Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ FACEBOOK
Σχέσεις και γλώσσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
2
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ(ΜΚΔ)
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ά. Μπαφίτη, Κοινωνιολόγος Όνομα Ομάδας: VIP Δουμανίδου Παρασκευή Ηλιάδης Αιμίλιος Κατηκαρίδου Σοφία Κούταβου Ειρήνη 2
3
Το πρώτο που εμφανίστηκε ήταν το “Theoglobe.com”(1994)
Η ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ξεκινά απο τα μέσα του ’90 όπου εμφανίζονται τα πρώτα κοινωνικά δίκτυα. Το πρώτο που εμφανίστηκε ήταν το “Theoglobe.com”(1994) και στην συνέχεια ακολούθησε το “GeoCities”(1994). Το δημοφιλέστερο σήμερα “Facebook” ξεκίνησε το 2004 από φοιτητές του Harvard. Με τον καιρό άρχισε να υποστηρίζεται και από άλλες σχολές. Το Σεπτέμβριο του 2005 άρχισε να ανοίγεται στο ευρύ κοινό. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
4
Τα ΜΚΔ που χρησιμοποιούνται σήμερα είναι κυρίως το Facebook και το Twitter και στη συνέχεια ακολουθούν Google+, Linkedin, MySpace. 4
5
Facebook - 1.500.000, στο Facebook Twitter - 85.000 στο Twitter
Τα άτομα που χρησιμοποιούν κάποιο ΜΚΔ παγκοσμίως είναι περίπου 1,2 δισ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ISNP (Intelligent Social Network Platform), οι ενεργοί Ελληνες χρήστες των ΜΚΔ είναι: Facebook , στο Facebook Twitter στο Twitter 5
6
άνδρες γυναίκες Οι εγγεγραμμένοι όμως χρήστες του Facebook στην Ελλάδα είναι περίπου 3,5 εκατομμύρια. Επικρατούν οι άνδρες (56%) και οι ηλικίες (32%)
7
Οι μαθητές Λυκείου στην Ελλάδα χρησιμοποιούν γενικά τα ΜΚΔ σε ποσοστά που κυμαίνονται από 60% έως 87%, ανάλογα με την περιοχή
8
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Όνομα Ομάδας: VIP Δουμανίδου Παρασκευή Ηλιαδης Αιμίλιος Κατηκαρίδου Σοφία Κούταβου Ειρήνη 8
9
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΚΔ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ευκολότερη επικοινωνία μεταξύ των ατόμων Αναζήτηση πληροφοριών για φίλους του και άλλα πρόσωπα που μας ενδιαφέρουν 9
10
Μοίρασμα μουσικής, βίντεο, εικόνων
Σχολιασμός της επικαιρότητας σε ό,τι αφορά κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Διέξοδος για τον ελεύθερο χρόνο: Με την επικοινωνία και τα παιχνίδια που προσφέρουν τα ΜΚΔ βοηθούν τα άτομα να περνούν ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο τους.
11
Μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας: Με τα διάφορα τραγούδια και βίντεο που δημοσιεύει ο καθένας δείχνει την διάθεση στην οποία βρίσκεται. Ενισχύεται η κοινωνικότητα ατόμων με χαμηλή αυτοεκτίμηση: Αυτό γίνεται σύμφωνα με ορισμένες έρευνες, επειδή στα ΜΚΔ περιορίζεται η συστολή της κατά πρόσωπο επικοινωνίας. 11
12
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΚΔ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Μπορεί να οδηγήσουν στην κατάθλιψη: Σύμφωνα με έρευνες πολλά άτομα επιδίδονται σε μία συνεχή σύγκριση του αριθμού των φίλων τους και της αποδοχής που έχουν με των γνωστών τους και όταν τα συμπεράσματά τους είναι αποθαρρυντικά, αυξάνονται οι πιθανότητες κατάθλιψης. 12
13
Εθισμός: Τα εθισμένα άτομα παραμελούν τα μαθήματα, τους φίλους, την ατομική τους υγιεινή και την υγεία τους και δυσκολεύονται να ξεκολλήσουν από την οθόνη. Έχουν συχνά προβλήματα παχυσαρκίας ή ανορεξίας, μυοσκελετικά, όρασης κλπ. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η συμπεριφορά των νέων αλλάζει ολοκληρωτικά είτε απέναντι στους γονείς είτε απέναντι σε φίλους και συγγενείς. 13
14
Τα ΜΚΔ ενισχύουν την απιστία και τη ζήλεια: Στα ΜΚΔ υπάρχει υπερ-προσφορά ερωτικών συντρόφων
15
Χάνονται η αμεσότητα και η αλήθεια της εξωλεκτικής επικοινωνίας: Τα emoticons δεν μπορούν να αναπληρώσουν τη «γλώσσα του σώματος» που γίνεται αντιληπτή με την προσωπική επαφή.
16
Αλλοιώνεται η έννοια της φιλίας: Στα ΜΚΔ ονομάζονται «φίλοι», άνθρωποι που σε μεγάλο ποσοστό δε γνωρίζουμε. Σιμόν Μπακ: είχε1.048 «φίλους» στο Facebook, όταν όμως ανακοίνωσε ότι θα αυτοκτονήσει δεν βρέθηκε κανένας να την αποτρέψει, και ούτε ένας δεν προσπάθησε να τη σώσει.
17
Οι κρυφοί κίνδυνοι που επιφυλάσσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Οι κρυφοί κίνδυνοι που επιφυλάσσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Δημήτρης Ατματζίδης Μαρία Μπομπότα Βαγγέλης Τσιάφκας Γιώργος Φερεντίνος
18
Τα ΜΚΔ στις μέρες μας: Στις μέρες μας πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα ΜΚΔ αλλά οι περισσότεροι από αυτούς δεν γνωρίζουν τους κινδύνους που εμφανίζονται με τη χρήση τους. Εφόσον δεν τους γνωρίζουν, δεν μπορούν και να προφυλαχθούν! Αυτοί οι κίνδυνοι έχουν επιδράσεις κυρίως σε χρήστες μικρής ηλικίας, οι οποίοι διατρέχουν τους περισσότερους κινδύνους.
19
Όταν είσαι συνδεδεμένος στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ΠΡΟΣΕΞΕ:
Τον τρόπο ασφάλισης του και του password του προφίλ σου. Μπορούν εύκολα να υποκλαπούν και κακόβουλα άτομα να έχουν πρόσβαση σε όλα σου τα στοιχεία Το χρόνο που αφιερώνεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Μπορεί, πριν το καταλάβεις, να εθιστείς και να οδηγηθείς σε πλήρη απομόνωση από τα αγαπημένα σου πρόσωπα, σε παραμέληση των σχολικών σου υποχρεώσεων και σε προβλήματα υγείας
20
Τα άτομα που σε παρενοχλούν: Το Cyber Bullying (ηλεκτρονική παρενόχληση) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση του ίντερνετ. Οι μορφές αυτής της κακοποίησης είναι πάρα πολλές: λεκτικός εξευτελισμός, εξύβριση, εκβιασμός, έκφραση απειλών, άσκηση προσβλητικής κριτικής, αποστολή προκλητικών φωτογραφιών ενός ατόμου σε διάφορα sites. Αν δεχτείς οποιαδήποτε παρενόχληση, μίλησε αμέσως με τους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς σου
21
Τα στοιχεία που δημοσιεύεις: (φωτογραφίες, βίντεο, ιδεολογικές και άλλες απόψεις, συνδέσμους, πληροφορίες): Μπορεί να αξιοποιηθούν από μελλοντικούς εργοδότες, οι οποίοι θα ψάξουν εξονυχιστικά το προφίλ σου για να αποφασίσουν αν θα σε προσλάβουν Διαβάζονται πιθανότατα από διαρρήκτες που θα προσπαθήσουν να εισβάλουν στην κατοικία σου, εφόσον ανακοινώνεις πότε είσαι μακριά από αυτήν. Έχει σημειωθεί, μετά από έρευνα βρετανικής εταιρίας η οποία είναι ειδικευμένη σε ζητήματα ασφαλείας, ότι το 78% των διαρρηκτών επιλέγει τους στόχους του μέσω Facebook ή Twitter!
22
Μπορεί να είναι διαθέσιμα σε άτομα που αποκλίνουν σεξουαλικά ή έχουν ψυχικές διαταραχές
Μπορεί να σε φέρουν αντιμέτωπο/η με το νόμο, εφόσον διατυπώνεις δυσφημιστικές απόψεις ή παραβιάζεις το νόμο περί πνευματικής ιδιοκτησίας, «ανεβάζοντας» προστατευμένο περιεχόμενο (βίντεο, φωτογραφίες) Μπορεί να είναι προσβάσιμα, ακόμα και μετά τη διαγραφή τους! Πρόσφατα χρήστης του facebook ανακάλυψε ότι όλα τα δεδομένα του είχαν διατηρηθεί από την εταιρεία, ακόμη και όταν διέγραψε το προφίλ του!
23
Γνωρίζοντας τους κινδύνους και τους τρόπους πρόληψης και προστασίας θα μπορούμε όλοι να γίνουμε σωστοί και με γνώση των προβλημάτων χρήστες των ΜΚΔ.
24
ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ GREEKLISH ΚΑΙ ΤΩΝ EMOTICONS ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Χατζηευφραιμίδου Νόρα Παλιάρη Θώμη Στόικος Κώστας Κατής Στράτος Χρυσοχοϊδης Νίκος
25
Με τα emoticons εκφράζονται συναισθήματα στο διαδίκτυο, αναπληρώνοντας την έλλειψη της εξωλεκτικής επικοινωνίας που υπάρχει στην κατά πρόσωπο επαφή! : + ) = ; + ) = : + ( = : = : + * = : + O = : + D = : + S = : + P = : + $ =
26
ΟΜΩΣ…ΤΙ ΛΕΕΙ ΕΔΩ;;;; Sgp pl…flk…klnxt
27
Geia sou ti kns ? = Γεια σου τι κάνεις ; Apanthses sto mnm ts Marias ? = Απάντησες στο μήνυμα της Μαρίας ; Vrm pl !!! = Βαριέμαι πολύ!!! Kleinw agp ,klnxt flk ! = Κλείνω αγάπη ,καληνύχτα φιλάκια !
28
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΕΞΕΙΣ-ΦΡΑΣΕΙΣ ;;;;
ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ;;;
29
Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προτιμούν τα greeklish επειδή:
Γλιτώνoυν χρόνο, γράφοντας με συντομογραφίες και χωρίς να προσέχουν την ορθογραφία των λέξεων. Δεν κάνουν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη γιατί απλά δεν υπάρχουν ανάλογοι κανόνες. Δε χρειάζεται να αλλάζουν τη γλώσσα στο πληκτρολόγιο Συνεννοούνται με τους φίλους τους χωρίς οι γονείς τους να καταλαβαίνουν εύκολα. Νομίζουν ότι είναι “in” και “cool”.
30
Όμως με τα greeklish: Ατροφεί η ικανότητα γραφής στα ελληνικά. Ξεχνάς να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες και αυξάνονται τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. «Πτωχεύει» και υπεραπλουστεύεται το λεξιλόγιο καθώς πολλές ελληνικές λέξεις δεν χρησιμοποιούνται λόγω «συντόμευσης» του λεξιλογίου των greeklish: t kns? (τι κάνεις;), tespa (τέλος πάντων), kl (καλά) Η εκτεταμένη χρήση των greeklish εκτός από ανορθογραφία μπορεί να προκαλέσει και δυσλεξία Στη γραφή τους τα greeklish είναι αρκετά εύκολα, στην ανάγνωσή τους, όμως, είναι δυσανάγνωστα και κουραστικά –πολλές φορές– ακόμα και για τους πιο φανατικούς υποστηρικτές τους. Ένα κείμενο γραμμένο σε greeklish είναι ακαλαίσθητο.
31
ΠΕΙΤΕ ΟΧΙ ΣΤΑ GREEKLISH
32
ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ:
ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
33
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Χρόνος διεξαγωγής: Νοέμβριος 2011 Σκοπός: Να μελετηθεί η σχέση των μαθητών του σχολείου με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, δεδομένου του ιδιαίτερου ρόλου που αυτά διαδραματίζουν στην καθημερινότητα και την επικοινωνία των εφήβων τα τελευταία χρόνια. Ειδικότεροι στόχοι: Να μετρηθεί το ποσοστό των μαθητών που χρησιμοποιούν ΜΚΔ Να εντοπιστούν οι λόγοι για τους οποίους τα χρησιμοποιούν ή τα απορρίπτουν Να καταγραφεί ο χρόνος που αφιερώνουν σε αυτά Να προσεγγιστεί κατά το δυνατό το είδος των σχέσεων που αναπτύσσουν μέσω των ΜΚΔ. Να αποτυπωθούν οι επιλογές τους ως προς τη χρήση της γλώσσας κατά την επικοινωνία τους στα ΜΚΔ Πληθυσμός: Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου του 1ου ΓΕΛ Φλώρινας Ερευνητικό εργαλείο: Ερωτηματολόγιο, με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου Επεξεργασία των δεδομένων: Πρόγραμμα Excel Συμμετάσχοντες: 110 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου
34
Φύλο ΦΥΛΟ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙ 59 53,6 ΚΟΡΙΤΣΙ 51 46,4 Σύνολο 110
100,0
35
«Έχεις προφίλ σε Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης;»
ΠΡΟΦΙΛ ΣΕ ΜΚΔ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΝΑΙ 54 44 98 91,5 86,3 89,1 ΟΧΙ 5 7 12 8,5 13,7 10,9 Σύνολο 59 51 110 100,0
36
«Εάν δεν έχεις προφίλ σε ΜΚΔ, μπορείς να αναφέρεις τους λόγους;»
Δεν αξιολογείται ως ουσιαστική η επικοινωνία μέσω Η/Υ (3 συμμετέχοντες) Τα ΜΚΔ είναι μερικές φορές επικίνδυνα (3 συμμετέχοντες) Δεν υπάρχει χρόνος για δικτύωση (2 συμμετέχοντες) Θεωρείται «βαρετή» δραστηριότητα (2 συμμετέχοντες) Δε «χρησιμεύει» (1 συμμετέχων)
37
«Εάν έχεις προφίλ, για ποιους λόγους χρησιμοποιείς τα ΜΚΔ;»
ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΜΚΔ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΦΙΛΟΥΣ 51 39 90 86,4 76,5 81,8 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΤΡΟΦΟ 1 2 1,7 2,0 1,8 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 36 31 67 61,0 60,8 60,9 ΕΥΡΕΣΗ ΝΕΩΝ ΦΙΛΩΝ 14 9 23 23,7 17,6 20,9 ΑΛΛΟ
38
«Πόσο καιρό χρησιμοποιείς τα ΜΚΔ;»
ΕΤΗ ΧΡΗΣΗΣ ΜΚΔ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΧΡΙ 1 ΧΡΟΝΟ 17 11 28 31,5 25 28,6 1-3 ΧΡΟΝΙΑ 26 54 51,9 59,1 55,1 ΠΑΝΩ ΑΠΟ 3 ΧΡΟΝΙΑ 9 7 16 16,7 15,9 16,3 Σύνολο 44 98 100,0
39
«Πόσο συχνά χρησιμοποιείς τα ΜΚΔ;»
ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΜΚΔ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ 30 26 56 55,6 59,1 57,1 2-3 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 16 10 29,6 22,7 26,5 1 ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 2 5 5,6 4,5 5,1 ΠΙΟ ΣΠΑΝΙΑ 6 11 9,3 13,6 11,2 Σύνολο 54 44 98 100,0
40
«Πόση ώρα μένεις συνήθως στα ΜΚΔ όταν τα χρησιμοποιείς;»
ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΑ ΜΚΔ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ <1 ΩΡΑ 15 12 27 27,8 27,3 27,6 1-2 ΩΡΕΣ 19 10 29 35,2 22,7 29,6 2-3 ΩΡΕΣ 6 7 13 11,1 15,9 13,3 >3 ΩΡΕΣ 4 9,1 10,2 ΕΝΑΛΛΑΞ ΧΡΗΣΗ ΜΚΔ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ 8 11 14,8 25,0 19,4 Σύνολο 54 44 98 100,0
41
«Γνωρίζεις όλους τους φίλους σου στα ΜΚΔ;»
ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ; ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΟΛΟΥΣ 12 5 17 22,2 11,4 17,3 ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ 34 29 63 63,0 65,9 64,3 ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 7 9,3 15,9 12,2 ΛΙΓΟΥΣ 3 6 5,6 6,8 6,1 54 44 98 100,0
42
«Έχεις δεχτεί ανεπιθύμητα μηνύματα με σεξουαλικό περιεχόμενο;»
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ 2 6 8 3,7 13,6 8,2 ΣΠΑΝΙΑ 14 16 30 25,9 36,4 30,6 ΠΟΤΕ 38 22 60 70,4 50,0 61,2 54 44 98 100,0
43
«Συνήθως χρησιμοποιείς greeklish (ελληνικές λέξεις με λατινικούς χαρακτήρες)
όταν είσαι στα ΜΚΔ;» ΧΡΗΣΗ GREEKLISH ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ NAI 45 36 81 83,3 81,8 82,7 OXI 9 8 17 16,7 18,2 17,3 54 44 98 100,0
44
“Αν χρησιμοποιείς greeklish, γιατί;»
ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΙΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΥΝΟΛΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ 27 17 44 55,1 38,6 47,3 ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ 7 6 13 14,3 13,6 14,0 ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΦΙΛΟΥΣ 16 5 21 32,7 11,4 22,6 ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ 14 41 31,8 44,1 ΑΛΛΟ 3 2 6,1 4,5 5,4
45
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.