Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛαύρα Πολωνα Μιχαηλίδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Ανοιχτά Μαθήματα: Προσεγγίσεις και Προοπτικές
Ιωάννης Φούντος, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
2
Εισαγωγή (γενικά) Τι είναι τα ανοιχτά μαθήματα: Μάθημα με ελεύθερη προσπέλαση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στο περιβάλλον διαδραστικής μάθησης Tip: Add your own speaker notes here.
3
Εισαγωγή (το δικό μας έργο)
Ελεύθερα (δωρεάν) προσπελάσιμα μαθήματα τόσο από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων όσο και από το ευρύ κοινό. Τα δικαιώματα παραμένουν στους δημιουργούς. Άδεια χρήσης: με αναφορά, μη εμπορική, όχι παράγωγο έργο Tip: Add your own speaker notes here.
4
Εισαγωγή (το δικό μας έργο)
Το έργο που υλοποιείται στα πλαίσια των ανοιχτών μαθημάτων προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση (i) στο περιεχόμενο του μαθήματος μέσω διαλέξεων και διαφανειών (ii) σε εργαλεία εκμάθησης όπως βιβλιογραφία, ασκήσεις εμπέδωσης και εξάσκησης κ.α. Δεν προσφέρει υποστήριξη από διδακτικό προσωπικό, δεν δίνει πιστοποιητικά. Ενισχύει τον δημόσιο χαρακτήρα και την αποστολή του Πανεπιστημίου Tip: Add your own speaker notes here.
5
Ιστορική αναδρομή Mάθηση εξ’ αποστάσεως: δι’ αλληλογραφίας (60s) , κασέτες (70s), ταινίες video (80s), διαδραστικά CD (90s). Online courses: τηλεοπτικά προγράμματα με διαλέξεις (90s), διαδραστικότητα και επικοινωνία με διδάσκοντες ή/και άλλους μαθητές (00s)
6
Ιστορική αναδρομή MOOCs (massive open online courses): σταθερά εργαλεία ανάπτυξης (moodle), διαδικτυακό εύρος για την υποστήριξη μαζικής διαδραστικότητας, υπηρεσίες νέφους για την υποστήριξη, τεχνολογία και εύρος διαδικτύου για την υποστήριξη video με δυνατότητες αναζήτησης και διασύνδεσης με κείμενο.
7
Ιστορική αναδρομή Jan 12 Jul 12 Jan 13 Jul 13 Jan 14 Jul 14 Jan 15
8
Θέματα Εμβέλεια δράσεων
Αλληλεπίδραση με διδάσκοντες και άλλους μαθητές/φοιτητές Χρηματοδότηση Πεδία και Γλώσσα Τι μπορούμε να μάθουμε Άλλα θέματα Tip: Add your own speaker notes here.
9
Εμβέλεια Φοιτητές Συνεχιζόμενη εκπαίδευση Τεχνικές δεξιότητες
Συνεχιζόμενη εκπαίδευση Τεχνικές δεξιότητες Μάθηση από απόσταση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες Μάθηση για όλους Τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι τα ανοιχτά μαθήματα δεν δρουν ανταγωνιστικά με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας αλλά βοηθούν σε μια πιο ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.
10
Αλληλεπίδραση με άλλους φοιτητές και διδάσκοντες
Δημιουργία πολύ μεγάλων δυναμικών κοινοτήτων Χρήση και ενσωμάτωση με κοινωνικά δίκτυα Πιο αποδοτική διαδικασία επικοινωνίας με διδάσκοντες Ένα από τα βασικά σημεία βελτίωσης του τρόπου διδασκαλίας είναι η συζήτηση της εκπόνησης των ασκήσεων μέσω forums και η ενημέρωση μέσω ανακοινώσεων στην πλατφόρμα. Τέλος η παράδοση ασκήσεων και τα εξατομικευμένα σχόλια μεγιστοποιούν την αλληλεπίδραση διδάσκοντα φοιτητών
11
Χρηματοδότηση Στη χώρα μας έγινε με χρηματοδότηση κεντρική για όλα τα Πανεπιστήμια Χρέωση εταιριών και οργανισμών που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν στελέχη τους Χρηματοδότηση μέσω πιστοποιητικών Πάροχοι όπως οι coursera έχουν αρχίσει να χρεώνουν για πιστοποιητικά ενώ το μοντέλο για κάθε εκπαιδευμένο στέλεχος μέσω των ανοιχτών μαθημάτων που προσλαμβάνει μια εταιρεία μα χρεώνει δεν δούλεψε.
12
Πεδία και Γλώσσα 13 γλώσσες, 80% σε Αγγλικά, 8,5% σε Ισπανικά
13 γλώσσες, 80% σε Αγγλικά, 8,5% σε Ισπανικά Όλα τα πεδία έχουν εκπροσώπηση με ανοιχτά μαθήματα ειδικά σε εισαγωγικά μαθήματα ή σε μαθήματα δεξιοτήτων. Είναι σημαντικό να μπουν τα μαθήματα που προσφέρονται στα Ελληνικά στον χάρτη. Επίσης οι Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες έχουν στη χώρα μας καλύτερη εκπροσώπηση
13
Τι μπορούμε να μάθουμε Χρειάζεται σύστημα υποστήριξης και πιστοποίησης χρηστών για αποφυγή trolling, spam κα Πρώτα συμπεράσματα: Daniel T. Seaton, Yoav Bergner, Isaac Chuang, Piotr Mitros, and David E. Pritchard Who does what in a massive open online course?. Commun. ACM 57, 4 (April 2014), 58-65 Ποια σημεία έχουν τις περισσότερες προσπελάσεις; Σε ποιες διαδικασίες παρατηρούμε βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Προβλήματα
14
Προβλήματα Αυτοί και άλλοι προβληματισμοί: Moshe Y. Vardi Will MOOCs destroy academia?. Commun. ACM 55, 11 (November 2012), 5-5 Το κυριότερο πρόβλημα είναι η πίεση μέσω των ανοικτών μαθημάτων για φθηνή εκπαίδευση και για μετακύλιση του κόστους σε συγκεκριμένες δεξιότητες
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.