Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου και σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS, και Αλεβίζος Γιώργος Δ/ντής Δ/νσης ΕΑΕ Ε.Τ. Σαλβαρά Μαρίνα, Ph.D., ΕΕΠ, ΚΕΔΔΥ Β’

2 1η φάση Επιμόρφωσης Αφορούσε στην Επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής Αγωγής, Δ/ντών ΣΜΕΑΕ, Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ, Εκπ/κών ΕΑΕ, Μελών του ΕΕΠ (20 ομάδες Πολλαπλασιαστών χ 4 μέλη κάθε ομάδα = 80 Πολλαπλασιαστές Διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών Διεξαγωγή: 31 Μαϊου-1η Απριλίου

3 2η φάση Επιμόρφωσης Επιμόρφωση συνολικά 2.150
μονίμων και αναπληρωτών μελών Του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που θεσμικά στελεχώνει τις ΕΔΕΑΥ, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ Του ΕΒΠ που στελεχώνει σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και Των Δ/ντών των Κέντρων των ΕΑΕ των (ΣΔΕΥ) σε διάστημα δύο (2) συνεχόμενων ημερών και επί συνόλου 12 ωρών

4 2η Φάση Επιμόρφωσης

5 3η Φάση Επιμόρφωσης Αφορά την επιμόρφωση όλων των μελών της 2ης φάσης σε μία (1) μέρα και επί συνόλου (6) ωρών (09:00-15:00) από την 1η Ιουνίου μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους

6 ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

7 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΑΝΑ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑ

8 ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ

9 Κατανομή μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

10 Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)
Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) Οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν και Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης ανεξαρτήτου βαθμίδας. Οι σχολικές μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ). Σε κάθε σχολική μονάδα του ΣΔΕΥ, που λειτουργεί ΤΕ, δημιουργείται και μια ΕΔΕΑΥ.

11 ΣΜΕΑΕ ΚΕΝΤΡΟ ΣΔΕΥ ΕΔΕΑΥ

12 Το ΕΠ, ΕΕΠ και ΔΠ τοποθετείται ανάλογα με τη διασπορά του μαθητικού πληθυσμού και σε κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων (Ν 3699/2008 άρθρο 12 παρ.6 ). Η κάθε διεπιστημονική ομάδα του ΣΔΕΥ τοποθετείται σε μαθητικό πληθυσμό χιλίων διακοσίων μαθητών.

13 Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η Δ Ι Α Γ Ν Ω Σ Τ Ι Κ Η Σ Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Τ Ι Κ Η Σ
Α Ξ Ι Ο Λ Ο Γ Η Σ Η Σ Υ Π Ο Σ Τ Η Ρ ΙΞ Η Σ κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων.

14 ΕΔΕΑΥ Αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος όσον αφορά στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών στο γενικό σχολείο. Στοχεύουν στη διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο.

15 Οι ΕΔΕΑΥ λειτουργούν μόνο μετά την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας τους και την πλήρη στελέχωσή τους σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) που κυρώθηκε με το ν. 4974/2012 (Α΄88).

16 Κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό: Β) στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και Γ) στην υποστήριξη των Τμημάτων τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία Α) την προώθηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους

17 Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρο
ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρο Έναν (1) εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ Έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ

18 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΕΔΕΑΥ Ο πρόεδρος συμμετέχει xωρίς δικαίωμα ψήφου για τη λήψη απόφασης Καλείται και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης Μπορεί να ζητά την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο, μπορεί να καλεί, μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρo Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ

19 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης

20 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική τάξη, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις Συνεργάζεται με ΙΠΔ ή ιατρικές ή ψυχολογικές δημόσιες Υπηρεσίες της περιοχής της, με κοινωνικές Υπηρεσίες και με τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές

21 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της Παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμέ- -νου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου της και του προγράμματος υποστήριξης της οικογένειάς τους και για μαθητές με κατ’ οίκον διδασκαλία

22 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ Συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους Φορείς Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους και τους απόφοιτους με αναπηρία Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον

23 Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων
Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης.

24 Ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων του οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών, καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.

25 Σας ευχαριστούμε Αλεβίζος Γιώργος Δ/ντής Δ/νσης ΕΑΕ Ε.Τ.
Σαλβαρά Μαρίνα, Ph.D., ΕΕΠ, ΚΕΔΔΥ Β’


Κατέβασμα ppt "«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google