Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Έννοια, χαρακτηριστικά
2
Η διαθεματικότητα: Έννοια, χαρακτηριστικά
Έννοια: Η έννοια της διαθεματικότητας αφορά στην ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Πρόκειται για την αξιοποίηση ποικίλων στοιχείων κατά τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου με στόχο την πληρέστερη και καλύτερη κατανόησή του.
3
Η διαθεματικότητα: Έννοια, χαρακτηριστικά
Στόχοι της διαθεματικότητας: η σύνδεση και επικοινωνία διαφορετικών αντικειμένων μεταξύ τους, η πολλαπλότητα στην προσέγγιση ενός θέματος, η αποδόμηση της μονομέρειας, η άσκηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης του μαθητή.
4
Η διαθεματικότητα: Έννοια, χαρακτηριστικά
Ασφαλιστικές δικλείδες για την αξιοποίηση της διαθεματικότητας: Η διαθεματικότητα δεν βρίσκεται σε σχέση σύγκρουσης με την διεπιστημονικότητα. Η διεπιστημονικότητα είναι μορφή της διαθεματικότητας. Κάθε φορά που χρειάζεται για τη διδακτική προσέγγιση ενός θέματος να αξιοποιήσουμε πληροφορίες από άλλες θεματικές περιοχές, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι απαραίτητα οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αξιοποιηθούν για την καλύτερη κατανόηση αυτού που διδάσκουμε.
5
Η διαθεματικότητα: Έννοια, χαρακτηριστικά
Η διαθεματικότητα δεν είναι σύγκριση στοιχείων. Η σύγκριση είναι ένα από τα στάδια μιας διαθεματικής προσέγγισης. Για παράδειγμα, δεν αρκεί να συγκρίνουμε το κείμενο του Θουκυδίδη με ιστορικά κείμενα άλλης περιόδου για να βρούμε ομοιότητες ή/και διαφορές. Θα πρέπει , στη συνέχεια, να αναρωτηθούμε πώς το κείμενο του Θουκυδίδη θα μπορούσε να τροποποιηθεί, αν σε αυτό προσθέταμε ή αφαιρούσαμε στοιχεία. Δεν προσφέρονται όλες οι θεματικές ενότητες για διαθεματική προσέγγιση. Όπου αυτή δεν είναι υλοποιήσιμη, δεν χρειάζεται να την επιδιώκουμε ως αυτοσκοπό.
6
Το σχέδιο δράσης (project): Έννοια, χαρακτηριστικά
Το σχέδιο δράσης (project) είναι μία μορφή εργασίας, την οποία αναθέτουμε στους μαθητές μας. Οι διαφορές του από τις άλλου τύπου εργασίες είναι οι εξής: α. το project έχει μακρύτερη της μιας διδακτικής ώρας διάρκεια, β. το project πρέπει να έχει το λιγότερο διάρκεια τριών διακοπτόμενων διδακτικών ωρών. Μπορεί να έχει διάρκεια μη προσδιορισμένη (ένας μήνας, ένα τρίμηνο, ένα εξάμηνο, ένα σχολικό έτος κτλ.),
7
Το σχέδιο δράσης (project): Έννοια, χαρακτηριστικά
γ. το project πρέπει να συνοδεύεται από έρευνα, μελέτη των μαθητών και σταδιακή ανάδειξη των αναζητούμενων πεδίων. Γι’ αυτό το λόγο και οι διδακτικές ώρες που καλύπτει δεν πρέπει να είναι συνεχείς, δ. το project προσφέρεται για ομαδοσυνεργατική μάθηση και διδασκαλία, ε. το project προσφέρεται για διαθεματική προσέγγιση,
8
Το σχέδιο δράσης (project): Έννοια, χαρακτηριστικά
στ. κατά την υλοποίηση του project ο καθηγητής πρέπει να έχει ρόλο συντονιστικό, συμβουλευτικό και καθοδηγητικό, ζ. το project υποχρεωτικά πρέπει να έχει παραγόμενο προϊόν, δηλαδή οι μαθητές πρέπει να παραδώσουν κάποιας μορφής εργασία, την οποία μάλιστα πρέπει και να παρουσιάσουν.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.