Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί
Μια εφαρμοσμένη απόπειρα διερεύνησης της σχέσης Φιλοσοφίας & Τέχνης Αθηνά Γκριτζάλα φιλόλογος, φωτογράφος Photo: Athina Gritzala 2015
2
Περί τίνος πρόκειται Photo: Athina Gritzala 2015
Σχεδιασμός και υλοποίηση Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια του οποίου διερευνώνται φιλοσοφικές έννοιες, καθώς συνδυάζονται με καλλιτεχνικές δράσεις
3
Ποια είναι τα εργαλεία μας
Το βιβλίο Αρχές Φιλοσοφίας, Στέλιος Βιρβιδάκης, Βασίλης Καρασμάνης, Χαρινέλα Τουρνά και συγκεκριμένα το 5ο κεφάλαιο ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΟΥ, ενότητα 4η Το πρόβλημα της προσωπικής ταυτότητας Η Τέχνη και η τεχνική της Φωτογραφίας Η δημιουργική γραφή με συνοδά κειμενικά είδη το ημερολόγιο, τα ποιήματα χαϊκού, την ελεύθερη έκφραση- αυτόματη γραφή, την αφήγηση- περιγραφή Η Τέχνη της Περφόρμανς Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας Photo: Athina Gritzala 2015
4
Ο τίτλος Ο τίτλος του προγράμματος «Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί» αποτελεί παράφραση του Ρενέ Ντεκάρτ, ο οποίος ορίζει τον εαυτό ως «αυτό το πράγμα που σκέπτεται», με την πρόθεση να επικεντρώσει στην καίρια σχέση της Τέχνης με την εσωτερική συγκρότηση του ανθρώπου και την έκφρασή της. Photo: Athina Gritzala 2015
5
Η θεματολογία Ο βασικός προβληματισμός του προγράμματος και των σχετιζόμενων με αυτό δράσεων, κινήθηκε στα πλαίσια της διερεύνησης της έννοιας της προσωπικής ταυτότητας και των ουσιωδών γνωρισμάτων που «μας κάνουν να είμαστε αυτοί που είμαστε» (Σ. Βιρβιδάκης Αρχές Φιλοσοφίας). Photo: Athina Gritzala 2015
6
Πού, πώς, πότε Τόποι διεξαγωγής του προγράμματος το εργαστήριο Η/Υ του 3ου Λυκείου Γλυφάδας, αίθουσες Τέχνης(Ena), μουσεία(Κυκλαδικής Τέχνης, έκθεση Επέκεινα και Μουσείο Δελφών), ο αρχαιολογικός χώρος των Δελφών, το μουσείο θυμάτων ναζισμού στο Δίστομο, η Μονή του Οσίου Λουκά στη Φωκίδα Διάρκεια προγράμματος: η σχολική χρονιά Αριθμός συμμετεχόντων μαθητριών και μαθητών: 16 Photo: Athina Gritzala 2015
7
Υποθέματα- διαστάσεις και όψεις του θέματος
Προσωπική ταυτότητα και Μέσα Μαζικής ενημέρωσης Η αυτοαντίληψη και οι άλλοι Συλλογική ταυτότητα Δυϊσμός, μονισμός, ιδεαλισμός, υλισμός Ο ρόλος της Τέχνης κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης της προσωπικής ταυτότητας Η συμβολή της Τέχνης κατά την ανάπτυξη κλίματος ειλικρινούς και ουσιαστικής επικοινωνίας Photo: Athina Gritzala 2015
8
Συνεργαζόμενοι φορείς
Το Εργαστήριο Φωτογραφίας της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Το Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής του τομέα Παιδαγωγικής του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας και συγκεκριμένα το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Εφαρμογές της Φιλοσοφίας και της Τέχνης στην Εκπαίδευση». Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας και συγκεκριμένα το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Εργαστήριο Φιλοσοφίας», που διοργανώθηκε από τις σχολικές συμβούλους φιλολόγων, Χαρινέλα Τουρνά και Αγγελική Χρονοπούλου. Photo: Athina Gritzala 2015
9
Μεθοδολογία υλοποίησης
Photo: Athina Gritzala 2015 Εβδομαδιαίες συναντήσεις εναλλακτικά Τετραήμερη εκπαιδευτική και φωτογραφική εκδρομή Φωτογραφική άσκηση: α) πορτραίτο β) αυτοπορτραίτο γ) φωτογραφία δρόμου Περφόρμανς Δημιουργική γραφή: ημερολόγιο, ποιήματα χαϊκού, ελεύθερη έκφραση- αυτόματη γραφή, αφήγηση- περιγραφή
10
Ενδοοικογενειακές σχέσεις Εικόνα του εαυτού
Θέματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος- ατομικές περιπτώσεις Ενδοοικογενειακές σχέσεις Εικόνα του εαυτού Δυσκολίες προσαρμογής στο σχολικό πλαίσιο Σχέσεις διδύμων Διαφυλικές σχέσεις Αστικό περιβάλλον Photo: Athina Gritzala 2015
11
Photo: Athina Gritzala 2015
Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων Νεοελληνική Γλώσσα: α) θέματα σχετικά με την πληροφόρηση, τη δημοσιογραφία, τον Τύπο β) ημερολόγιο γ) θέματα σχετικά με το χαρακτηρισμό ατόμου δ) θέματα σχετικά με την τέχνη και την κριτική έργου τέχνης ε) θέματα σχετικά με την κριτική/ αξιολόγηση ατόμου και την αυτοκριτική Νεοελληνική Λογοτεχνία: ρεαλισμός, δημιουργική γραφή Φιλοσοφία: Αισθητική, Μεταφυσική, Πρακτική Φιλοσοφία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία: το δράμα
12
Διαθεματικότητα- παρουσίαση
Το πρόγραμμα διευρύνθηκε κατά τη διοργάνωση Ημερίδας Φιλοσοφίας με θέμα: Ο ένσαρκος νους: Το πρόβλημα της προσωπικής ταυτότητας από το σχολείο στο δημοτικό κινηματοθέατρο Μελίνα Μερκούρη Επιχειρήθηκε μια διαθεματική προσέγγιση, τόσο από τις φυσικές επιστήμες, όσο και από την κοινωνιολογία και την ψυχολογία. Επίσης, υπήρξαν αναφορές στην Τέχνη, καθώς και επί σκηνής δρώμενα και καλλιτεχνικές εκφράσεις από τους μαθητές Στην προσπάθειά τόσο για «άνοιγμα» του σχολείου στην κοινότητα, όσο και για γνωριμία και εξοικείωση με τις βασικές αρχές και προβληματισμούς της Φιλοσοφίας, εκτός από τους μαθητές του σχολείου, στην εκδήλωση προσκλήθηκαν και οι γονείς τους, καθώς και συνάδελφοι με μαθητές τους από σχολεία της περιοχής Photo: Athina Gritzala 2015
13
Η συνέχεια: ΦΩΤΟΓΕΦΥΡΕΣ
Photo: Athina Gritzala 2015 Η συνέχεια: ΦΩΤΟΓΕΦΥΡΕΣ
14
Σχολική χρονιά Τίτλος προγράμματος: Τέχνη και τεχνική της Φωτογραφίας- φωτογραφία δρόμου 2η ημερίδα Φιλοσοφίας: Βιοηθική Photo: Athina Gritzala 2015
15
Γιώργος Σεφέρης «Μέρες»Γ
Photo: Athina Gritzala 2015 Για να πεις αυτό που θέλεις να πεις πρέπει να φτιάξεις μιαν άλλη γλώσσα και να τη θρέψεις χρόνια και χρόνια με ό,τι αγάπησες, με ό,τι έχασες, με ό,τι δεν θα ξαναβρείς ποτέ. (1946) Photo: Athina Gritzala 2015
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.