Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Μέθοδοs project Κάθε οργανωμένη μαθησιακή δραστηριότητα συλλογικής συνήθως μορφής, που αναπτύσσεται σε πλαίσιο ελεύθερης επιλογής, με βάση προκαθορισμένο σχέδιο και αποβλέπει στη διευρεύνηση, οργάνωση και διαχείριση γνώσεων, υλικών, αξιών και δράσεων, οι οποίες ενδιαφέρουν άμεσα τους μαθητές ως άτομα ή ως μέλη κοινωνικών ομάδων. Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση

2 Eπιλογή θέματος Σχετικό με τους μαθητές
Μπορούμε να το δουλέψουμε με άνεση Να συνδέεται με τα ευρύτερα ενδιαφέροντα και προβλήματα της κοινωνίας, του πολιτισμού, της τεχνολογίας Να αποτελεί πρόταση ζωής, να εμπεριέχει κοινωνικό όραμα Διαθεματικό

3 Ερέθισμα Εικόνα Λέξη ή φράση στον πίνακα Βίντεο Άρθρο στον τύπο

4 Άντληση πρώτων ιδεών Τι ξέρετε....

5 Εξαγωγή ερωτημάτων Τι θέλετε να μάθετε για...

6 Σκεπτικό Γιατί να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό;
Θέλουμε να μάθουμε μόνο; Θέλουμε να παράγουμε κάτι;

7 Οι δικοί μας στόχοι οι που συνδέονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του προφορικού λόγου, όπως επιχειρηματολογία, απόψεων και ικανότητά τους για πειθώ.τόχοι που συνδέονται με την αναζήτηση και ανάπτυξη τρόπων εργασίας μεθόδων έρευνας ενός προβλήματος o στόχοι που συνδέονται με την ένταξη στην ομάδα (βελτίωση αυτοεικόνας, ενίσχυση προσωπικότητας, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης) o Στόχοι που συνδέονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του προφορικού πειθώ.

8 Συγκρότηση ομάδων α) παιχνίδια γνωριμίας για το δέσιμο της ομάδας
α) παιχνίδια γνωριμίας για το δέσιμο της ομάδας β)συμβόλαιο της ομάδας με κανόνες κοινής αποδοχής

9 Αριθμός μελών ομάδων Οι ομάδες πρέπει να αποτελούνται τουλάχιστον από 3 μαθητές, καθώς μικρότερος αριθμός θα σήμαινε εργασία ανά δυάδες ή ατομική εργασία. Ιδανικά, η ομάδα έχει 4 μέλη, καθώ μ' αυτό τον τρόπο κάθε μέλος της μπορεί να αναλάβει τη δική του υποεργασία. Επιπλέον, αν χρειαστεί, η ομάδα μπορεί εύκολα να χωριστεί σε δυάδες. Η διαχείριση των ομάδων με περισσότερα από 6 μέλη είναι πολύ δύσκολη. Έτσι, κάποιοι μαθητές μπορεί να μη συμμετέχουν καθόλου στην εργασία ή ακόμα και να ενοχλούν τους υπόλοιπους.

10 Συμβόλαιο Μιλάει ένας κάθε φορά. • Ακούμε προσεκτικά όποιον μιλάει.
• Σεβόμαστε τη γνώμη των άλλων. • Δεν κάνουμε κριτική στις απόψεις του άλλου. • Διατηρεί ο καθένας το προσωπικό του αρχείο. • Στο τέλος της εργασίας θα παραχθεί κάποιο υλικό από την ομάδα μου • Διασταυρώνουμε τις πηγές πληροφόρησης • Σημειώνουμε οπωσδήποτε τη βιβλιογραφία κ.α

11 Αναζήτηση και συγκέντρωση υλικού
Κάθε ομάδα έχει ένα ρόλο ή ένα υποθέμα ή ερώτημα. Στην κάθε ομάδα μοιράζονται ρόλοι και ευθύνες. Η ομάδα αναζητά στοιχεία από πηγές.

12 Κοινωνικά/ Ιστορικά Θέματα
Ιστορικά βιβλία Άρθρα εφημερίδων / περιοδικών Διαδίκτυο Χάρτες Βιογραφίες Ντοκιμαντέρ / Ταινίες Επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους

13 Φυσικός Κόσμος: Παρατήρηση Πειραματισμοί Περιγραφικές αφηγήσεις
Επισκέψεις

14 Καταγραφή / Ηχογράφησ η
Κοινωνία: Παρατήρησ η Καταγραφή / Ηχογράφησ η Ερωτηματο λόγια Συνεντεύξει ς

15 Στην πορεία Ανατροφοδότηση στην ομάδα Επεξεργασία στόχων, ίσως αναπροσαρμογή

16 Στην πορεία Παρουσιάσεις της διαδικασίας στους υπόλοιπους μαθητές.
Παρουσιάσεις της διαδικασίας στους υπόλοιπους μαθητές. Ανατροφοδότηση.

17 Προϊόντα δημιουργία ταμπλό στο σχολείο, έκθεση, ζωγραφικής, πηλού,
φωτογραφίας, θέατρο κ. ά, διαλέξεις, video ,slides. προβολή του θέματος με ραδιοφωνική ή τηλεοπτική εκπομπή. έντυπο, cd-rom, αφίσα, άλμπουμ φωτογραφιών, slides, κ.ά Απλή παρουσίαση αποτελεσμάτων– εργασίας. Πίνακας ζωγραφικής, ποίημα Κατασκευή: μοντέλο αυτοκινήτου, ηλιακός φούρνος, κλπ

18 Τελική παρουσίαση Στην τάξη Στο σχολείο ή σε άλλα σχολεία και φορείς.
Οι μαθητές θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους δίνοντάς της μορφή κατανοητή και προσιτή για τους αναγνώστες ή τους ακροατές τους. Η τελική παρουσίαση είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της εργασίας, γιατί οι μαθητές/τριες στην πράξη καλούνται να αναπτύξουν τις προφορικές τους δεξιότητες, όσον αφορά την επιχειρηματολογία, την ικανότητά τους για πειθώ, την ετοιμότητα να απαντούν σε ερωτήσεις. Αυτό ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους ….

19 Βιβλιογραφία Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση Παπαγιαννοπούλου Τζ. «Η μέθοδος project σε δώδεκα βήματα» Υπ. Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Φθιώτιδας Φραγκάκη Μ. Μεθοδολογική προσέγγιση του κριτικού – χειραφετικού παραδείγματος

20 http://rotatonero. wikidot. com/ http://nero1. wikidot


Κατέβασμα ppt "Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google