Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ποιότητα στη ΜΕΘ: Πολυτέλεια ή ανάγκη;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ποιότητα στη ΜΕΘ: Πολυτέλεια ή ανάγκη;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ποιότητα στη ΜΕΘ: Πολυτέλεια ή ανάγκη;
Νίνα Μαγκίνα Πνευμονολόγος-Εντατικολόγος Κωνσταντοπούλειο Νοσοκομείο Νέας Ιωνίας

2 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Ποιότητα και πιστοποίηση

3 Ποιότητα διαθέτουμε όταν παρέχεται αποτελεσματική φροντίδα, που καλύπτει τις ανάγκες κάθε ασθενή και παρέχεται δίκαια, αποδοτικά και ανθρώπινα. N. Black

4

5 Πρόβλημα Μπορώ να το μειώσω;
Λοιμώξεις απο καθετήρες Τί λέει το πρότυπο (4 επεισόδια/1000 μέρες καθετηριασμού) Καταγράφω τις λοιμώξεις και εντοπίζω το μέγεθος του προβλήματος (10.1 επεισόδια) Μπορώ να το μειώσω; Αναζήτηση και λήψη μέτρων Νέα καταγραφή (5.0 επεισόδια) Αποτελεσματι-κότητα;

6

7 Οι οκτώ βασικές αρχές της ποιότητας
Ο ‘εξυπηρετούμενος’ στο κέντρο του συστήματος Η διοίκηση δεσμεύεται και άγει Τα μέλη του προσωπικού συμμετέχουν Η δουλειά είναι αποτέλεσμα σειράς διαδικασιών Ενας υπεύθυνος παρακολουθεί και ανανεώνει το σύστημα Η δουλειά πρέπει συνεχώς να βελτιώνεται Ολες οι αποφάσεις στηρίζονται σε στοιχεία Σχέση αμοιβαίου οφέλους με τους προμηθευτές

8 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Ποιότητα και πιστοποίηση

9 Γιατί ειδικά στη ΜΕΘ; Λειτουργία πιο κοντά στο μεταίχμιο ζωής/θανάτου
Συνέπεια στην παρεχόμενη υπηρεσία σημαίνει τεράστια διαφορά Απέναντι μας τμήματα του ‘κοινού’ φορτισμένα και απελπισμένα Πάνω από το ‘ακριβό’ μας τμήμα, η διοίκηση, το κράτος και ο φορολογούμενος

10 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Ποιότητα και πιστοποίηση Συμπέρασμα: Ποιότητα σημαίνει μόνο διαχείριση;

11 Τα συστατικά του συστήματος
Πρωτόκολλα Δείκτες ποιότητας Διαδικασίες

12 Δέσμες μέτρων

13 Κατευθυντήριες Οδηγίες

14 Δείκτες ποιότητας Δομή 2. Διαδικασία 3. Εκβαση Επιτήρηση λοιμώξεων
Σύνθεση ασθενών Καθημερινή ανασκόπηση και επίσκεψη 2. Διαδικασία Χρήση δεσμών και οδηγιών Μέτρηση ικανοποίησης συγγενών 3. Εκβαση Προτυποποιημένη θνητότητα (SMR) Επανεισαγωγή σε 48 ώρες Ασφάλεια ασθενούς

15 Αλλοι δείκτες ποιότητας ΜΕΘ
Ποσοστό γαστροπροστασίας Ποσοστό πρώιμης εντερικής σίτισης Συχνότητα υπογλυκαιμιών Πτώσεις απο το κρεββάτι Ελεγχος τροχήλατου ανακοπής Πρόληψη εν τω βάθει φλεβοθρόμβωσης Θέση κεφαλής κλίνης

16 (εσωτερικές και εξωτερικές)
Τακτές επιθεωρήσεις (εσωτερικές και εξωτερικές) Διαδικασίες Πρωτόκολλα Δείκτες ποιότητας

17 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Ποιότητα και πιστοποίηση

18 Με τί ασθενείς δουλεύω;

19

20

21

22 Καθημερινά επίπεδα φροντίδας Levels of Care, A. Metznitz, 2010
Πολύτιμο εργαλείο για να δείξω στη Διοίκηση την πληρότητα και τη βαρύτητα των αρρώστων μου και, επομένως, τις ανάγκες μου σε προσωπικό, εξοπλισμό ή επέκταση

23

24 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

25 Εκβαση ασθενών

26 Έκβαση με βάση τη βαρύτητα
Πόσο βαρειά είναι οι ασθενείς που εισάγονται; Ποιά είναι η έκβαση στη ΜΕΘ; Με βάση τη βαρύτητα, πόσο κοντά βρίσκομαι στην προβλεπόμενη θνητότητα; Ποιά είναι η έκβαση μετά 28 ημέρες;

27

28

29

30

31 Νοσοκομειακών Λοιμώξεων
Επιτήρηση Νοσοκομειακών Λοιμώξεων

32

33

34 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

35

36 Φαρμακευτική δαπάνη

37

38

39 Γ.Ν.Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΕΙΟ-ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ

40 (στοιχεία 75 απαντημένων ερωτηματολογίων)
Ικανοποίηση συγγενών (στοιχεία 75 απαντημένων ερωτηματολογίων)

41 1 19 June 2014 , Patient safety and quality of care
, Special Eurobarometer 411

42

43 Ποιότητα Νοσηλευτικής Φροντίδας

44 Ποιότητα ιατρικής φροντίδας

45 Το περιβάλλον της ΜΕΘ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

46 Εικόνα του χώρου αναμονής της ΜΕΘ

47 Ενημέρωση : Χρήση κατανοητών όρων

48 Ενημέρωση: Ειλικρίνεια και επάρκεια πληροφοριών

49 Υποστήριξη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων

50 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και επιφυλάξεις Ποιότητα και πιστοποίηση

51 Οφέλη συστήματος ποιότητας
Το τμήμα εκτιμάται αντικειμενικά (δείκτες ποιότητας) και βρίσκεται άξιο Η δουλειά είναι ορατή και συγκρίσιμη με άλλες ΜΕΘ Ο ‘αποδέκτης’ αναγνωρίζει το επίπεδο των υπηρεσιών και εκτιμά τη δυνατότητα αξιολόγησης Το τμήμα είναι ‘νοικοκυρεμένο’, ελέγξιμο και τα στοιχεία του διαθέσιμα Δημιουργείται κουλτούρα τεκμηριωμένης λειτουργίας (πρωτόκολλα και διαδικασίες) Αξιοποιείται ανθρώπινο δυναμικό και προάγεται η ομαδική δουλειά με στόχο τη συνεχή βελτίωση Οι δείκτες ποιότητας αποτελούν αξιόπιστα εργαλεία διεκδίκησης Ο πελάτης δηλώνει την ικανοποίηση του Μειώνεται το κόστος σε χρήμα και ανθρώπινη βλάβη

52 Οι επιφυλάξεις Επιπλέον δουλειά (καταγραφές, αρχεία, φάκελλοι, εσωτερικές ανασκοπήσεις) Υπερβολική τυποποίηση Γραφειοκρατία Περισπασμός εκτός φροντίδας ασθενών Κόστος Οδηγίες μεταβαλλόμενες

53

54 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ;
Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Ποιότητα και πιστοποίηση

55 Τί σημαίνει πιστοποίηση;
Πιστοποίηση; Διαδικασία που επιβεβαιώνει συμμόρφωση ενός τμήματος προς τις απαιτήσεις ενός διεθνούς προτύπου Διεθνή πρότυπα; ISO 9001: οργάνωση για ποιοτικό προιόν ISO και HACCP:ασφάλεια τροφίμων ISO : περιβάλλον

56 Τί σημαίνει πιστοποίηση στην πράξη;
Ετσι όπως το κάνω Σέβομαι πάντα τις απαιτήσεις του προτύπου Γράφω τί κάνω Παρακολουθώ την εφαρμογή όσων δήλωσα Καταγράφω σε αρχεία Επι απόκλισης απο το πρότυπο, παίρνω μέτρα Εφαρμόζω Κάνω αυτά που έχω γράψει; Αυτά που έχω κάνει, ανταποκρίνονται στις αρχές του προτύπου; Πιστοποιούμαι

57 Τί σημαίνει πιστοποίηση;
Λύνονται τα προβλήματα με την πιστοποίηση; ΟΧΙ Ομως, τα προβλήματα προσδιορίζονται και μεθοδεύεται η επίλυση τους Πώς; Αναγνωρίζεις και τεκμηριώνεις τα προβλήματα Μεθοδεύεις την αντιμετώπιση τους Τυποποιείς διαδικασίες Εκμεταλλεύεσαι τις δυνατότητες του τμήματος

58 Πώς πιστοποιείται ένα τμήμα;
Ποιοί πιστοποιούν; Φορείς πιστοποίησης απο την Ελλάδα (ΕΚΑΠΤΥ) ή το εξωτερικό (TUV Nord, TUV Austria, THEMOS, Lloyds) Φορείς πιστοποίησης διαπιστευμένοι απο το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ)

59 Η πιστοποίηση της ποιότητας είναι ο μηχανισμός του να βάζεις στόχους, να τους παρακολουθείς με δείκτες και να επανέρχεσαι. Στην πράξη εκφράζεται ως ... Συνεπής διαφάνεια Τί υπόσχεσαι οτι είσαι; Τί πραγματικά είσαι;

60 Ευχαριστώ

61 Πρόγραμμα αναφοράς ανεπιθύμητων συμβαμάτων
Πρόγραμμα αναφοράς ανεπιθύμητων συμβαμάτων

62

63 Εκτίμηση κινδύνου (πιθανότητα x σοβαρότητα, κλίμακα 1 έως 4)
Κίνδυνοι Πιθανότητα Σοβαρότητα Εκτίμηση κινδύνου Ανάγκη λήψης μέτρων Πνευμονία υπο μηχανικό αερισμό 2 3 6 Κατάκλιση 9 Ελλειψη φαρμάκου 1 Πτώση απο το κρεββάτι 4 Πυρκαγιά 16 Λοίμωξη αιματικής οδού v

64 Αν ακούσετε κάποιον να λέει, χωρίς να σας παρουσιάζει πιστοποιημένα στοιχεία : ‘Είμαι περήφανος γιατί δεν έχω κανένα ανεπιθύμητο σύμβαμα στο τμήμα μου’

65 Θα πρέπει να συμπεράνετε οτι αυτό είναι ένα πολύ επικίνδυνο τμήμα!
Θα πρέπει να συμπεράνετε οτι αυτό είναι ένα πολύ επικίνδυνο τμήμα! Γιατί δεν υπάρχει: Καταγραφή των συμβαμάτων Αξιολόγηση του κινδύνου Διορθωτική ενέργεια

66 Τί ΄σημαίνει ‘κουλτούρα’;
‘Ο τρόπος που κάνουμε τη δουλειά μας μέσα στο τμήμα’ Μία συμπεριφορά = Μία άποψη Ολων η συμπεριφορά= Κουλτούρα τμήματος Peter Pronovost, John Hopkins, 2014

67 Αριθμός αναφερθέντων ανεπιθύμητων συμβάντων ανα έτος
Αριθμός αναφερθέντων ανεπιθύμητων συμβάντων ανα έτος

68 Κατηγορία δυσμενούς συμβάματος
Κατηγορία δυσμενούς συμβάματος   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ Σχετιζόμενα με διασωλήνωση/μηχανικό αερισμό 22 24.44% Σχετιζόμενα με φάρμακα 14 15.56% Σχετιζόμενα με αγγειακές γραμμές 28 31.11% Σχετιζόμενα με μηχανήματα/συσκευές/αναλώσιμα 9 10.00% Σχετιζόμενα με διαχείριση του ασθενή/περιβάλλον 13 14.44% Σχετιζόμενα με διαχείριση της μονάδας 0.00% Άλλο 4 4.44%

69 Επίδραση ανεπιθύμητων συμβάντων στην έκβαση του ασθενή
Επίδραση ανεπιθύμητων συμβάντων στην έκβαση του ασθενή Καμία βλάβη στον ασθενή 41 Προσωρινή βλάβη στον ασθενή (απαραίτητη ιατρική ή νοσηλευτική παρέμβαση) 38 (απαραίτητη επανεισαγωγή ή παρατεταμένη νοσηλεία στη ΜΕΘ) Μόνιμη αναπηρία ασθενούς Ανάγκη ιατρικής παρέμβασης για διατήρηση στη ζωή 10 Θάνατος ασθενούς

70 Οι επιφυλάξεις Η επιπλέον δουλειά είναι καθημερινή, συχνά εκτός ωραρίου Η μεμονωμένη πιστοποίηση δεν αξιοποιεί το δυναμικό της Τα πρότυπα μεταβάλλονται και απαιτούν αναθεωρήσεις

71 Τί είναι τελικά η εθελοντική πιστοποίηση;
Ενδειξη σεβασμού στον άρρωστο Κοινωνική λογοδοσία Καμάρι για ένα τμήμα δημόσιου νοσοκομείου, γιατί κάνει ότι καλύτερο μπορεί και είναι έτοιμο να συγκριθεί με ανάλογα τμήματα

72 Τέλος

73 Εμφάνιση ανεπιθύμητου συμβάντος Μέση διάρκεια νοσηλείας (ημέρες)
Συσχέτιση ανεπιθύμητων συμβάντων με βαρύτητα και τη θνητότητα των ασθενών Συσχέτιση ανεπιθύμητων συμβάντων με βαρύτητα και τη θνητότητα των ασθενών Εμφάνιση ανεπιθύμητου συμβάντος Μέση διάρκεια νοσηλείας (ημέρες) APACHE II score Θνητότητα εντός ΜΕΘ ΝΑΙ 20,11 +16,1 20,04 35,4% ΟΧΙ 6,43+4,5 20,39 36,6% p value p<0,001 p=0.828 p=0,572

74 Εμφάνιση ανεπιθύμητων συμβάντων
Συσχέτιση των ανεπιθύμητων συμβάντων με το φορτίο νοσηλευτικής εργασίας (δείκτης NAS) Συσχέτιση των ανεπιθύμητων συμβάντων με το φορτίο νοσηλευτικής εργασίας (δείκτης NAS) Εμφάνιση ανεπιθύμητων συμβάντων Μέσο NAS score ΝΑΙ 33,58+4 ΟΧΙ 34,72+9,07. p value p=0,457

75 Ομάδα Ποιότητας ΜΕΘ Υπεύθυνη προγράμματος ποιότητας: Μαρία Κατσιάρη Υπεύθυνος Νοσηλευτικής Ομάδας: Νίκος Στουφής Ομάδα ποιότητας: Α. Αλεξάκη Γ. Δημοπούλου Α. Καναβού Ν. Κάρμαν Κ. Κουνουγέρη Ν. Μαθάς Ν. Νικολάου Ζ. Τενεκετζή Π. Χριστοδούλου

76 Γ.Ν.Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΕΙΟ-ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ

77 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα;
Σε ποιούς την οφείλεις και σε ποιούς λογοδοτείς; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ; Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Συμπέρασμα: Ποιότητα σημαίνει μόνο διαχείριση;

78 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα;
Σε ποιούς την οφείλεις και σε ποιούς λογοδοτείς; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ; Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Συμπέρασμα: Ποιότητα σημαίνει μόνο διαχείριση;

79 Ο κύκλος της ποιότητας Πρόβλημα Πρότυπο Συλλογή στοιχείων
Σύγκριση με πρότυπο Αξιολόγηση Αποτελέσματος Προσαρμογή

80 Πρωτόκολλα Νοσηλευτικής Φροντίδας
Υγιεινή στόματος Υγιεινή χεριών Πρόληψη ελκών κατάκλισης Έλεγχος σακχάρου αίματος Εισαγωγή και παρακολούθηση ουροκαθετήρα Παρακολούθηση αρτηριακής γραμμής Παρακολούθηση Κεντρικού Φλεβικού Καθετήρα Παρακολούθηση Συνεχούς Φλεβοφλεβικής Αιμοδιήθησης (CVVH) Βρογχοσκόπηση Παρακολούθηση για επιπολής και εν τω βάθει φλεβοθρόμβωσης

81 Γενικές Διαδικασίες Έλεγχος εγγράφων του τμήματος Έλεγχος αρχείων
Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού Εσωτερικές Επιθεωρήσεις Αντικειμενικοί σκοποί και δείκτες ποιότητας Στατιστική Παρακολούθηση Ικανοποίηση ενδιαφερόμενων μερών Διενέργεια προμηθειών υλικών

82 Ειδικές Διαδικασίες Ενημέρωση Συνοδών Εισαγωγή Ασθενούς
Περίθαλψη Ασθενών Έξοδος Ασθενούς Μεταφορά ασθενών εκτός Μονάδας για διενέργεια Εξετάσεων Διαχείριση θανάτου Ασθενούς Διαχείριση εξοπλισμού Διαχείριση υγειονομικού υλικού και φαρμάκων Καθαρισμός / Απολύμανση χώρων Υγιεινή προσωπικού Ασφάλεια εγκαταστάσεων και Διαχείριση κρίσεων

83 Για τη ΜΕΘ, 120 ευρωπαικοί δείκτες ποιότητας 20 ‘βασικοί’
Για τη ΜΕΘ, 120 ευρωπαικοί δείκτες ποιότητας 20 ‘βασικοί’

84 Τα θέματα Τί σημαίνει ποιότητα;
Σε ποιούς την οφείλεις και σε ποιούς λογοδοτείς; Γιατί ποιότητα ειδικά στη ΜΕΘ; Τα συστατικά της ποιότητας Παραδείγματα εφαρμογής Οφέλη και προβλήματα Συμπέρασμα: Ποιότητα σημαίνει μόνο διαχείριση;

85 Πόσο χρήσιμο είναι το σύστημα ποιότητας: Παραδείγματα
Πόσο βαρύ είναι καθημερινά το τμήμα μου; Πώς πάνε οι άρρωστοι μου; Τί θα κάνω με τις νοσοκομειακές λοιμώξεις; Τί λάθη γίνονται και πόσο ασφαλής είναι ο άρρωστος; Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι συγγενείς από τη δουλειά μου;

86 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

87 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

88 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

89 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

90 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

91 Πόσο χρήσιμο είναι το σύστημα ποιότητας: Παραδείγματα
Πόσο βαρύ είναι το τμήμα μου; Πώς πάνε οι άρρωστοι μου; Τί θα κάνω με τις νοσοκομειακές λοιμώξεις; Τί λάθη γίνονται και πόσο ασφαλής είναι ο άρρωστος; Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι συγγενείς απο τη δουλειά μου;

92 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ, Ε.Ν.Λ., ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΕΙΟ Γ.Ν.Ν. ΙΩΝΙΑΣ

93 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

94 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

95 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

96 ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΕΙΟ Γ.Ν.Ν.ΙΩΝΙΑΣ - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ

97 Κωνσταντοπούλειο Γ.Ν. Ν.Ιωνίας Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Σύστημα Ποιότητας

98 Ο κύκλος της ποιότητας: Το παράδειγμα
Πρόβλημα: Βλέπουμε συχνά λοιμώξεις σε ασθενείς με ΚΦΚ Πρότυπο 4 επεισόδια/1000 ημέρες Συλλογή στοιχείων 10.3 επεισόδια/1000 ημέρες (2008-9) Σύγκριση με πρότυπο Λήψη μέτρων Νέοι καθετήρες, συστήματα μη επιμόλυνσης, οδηγίες 5.8 επεισόδια/1000 ημέρες (2011)

99 Μείωση συχνότητας λοιμώξεων αιματικής οδού από καθετήρα (Pronovost 2006, NEJM, The Michigan Project, 66% reduction) Παρεμβάσεις: Υγιεινή χεριών Πλήρης προφύλαξη φραγμού κατά την εισαγωγή του καθετήρα Καθαρισμός δέρματος με χλωρεξιδίνη Αποφυγή καθετηριασμού μηριαίας φλέβας Αφαίρεση άχρηστων καθετήρων Χρήση λίστας αναγκαίων κινήσεων κατά την εισαγωγή Προώθηση κουλτούρας ασφάλειας στη ΜΕΘ

100 Πόσο χρήσιμο είναι το σύστημα ποιότητας: Παραδείγματα
Πόσο βαρύ είναι το τμήμα μου; Πώς πάνε οι άρρωστοί μου; Τί θα κάνω με τις νοσοκομειακές λοιμώξεις; Τί λάθη γίνονται και πόσο ασφαλής είναι ο άρρωστος; Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι συγγενείς απο τη δουλειά μου;

101

102 Safety first!

103 Σύστημα MERIS Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά
Ανώνυμη ηλεκτρονική φόρμα Αναφορά συμβάματος ή λάθους Αντιμετώπιση επιφυλάξεων ή απροθυμίας Σύστημα σε εξέλιξη

104 Κατηγορία δυσμενούς συμβάντος
Κατηγορία δυσμενούς συμβάντος   ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ Σχετιζόμενα με διασωλήνωση/μηχανικό αερισμό 22 24.4% Σχετιζόμενα με φάρμακα 14 15.6% Σχετιζόμενα με αγγειακές γραμμές 28 31.1% Σχετιζόμενα με μηχανήματα/συσκευές/αναλώσιμα 9 10.0% Σχετιζόμενα με διαχείριση του ασθενή/περιβάλλον 13 14.4% Σχετιζόμενα με Διαχείριση της Μονάδας 0.0% Άλλο 4 4.4%

105 Επίδραση Ανεπιθύμητων Συμβάντων στην Έκβαση του Ασθενή
Καμία βλάβη στον ασθενή 41 Προσωρινή βλάβη στον ασθενή, που κρίνεται απαραίτητη η Ιατρική-Νοσηλευτική παρέμβαση 38 Προσωρινή βλάβη στον ασθενή, που κρίνεται απαραίτητη επανεισαγωγή ή παρατεταμένη νοσηλεία στη ΜΕΘ ή σε άλλη μονάδα Μόνιμη αναπηρία ασθενούς Απαιτείται ιατρική παρέμβαση για να διατηρηθεί στη ζωή ο ασθενής 10 Θάνατος ασθενούς

106 Αν ακούσετε : ‘Είμαι περήφανος γιατί δεν έχω κανένα ανεπιθύμητο σύμβαμα στη Μονάδα μου’

107 Θα πρέπει να συμπεράνετε οτι αυτή είναι μία πολύ επικίνδυνη Μονάδα!
Γιατί μάλλον δεν υπάρχει: Καταγραφή των συμβαμάτων Αξιολόγηση του κινδύνου Διορθωτική ενέργεια Η μπορεί και να μην υπάρχει κανένας πραγματικά βαριά άρρωστος σε αυτή τη Μονάδα....

108 Πόσο χρήσιμο είναι το σύστημα ποιότητας: Παραδείγματα
Πόσο βαρύ είναι το τμήμα μου; Πώς πάνε οι άρρωστοί μου; Τί θα κάνω με τις νοσοκομειακές λοιμώξεις; Τί λάθη γίνονται και πόσο ασφαλής είναι ο άρρωστος; Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι συγγενείς από τη δουλειά μου;

109 Το νέο μας ερωτηματολόγιο

110 Ποιότητα Ιατρικής Φροντίδας

111 Ποιότητα Νοσηλευτικής Φροντίδας

112 Οκτώ χρόνια πιστοποίησης: Τί κερδίσαμε;
Οκτώ χρόνια πιστοποίησης: Τί κερδίσαμε; Ξέρουμε τεκμηριωμένα ‘πού πάμε ή πού δεν πάμε καλά’ Μπορούμε αξιόπιστα να το αποδείξουμε σε άτομα ή φορείς εκτός ΜΕΘ ¨Εχουμε διαχρονική δυνατότητα αυτοαξιολόγησης και διόρθωσης Αποκτήσαμε την εμπειρία να υποστηρίξουμε και άλλες ΜΕΘ

113 Μέσα στο τμήμα μας Αποδοχή της ανάγκης τεκμηρίωσης
Αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού Δημιουργία ομάδας συλλογικής δραστηριότητας

114 Πιστοποίηση: Τα προβλήματα
Δυσπιστία, κυρίως των γιατρών (‘μη ιατρική’ ασχολία, επιπρόσθετη απασχόληση) Διασφάλιση συνέχειας /συνέπειας συστήματος Κόστος υποστήριξης και επιθεώρησης Πιστοποίηση μεμονωμένου τμήματος;

115 Ποιότητα είναι μόνον η διαχείριση; Π. χ
Ποιότητα είναι μόνον η διαχείριση; Π.χ. ΄Εχουμε την ευθύνη οδήγησης ενός αεροπλάνου....

116 Ένα σύστημα χωρίς μετρήσεις και δείκτες: Δεν γνωρίζουμε που πηγαίνουμε !

117 Ένα σύστημα με μετρήσεις και δείκτες

118

119 Κατανομή συγγενών ανα φύλο

120 Συχνότητα Επικοινωνίας με το Νοσηλευτικό Προσωπικό
Συχνότητα Επικοινωνίας με το Νοσηλευτικό Προσωπικό Μηδενική Ικανοποίηση

121 Ψυχολογική και συναισθηματική υποστήριξη
Ψυχολογική και συναισθηματική υποστήριξη

122 Ποιά είναι η Μονάδα μας; Δημογραφικά στοιχεία

123 Ενημέρωση : Συνοχή πληροφοριών

124 Προθυμία προσωπικού να απαντήσει στις ερωτήσεις σας

125 Ενημέρωση : Επάρκεια πληροφοριών σε συγκεκριμένα θέματα
Ενημέρωση : Επάρκεια πληροφοριών σε συγκεκριμένα θέματα

126 Επίδειξη ενδιαφέροντος, σεβασμού και συμπόνιας
Μηδενική Ικανοποίηση

127 Επικοινωνία για τη φροντίδα του ασθενή σας

128 Μικροβιακή φορεία εισαγομένων ασθενών ΜΕΘ
Μικροβιακή φορεία εισαγομένων ασθενών ΜΕΘ Μικροβιακή φορεία εισαγομένων ασθενών ΜΕΘ

129 Σύστημα ποιότητας: Τί κερδίζει η επιχείρηση;
Σύστημα ποιότητας: Τί κερδίζει η επιχείρηση;

130 Κατά τη λήψη αποφάσεων, δυνατότητα έκφρασης αποριών ή λήψης απαντήσεων
ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΙΣΤΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ


Κατέβασμα ppt "Ποιότητα στη ΜΕΘ: Πολυτέλεια ή ανάγκη;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google