Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες
Έργο eTwinning στο πλαίσιο της δράσης Teachers4Europe Συνεργαζόμενα Σχολεία: Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΣΠΘ) 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Γεωργία Αλεξούδα, Αναστασία Μάνα Σχ. έτος

2 Συμμετέχοντες μαθητές
Α΄Γυμνασίου Β΄Γυμνασίου Ραφαηλία – Χαραλαμπία Καλουπτσή Μαρία Ραφαέλα Καπία Νικόλαος Καρακάσης Δανάη Καράτζιου Γεώργιος Καριωτούδης Αντώνιος Καρσλίδης Ευδοξία Κασμά Παναγιώτης Κελέκης Ευαγγελία Κετεντζιάδου Παρασκευάς Κοτινάκης Δημήτριος Λαγουμίδης Φοίβος Λαζαρίδης Δανάη Λαζαρίδου Μαρία – Άννα Λαμπαδαρίου Αφροδίτη Αδαμοπούλου Γεωργία-Ηλέκτρα Αηδονά Κωνσταντίνα Αλτή Ελένη Αρβανίτη-Λιουλιάκη Μαρίνα Βασιλειάδη Χαράλαμπος Βενάρδος Ιορδάνης Γεωργιάδης Σόνια Γκαρακλωβ Δημήτριος Γκρόσσος Ελένη Δαλαρά Κυριάκος Δαμιανίδης Βάιος Δερουκάκης Σωτήριος-Χαράλαμπος Διαμαντούδης

3 Συμμετέχοντες μαθητές 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς
Α΄Γυμνασίου Β’ Γυμνασίου Ανδρέας- Παναγιώτης Μασσάρο Κομνηνός Σκούλος Αριάδνη Μπρόβα Χρύσσα Ζλάτη Χρυσή Βαρδοπούλου Δήμητρα Κρικέλη Ιάσωνας Μουρατίδης Κωνσταντίνος Ρίστας Σωκράτης Πάντης Τσιρωνάς Νίκος Τσοχαταρίδης Δημήτρης Βασίλης Δασκαλίνας Φίλιππος-Μάριος Πιπίδης Αικατερίνη Νίκου Μαρία Ασιόγλου Σοφία Ζερβάκη Βίβιαν Ατούν Νικολέτα Συμεωνίδου

4 Σκοπός Ο γενικός σκοπός του έργου είναι οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει να είσαι ευρωπαίος πολίτης.

5 Επιμέρους στόχοι Ο/η μαθητής/τρια
Να συνειδητοποιήσει τη πολυπολιτισμική πραγματικότητα στην οποία ζει Να καταρρίψει στερεότυπα Να αποδεχθεί τη διαφορετικότητα Να γνωρίσει τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Να γνωρίσει την ιστορία, τους θεσμούς, τις αξίες, τα σύμβολα, τις αξίες και τους στόχους της Ε.Ε. Να ανακαλύψει τα δικαιώματα που απορρέουν από την ευρωπαϊκή ιθαγένεια. Να αποκτήσει καλύτερη ενημέρωση για τη μετακίνηση και τη διαμονή στην Ε.Ε

6 Επιμέρους στόχοι (συνέχεια)
Να συνειδητοποιήσει τί σημαίνει συμμετοχή στην πολιτική ζωή της Ε.Ε. Να μάθει πώς μπορεί να συμμετέχει στη χάραξη των ευρωπαïκών πολιτικών Να καλλιεργήσει δεξιότητες πληροφορικού γραμματισμού Να καλλιεργήσει δεξιότητες οπτικοακουστικού γραμματισμού Να οικοδομήσει τη γνώση με τρόπο διερευνητικό μέσω κριτικής αναζήτησης στο διαδίκτυο Να εθιστεί στην ομαδική εργασία

7 Οι δράσεις μας

8 Το έργο eTwinning Σχεδιασμός του έργου eTwinning με τίτλο «Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες» από κοινού από τις δύο Teachers4Europe με συνδιαμόρφωση με τους μαθητές. Υποβολή και έγκριση του εθνικού έργου eTwinning.

9 Η πλατφόρμα του έργου

10 1η δραστηριότητα: «Ας συστηθούμε!»
Αλληλογνωριμία των μαθητών των δύο σχολείων με τη χρήση φόρουμ στο Twinspace.

11

12 2η δραστηριότητα: «Τι γνωρίζουμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση;»
2η δραστηριότητα: «Τι γνωρίζουμε για την Ευρωπαϊκή Ένωση;» Οι μαθητές κλήθηκαν να επισκεφτούν έγκυρους διαδικτυακούς τόπους για να αντλήσουν πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Προκειμένου η διερεύνηση τους να είναι κατευθυνόμενη οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν στους μαθητές ότι το ερωτηματολόγιο δεν έχει διαγνωστικό χαρακτήρα, αλλά χρησιμοποιείται προκειμένου να τους βάλει σε μια διαδικασία διερεύνησης. Για το λόγο αυτό δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να το απαντήσουν από το σπίτι τους σε χρόνο που αυτοί θεωρούν κατάλληλο έχοντας στη διάθεσή τους έγκυρες πηγές και τη δυνατότητα να συζητήσουν για τα ερωτήματα με μέλη της οικογένειας τους.

13

14 3η δραστηριότητα: Διερεύνηση διαφορετικών προσεγγίσεων σε διασχολικές ομάδες εργασίας
Διαμόρφωση διασχολικών ομάδων και υποθεμάτων. Τα υποθέματα αφορούν τις εξής προσεγγίσεις: Ιστορική Γεωγραφική Πολιτισμική Οικονομική Πολιτική προσέγγιση- Οι θεσμοί Τα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη. Για κάθε προσέγγιση αξιοποιήθηκαν έγκυρες πηγές και δημιουργήθηκε μια παρουσίαση με τη χρήση του συνεργατικού εργαλείου googleslides.

15 Ενδεικτικές διαφάνειες των παρουσιάσεων των διαφορετικών προσεγγίσεων

16 Ιστορική προσέγγιση

17 Οι ιδρυτές της ΕΕ Ένας Γάλλος, ο Jean Monnet είχε την ιδέα και τη συζήτησε με το φίλο του Robert Schuman, ο οποίος ήταν υπουργός της γαλλικής κυβέρνησης και ο οποίος ενθουσιασμένος μ’ αυτήν την καταπληκτική ιδέα, την ανακοίνωσε δημόσια σε έναν σημαντικό λόγο που εκφώνησε στις 9 Μαïου 1950.

18 Γεωγραφική προσέγγιση

19 Βέλγιο Πρωτεύουσα : Βρυξέλλες Πληθυσμός : 11,3 εκατομμύρια
Νόμισμα : ευρώ Εθνική γλώσσα : ολλανδική, γερμανική και γαλλική ΣΗΜΑΙΑ

20 Πολιτισμική προσέγγιση

21 Ισπανία Μνημείο -Σύμβολο: Σαγκράδα Φαμίλια Διασημότητα από τον καλλιτεχνικό χώρο ή από τον επιστημονικό χώρο ή από το χώρο των γραμμάτων & τεχνών: Χοσέ Καρέρας Γιορτή: 12 Οκτωβρίου 1492 Ανακάλυψη της Αμερικής Παραδοσιακό έθιμο: Η γιορτή των μάγων Παραδοσιακό φαγητό ή έδεσμα: Τορτίγια

22 Οικονομική προσέγγιση

23 Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι η κεντρική τράπεζα για το ευρώ και διαχειρίζεται τη νομισματική πολιτική της ευρωζώνης, η οποία αποτελείται από 19 κράτη μέλη της ΕΕ. Είναι μια από τις σημαντικότερες κεντρικές τράπεζες του κόσμου και αποτελεί ένα από τα επτά θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που αναφέρονται στη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ). Το μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας ανήκει από τις κεντρικές τράπεζες των 28 κρατών μελών της ΕΕ. Έχει την έδρα της στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Από το 2015 ο Πρόεδρος της ΕΚΤ Mario Draghi, πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ιταλίας, πρώην μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Goldman Sachs διεθνή καταμερισμό. Βίντεο:

24 Πολιτική προσέγγιση- Οι θεσμοί

25 Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ: Εκλέγεται από τους πολίτες της ευρωπαïκής ένωσης για να εκπροσωπήσει τα συμφέροντά τους. Οι εκλογές διεξάγονται κάθε πέντε χρόνια. Ο κοινοβούλιο εκφράζει τη δημοκρατική βούληση των περίπου πολιτών της ΕΕ. Οι τελευταίες εκλογές έγιναν τον Ιούλιο του Το σημερινό κοινοβούλιο αριθμεί 736 μέλη, η Ελλάδα συμμετέχει με 22 ευρωβουλευτές. Τα μέλη του κοινοβουλίου εκπροσωπούν πέντε διαφορετικές πολιτικές ομάδες, για να ακούγονται όλες οι απόψεις για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. ΠΡOΕΔΡΟς ΣHΜΕΡΑ ΕIΝΑΙ : Ο Martin Schulz

26 Τα δικαιώματα του Ευρωπαίου πολίτη

27 Ευρωπαϊκή Ιθαγένεια Δικαιώματα:
Η έννοια της Ευρωπαϊκής Ιθαγένειας εμφανίζεται για πρώτη φορά στο άρθρο 8 της ΣΕΕ (Maastricht1992) εξελίσσεται με την Συνθήκη του AMSTERDAM 1997, όπου διατυπώνεται στο άρθρο 17 ότι { Η Ιθαγένεια της Ένωσης συμπληρώνει και δεν υποκαθιστά την εθνική ιθαγένεια} Δικαιώματα: Η σημασία της ιθαγένειας της Ένωσης έγκειται στο γεγονός ότι οι πολίτες της Ένωσης έχουν γνήσια δικαιώματα στο πλαίσιο της κοινοτικής νομοθεσίας. Τα βασικά δικαιώματα που τους παρέχει η ιθαγένεια στο πλαίσιο του δεύτερου μέρους της συνθήκης ΕΚ είναι τα εξής: · απαγόρευση κάθε διάκρισης λόγω ιθαγενείας.(Άρθρο 12) · ελεύθερη κυκλοφορία και δικαίωμα διαμονής στο έδαφος των κρατών μελών·(Άρθρο 18) · δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στις δημοτικές εκλογές στο κράτος μέλος διαμονής(Άρθρο 19) · δικαίωμα διπλωματικής και προξενικής προστασίας(Άρθρο 20) · δικαίωμα αναφοράς προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο(Άρθρο 21) · δικαίωμα προσφυγής στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή

28 4η δραστηριότητα: Δημιουργία βίντεο με θέμα «Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες»
Είναι σε εξέλιξη.

29 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google