματος Τα πιο πειστικά μηνύματα είναι άμεσα, εκφράζονται απλά και περιλαμβάνουν μόνο μια βασική ιδέα. ΥΔΣ θα πρέπει πάντα να κάνει 2 ερωτήσεις: «Τι θέλω να κάνει το ακροατήριο με το μήνυμα;» και «Θα καταλάβει το ακροατήριο το μήνυμα;»

21 Συγχρονισμός και περιεχόμενο
Ένα μήνυμα είναι πιο πειστικό αν οι περιβαλλοντικοί παράγοντες υποστηρίζουν το μήνυμα ή αν το μήνυμα λαμβάνεται μέσα στο γενικό πλαίσιο άλλων μηνυμάτων και καταστάσεων με τις οποίες το άτομο είναι οικείο.

22 Προτάσεις για δράση Οι άνθρωποι επιδοκιμάζουν τις ιδέες, μόνο όταν αυτές συνοδεύονται από μια ενέργεια που προτείνεται από τον εισηγητή της πρότασης. Οι υποδείξεις για δράση πρέπει να είναι ξεκάθαρες.

23 Συμμετοχή του ακροατηρίου
Η πράξη της συμμετοχής ενισχύει τα πιστεύω του ακροατηρίου. Ζητώντας από τους ανθρώπους να κάνουν κάτι ενεργοποιείται μια μορφή πειθούς και δέσμευσης προς τον εαυτό τους.


Κατέβασμα ppt "ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google