Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣωτηρία Ελευθεριάδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Ποιότητα στην εκπαίδευση: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών, των γονέων και των κοινωνικών εταίρων
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Παιδαγωγικό Τμήμα ΑΣΠΑΙΤΕ
2
Ολική ποιότητα : η διηνεκής προσπάθεια προσέγγισης προς το άριστο, την τελειότητα, αυτό που κάνει τη μάθηση μια ευχάριστη διαδικασία. Μετατροπή σε Ισχύον σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης Σύστημα συνεχούς βελτίωσης και μάθησης Καινοτομία: Δίνεται έμφαση στις διαδικασίες
3
Δείκτες ποιότητας Υποδομές
Επαρκείς, αξιοπρεπείς, ασφαλείς κτιριακές εγκαταστάσεις Ύπαρξη εργαστηρίων Ύπαρξη γραφείων Ύπαρξη αιθουσών για διάφορες δραστηριότητες Αξιοποίηση ‘οικονομικών πόρων’ Υποδομές
4
Δείκτες ποιότητας Ανθρώπινο δυναμικό Ποσοτική επάρκεια
Ποιοτική επάρκεια (σπουδές, συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα, εκπαιδευτική εμπειρία, υπηρεσιακή κατάσταση) Ανθρώπινο δυναμικό
5
Δείκτες ποιότητας Σχέσεις του σχολείου με κοινωνικούς φορείς
Προσδιορισμός επικοινωνιακής βούλησης και κουλτούρας του σχολείου Δίαυλοι επικοινωνίας Ακολουθούμενες στρατηγικές Σχέσεις του σχολείου με κοινωνικούς φορείς
6
Δείκτες ποιότητας Αναλυτικά Προγράμματα
Τρόποι συγκρότησης των σχολικών προγραμμάτων Διδακτικό υλικό Διασφάλιση συνοχής διδασκαλίας-μάθησης Συνάφεια γνωστικών αντικειμένων Εξισορρόπηση του βάθους και της έκτασης της διδακτέας ύλης Βαθμός ανταπόκρισης προγράμματος σπουδών στις ιδιαίτερες συνθήκες Αναλυτικά Προγράμματα
7
Δείκτες ποιότητας Οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου
Σύστημα λήψης αποφάσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας Σχεδιασμός εκπαιδευτικού έργου με βάση την αυτοαξιολόγηση Διαχείριση εκπαιδευτικού έργου και οργανωτικές ικανότητες Οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου
8
Δείκτες ποιότητας Φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας
Βασικοί εκπαιδευτικοί σκοποί Κανόνες δεοντολογίας της λειτουργίας του σχολείου Η παράδοση του σχολείου Φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας
9
Δείκτες ποιότητας Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών Ηγεσία
Δίαυλοι επικοινωνίας Κατακόρυφοι Οριζόντιοι Τυπικοί Άτυποι Κανόνες που διέπουν τις σχέσεις Σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών
10
Δείκτες ποιότητας Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών
Σχέσεις μαθητή-εκπαιδευτικού Σχέση τάξης (ομάδας)-εκπαιδευτικού Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών
11
Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους
Δείκτες ποιότητας Αξίες και στόχοι της ομάδας Κουλτούρα των μελών της ομάδας Δομή και η ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους
12
Σχέσεις σχολείου-γονέων
Δείκτες ποιότητας Ανίχνευση διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των δύο μερών. Συναντήσεις τυπικές ή άτυπες με θέματα: Οργάνωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών Διοργάνωση εκδηλώσεων Συνεργασία του σχολείου με άλλους φορείς Τρόποι βοήθειας των μαθητών στα μαθήματά τους Σχέσεις σχολείου-γονέων
13
Δείκτες ποιότητας Διδακτικές προσεγγίσεις
Σχεδιασμός και εφαρμογή της διδασκαλίας με σαφείς στόχους και καλή αξιοποίηση του χρόνου διδασκαλίας Χρήση ποικιλίας διδακτικών μεθόδων Ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών Παρουσίαση των διδακτικών αντικειμένων με επιστημονική ακρίβεια και σαφήνεια Διδακτικές προσεγγίσεις
14
Δείκτες ποιότητας Κίνητρα για μάθηση
Ανάληψη εργασιών ατομικών ή συλλογικών από τους μαθητές Ολοκλήρωση των εργασιών Συμμετοχή των μαθητών σε μορφωτικές δραστηριότητες Αξιοποίηση πληροφοριακών πηγών πέραν των σχολικών από τους μαθητές Κίνητρα για μάθηση
15
Δείκτες ποιότητας Αξιολόγηση
Αντιστοίχιση μεθόδων αξιολόγησης και μαθησιακών στόχων Εγκυρότητα της αξιολόγησης Αξιοπιστία της αξιολόγησης Ανατροφοδότηση της διδασκαλίας από την αξιολόγηση Αξιολόγηση
16
Δείκτες ποιότητας Σχολική διαρροή
Καταγραφή των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική φοίτηση Πραγματικός χρόνος φοίτησης Ουσιαστική αξιοποίηση του χρόνου φοίτησης Σχολική διαρροή
17
Δείκτες ποιότητας Επιδόσεις και πρόοδος Οικογενειακό περιβάλλον
Κοινωνική προέλευση Ποιότητα της διδασκαλίας Απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τις δυνατότητες που προσφέρει Επιδόσεις και πρόοδος
18
Δείκτες ποιότητας Συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών
Διερεύνηση των αιτίων που προκαλούν τις συναισθηματικές εκρήξεις και τις προβληματικές ή παραβατικές συμπεριφορές Αναζήτηση ευκαιριών συναισθηματικής ανάπτυξης Συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών
19
Δείκτες ποιότητας Επαγγελματικός προσανατολισμός
Ανάδειξη και καλλιέργεια των έμφυτων κλίσεων των μαθητών Ισόρροπη πληροφόρηση για επαγγελματικές συνθήκες και προοπτικές Επαγγελματικός προσανατολισμός
20
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Καλή γνώση της ύλης του μαθήματος Γνώση των χαρακτηριστικών των μαθητών Κατανόηση του ρόλου του μαθητή Εκπλήρωση των στόχων του μαθήματος
21
Η έρευνα δείχνει (Νόβα και Μπότσαρη,2006)
Απόψεις για το τι σημαίνει ‘καλό σχολείο’ Συμμετείχαν: 835 μαθητές 150 γονείς 69 καθηγητές
22
Πόσο συχνά πηγαίνετε στις εκδηλώσεις που διοργανώνονται από το σχολείο του παιδιού σας;
23
Πόσο συχνά συνεργάζεστε με το σχολείο στην πραγματοποίηση εκδηλώσεων;
24
Πόσο συχνά πηγαίνετε στο σχολείο για να ενημερωθείτε για την πρόοδο του παιδιού σας;
25
Γνώμη των εκπαιδευτικών για την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου τους
26
Συχνότητα χρήσης Η/Υ από τους εκπαιδευτικούς στα μαθήματά τους
27
Μοντέλο ποιότητας Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σύστημα διδασκαλίας
Προσωπικότητα εκπαιδευτικού Σύστημα διδασκαλίας Στήριξη από τον εκπαιδευτικό Τάξη και οργάνωση Ψυχολογικό δέσιμο των μαθητών Σαφήνεια κανονισμών Προσανατολισμός στο έργο της μάθησης Σχολική αυτο- αποτελεσματικότητα 0.154 0.169 0.184 0.107 0.109 0.142 0.166 0.210 0.374 0.085 0.092 0.155 0.080 0.087 0.082 0.306
28
Συζήτηση-Συμπεράσματα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.