Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ καθηγητών εικαστικών τεχνών Σεπτέμβριος 2016.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ καθηγητών εικαστικών τεχνών Σεπτέμβριος 2016."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ καθηγητών εικαστικών τεχνών Σεπτέμβριος 2016

2 Θέματα Σεμιναρίου Στόχοι Σχολικής Χρονιάς 2016-2017
6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών Εικαστικές Δράσεις/ Σεμινάρια Αναλυτικά και Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Δείκτες Επάρκειας/Επιτυχίας Εξετάσεις: Ελεύθερο Προοπτικό/Θέματα Τέχνης Διάφορα

3 Στόχοι Σχολικής Χρονιάς 2016-2017
Στόχοι Σχολικής Χρονιάς 1ος Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων ( πλήρης ενσωμάτωση των Δεικτών Επιτυχίας/Επάρκειας στη διδακτική πράξη) 2ος Καταπολέμηση της ρητορικής του μίσους, των προκαταλήψεων, των διακρίσεων και του εξτρεμισμού και την προώθηση της ισότητας, του σεβασμού, της ειρήνης και της συμφιλίωσης. 3ος Η αξιοποίηση του πολιτιστικού πλούτου του συνόλου των κατοίκων της Ευρώπης και η ανάδειξη των κοινών στοιχείων και της πολυμορφίας των ευρωπαϊκών πολιτισμών, μέσα από πολιτιστικές δράσεις στο πλαίσιο του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος17 «Συνδέοντας Ηπείρους, Γεφυρώνοντας πολιτισμούς»

4 Δραστηριότητες Σχολικής Χρονιάς

5 6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών
6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών ΘΕΜΑ: ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥΣ, ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ Το 2017 θα είναι μια σημαντική χρονιά για την Κύπρο, η Πάφος θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης και ο κλάδος των καθηγητών Τέχνης, θέλοντας να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην επιτυχία του ευρωπαϊκού αυτού θεσμού υιοθετούν το σύνθημα του Πάφος17 ως θέμα του 6ου Παγκύπριου Διαγωνισμού Εικαστικών Τεχνών. Εμπνεόμενη από το διαχρονικό ρόλο της Πάφου και κατά προέκταση και της Κύπρου ως σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και από τη σύγχρονη πολυπολιτισμική της πραγματικότητα, φιλοδοξεί να γεφυρώσει την Ανατολή με τη Δύση, ενώνοντας λαούς και πολιτισμούς, αποτελώντας παράλληλα χώρο πολιτιστικής συνεργασίας και ειρηνικής συμβίωσης. Το πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου θα είναι ο μόνιμος χορηγός του Διαγωνισμού. Θα επιχορηγεί τα βραβεία και θα εκδίδεται κατάλογος με τα βραβευθέντα έργα.

6 6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών
6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών ΟΜΑΔΕΣ Γυμνάσια Λύκεια ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 1. Ατομικές Εργασίες 2. Ομαδικές Εργασίες (μέχρι 5 μαθητές) 3. Μνημειακά έργα Χαρακτική Γλυπτική 6. Animation 7. Video art 8. Performance - Εγκατάσταση 9. Αφίσα 10. Φωτογραφία 11. Εφαρμογές του Ελεύθερου Προοπτικού Σχεδίου 12. Σχεδιασμός και κατασκευή ενδυμασίας 13. ARTIST BOOK Στόχος μας μια δυναμική παρουσία και η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός της τελετής με Εικαστικά δρώμενα όπως Performance, fashion show κλπ !

7 6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών
6ος Παγκύπριος Διαγωνισμός Εικαστικών Τεχνών ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 20 Μαρτίου 2017 Ημερομηνία παράδοσης των έργων 21-22 Μαρτίου 2017 Μεταφέρονται όλα τα έργα στο ΚΤΜΜΕ 23 Μαρτίου 2017 Επιτροπή αξιολόγησης Γυμνασίων 24 Μαρτίου 2017 Επιτροπή αξιολόγησης Λυκείων 31 Μαρτίου 2017 Ανάρτηση τελικών αποτελεσμάτων Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι υποχρεωτική, όπως και η αποστολή του φαξ συμμετοχής με την υπογραφή του Διευθυντή. Η ενασχόληση με το διαγωνισμό θα πρέπει να ξεκινά από το Σεπτέμβριο. Το κάθε σχολείο πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον σε έξι κατηγορίες. Η αναγραφή των στοιχείων στο πίσω μέρος των έργων να είναι ευδιάκριτη. Προαιρετικοί διαγωνισμοί

8 Μπιενάλε χαρακτικής Μέσης Εκπαίδευσης
Μπιενάλε χαρακτικής Μέσης Εκπαίδευσης Εκτιμώντας το ρόλο που διαδραματίζει η χαρακτική τέχνη στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας αλλά και διεθνώς, αποφασίσαμε σε συνεργασία με τη Σχολή - Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή να την αναδείξουμε και να την κάνουμε ακόμη πιο γνωστή μέσα από τη διοργάνωση μιας Διεθνής Μπιενάλε Χαρακτικής στη Κύπρο. Η Μπιενάλε Χαρακτικής: Θα διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια Θα είναι Διεθνής Θα είναι σε συνεργασία με τη Σχολή - Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή Προς τιμή της θα οργανώνονται εργαστήρια/σεμινάρια χαρακτικής Θα εκδίδεται εκπαιδευτικό υλικό (βοηθήματα) Θα διοργανώνεται ειδική εκδήλωση/έκθεση/τελετή βράβευσης

9 Εικαστική Δράση Σταυρόσχημα ειδώλια
Εικαστική Δράση Σταυρόσχημα ειδώλια Το 2017 θα είναι μια σημαντική χρονιά για την Κύπρο, η Πάφος θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης και ο κλάδος των καθηγητών Τέχνης, θέλοντας να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην επιτυχία του ευρωπαϊκού αυτού θεσμού διοργανώνουν την Εικαστική Δράση «Σταυρόσχημα Ειδώλια» Θα δοθεί ένα σταυρόσχημο ειδώλιο σε κάθε σχολείο, μεγέθους 180x120cm κομμένο σε mdf 18mm με τη μεταλλική του βάση. Η Δράση θα περιλαμβάνει παρεμβάσεις πάνω στην επιφάνεια του ειδωλίου με πολλαπλές τεχνικές και υλικά μεταφέροντας διαφορετικά μηνύματα. Η εικαστική δράση πρόκειται να επιχορηγηθεί από από την Τράπεζα Κύπρου. Τα ειδώλεια που θα δημιουργηθούν θα παρουσιαστούν σε όλες τις πόλεις . Πουκάμισα - ΠΑΦΟΣ17

10 Παγκύπρια Εικαστική Δράση Εικαστικές Χαρτοκατασκευές
Παγκύπρια Εικαστική Δράση Εικαστικές Χαρτοκατασκευές Μέσα στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης και επιτυχημένης μονοήμερης εικαστικής μας δράσης συνεχίζουμε και κατά τη φετινή σχολική χρονιά την διοργάνωση της 7ης εικαστικής δράσης με θέμα «Εικαστικές Χαρτοκατασκευές». Τα τελευταία 7 χρόνια Εικαστικών Δράσεων καταφέραμε να πρωτοτυπούμε δημιουργώντας κάθε χρόνο και μια διαφορετική πρόταση. Μέσα από τις Εικαστικές μας δράσεις επιτύχαμε την σύνδεση της σχολικής μονάδας με την κοινωνία αναδεικνύοντας παράλληλα το ρόλο που διαδραματίζει το μάθημα των Εικαστικών Τεχνών στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Για την φετινή μας δράση πρωταγωνιστικό υλικό είναι το χαρτοκιβώτιο . Η Παγκύπρια Εικαστική δράση προγραμματίζεται για τις 28 Απριλίου 2017 στα καθιερωμένα σημεία σε όλες τις πόλεις.

11 Παγκύπρια Εικαστική Δράση Εικαστικές Χαρτοκατασκευές
Παγκύπρια Εικαστική Δράση Εικαστικές Χαρτοκατασκευές

12

13 Διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων
Διοργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων Σεμινάριο/Εργαστήρι χαρακτικής από το Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή μέσα Οκτωβρίου με θέμα «Παραδοσιακές και σύγχρονες μικτές τεχνικές χαρακτικής » Σεμινάριο σχετικά με τη Θεματική του 6ου Παγκύπριου Διαγωνισμού Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας σε συνεργασία με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Μέσα Οκτωβρίου Εργαστήρια Τέχνης με τη συμμετοχή ατόμων με νοητική αναπηρία στο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας του Ιδρύματος Κώστα και Ρίτας Σεβέρη στις 20 Οκτωβρίου 2016 Σεμινάριο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη 26 Σεπτεμβρίου 2016 (μικρές θεατρικές παραστάσεις με «εργαλείο» τους πίνακες της πινακοθήκης Σεμινάρια/Εργαστήρια με θέμα τις χαρτοκατασκευές Σεμινάρια επιμόρφωσης: Ιστορία της Τέχνης Εικαστικές Εφαρμογές Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο

14 Σεμινάριο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη - 26 Σεπτεμβρίου 2016, ώρα 16
Σεμινάριο στη Λεβέντειο Πινακοθήκη - 26 Σεπτεμβρίου 2016, ώρα παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος Shakespeare 400 χρόνια -  Θέατρο και θεατρικές δράσεις μέσα από την τέχνη (μικρές θεατρικές παραστάσεις με «εργαλείο» τους πίνακες της πινακοθήκης) από την θεατρολόγο και ηθοποιό Λουκία Πιερίδου

15 4η Φιλανθρωπική Έκθεση Συνδέσμου Καθηγητών Τέχνης
4η Φιλανθρωπική Έκθεση Συνδέσμου Καθηγητών Τέχνης Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, οι καθηγητές Τέχνης δηλώνουν παρόν για τέταρτη συνεχή χρονιά στο κοινωνικό κάλεσμα με τη διοργάνωση έκθεσης φιλανθρωπικού χαρακτήρα. Στόχος της έκθεσης η ενίσχυση του ταμείου άπορων μαθητών/τριών Μέσης Εκπαίδευσης. Η έκθεση πρόκειται να διοργανωθεί στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου στη Φανερωμένη την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016. Τα έργα θα πρέπει να έχουν μέγεθος Α4, τοποθετημένα σε κορνίζα ΙΚΕΑ (Box) Η Τράπεζα πρόκειται να εκδώσει κατάλογο με τα έργα. Για την έκδοση του καταλόγου να σταλούν βιογραφικό, φωτογραφία δική σας και του έργου στο

16 Προαιρετική φιλανθρωπική συνεργασία Σύνδεσμος Ευημερίας Ατόμων με Νοητική Αναπηρία «Με πινέλο την καρδιά» Οι καθηγητές Τέχνης έμπρακτα εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους πάσχοντες συνανθρώπους μας αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι η ενεργός πολιτότητα είναι μια κοινωνική αναγκαιότητα στις μέρες μας. Συμμετοχή 20 εικαστικών / καθηγητών Τέχνης. Εικαστική παρέμβαση σε τελάρα που προηγουμένως έχουν δουλευτεί από άτομα του ιδρύματος. Τα τελάρα είναι μεγέθους 60x80 cm και μπορούν να δουλευτούν ελεύθερα με οποιαδήποτε υλικά. 19 Οκτωβρίου 2016, στο Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας του Ιδρύματος Κώστα και Ρίτας Σεβέρη, θα πραγματοποιηθεί η έκθεση των έργων με τα έσοδα να ενισχύουν τις ανάγκες του ιδρύματος.

17 Υλικά Τέχνης Υλικά Τέχνης θα πρέπει να προμηθευτείτε από το ελεύθερο εμπόριο. Οι αποθήκες του ΥΠΠ δεν ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες να βγούνε σε προσφορές για να προμηθεύουν τα σχολεία Μ.Ε. με υλικά τέχνης.

18 Έκθεση ζωγραφικής Στρασβούργο - 22 Νοέμβριου Έκθεση με τα βραβευθέντα έργα του Παγκύπριου Διαγωνισμού Εικαστικών Τεχνών μέσα στο πλαίσιο της ανάληψης της προεδρίας από την Κύπρο του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

19 Το βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το 2016
απονέμεται στο Λύκειο Κολοσσίου Τελετή βράβευσης 29 Σεπτεμβρίου 2016, 10 π.μ. στο Λύκειο Κολοσσίου.  Η επίσημη τελετή βράβευσης θα γίνει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

20 ART CAMP Λεμύθου 2016

21 Ο σύγχρονος κόσμος της Κύπρου Λεβέντειος Πινακοθήκη

22 ΝΩΠ Τα μαθήματα στην Κατεύθυνση Καλών Τεχνών διαφοροποιούνται μερικώς, ώστε να αποσαφηνίζεται καλύτερα και να ενδυναμώνεται ο ρόλος του συνόλου των Καλών Τεχνών. Συγκεκριμένα, τα μαθήματα διαμορφώνονται ως εξής: Α. Υποχρεωτικά: 1) Θέματα Τέχνης, 2) Θέατρο, 3) Ιστορία. Β. Επιλεγόμενα: Στη Β’ Λυκείου: 1) Εικαστικές Εφαρμογές, 2) Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο, 3) Μουσική, 4) Αγγλικά, Γαλλικά ή Άλλη ξένη γλώσσα, 5) Φωτογραφία.   Στην Γ’ Λυκείου: 1) Εικαστικές Εφαρμογές, 2) Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο, 3) Μουσική, 4) Αγγλικά, Γαλλικά ή Άλλη ξένη γλώσσα, 5) Γραφικές Τέχνες.

23 Νέο μάθημα «Εικαστικές Εφαρμογές»
Νέο μάθημα «Εικαστικές Εφαρμογές»

24 Ενημέρωση Δείκτες Επάρκειας Επιτυχίας

25 Τι είναι οι Δείκτες Οι Δείκτες Επιτυχίας = αναφέρονται στα Μαθησιακά Αποτελέσματα τα οποία αναμένεται να επιτευχθούν, κατά τάξη ή συνδυασμό τάξεων και κατά επίπεδο εκπαίδευσης από την προδημοτική εκπαίδευση μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου, με προοπτική ανάπτυξης μέχρι και την Γ’ Λυκείου. Οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στο τι πρέπει να διδαχθεί ο μαθητής, για να επιτύχει τα καθορισμένα Μαθησιακά Αποτελέσματα. Επομένως, - οι Δείκτες Επιτυχίας αναφέρονται στον μαθητή και τα επιτεύγματά του, ενώ - οι Δείκτες Επάρκειας αναφέρονται στον εκπαιδευτικό και τα διδακτέα,

26 Θεματικές περιοχές Δείκτες επιτυχίας Ταυτότητα Κοινωνία και ζωή
Πολιτιστική κληρονομιά Πολιτισμός της εικόνας Χώρος – Τόπος Δείκτες επιτυχίας 1. Να αξιοποιούν ιδέες μέσα από πηγές (υλικά, εικόνες / έργα / αντικείμενα) στην εικαστική διαδικασία σε σχέση με τη θεματική τους. 2. Να διακρίνουν μορφολογικά και δομικά στοιχεία και να τα χρησιμοποιούν στην εικαστική διαδικασία σε σχέση με τη θεματική τους. 3. Να ενσωματώνουν την εικαστική έρευνα μέσα από τη χρήση κατάλληλων πρακτικών. 4. Αλληλεπιδρούν με ερεθίσματα του περιβάλλοντος/έργα τέχνης και διατυπώνουν πολλαπλές ερμηνείες σε σχέση με τα έργα τους και τα έργα των άλλων. 5. Να επικοινωνούν μεταξύ τους και την ευρύτερη τοπική ή παγκόσμια κοινότητα (άλλους θεατές) για την προώθηση της εικαστικής δημιουργίας.

27 Προγραμματισμός τετραμήνου Με βάση την αναδόμηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων, ο προγραμματισμός τετραμήνου, που θα γίνει, θα πρέπει να έχει προσανατολισμό στους Δείκτες Επιτυχίας (= τι αναμένεται ο μαθητής να επιτύχει) και στους  Δείκτες Επάρκειας (=τι πρέπει να διδαχθεί  ο μαθητής, για να επιτύχει τους αντίστοιχους Δείκτες Επιτυχίας).

28 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Σχολείο: Περιφερειακό σχολείο σε αγροτική περιοχή
Σχολείο: Περιφερειακό σχολείο σε αγροτική περιοχή Θεματική περιοχή: Τόπος Χώρος Θέμα: Περιβάλλον - χλωρίδα/πανίδα της περιοχής Σκεπτικό – Γενικές Επιδιώξεις: Να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν οι μαθητές το φυσικό περιβάλλον της περιοχής τους ώστε να αποτελέσει αφετηρία για δημιουργία εικαστικών έργων. Στόχοι: 1. Να γνωρίσουν την ενδημική πανίδα και χλωρίδα της περιοχής τους Να βιώσουν πολύαισθητηριακά ερεθίσματα του φυσικού περιβάλλοντος Να εκτιμήσουν τη συμβολή του Φυσικού περιβάλλοντος στη ποιότητα ζωής μας Υλικά και μέσα: Τα παραδοσιακά υλικά τέχνης (κόλλες, νερομπογιές, μολύβια, παστέλ κλπ) και υλικά από τη φύση (φύλλα, ξύλα, πέτρες, χώμα κλπ) ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Να διεξάγουν έρευνα - μελέτη, να μαζεύουν υλικό (σκίτσα, φωτογραφίες, κείμενα, υλικά κλπ) σε σχέση με τη θεματική τους Εισαγωγή – παρουσίαση και συζήτηση για τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής. Έρευνα – μελέτη με επίσκεψη στην περιοχή Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας μέσα από σκίτσο και φωτογράφιση Ευαισθητοποίηση σε άλλα αισθητηριακά ερεθίσματα – ήχος, μυρωδιές, θερμοκρασία κλπ Έρευνα – μελέτη από βιβλία, περιοδικά και διαδίκτυο Επίσκεψη στη περιοχή και συλλογή υλικού σε σκίτσα , φωτογραφίες ή αντικείμενα (φύλλα, ξύλα, πέτρες κλπ)

29 2. Να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν στην εικαστική διαδικασία, δομικά, μορφολογικά στοιχεία και υλικά και τεχνικές που να αναδεικνύουν τη θεματική τους Χρώμα και ποιότητες του, χρωματικές αποχρώσεις, φυσικά, γεώδη (ώχρα, καφέ κλπ), και βιομηχανοποιημένα χρώματα.  Σχήμα και φόρμα γεωμετρικά και οργανικά. Δομή σύνθεσης,   Υφή  Τεχνικές – χαρακτική, αποτυπώσεις, ζωγραφική, τρισδιάστατες κατασκευές. 3. Να αλληλεπιδρούν με ερεθίσματα του περιβάλλοντος/έργα τέχνης και να διατυπώνουν πολλαπλές ερμηνείες/ιδέες σε σχέση με τη θεματική τους Προσχέδια πολλαπλές επιλογές. Καταγραφή ιδεών μέσω σχεδίου, κολάζ, κειμένου, και υλικών. 4. Αλληλεπίδραση με οπτικά ερεθίσματα/έργα τέχνης Ιστορία της τέχνης / έργα και καλλιτέχνες με συναφή θέματα. Παρουσίαση των ιδεών/προσχεδίων, συζήτηση, αναστοχασμός και εμπλουτισμός των επιλογών τους. Επιλογή πρότασης/προσχεδίου και ολοκλήρωση του τελικού έργου 5. Επικοινωνία Η εικαστική δημιουργία ως: εμπειρία, επικοινωνία, ενημέρωση και κοινωνικό εργαλείο Διοργάνωση εκθέσεων ή δρώμενου Προώθηση έργων μέσω διαδικτύου Παρουσίαση του τελικού έργου στη τάξη μαζί με το σκεπτικό του, διοργανωμένο και επιμελημένο από τους μαθητές. Η επιλογή του χώρου έκθεσης και προβολής των έργων να αποφασιστεί από τους ίδιους

30 Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο
1. Ιστορία της Αρχιτεκτονικής με στόχο την αισθητική καλλιέργεια των μαθητών 2. Ανάπτυξη του Δημιουργικού Σχεδίου/σκίτσου (τρισδιάστατη αντίληψη του αντικειμένου/χώρου) Αρχές Σύνθεσης 4. Προγραμματισμός ύλης ( σταυρός και ύψος στη Β΄ Λυκείου) 5. Κατασκευή οικίας με κεκλιμένα επίπεδα π.χ. στέγη, τοίχος, κολόνα σε προοπτικό σχέδιο

31 ΙΙ. Να τοποθετήσετε τουλάχιστον τρία (3) επιπλέον στοιχεία της δικής σας επιλογής στο προοπτικό της πιο πάνω οικοδομής, παραδείγματος χάριν, άνοιγμα (πόρτα-παράθυρο), καπνοδόχος, προεξοχή, προέκταση (δωμάτιο-α, όροφο, γκαράζ ή άλλους χώρους), επίχρισμα (λιθοδομή διακοσμητική), πλακόστρωτα, πισίνα, ανθώνες κ.ά.. - Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργικότητα ούτως ώστε να εμπλουτιστεί αισθητικά και λειτουργικά η οικοδομή. - Να εμπλουτίσετε τον περιβάλλοντα χώρο, με στοιχεία της δικής σας επιλογής, όπου θα συμπεριλαμβάνονται τουλάχιστον δύο (2) ανθρώπινες φιγούρες, ύψους 1.80 μέτρα η κάθε μία και τουλάχιστον δύο δέντρα, ύψους πέντε (5) μέτρα το κάθε ένα. Όλα τα πιο πάνω στοιχεία να τοποθετηθούν σε διαφορετικές αποστάσεις από τον παρατηρητή. - Να αποδώσετε τη σύνθεση με διαφανή χρώματα της επιλογής σας (νερομπογιά, μολύβια ακουαρέλας, χρωματιστά μολύβια). Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πενάκια. Να δοθεί φωτοσκίαση με κατεύθυνση φωτός δικής σας επιλογής. (Μονάδες 30)

32

33

34 Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο
Ελεύθερο Προοπτικό Σχέδιο Εξετάσεις Β΄ Λυκείου, 3 Ασκήσεις: Ισομετρική προβολή (όχι περίπλοκη) Προοπτικό απλών τρισδιάστατων σχημάτων με δύο σημεία φυγής Νεκρή φύση με δύο (2) αντικείμενα Διάρκεια εξέτασης τρεις (3) ώρες

35

36 Θέματα Τέχνης ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
ΔΕΙΚΤΕΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Έρευνα - Εισαγωγή – παρουσίαση - Συζήτηση σε σχέση με τη θεματική - Επίσκεψη - Βιβλία, περιοδικά και διαδίκτυο -Πολύαισθητηριακά ερεθίσμ. Να ερευνούν/μελετούν και να μαζεύουν υλικό σε σχέση με τη θεματική τους Διεξαγωγή έρευνας Σκίτσο Φωτογράφιση Κολλάζ Κείμενο Υλικό Πειραματισμός Να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν στην εικαστική διαδικασία, δομικά, μορφολογικά στοιχεία, υλικά και τεχνικές που να αναδεικνύουν τη θεματική τους Να παρατηρούν και να σχεδιάζουν από το φυσικό - Πειραματικές ασκήσεις και εφαρμογές με παραδοσιακές και σύγχρονες τεχνικές και υλικά. - Εικαστική απόδοση της οπτικής πραγματικότητας. - Μελέτη του τρόπου που τα εικαστικά στοιχεία χρησιμοποιούνται και λειτουργούν στο πλαίσιο έργων τέχνης διαφόρων τεχνοτροπιών και της εικόνας γενικότερα. Υλικά : Μολύβια, Μπογιές (νερομπογιές ΡVA), Πηλός, Λινόλεουμ, Η.Υ., Κλπ Τεχνικές : Σχέδιο, Ζωγραφική, Γλυπτική/κατασκευές, Χαρακτική, Υφαντική, Ψηφιδωτό, Φωτογραφία/βίντεο, Animation Αρχές σύνθεσης: Ενότητα, Αρμονία, Ποικιλία, Ισορροπία, Έμφαση, Ρυθμός/Κίνηση, Αναλογίες, Αντίθεση, Συμμετρία/Ασυμμετρία Δομή σύνθεσης : Τοποθέτηση, Άξονες, Αναλογίες, Επαλληλία, Ατμόσφαιρα/διάθεση, Περιεχόμενο/έκφραση Μορφολογικά στοιχεία : Σημείο, Γραμμή, Σχήμα, Τόνος, Φόρμα, Όγκος, Χρώμα, Χώρος, Υφή Εμβάθυνση Να αλληλεπιδρούν με ερεθίσματα του περιβάλλοντος και να αντλούν ιδέες. Να μελετούν έργα τέχνης τα οποία να συνδέονται με τη θεματική τους. Να διατυπώνουν σε σχέση με τη θεματική τους πολλαπλές ιδέες και ερμηνείες. Δεδομένα που προσδιορίζουν το τοπικό, ευρύτερο, φυσικό, αστικό περιβάλλον Σημασία του ιστορικού, πολιτικού, κοινωνικού, πολιτιστικού περιβάλλοντος στη δημιουργία ενός έργου Τρόποι ανάλυση έργων τέχνης Τρόποι αξιοποίηση της έρευνας/μελέτης Τη χρήση του εικαστικού ημερολογίου - Καλλιέργεια της παρατηρητικότητας με θέματα από το φυσικό (σκίτσο, ζωγραφική). - Εμβάθυνση σε θέματα της επιλογής των μαθητών με σημειώσεις, έρευνα, προσχέδια

37 Η εικαστική δημιουργία ως :
Επικοινωνία Να επικοινωνούν μεταξύ τους και με την ευρύτερη τοπική ή παγκόσμια κοινότητα (άλλους θεατές) για την προώθηση της εικαστικής δημιουργίας Να προσδιορίζουν το εικαστικό έργο ως μέσο για εμπειρία, επικοινωνία, ενημέρωση, και ως κοινωνικό εργαλείο Η εικαστική δημιουργία ως : εμπειρία, επικοινωνία, ενημέρωση και κοινωνικό εργαλείο Διοργάνωση εκθέσεων ή δρώμενου Προώθηση έργων μέσω διαδικτύου - Οι μαθητές προβάλλουν τη δουλειά τους και μιλούν για αυτήν στους συμμαθητές τους. - Οι μαθητές οργανώνουν έκθεση με τα έργα τους στον πολιτιστικό χώρο της κοινότητας τους. Γράφουν στα ΜΜΕ για την έκθεση, τους στόχους και τα μηνύματα που θέλουν να μεταφέρουν στο κοινό Να προσδιορίζει και να τοποθετεί ιστορικά ένα έργο τέχνης Να αντιλαμβάνονται τη σημασία του πολιτικού, κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος στη δημιουργία και στη εξέλιξη της τέχνης. Να κρίνουν, να συγκρίνουν έργα διαφορετικών εποχών και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές Να αναλύουν το περιεχόμενο και τη μορφή του έργου τέχνης και να αποδίδουν στο έργο τα αντίστοιχα ιστορικά, μορφικά και δομικά χαρακτηριστικά υιοθετώντας την ορθή ορολογία Να αξιολογούν αισθητικά την προσωπική τους εργασία, τα έργα των συμμαθητών τους και έργα Τέχνης γενικότερα Ιστορία της τέχνης, Κριτική, Αισθητική Εκτίμηση Έργων Τέχνης Σύντομη αναφορά στους σημαντικότερους σταθμούς της ιστορίας της Τέχνης, περιλαμβανομένης της Κυπριακής και της Σύγχρονης, έχοντας ως βάση τη διδακτέα ύλη των προηγούμενων τάξεων του Γυμνασίου και Λυκείου Λεκτικό μορφολογικών στοιχείων, σύνθεσης και δομής ενός έργου τέχνης Κριτήρια αξιολόγησης Αισθητική ανάλυση έργων τέχνης - Μέσα από προβολές, μελέτη βιβλίων Τέχνης και το διαδίκτυο οι μαθητές να έλθουν σε επαφή και να γνωρίσουν τους σημαντικότερους σταθμούς της ιστορίας της τέχνης - Σε συνεννόηση με τους καθηγητές, οι μαθητές να επιλέγουν, ατομικά ή σε συνεργασία, θέματα για μικρές μελέτες/παρουσιάσεις. Ιστορία της Τέχνης - Παρουσιάσεις και συζητήσεις εργασιών και θεμάτων Τέχνης και πολιτισμού στην τάξη, με σκοπό τη διαμόρφωση πληροφορημένης άποψης - Επισκέψεις σε εκθεσιακούς χώρους και εργαστήρια καλλιτεχνών για απόκτηση εμπειρίας και γνώσεων - Όπου είναι δυνατό, να οργανώνονται επισκέψεις καλλιτεχνών στην τάξη Η ιστορία της Τέχνης αποτελεί συμπληρωματικό κομμάτι του μαθήματος «Θέματα Τέχνης» και είναι ανεξάρτητη από τη θεματική ενότητα που ακολουθεί ο καθηγητής. Στη Β΄ Λυκείου θα διδάσκονται: Ρομαντισμό, Ρεαλισμό, Ιμπρεσιονισμό, Εξπρεσιονισμό. Στη Γ΄ Λυκείου θα διδάσκονται: Φωβισμό, Κυβισμό, Φουτουρισμό, Κονστρουκτιβισμό, Σουρεαλισμό, τη Σχολή Μπαουχάουζ, Ανεικονική Τέχνη, Πόπ Αρτ, Εννοιακή Τέχνη, Μεταμοντερνισμό.

38 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ …….………………………..….ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ……………. ΤΜΗΜΑ……… ΘΕΜΑΤΙΚΗ …………………………………………………….…… ………………………………………………………………………………………………… ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ…………………………………………………………..………… ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΑ Ονοματεπώνυμο μαθητή/τριας Έρευνα/μελέτη Υλικό /20 Προσχέδια 3/20 Μορφοπλαστικά στοιχεία Ιστορία της τέχνης 3/20 Τελικό Έργο 8/20 Συνολική βαθμολογία 20/20 1/20 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

39 Ανάπτυξη πρωτοβουλιών με καινοτόμες δράσεις
Ανάπτυξη πρωτοβουλιών με καινοτόμες δράσεις Κατασκευή Μνημειακών Έργων σε σχολικές μονάδες / κοινότητες / δήμους Σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία. Εμπλοκή στα κοινά της περιοχής του σχολείου – γνωριμία με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής και ένταξης τους στις θεματικές ενότητες του μαθήματος. Οργάνωση εκθέσεων με έργα μαθητών σε δημόσιους χώρους. Οι εκθέσεις μπορεί να έχουν φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Χρήση της τεχνολογίας στο μάθημα των Εικαστικών Τεχνών (ιστοσελίδες, σελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης, Δικτύωση μεταξύ των Σχολείων, λογισμικά , Ηλ. Υπολογιστές, ψηφιακές κάμερες κλπ) Επισκέψεις Καλλιτεχνών/ Ακαδημαϊκών μέσα στο πλαίσιο των μαθημάτων Εικαστικών Τεχνών/ Φωτογραφίας Εισηγήσεις και προτάσεις από Καθηγητές Εικαστικών Τεχνών/Φωτογραφίας για Παγκύπριας εμβέλειας Εικαστικές Δράσεις

40


Κατέβασμα ppt "ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ καθηγητών εικαστικών τεχνών Σεπτέμβριος 2016."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google