Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΠΑΠΠΑΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΠΕΤΡΑΚΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

2 ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Ενεργός διδασκαλία που αποσκοπεί στην απόκτηση ιστορικής γνώσης και στην κατάκτηση του τρόπου προσέγγισης, επεξεργασίας και διαθεματικής διασύνδεσης. Συλλογική /συνεργατική διδασκαλία που στοχεύει στην αξιοποίηση των βιωμάτων των μαθητών και στην ενεργό εμπλοκή τους. Αξιοποίηση εναλλακτικών διδακτικών μεθόδων. ΄Ασκηση βασικών πνευματικών ικανοτήτων των μαθητών με την καλλιέργεια της παραγωγικής επαγωγικής σκέψης, την ανάλυση, τη σύνθεση την κατηγοριοποίηση, την ερμηνεία, την εξαγωγή συμπερασμάτων, τη διάκριση αιτίων, αφορμών και αποτελεσμάτων, τη διερεύνηση των πηγών κλπ. Άσκηση ψυχοκινητικών δεξιοτήτων με την κατασκευή διαγραμμάτων, πινάκων, εικόνων, στατιστικών δεδομένων, δραματοποίηση, υπόδηση ρόλων κλπ. Καλλιέργεια στάσεων, συναισθημάτων, αξιών.

3 ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ιστορία γενικής κατεύθυνσης : 2 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. Ιστορία προσανατολισμού : 3 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα. ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ «Ιστορία Του Νεότερου Και Σύγχρονου Κόσμου, (από το 1815 έως σήμερα)» των Ιωάννη Κολιόπουλου, Κωνσταντίνου Σβολόπουλου, Ευάνθη Χατζηβασιλείου, Θεόδωρου Νημά, Χάριτος Σχολινάκη – Χελιώτη. (Ιστορία Γενικής Παιδείας) «Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας» , Γεώργιος Μαργαρίτης, Αγαθοκλής Αζέλης, Νικόλαος Ανδριώτης, Θεοχάρης Αετοράκης, Κωνσταντίνος Φωτιάδης. (Ιστορία Προσανατολισμού)

4 ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΜΟΥ
ΕΙΔΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κεφάλαιο Α : Η Ευρώπη μετά το Συνέδριο της Βιέννης ( ) Οι αποφάσεις του Συνεδρίου της Βιέννης και η νέα ευρωπαϊκή ισορροπία. Οι μαθητές καλούνται : -Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις αποφάσεις του Συνεδρίου της Βιέννης (1815), για τη διαμόρφωση του νέου πολιτικού χάρτη της Ευρώπης μετά την Παλινόρθωση. -Να εκτιμήσουν τις συνέπειες αυτών των αποφάσεων για τους της Ευρώπης. ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ : Η ιστορία των Ελλήνων του Πόντου από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας. -Να γνωρίσουν οι μαθητές τη διαδρομή του Παρευξείνιου Ελληνισμού στην ιστορία από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας. - Να εκτιμήσουν τους αγώνες των Ελλήνων του Πόντου και τη συμβολή τους στον Ελληνικό πολιτισμό και στην ελληνική ιστορία.

5 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Αφήγηση - Διάλογος - Διερεύνηση πηγών - Επεξεργασία εικόνων, χαρτών, πινάκων κλπ. Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών (διαδικτυακή αναζήτηση - εκπαιδευτικά λογισμικά). Διαθεματικές δραστηριότητες - Ομαδοσυνεργατική μέθοδος - Γραπτές εργασίες - Project. Βιωματική προσέγγιση. Σχολικό εγχειρίδιο, ιστορική αφήγηση, εικαστικό υλικό, χάρτες, πίνακες, γλωσσάριο, ερωτήσεις. Πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό (βιβλίο καθηγητή), επιπλέον παραθέματα, διαγράμματα, βιβλιογραφική ενημέρωση. Εναλλακτικά μέσα, τεχνικές, δραστηριότητες (πίνακας, φύλλο εργασίας, πρόσθετο εικαστικό υλικό, επισκέψεις σε μουσεία, πινακοθήκες, αναφορά σε λογοτεχνικά έργα, μουσικά, θεατρικά, κινηματογραφικά, ιστορικά ντοκιμαντέρ, ηχητικά ντοκουμέντα, κόμικ.

6 ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η πρώτη αξιολόγηση του μαθητή για το μάθημα της ιστορίας προσανατολισμού γίνεται σε κάθε μάθημα με διάφορους τρόπους. Η αξιολόγηση δεν σταματάει στην τάξη αλλά συνεχίζεται και στο σπίτι μέσω εργασιών και ερωτήσεων γραπτού λόγου αλλά και καλλιτεχνικής και προφορικής φύσεως. Με προαγωγικές εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς πάνω στην συνολική προτεινόμενη ύλη του μαθήματος.

7 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google