Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ
SCIENCE EDUCATION Μαθησιακά-Διδακτικά Περιβάλλοντα στη Φυσική -Χημεία-Βιολογία: σχεδιασμός, ανάπτυξη, αξιολόγηση, βελτίωση Άννα Σπύρτου

2 Teaching-Learning Sequences
Design, Development, Implementation, Evaluation Διδακτικές – Μαθησιακές Ακολουθίες ΔΜΑ ή ΔΜΣ(Σειρές) 5o μάθημα

3 της Εκπαιδευτικής Πραγματικότητας Διδακτικές Μαθησιακές
Εκπαιδευτική Έρευνα Περιγραφή & Ερμηνεία της Εκπαιδευτικής Πραγματικότητας Αλλαγή της Εκπαιδευτικής Πραγματικότητας Διδακτικές Μαθησιακές Σειρές ΔΜΣ «Τι δουλεύει;» «Πώς, Πότε και Γιατί δουλεύει μια λύση ΔΜΣ;» (Méheut & Psillos 2004, Fazio et al. 2008) 7ο ΚΟΔΙΦΕΕΤ

4 Grand theories – Specific theories-TLS
ριζοσπαστικός εποικοδομητισμός του Glasersferld κοινωνικός εποικοδομητισμός του Vygotsky θεωρία των επιστημονικών επαναστάσεων του Kuhn η παραγωγή Ειδικών θεωριών μέσα σε ένα ρεαλιστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον εκπαιδευτικοί, σχολείο, μαθητές, γνωστικό αντικείμενο….. Ειδική Θεωρία των Δύο-Κόσμων για το σχεδιασμό ΔΜΣ στη Β/θμια: ο Κόσμος των Θεωρίων-Μοντέλων & ο Κόσμος των Αντικειμένων-Γεγονότων (Tiberghien et al. 2009) Ειδική Θεωρία των Τριών Παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη των ΔΜΣ: ο Εκπαιδευτικός, ο Υλικός και ο Επιστημονικός Παράγοντας (Kariotoglou, Psillos, Tselfes ,2003)

5 The dynamic that shapes scientific practice in the development of a TLS

6 TLS medium scale curriculum
topic-oriented in areas like optic, heat, energy, fluids… Designed Teaching Materials Grand theories General orientation Gap δοκιμασμένες λύσεις των ΔΜΣ είναι δυνατόν να εφαρμοστούν σε άλλες ανάλογες καταστάσεις δυνατότητα θεμελιωμένη πάνω στη θεωρητική ανάλυση που αναπτύσσεται από τους ερευνητές κάθε ΔΜΣ πριν - κατά και μετά τη διεξαγωγής της ΔΜΣ

7 το «χωνευτήρι» των Ειδικών θεωριών
TLS το «χωνευτήρι» των Ειδικών θεωριών είτε δοκιμάζονται, βελτιώνονται, εκλεπτύνονται, είτε προκύπτουν μέσα από τους επαναλαμβανόμενους κύκλους σχεδιασμού, αξιολόγησης και εφαρμογής

8 Teaching – Learning Sequences
I. Design - Σχεδιασμός II. Development - Ανάπτυξη III. Implementation -Εφαρμογή IV. Evaluation - Αξιολόγηση V. Redesign - Επανασχεδιασμός

9 Teaching – Learning Sequences
I. Design - Σχεδιασμός II. Development - Ανάπτυξη III. Implementation -Εφαρμογή IV. Evaluation - Αξιολόγηση V. Redesign - Επανασχεδιασμός

10 Πρόγραμμα Materials Science
Content-Περιεχόμενο Πρόγραμμα Materials Science Δηλωτική γνώση Πλεύση-Βύθιση Πυκνότητα Επιστημολογική γνώση Μοντέλα - Μοντελοποίηση Διαδικαστική γνώση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών

11 Απεικόνιση του περιεχομένου της ΔΜΣ
Περιεχόμενο Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ/ΤΧ Μαθαίνω για τη διαδικασία της διερεύνησης Μαθαίνω για τις ΦΕ & ΤΧ

12 Σχεδιασμός και Ανάπτυξη της ΔΜΣ
Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της Π/Β Θεωρία του Αρχιμήδη Θεωρία του Γαλιλαίου Σύγχρονων Επιστημόνων

13 Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της Π/Β
Ποιες έννοιες αναγνωρίζονται στις ερμηνείες; Ένα αντικείμενο που επιπλέει σε ένα άπειρο δοχείο διατηρεί την κατάσταση της πλεύσης του, γιατί το βάρος του αντικειμένου αντισταθμίζεται από το βάρος του υγρού που εκτοπίστηκε από το βυθιζόμενο μέρος του αντικειμένου. Επίσης, το βάρος του εκτοπιζόμενου υγρού είναι ίσο με το βάρος του αντικειμένου που επιπλέει στο υγρό αυτό. Αρχιμήδης Η μόνη έννοια: το βάρος Δεν όρισε-χρησιμοποίησε, την αφηρημένη έννοια του όγκου ή τις έννοιες της πίεσης και της πυκνότητας Ζουπίδης, 2012

14 2 έννοιες: βάρος & ειδικό βάρος
Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της Π/Β Ποιες έννοιες αναγνωρίζονται στις ερμηνείες; Γαλιλαίος Διαχώρισε το φαινόμενο της επίπλευσης από το φαινόμενο στο οποίο ένα αντικείμενο στέκεται πάνω σε ένα υγρό (επιφανειακής τάσης). Διαχώρισε τις έννοιες του βάρους και του ειδικού βάρους. Χρησιμοποίησε στην ερμηνεία της Π/Β μια πρόδρομη έννοια της πίεσης, την έννοια moment. Η ισορροπία δεν ήταν μεταξύ βαρών αλλά μεταξύ ποσοτήτων moments που λειτουργούσαν σαν πιέσεις. Δεν χρησιμοποίησε την έννοια της πυκνότητας 2 έννοιες: βάρος & ειδικό βάρος Ζουπίδης, 2012

15 Σύγχρονοι Επιστήμονες
Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της Π/Β Ποιες έννοιες αναγνωρίζονται στις ερμηνείες; Σύγχρονοι Επιστήμονες Ισορροπία υπάρχει μεταξύ των σχετικών ενεργειών του αντικειμένου και του υγρού. Με βάση αυτό το μοντέλο, η ισορροπία επέρχεται, όταν η ενέργεια που έχει χάσει το αντικείμενο που βυθίζεται είναι ίση με την ενέργεια που έχει κερδίσει το υγρό που ανεβαίνει προς τα πάνω. Τότε το σύστημα αντικείμενο-υγρό έχει την ελάχιστη ολική ενέργεια. 1 έννοια: ενέργεια Ζουπίδης, 2012

16 Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της πυκνότητας
η πυκνότητα αποτελεί θεμελιώδη ιδιότητα της ύλης, συμβολίζεται με το ελληνικό γράμμα ρ και ορίζεται ως το πηλίκο της μάζας ανά μονάδα όγκου (ρ = m / V). Ο ορισμός αυτός έχει νόημα μόνο όταν αναφερόμαστε σε ομογενή σώματα, δηλαδή σε σώματα που έχουν την ίδια σύσταση ή δομή σε όλο τους τον όγκο. Στην αντίθετη περίπτωση, αναφερόμαστε στη μέση πυκνότητα του σώματος. Για τον υπολογισμό της μέσης πυκνότητας χρειάζεται να υπολογίσουμε την πυκνότητα σε κάθε σημείο του σώματος. Μακροσκοπική θεωρία Η πυκνότητα ενός υλικού εξαρτάται γενικά από περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως είναι η πίεση και η θερμοκρασία. Για τα υγρά και τα στερεά, οι μεταβολές της πυκνότητας είναι πολύ μικρές. Η πυκνότητα των αερίων είναι πολύ ευαίσθητη σε μεταβολές της θερμοκρασίας και της πίεσης . Ζουπίδης, 2012

17 Διδακτικός μετασχηματισμός του περιεχομένου της πυκνότητας
Μικροσκοπική θεωρία Η πυκνότητα σε μικροσκοπικό επίπεδο, δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη το σωματιδιακό μοντέλο της ύλης, εξαρτάται α) από τα ατομικά ή τα μοριακά βάρη και β) τις ενδοατομικές ή ενδομοριακές αποστάσεις αντίστοιχα. Ζουπίδης, 2012

18 Σχεδιασμός & ανάπτυξη (διδακτικών υλικών) - ΔΜΣ
Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου Δηλωτική Γνώση ?

19 Teaching – Learning Sequences
I. Design - Σχεδιασμός II. Development - Ανάπτυξη III. Implementation -Εφαρμογή IV. Evaluation - Αξιολόγηση V. Redesign - Επανασχεδιασμός

20 Σχεδιασμός και Ανάπτυξη της ΔΜΣ
Ιδέες των μαθητών για την Π/Β και την πυκνότητα Ιδέες των μαθητών για τη φύση & το ρόλο των μοντέλων Δυσκολίες των μαθητών στην κατανόηση της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών

21 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
Λόγος 2 μεγεθών – m/V Mια ιδιότητα που δεν είναι άμεσα αντιληπτή μέσα από τις αισθήσεις-νοητικοί συλλογισμοί Eννοιολογικό πλαίσιο που έχουν οι μαθητές για την ύλη Ύλη: κάτι που μπορούμε να το δούμε και γενικά να το αντιληφθούμε με τις αισθήσεις μας. π.χ. ένα αντικείμενο είναι βαρύ όταν το αισθάνομαι βαρύ, όταν το σηκώνω στο χέρι μου. Smith, Maclin, Grosslight & Davis, 1997; Xu & Clarke, 2011; Wiser & Smith, 2008

22 Eννοιολογικό πλαίσιο που έχουν οι μαθητές για την ύλη
Τα αέρια δεν γίνονται αντιληπτά με τις αισθήσεις άρα δεν έχουν υλική υπόσταση, ούτε βάρος τα αέρια δεν κατατάσσονται οντολογικά μαζί με τα στερεά & τα υγρά

23 Eννοιολογικό πλαίσιο που έχουν οι μαθητές για την ύλη
Τα άτομα είναι τόσο μικρά που δεν μπορούμε να τα δούμε, ούτε να τα αισθανθούμε Η έννοια των ατόμων στο σωματιδιακό μοντέλο, ως συστατικά της ύλη, είναι ασυνεπής/ασυνάρτηση Σε αυτό το μη επιστημονικό πλαίσιο, η έννοια της πυκνότητας δεν είναι δυνατό να διαφοροποιηθεί από το βάρος

24 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
Εννοιολογικές αλλαγές στη μακροσκοπική, οντολογική και επιστημολογική γνώση των μαθητών Μακρο-σκοπικά Μετάβαση από την κατανόηση των υλικών με βάση τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους (χρώμα, υφή), στην κατανόησή τους ως βασικών συστατικών της ύλης. Διατηρούν την ταυτότητά τους ακόμη και σε πολύ μικρό μέγεθος ή ακόμη και μετά από αλλαγές κατάστασης (π.χ. από υγρή σε αέρια). Τα βασικά αυτά συστατικά περιγράφονται από αντικειμενικές και μετρήσιμες ιδιότητες, όπως είναι η πυκνότητα ή το σημείο βρασμού. Οντολο-γικά Θα πρέπει να γίνει η διάκριση μεταξύ (α) των ιδιοτήτων της ύλης, όπως αυτές γίνονται αντιληπτές από τις αισθήσεις μας, (β) των αντικειμενικών και μετρήσιμων φυσικών μεγεθών, π.χ. το βάρος, που χρησιμοποιούμε για να ερμηνεύσουμε τα φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας.

25 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
Εννοιολογικές αλλαγές στη μακροσκοπική, οντολογική και επιστημολογική γνώση των μαθητών Επιστη-μολογικά Σημαντική η κατανόηση της φύσης και του ρόλου των μοντέλων, τα συστατικά τους στοιχεία είναι διαφορετικά από τις οντότητες που αναπαριστούν, ότι αναπαριστούν υποθέσεις, ότι είναι αναθεωρήσιμα ότι η αξία τους είναι στην επεξηγηματική τους λειτουργία

26 Εντατικά – Εκτατικά Μεγέθη
Εκτατικά: τα φυσικά μεγέθη που είναι ανάλογα με την ποσότητα του συστήματος Εντατικά: τα μεγέθη που είναι ανεξάρτητα από την ποσότητα του συστήματος. Εκτατικό μέγεθος: Μάζα Εντατικό μέγεθος: Πυκνότητα

27 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
«ίδια ποσότητα, άρα ίδια πυκνότητα» «διαφορετική ποσότητα, διαφορετική πυκνότητα» γραμμικοί αιτιακοί συλλογισμοί, δίχως να δίνεται συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο στην έννοια της πυκνότητας

28 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
Πλεύση-Βύθιση δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν φαινόμενα στα οποία οι έννοιες αυτές είναι απαραίτητο να διαφοροποιηθούν, π.χ. το φαινόμενο της Π/Β

29 Πυκνότητα- Π/Β: Ιδέες και δυσκολίες κατανόησης
εστιάζουν, διαισθητικά, συνήθως σε ένα χαρακτηριστικό του αντικειμένου, όπως το βάρος, το μέγεθος, το σχήμα, και εάν έχει ή όχι τρύπες ή κοίλωμα Πυκνότητα Άνωση «τα βαριά βυθίζονται»

30 Πλεύση - Βύθιση Κατάλληλο περιβάλλον για την ανάδειξη μη διαφοροποίησης βάρους και πυκνότητας Κατάλληλο περιβάλλον για διδακτική παρέμβαση που έχει στόχο: τη διαφοροποίηση των δύο αυτών εννοιών την απόκτηση γνώσης που μπορεί να ενισχύσει τη διαδικασία οικοδόμησης της επιστημονικά αποδεκτής έννοιας της πυκνότητας

31 Μοντέλα - Μοντελοποίηση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών
Content-Περιεχόμενο Δηλωτική γνώση Πλεύση-Βύθιση Πυκνότητα Επιστημολογική γνώση Μοντέλα - Μοντελοποίηση Διαδικαστική γνώση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου d-Π/Β Δηλωτική Γνώση

32 Μοντέλα: σημαντικά εργαλεία για τη βελτίωση της εννοιολογικής κατανόησης
Να κατανοήσουν στοιχεία της φύσης & του ρόλου των μοντέλων Συχνότερη εμπλοκή των μοντέλων στη χρήση & καλλιέργεια συλλογισμών βασισμένων σε μοντέλα Κατανοήσουν στοιχεία της μοντελοποίησης Αναστοχαστούν πάνω στις δραστηριότητες μοντελοποίησης καθώς & στη φύση των μοντέλων

33 Μοντέλα-Μοντελοποίηση
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι?

34 Teaching – Learning Sequences
I. Design - Σχεδιασμός II. Development - Ανάπτυξη III. Implementation -Εφαρμογή IV. Evaluation - Αξιολόγηση V. Redesign - Επανασχεδιασμός

35 Μοντέλα-Μοντελοποίηση
Βασικά συστατικά της θεωρίας Βασικοί διαμεσολαβητές μεταξύ της θεωρίας και της πραγματικότητας (Davelaki 2007)

36 Μοντέλα-Μοντελοποίηση
Βασικά συστατικά της θεωρίας Βασικοί διαμεσολαβητές μεταξύ της θεωρίας και της πραγματικότητας

37 Κοινωνιογνωστική προσέγγιση της χρήσης των μοντέλων
Κοινωνιογνωστική προσέγγιση της χρήσης των μοντέλων Μοντέλα που δεν έχουν μεγάλο βαθμό αφαίρεσης Εστίαση στον τρόπο με τον οποίο κάνουμε επιστήμη (doing science) Gilbert et al. 2000, Harrison & Treagust 2000)

38 ΜΟΝΤΕΛΑ Ένα μοντέλο είναι η αναπαράσταση ενός στόχου, ο οποίος μπορεί να είναι: ένα αντικείμενο μια έννοια (Van Driel and Verloop, 1999)

39 ΜΟΝΤΕΛΑ Ένα μοντέλο είναι η αναπαράσταση ενός στόχου, ο οποίος μπορεί να είναι μια διαδικασία.

40 ΜΟΝΤΕΛΑ Ένα μοντέλο είναι η αναπαράσταση ενός στόχου, ο οποίος μπορεί να είναι ένα φαινόμενο. Εξάτμιση

41 ΜΟΝΤΕΛΑ Ένα μοντέλο είναι η αναπαράσταση ενός στόχου, ο οποίος μπορεί να είναι ένα σύστημα.

42 ΣKΟΠΟΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ Ο στόχος του μοντέλου μπορεί να είναι: η περιγραφή
η εξήγηση η πρόβλεψη ενός από τους παραπάνω στόχους. (Σταυρίδου 1995)

43 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ
1 4 3 2 (Ζουπίδης 2012)

44 KOINA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ
Ο τρόπος με τον οποίο ο στόχος αυτός αναπαρίσταται στο μοντέλο (π.χ. τρισδιάστατο μοντέλο υλικής υπόστασης, μαθηματική εξίσωση, κ.ά.) μπορεί να είναι διαφορετικός από μία περίπτωση σε μία άλλη, και εξαρτάται από τον σκοπό του μοντέλου

45 ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ Διδασκαλία & μάθηση ΦΕ Επιστήμη αφορά στην οικοδόμηση (production) αναθεώρηση ή βελτιωτική ρύθμιση (revision) μοντέλων

46 ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μάθηση μοντέλων Οι μαθητές μαθαίνουν υπαρκτά μοντέλα. Χρήση μοντέλων Οι μαθητές χρησιμοποιούν υπαρκτά μοντέλα που έχουν ήδη διδαχθεί για πειραματισμό και πρόβλεψη.

47 ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Αναθεώρηση μοντέλων Οι μαθητές τροποποιούν τα υπάρχοντα μοντέλα ώστε να τα προσαρμόσουν σε νέους στόχους. Παραγωγή μοντέλων Οι μαθητές κατασκευάζουν νέα μοντέλα. (Constantinou 1999, Justi & Gilbert, 2002)

48 Σχεδιασμός και Ανάπτυξη της ΔΜΣ
Ιδέες των μαθητών για την Π/Β και την πυκνότητα Ιδέες των μαθητών για τη φύση & το ρόλο των μοντέλων Δυσκολίες των μαθητών στην κατανόηση της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών

49 Τα μοντέλα μπορούν να υπάρξουν μόνο σε υλική μορφή.
ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΕ Τα μοντέλα μπορούν να υπάρξουν μόνο σε υλική μορφή. Τα μοντέλα μπορούν να εμφανίζονται με ποικίλες μορφές. Ειδικά τα επιστημονικά μοντέλα εμφανίζονται πιο συχνά με αφηρημένο τρόπο, παρά με υλικό Τα μοντέλα είναι αντίγραφα ενός στόχου Τα μοντέλα είναι αναπαραστάσεις ενός στόχου και όχι το αντίγραφό του Τα μοντέλα αναπαριστούν μόνο πραγματικά αντικείμενα Τα μοντέλα αναπαριστούν και διαδικασίες, γεγονότα, συστήματα

50 Ένας στόχος μπορεί να αναπαρίσταται από ένα μόνο μοντέλο
ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΕ Ένας στόχος μπορεί να αναπαρίσταται από ένα μόνο μοντέλο Ένας στόχος μπορεί να αναπαρίσταται από περισσότερα από ένα μοντέλα Ο σκοπός των μοντέλων είναι μόνο η ψυχαγωγία και η διδασκαλία Ο σκοπός των επιστημονικών μοντέλων μπορεί να είναι η περιγραφή, αλλά πιο συχνά είναι η ερμηνεία και πρόβλεψη ενός φαινομένου

51 Διαφορετικές προσεγγίσεις μοντελοποίησης στις ΔΜΣ
Διδασκαλία που περιλαμβάνει δραστηριότητες μοντελοποίησης Εστίαση στη μάθηση ή/και τη μάθηση της χρήσης μοντέλων – Εστίαση στη βελτίωση ή/και οικοδόμηση εννοιών Σαφής (explicit) – Έμμεση (implicit) διδασκαλία σχετικά με τη φύση και το ρόλο των μοντέλων Εστίαση στη διαδικασία της μοντελοποίησης ή/και στα μοντέλα – Εστίαση στην εννοιολογική γνώση και το γνωστικό περιεχόμενο 1 2 3

52 Μοντέλα - Μοντελοποίηση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών
Content-Περιεχόμενο Δηλωτική γνώση Πλεύση-Βύθιση Πυκνότητα Επιστημολογική γνώση Μοντέλα - Μοντελοποίηση Διαδικαστική γνώση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου Δηλωτική Γνώση d-Π/Β Επιστημο- λογική Γνώση Μοντέλα

53 Teaching – Learning Sequences
I. Design - Σχεδιασμός II. Development - Ανάπτυξη III. Implementation -Εφαρμογή IV. Evaluation - Αξιολόγηση V. Redesign - Επανασχεδιασμός

54 ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Οι μαθητές να μάθουν να σχεδιάζουν κατάλληλα πειράματα να εκτελούν ένα πείραμα να εξαγάγουν έγκυρα συμπεράσματα από τα αποτελέσματά τους Chen & Klahr 1999

55 Δραστηριότητες Διερευνητικού Περιβάλλοντος Μάθησης
Δραστηριότητες Διερευνητικού Περιβάλλοντος Μάθησης οι μ. συζητούν και διακρίνουν τις πιθανές λύσεις ενός προβλήματος σχεδιάζουν τα βήματα της πορείας για τη λύση του προβλήματος παρατηρούν, περιγράφουν τις παρατηρήσεις τους, κάνουν μετρήσεις, υπολογίζουν τιμές φυσικών μεγεθών αναζητούν πληροφορίες παρακολουθούν την εκτέλεση του κάθε πειράματος κριτικάρουν τα πειράματα επινοούν μοντέλα για να ερμηνεύσουν ένα φ.

56 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Σχεδιασμός & ερμηνεία ενός πειράματος, στο οποίο ορισμένες μεταβλητές αλλάζουν τιμή με συγκριμένο τρόπο, με στόχο να παρατηρηθεί η επίδραση μιας συγκεκριμένης μεταβλητής στη συμπεριφορά ενός συστήματος (Boudreaux et al. 2008)

57 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ

58 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ
Δυσκολίες των μαθητών στην κατανόηση της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ Δυσκολία να κατανοήσουν ότι: Η μεταβλητή υπό έλεγχο θα πρέπει να αλλάζει από τη μια δοκιμή στην άλλη Πώς πρέπει να διαχειριστώ τις υπόλοιπες μεταβλητές? Δυσκολία να κατανοήσουν τη λογική με την οποία καταλήγουμε σε συμπέρασμα

59 Χαρακτηριστικά διαφοροποίησης στις ΔΜΣ προσέγγισης της ΣΕΜ
Διδασκαλία που περιλαμβάνει δραστηριότητες μοντελοποίησης Έμφαση στον πειραματισμό που βασίζεται στην ανακάλυψη Έμφαση στη σαφή διδασκαλία της μεθόδου ΣΕΜ Συνδυασμός των (1) & (2) 1 2 3 (Ζουπίδης 2012)

60 Μοντέλα - Μοντελοποίηση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών
Content-Περιεχόμενο Δηλωτική γνώση Πλεύση-Βύθιση Πυκνότητα Επιστημολογική γνώση Μοντέλα - Μοντελοποίηση Διαδικαστική γνώση Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών Ιδέες και τα προβλήματα κατανόησης των μαθητών Περιβάλλον μάθησης Διδακτικός Μετασχη-ματισμός του περιεχο-μένου Δηλωτική Γνώση d-Π/Β Μοντέλα Επιστημο- λογική Γνώση ΣΕΜ Διαδικαστική Γνώση

61 Ομαδική Εργασία: 2-3 σελίδες
So, the research questions of this endeavour are the following: Which were the refinements that took place between the 1st and 2nd implementation of the TLS and to which content do they relate? Which were the main sources of data that contributed to the refinement procedure? Which of the three factors of Pickering’s model guided the local research group to proceed to these refinements? Are there common characteristics among the refinements that are guided from the same Pickering factor? Μάης 20, 2017


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ – ΠΔΜ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google