Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοικητική Πρακτική 7ο μάθημα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοικητική Πρακτική 7ο μάθημα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοικητική Πρακτική 7ο μάθημα
Μαρία Μπατσικούρα

2 ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ Αγορές (αγαθών, εργών & υπηρεσιών) που πραγματοποιούν οι διάφοροι φορείς & υπηρεσίες του Δημοσίου (Υπουργείο, Νοσοκομείο), οι τοπικές αυτοδιοικήσεις(Νομαρχίες, δήμοι), οι ΔΕΚΟ(ΕΥΔΑΠ) & άλλοι δημόσιοι φορείς & νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Τράπεζες) για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών. Οι προμήθειες του δημοσίου υλοποιούνται μ τη βοήθεια συμβάσεων των συμβάσεων δημοσίου

3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ Οι αγορές του δημοσίου πρέπει να γίνονται γνωστές στους ενδιαφερόμενους μέσω του εθνικού τύπου & της επίσημης εφημερίδας ευρωπαϊκών κοινοτήτων ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ Σαφείς & κατανοητοί κανόνες καθ’όλη τη διάρκεια της διαδικασίας(διακήρυξη επιλογής προμηθευτή). Απαγορεύεται η αλλαγή των όρων του διαγωνισμού μετά την προκήρυξή του, εκτός εάν αυτό γίινει αποδεκτό μετά από ένσταση διαγωνιζόμενων ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ Καμία διάκριση- αποκλεισμός ούτε άλλης χώρας ούτε κάποια κατηγορία επιχειρήσεων της ίδιας χώρας

4 ΦΟΡΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ (διάστημα Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου), εγκύκλιο για προγραμματισμό προμηθειών-αιτήματα & κατάρτιση ενιαίου πίνακα του ΕΠΠ επόμενου έτους

5 Φορείς Εκτέλεσης Γενική Γραμματεία Εμπορίου (ΓΓΕ) του Υπουργείου Ανάπτυξης Υπεύθυνος φορέας για τις κρατικές προμήθειες των υλικών για την Κεντρική Διοίκηση της χώρας (Γενική Διεύθυνση Κρατικών Προμηθειών). Η πραγματοποίηση των δημόσιων προμηθειών περιλαμβάνει 3 φάσεις:  1η φάση εκδήλωσης των αναγκών και του σχεδιασμού των προμηθειών, σε ετήσια βάση 2η φάση διακήρυξης του Διαγωνισμού, εξεύρεσης της συμφερότερης προσφοράς και σύναψης της σύμβασης 3η φάση εκτέλεσης της σύμβασης (Επιτροπές παραλαβής) Η ΓΓΕ είναι κυρίως υπεύθυνη για τη 2η φάση Εξίσου καθοριστικός ο ρόλος της και στην 1η φάση καθώς, με βάση τις αιτήσεις των διαφόρων φορέων, καταρτίζει το Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών (ΕΠΠ). Η 3η φάση της εκτέλεσης της προμήθειας βεβαιώνεται από τις "Επιτροπές παραλαβής". Οι Επιτροπές αυτές, κατά περίπτωση, είτε ορίζονται και εποπτεύονται από τη ΓΓΕ μέσα από κατάλογο που της υποβάλλει ο εκάστοτε φορέας, είτε τελούν υπό τον πλήρη έλεγχο του φορέα.

6 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΈΙΔΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΞΙΑ ΠΗΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

7

8 ΤΡΟΠΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Προϋπόθεση- δημοσίευση πλήρους διακήρυξης του διαγωνισμού ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Ο αναθέτων φορέας δημοσιεύει πρόσκληση ενδιαφέροντος που είναι μια γενική διακήρυξη. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής μαζί με φάκελο ικανότητας. Όσοι ενδιαφερόμενοι επιλεγούν με βάση το φάκελό τους, μαθαίνουν την πλήρη διακήρυξη ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Δεν προϋποθέτει δημοσίευση της διακήρυξης & ο διαγωνισμός διενεργείται από 3μελή επιτροπή με υποβολή έγγραφων προσφορών ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ Απευθείας ανάθεση από το φορέα

9

10

11 Τεχνικές Προδιαγραφές
Τεχνικές Προδιαγραφές είναι οι τεχνικές απαιτήσεις που καθορίζουν τα ελάχιστα αναγκαία χαρακτηριστικά του υλικού, προκειμένου αυτό να προσδιορισθεί αντικειμενικά με τρόπο που να ανταποκρίνεται στη χρήση, για την οποία προορίζεται από τον φορέα (π.χ. επίπεδα ποιότητας ή απόδοσης, επίπεδα ασφάλειας, διαστάσεις καθώς και τις λοιπές απαιτήσεις ποιότητας, όπως δοκιμές, συσκευασία, σήμανση κ.α.)  Επισυνάπτονται στη διακήρυξη και σύμβαση και πρέπει να είναι σαφώς διατυπωμένες και πλήρως κατανοητές από όλους τους ενδιαφερομένους. Πρέπει να διατυπώνονται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη δυνατή ευρύτητα συμμετοχής στον διαγωνισμό και να μη δημιουργούνται αδικαιολόγητα εμπόδια στον ανταγωνισμό.  Απαγορεύεται η αναγραφή όρων που να προσδιορίζουν προϊόντα ορισμένης κατασκευής ή προέλευσης ή μεθόδους επεξεργασίας, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να ευνοούνται ορισμένες επιχειρήσεις ή προϊόντα.  Απαγορεύεται να αναφέρονται σε εμπορικά σήματα, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, τύπους ορισμένης προέλευσης ή παραγωγής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον δεν είναι δυνατό να περιγραφεί ένα είδος με τεχνικές προδιαγραφές σαφείς και πλήρως κατανοητές, η μνεία των ανωτέρω στοιχείων είναι επιτρεπτή, αλλά υποχρεωτικά συνοδεύεται από τις λέξεις "ή ισοδύναμο". Οι τεχνικές προδιαγραφές απαιτείται να έχουν εγκριθεί πριν από την προκήρυξη του διαγωνισμού

12 Τεχνικές Προδιαγραφές
Εναλλακτικά στη διακήρυξη μπορεί να αναφέρεται συγκεκριμένο πρότυπο (ευρωπαϊκό ή αναγνωρισμένου οργανισμού) ή προδιαγραφή (ενοποιημένη, άλλου φορέα).  Ορισμός Πρότυπου Ως πρότυπο θεωρούνται οι τεχνικές προδιαγραφές που έχουν εγκριθεί από ένα αναγνωρισμένο οργανισμό τυποποίησης για επανειλημμένη ή διαρκή εφαρμογή.  Ως Ευρωπαϊκό πρότυπο θεωρείται το πρότυπο που έχει εγκριθεί από ευρωπαϊκό οργανισμό τυποποίησης, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN) Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης Ηλεκτροτεχνικών Προϊόντων (CENELEC) Έγγραφο Εναρμόνισης (HD)

13 Τεχνικές Προδιαγραφές
Συχνά απαιτείται ο Προμηθευτής να κάνει χρήση ορισμένων πιστοποιητικών ή συστημάτων διασφάλισης ποιότητας (ISO, CE κ.α.), ώστε να διασφαλίζεται ότι τα προϊόντα χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό ποιότητας. Σύστημα Ποιότητας ISO: Εκδίδονται από πιστοποιημένους οργανισμούς πιστοποίησης με διάρκεια 3 έως 5 έτη. Σήμανση CE: Για να κυκλοφορήσει ένα προϊόν στην ΕΕ είναι απαραίτητο να διαθέτει σήμανση CE. Έχουν διάρκεια ισχύος 4 έως 5 έτη. Prospectus & Βεβαιώσεις: Επαληθεύουν τα τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που αναγράφονται στις προσφορές. Σε περίπτωση που αυτά είναι διάφορα από τα αναγραφόμενα, πρέπει να κατατίθεται βεβαιωτική επιστολή από τον οίκο κατασκευής του μηχανήματος και όχι από τοπικούς αντιπροσώπους. Φύλλο Συμμόρφωσης: Δίνουν αναλυτικές απαντήσεις (όχι μονολεκτικά: "ναι", "όχι", "υπερκαλύπτουμε") σε κάθε μια από τις παραγράφους της τεχνικής προδιαγραφής. Στο φύλλο συμμόρφωσης και για επιβεβαίωση των αναγραφομένων σε αυτό τεχνικών στοιχείων πρέπει να υπάρχουν και οι αντίστοιχες παραπομπές στο Prospectus. Υπεύθυνη Δήλωση: Ζητείται συχνά με ποινή αποκλεισμού να κατατεθεί από τον Προμηθευτή υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα αναφέρονται οι πιθανές αποκλίσεις από την Τεχνική Προδιαγραφή

14 Τεχνικές Προδιαγραφές
Υπογραμμίζεται ότι: Στην περίπτωση που τα προϊόντα δεν είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με τα εναρμονισμένα ευρωπαϊκά πρότυπα, πρέπει να συνοδεύονται από πιστοποιητικά συμμόρφωσης που έχουν εκδοθεί από φορέα πιστοποίησης προϊόντων διαπιστευμένο, προς τούτο, από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης Α.Ε. (Ε.Σ.Υ.Δ.) ή από φορέα διαπίστευσης μέλος της Ευρωπαϊκής Συνεργασίας για τη Διαπίστευση (European Cooperation for Accreditation - EA) και, μάλιστα, μέλος της αντίστοιχης Συμφωνίας Αμοιβαίας Αναγνώρισης (M.L.A.) αυτής.

15 ΥΨΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ & ΤΡΟΠΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΜΕΧΡΙ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ(ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ) ΑΝΟΙΧΤΟΣ Η ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ(ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ) ΟΙ ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ

16 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ & ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΤΙΜΗ : σε περίπτωση προσφοράς με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή γίνεται επανέλεγχος σε βάθος & μπορεί να απορριφθεί η προσφορά ΣΥΜΦΕΡΟΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ: ποιοτική προσφορά

17 Κριτήρια Ανάθεσης Όταν το κριτήριο είναι η χαμηλότερη τιμή:
Η κατακύρωση γίνεται τελικά στον προμηθευτή με την χαμηλότερη τιμή, εκ των προμηθευτών των οποίων οι προσφορές έχουν κριθεί ως αποδεκτές με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους της διακήρυξης. Ισότιμες θεωρούνται οι προσφορές με την αυτή ακριβώς τιμή και που είναι σύμφωνες με τους όρους και τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και της πρόσκλησης.

18 Κριτήρια Ανάθεσης Υπογραμμίζεται ότι:
Όταν ο προμηθευτής με τη χαμηλότερη τιμή δεν προσκομίζει, ένα ή περισσότερα από τα δικαιολογητικά, η κατακύρωση γίνεται στον προμηθευτή που προσφέρει την αμέσως επόμενη χαμηλότερη τιμή και ούτω καθ` εξής. Αν κανένας από τους προμηθευτές δεν προσκομίσει ένα ή περισσότερα από τα έγγραφα και δικαιολογητικά , ο διαγωνισμός ματαιώνεται.  Όταν ο συμμετέχων υποβάλλει ψευδή ή ανακριβή υπεύθυνη δήλωση ή ο υπόχρεος προς τούτο προσφέρων δεν προσκομίσει εγκαίρως και προσηκόντως κατά το στάδιο της κατακύρωσης ένα ή περισσότερα από τα έγγραφα και δικαιολογητικά , καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου η εγγύηση συμμετοχής του. Στους ανοιχτούς διαγωνισμούς καταπίπτει επίσης υπέρ του Δημοσίου η εγγύηση συμμετοχής του μειοδότη, εφόσον από τα υποβληθέντα δικαιολογητικά προκύπτει ότι δεν πληρούνται τα στη διακήρυξη καθοριζόμενα ελάχιστα αναγκαία όρια των οικονομικών και τεχνικών προϋποθέσεων του άρθρου 8α.

19 Κριτήρια Ανάθεσης Όταν το κριτήριο ανάθεσης είναι η συμφερότερη προσφορά, τότε τα διάφορα στοιχεία της τεχνικής προσφοράς των διαγωνιζομένων βαθμολογούνται. Τα στοιχεία αυτά, τα οποία αναφέρονται τόσο στην ικανότητα του Προμηθευτή όσο και στις προδιαγραφές του υλικού το οποίο προτείνει. Ανάλογα με τη διακήρυξη τα στοιχειά αξιολόγησης δεν έχουν ίση βαρύτητα, αλλά πολλαπλασιάζονται το καθένα με κάποιον συντελεστή (π.χ. 0,3, 0,5, 0,2, κοκ).

20 Κριτήρια Ανάθεσης Κριτήρια για την πλέον συμφέρουσα προσφορά:
Ομάδα Οικονομικών: Τιμή, κόστος εγκατάστασης, κόστος λειτουργίας και κόστος συντήρησης Ομάδα Α Τεχνικών Προδιαγραφών και Ποιότητας και Απόδοσης: συμφωνία με τις τεχνικές προδιαγραφές, ποιότητα, αποδοτικότητα, λειτουργικά χαρακτηριστικά, ομογένεια του υλικού με ήδη υπάρχον και κάθε άλλο στοιχείο ανάλογα με την φύση των υλικών ή και των ιδιαίτερων αναγκών του φορέα Ομάδα Β Τεχνικής Υποστήριξης και Κάλυψης: παρεχόμενη εγγύηση καλής λειτουργίας ή διατήρησης, ποιότητα της εξυπηρέτησης (SERVICE) μετά την πώληση και της τεχνικής βοήθειας εκ μέρους του προμηθευτή, η εξασφάλιση ύπαρξης ανταλλακτικών, ο χρόνος παράδοσης των υλικών, η ιδιαίτερη ικανότητα, πείρα, εκπαίδευση και εξοπλισμός του προμηθευτή και κάθε άλλο στοιχείο ανάλογα με την φύση των υλικών ή και των ιδιαίτερων αναγκών του φορέα

21 Κριτήρια Ανάθεσης Τα κριτήρια αυτά μπορεί να αποδίδονται, κατά περίπτωση, είτε γενικά όπως παραπάνω, είτε αναλυτικά σε επί μέρους ουσιώδη χαρακτηριστικά του υπό προμήθεια είδους (π.χ. για τα οχήματα: ισχύς κινητήρα, ροπή στρέψης, διαστάσεις, χωρητικότητα, κτλ). Στα κριτήρια ποιοτικής επιλογής ΔΕΝ υπεισέρχονται παράμετροι κόστους, είτε αυτές αφορούν στην κτήση του αγαθού, είτε στην εγκατάσταση, συντήρηση, αναλώσιμα χρήσης, κτλ. Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν το αντικείμενο της οικονομικής προσφοράς του Προμηθευτή και συνυπολογίζονται για τον καθορισμό της τιμής. Ανεξάρτητα από το ακολουθούμενο κριτήριο ανάθεσης, δίνεται η δυνατότητα, βάσει σχετικού όρου της διακήρυξης, η επιλεγείσα προσφορά να υπαχθεί σε περαιτέρω κοστολογικό και συγκριτικό έλεγχο με τις τιμές της αγοράς, με στόχο τον έλεγχο της προσφερόμενης τιμής.

22 Κριτήρια Ανάθεσης Τα κριτήρια βαθμολογούνται με βαθμό από 100 έως 110
Βαθμό 100 παίρνει το κάθε κριτήριο όταν καλύπτονται ακριβώς οι προδιαγραφές του Διαγωνισμού, ενώ αυξάνεται μέχρι 110 βαθμούς όταν υπερκαλύπτονται οι τεχνικές προδιαγραφές Οι βαθμοί αυτοί, για κάθε ένα από τα κριτήρια, πολλαπλασιάζονται με τον καθορισμένο από τη διακήρυξη συντελεστή βαρύτητας Για την ομάδα Α ορίζεται συντελεστής βαρύτητας που μπορεί να ανέρχεται μέχρι 80%, ενώ για την ομάδα Β μέχρι 30% (το άθροισμα τους πρεπει να ανέρχεται στο 100%) Τα γινόμενα αυτά αθροίζονται και δίνουν τη συνολική βαθμολογία για κάθε ομάδα κριτηρίων Η συνολική βαθμολογία της κάθε προσφοράς είναι το άθροισμα των βαθμολογιών της κάθε ομάδας (κυμαίνεται από 100 έως 110)

23 ανοιγμένη τιμή σύγκρισης = Συνολική τιμή / Συνολική βαθμολογία
Κριτήρια Ανάθεσης Για την ανάδειξη του προμηθευτή, ο οποίος έχει υποβάλει την συμφερότερη προσφορά, επιλέγεται η προσφορά με τη χαμηλότερη "ανοιγμένη τιμή σύγκρισης", η οποία προκύπτει από τον παρακάτω τύπο: ανοιγμένη τιμή σύγκρισης = Συνολική τιμή / Συνολική βαθμολογία Υπενθυμίζεται ότι η "συνολική τιμή" μπορεί να περιλαμβάνει, ανά περίπτωση, εκτός από την τιμή κτήσης, το κόστος εγκατάστασης, συντήρησης, αναλώσιμων λειτουργίας κ.α.

24 Αποτελέσματα διαγωνισμών
Το αρμόδιο για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού όργανο, με αιτιολογημένη γνωμοδότηση του, μπορεί να προτείνει: Κατακύρωση της προμήθειας για ολόκληρη ή μεγαλύτερη ή μικρότερη ποσότητα κατά ποσοστό στα εκατό. Το ποσοστό αυτό δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% για διαγωνισμούς προϋπολογισθείσης αξίας μέχρι Ευρώ περιλαμβανομένου ΦΠΑ και το 15% για διαγωνισμούς προϋπολογισθείσης αξίας από Ευρώ και άνω περιλαμβανομένου ΦΠΑ στην περίπτωση μεγαλύτερης ποσότητας ή το 50% στην περίπτωση μικρότερης ποσότητας. Κατανομή της προς προμήθεια ποσότητας, εφόσον πρόκειται για διαιρετό υλικό, μεταξύ περισσοτέρων μειοδοτών με ισότιμες ή ισοδύναμες προσφορές. Χορήγηση εξουσιοδότησης στην ενδιαφερόμενη Υπηρεσία για να προβεί στην πραγματοποίηση της προμήθειας σε περιπτώσεις που ο διαγωνισμός διενεργείται από κεντρική αναθέτουσα αρχή.  Ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και επανάληψη του με τροποποίηση ή μη των όρων και των τεχνικών προδιαγραφών.  Ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και προσφυγή στην διαδικασία της διαπραγμάτευσης, όταν συντρέχει λόγος επείγοντος που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της Υπηρεσίας.

25 Ανακοίνωση κατακύρωσης - ανάθεσης
Στον Προμηθευτή στον οποίο έγινε κατακύρωση ή ανάθεση προμήθειας, αποστέλλεται σχετική ανακοίνωση που περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: το είδος, την ποσότητα, την τιμή, τον φορέα για τον οποίο προορίζεται το υλικό κ.α. Με την ανακοίνωση αυτή, η σύμβαση θεωρείται ως συναφθείσα και το έγγραφό της έχει μόνο αποδεικτικό χαρακτήρα. Ο Προμηθευτής είναι υποχρεωμένος να προσέλθει μέσα σε 10 ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της ανακοίνωσης, να υπογράψει τη σχετική σύμβαση, έχοντας μαζί του και την εγγύηση που προβλέπεται για την καλή εκτέλεση αυτής. Ο Προμηθευτής μπορεί να προσέλθει για να υπογράψει τη σύμβαση μέσα σε 15 ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της ανακοίνωσης. Ο χρόνος παράδοσης των υλικών αρχίζει να υπολογίζεται μετά από δέκα ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της ανακοίνωσης (ή εναλλακτικά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης).

26 Εγγυήσεις Οι ενδιαφερόμενοι Προμηθευτές υποβάλλουν υποψηφιότητα αφού προηγουμένως δώσουν ορισμένες εγγυήσεις με τη μορφή εγγυητικής επιστολής: Εγγύηση συμμετοχής στο Διαγωνισμό (συνήθως 5% της προϋπολογισθείσας δαπάνης), η οποία επιστρέφεται μετά την κατακύρωση ή την λήξη ισχύος της προσφοράς του Προμηθευτή Εγγύηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης (συνήθως 10% επί της συνολικής συμβατικής αξίας προ ΦΠΑ) Εγγύηση προκαταβολής (στο ύψος που συμφωνείται), αν η σύμβαση προβλέπει την προκαταβολή στον Προμηθευτή του 50% του τιμήματος (προ ΦΠΑ). Τέλος, ενδέχεται η διακήρυξη να προβλέπει την καταβολή εγγύησης καλής λειτουργίας ή διατήρησης (ορίζοντας και τους όρους της σχετικής εγγύησης), σε περίπτωση που το έργο δεν προχωρήσει.

27 ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΕΙΤΕ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ(ειδικές μόνιμες ή έκτακτες επιτροπές) που ορίζονται είτε από Διοικητή είτε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Έρευνα αγοράς για προετοιμασία διαδικασίας διαγωνισμών ή διαπραγματεύσεων Αξιολόγηση προσφορών Εισήγηση προς τα αρμόδια εγκριτικά όργανα

28 ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ

29 Εισαγωγή Το στάδιο εκτέλεσης των Δημοσίων Προμηθειών έπεται της κατακύρωσης και της υπογραφής της σύμβασης. Αποτελεί το πλέον σημαντικό στάδιο καθώς αντικατοπτρίζει το κατά πόσο είναι αποδοτικό ή μη το Σύστημα των Κρατικών Προμηθειών.

30 Εισαγωγή Βασική υποχρέωση του προμηθευτή:
Η παραλαβή και παράδοση των προς προμήθεια υλικών να γίνεται αφενός εντός χρονικών ορίων και αφετέρου με τον τρόπο που ρητά ορίζει η σύμβαση Κατά την εν λόγω διαδικασία εντοπίζονται τα εξής κρίσιμα σημεία: ο χρόνος φόρτωσης ή παράδοσης υλικών, η παραλαβή τους, ο τρόπος πληρωμής των Προμηθευτών και τι γίνεται σε περιπτώσεις ασυνέπειας αυτών.

31 Χρόνος φόρτωσης ή παράδοσης υλικών
Βασική υποχρέωση του προμηθευτή να παραδίδει εμπροθέσμως και προσηκόντως το υλικό Υποχρέωση επίσης του προμηθευτή να ειδοποιεί πέντε εργάσιμες μέρες νωρίτερα, την εκτελούσα την προμήθεια Υπηρεσία, την αποθήκη υποδοχής των υλικών και την επιτροπή παραλαβής, για την ημερομηνία παράδοσης. Μετά από κάθε προσκόμιση υλικού στην αποθήκη υποδοχής, υποχρέωση του Προμηθευτή για υποβολή στην Υπηρεσία αποδεικτικού, θεωρημένου από τον Υπεύθυνο της αποθήκης (με την ημερομηνία προσκόμισης, υλικό, ποσότητα και αριθμό σχετικής σύμβασης). Βλέπε επίσης αρθ. 26

32 Χρόνος φόρτωσης ή παράδοσης υλικών
Προβλέπεται, σε δικαιολογημένες περιπτώσεις, δυνατότητα παράτασης μέχρι το ¼ αυτού, το οποίο υποβάλλεται υποχρεωτικά πριν από τη λήξη του συμβατικού χρόνου Σε περίπτωση που ο συμβατικός χρόνος φόρτωσης-παράδοσης δεν είναι μεγαλύτερος από 30 ημέρες, προβλέπεται δυνατότητα παράτασης μέχρι το ½ αυτού κατόπιν σχετικής απόφασης του αρμοδίου οργάνου Εν προκειμένω, ακόμη και εάν λήξει ο συμβατικός χρόνος φόρτωσης- παράδοσης, το υλικό δεν παραλαμβάνεται από την επιτροπή παραλαβής μέχρι την έκδοση της απόφασης σχετικά με την αιτηθείσα παράταση Εάν λήξει ο συμβατικός χρόνος φόρτωσης - παράδοσης, χωρίς να υποβληθεί εγκαίρως αίτημα παράτασης ή, εάν λήξει ο παραταθείς, κατά τα ανωτέρω, χρόνος, χωρίς να παραδοθεί το υλικό, ο προμηθευτής κηρύσσεται έκπτωτος. Προβλέπεται δυνατότητα μετάθεσης του συμβατικού χρόνου φόρτωσης-παράδοσης χωρίς επιβολή κυρώσεων, εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι

33 Παραλαβή Υλικών Η παραλαβή υλικών γίνεται από επιτροπές, στελεχωμένες από στελέχη των φορέων για τους οποίους προορίζεται το προς προμήθεια αγαθό (βλ. άρθρο 27) Κατά τη παραλαβή καλείται να παραστεί, εφόσον το επιθυμεί, ο Προμηθευτής και διενεργείται ποσοτικός & ποιοτικός έλεγχος. Ο ποιοτικός έλεγχος περιλαμβάνει τα εξής: μακροσκοπική εξέταση, χημική ή μηχανική εξέταση, πρακτική δοκιμασία και με άλλο τρόπο σύμφωνα με την κρίση της επιτροπής παραλαβής.

34 Παραλαβή Υλικών Σε περίπτωση απόρριψης του υλικού από την επιτροπή παραλαβής, πρέπει να α) αναφέρει στο σχετικό πρωτόκολλο τις διαπιστούμενες παρεκκλίσεις του υλικού, τους λόγους απόρριψής του και β) να γνωματεύσει σχετικά με το αν το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Αν οι παρεκκλίσεις που αναφέρονται, δεν επηρεάζουν σημαντικά την καταλληλότητα του υλικού, το υλικό παραλαμβάνεται με έκπτωση της συμβατικής τιμής, οπότε και συντάσσεται σχετικό πρωτόκολλο. Εάν το υλικό απορρίπτεται από την επιτροπή παραλαβής λόγω παρεκκλίσεων που διαπιστώθηκαν κατά τον μακροσκοπικό έλεγχο, η επιτροπή δεν προβαίνει στην αποστολή δειγμάτων.

35 Παραλαβή Υλικών Σε δευτεροβάθμια επιτροπή παραλαβής παραπέμπονται για επανεξέταση περιπτώσεις υλικών που: Είτε απορρίφθηκαν Είτε κρίθηκαν παραλειπτέα παρά τις αποκλίσεις που διαπιστώθηκαν κατά τον μακροσκοπικό έλεγχο ή τους άλλους ελέγχους που διενέργησε η πρωτοβάθμια επιτροπή παραλαβής. Η παραπομπή γίνεται ύστερα από: σχετικό αίτημα του προμηθευτή εντός 20 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της σχετικής απόφασης αυτεπάγγελτα από την Υπηρεσία.

36 Πληρωμή Προμηθευτών Η πληρωμή μπορεί να γίνει εναλλακτικά ως εξής (αρθ 35): εξόφληση 100% μετά την οριστική παραλαβή των αγαθών χορήγηση έντοκης προκαταβολής μέχρι 50% της συμβατικής αξίας (προ ΦΠΑ), έναντι ισόποσης εγγύησης και καταβολή του υπολοίπου είτε μετά την οριστική παραλαβή των υλικών, είτε με πληρωμή 20% (προ ΦΠΑ) με το μακροσκοπικό πρωτόκολλο παραλαβής και εξόφληση του υπολοίπου με το συνολικό ΦΠΑ μετά την οριστική παραλαβή αγαθών Με προθεσμιακό διακανονισμό για το 100% της συμβατικής αξίας ή για μέρος αυτής.

37 Πληρωμή Προμηθευτών Υπογραμμίζεται ότι:
Οι ως άνω τρόποι πληρωμής εφαρμόζονται και στις τμηματικές παραδόσεις εφόσον προβλέπονται από τη σύμβαση. Πέραν των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, οι αρμόδιες Υπηρεσίες μπορούν να ζητήσουν και οποιοδήποτε άλλο, εφόσον έχει προβλεφθεί στη διακήρυξη ή στο σχέδιο σύμβασης που έχει επισυναφθεί στη διακήρυξη. Προβλέπεται αποκλειστική προθεσμία 18 εργασίμων ημερών, μετά την παραλαβή από την αρμόδια Υπηρεσία της αναθέτουσας αρχής του οριστικού πρωτοκόλλου παραλαβής και την υποβολή σε αυτήν των σχετικών τιμολογίων από τον προμηθευτή, εντός της οποίας αυτή οφείλει να διαβιβάσει τα απαραίτητα Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών (Υπηρεσία Εντελλομένων Εξόδων).

38 ΕΙΔΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΑΓΑΘΩΝ ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΡΓΑ

39 ΟΡΓΑΝΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ έγκριση ή όχι α. των αιτημάτων των τμημάτων & κλινικών β. Τεχνικών προδιαγραφών γ. οικονομικής αξιολόγησης, ορισμός μελών Επιτροπής Σύνταξης Τεχνικών Προδιαγραφών, ορισμό μελών Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού, ορισμό μελών Επιτροπής Παραλαβής Επιτροπή Σύνταξη Τεχνικών Προδιαγραφών σύνταξη ποιοτικών & τεχνικών χαρακτηριστικών, προσδιορισμός λειτουργικών επιπέδων απόδοσης των προς προμήθεια προϊόντων & αγαθών

40 ΟΡΓΑΝΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ-5ΜΕΛΗΣ, 3ΜΕΛΗΣ Πιστή εφαρμογή όρων διακήρυξης κατά τη διενέργεια των διαγωνισμών, εισήγηση προς το Δ.Σ του επιλεγέντος προμηθευτή ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ Γνωμοδότηση σε Α βαθμό κάθε ένστασης

41 ΟΡΓΑΝΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ Προμήθεια απαραίτητων υλικών Παρακολούθηση συμβάσεων Έλεγχο πρακτικής & οικονομικής αξιολόγησης αναφορικά με τους όρους της διακήρυξης Παραλαβή αιτημάτων των τμημάτων & των κλινικών & κατάρτιση εισηγήσεων προς το Δ.Σ

42 ΟΡΓΑΝΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΛΙΚΟΥ Μηνιαία συλλογή στατιστικών στοιχείων κατανάλωσης υλικού από τμήματα & κλινικές Αποστολή τιμολογίων προμηθευτών στο λογιστήριο του νοσοκομείου ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ Παραλαβή τιμολογίων προμηθευτών Εξόφληση προμηθευτών

43

44

45

46 ΜΙΚΡΟΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ Προμήθειες που αφορούν την αντιμετώπιση εκτάκτων & απρόβλεπτων αναγκών(πρόβλημα στους τουαλέτες, πρίζες, βρύσες), συντήρηση & επισκευή ιατρικών μηχανημάτων & αναλώσιμο υγειονομικό υλικό ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΜΕΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Ετήσια βάση προμήθειες όπως η ανάδειξη εργολάβου πλύσης ακάθαρτου ιματισμού, ανάδειξη εργολάβου για μεταφορά αχρήστων, προμήθεια νωπών αλιευμάτων, σίτιση εφημερευόντων ιατρών κέντρων υγείας

47 ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Σε ετήσια βάση όλες οι υπόλοιπες προμήθειες όπως αντιδραστήρια, βηματοδότες, καθετήρες, χειρουργικά είδη, ουροσυλλέκτες, ακτινοδιαγνωστικές πλάκες ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Σε ετήσια βάση προμήθειες που αφορούν λευκοπλάστ, χαρτοβάμβακα, υφάσματα, σεντόνια, έντυπα

48

49 ΡΟΛΟΣ & ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΙΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΒΙΟΙΤΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ &ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΤΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ

50 ΡΟΛΟΣ & ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΙΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ &ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

51 ΦΟΡΕΙΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΤΑΙ ΜΕΣΩ: Επιχορήγησης από το Διευθυντή Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας του Υπουργείου Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Απαιτείται προηγούμενη έγκριση από την οικεία Δ.Υ.Π.Ε Του προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων. Το πρόγραμμα εγκρίνεται από το Υπουργείο Οικονομικών & έχει 5ετή ορίζοντα Του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υγείας & Πρόνοιας

52 ΡΟΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
1Ο ΣΤΑΔΙΟ Το ενδιαφερόμενο τμήμα σε συνεργασία με την βιοιατρική τεχνολογία αφού διαπιστώσει την ανάγκη για αγορά εξοπλισμού υποβάλλει το αίτημά της στην Επιτροπή Αξιολόγησης 2Ο ΣΤΑΔΙΟ Ακολουθεί η αξιολόγηση της επένδυσης. Η επιτροπή πρέπει να αποφασίσει εάν το νοσοκομείο μπορεί να υλοποιήσει την επένδυση & κάτω από ποιες προϋποθέσεις 3Ο ΣΤΑΔΙΟ Η Επιτροπή Αξιολόγησης εισηγείται στη Διοίκηση του Νοσοκομείου 4Ο ΣΤΑΔΙΟ Η Διοίκηση είναι αυτή που θα λάβει την τελική απόφαση για αποδοχή ή απόρριψη της πρότασης. ΔΛΔ για αγορά εξοπλισμού ή όχι


Κατέβασμα ppt "Διοικητική Πρακτική 7ο μάθημα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google