Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΤασούλα Δελή Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Αποτιμώντας το εγχείρημα
4
1. Κρίνετε τη συμμετοχή του Τμήματος σας στο έργο ικανοποιητική;
2. Η υποστήριξη που είχατε από την ομάδα του έργου ήταν επαρκής; 3. Κρίνετε το αποτέλεσμα του έργου ικανοποιητικό με βάση την προσπάθεια και τους πόρους που διατέθηκαν;
5
4. Σχετικά με τη βιωσιμότητα των Ανοικτών Μαθημάτων, πιστεύετε ότι είναι βιώσιμος τρόπος προσφοράς εκπαιδευτικού έργου; 5. Τα ανοικτά μαθήματα είναι κατά τη γνώμη σας κατάλληλος τρόπος για την ακαδημαϊκή κοινότητα να μάθει για τις μεθόδους οnline διδασκαλίας; 6. Τα ανοικτά μαθήματα μπορούν κατά τη γνώμη σας να βοηθήσουν το Πανεπιστήμιο να προσελκύσει υψηλότερου επιπέδου φοιτητές; 7. Τα ανοικτά μαθήματα βοηθούν τους φοιτητές να αντιληφθούν τα οφέλη της από απόσταση διδασκαλίας;
6
8. Τα ανοικτά μαθήματα θα βοηθήσουν κατά τη γνώμη σας στην κατάρτιση των αποφοίτων μας;
9. Το εκπαιδευτικό υλικό των ανοικτών μαθημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ύλη για την εξέταση των φοιτητών σας; 10. Πιστεύετε ότι είναι δυνατή η προσαρμογή του υλικού στις ανάγκες διαφορετικών χρηστών (π.χ. φοιτητές, απόφοιτοι, ευρύ κοινό);
7
11. Τα ανοικτά μαθήματα συμβάλουν κατά τη γνώμη σας στην ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης; 12. Τα ανοικτά μαθήματα θα πρέπει να γίνουν τμήμα της στρατηγικής του πανεπιστημίου μας; 13. Κατά τη γνώμη σας το Πανεπιστήμιο μας έχει επαρκώς υποστηρίξει τα ανοικτά μαθήματα; 14. Πιστεύετε ότι η ανάπτυξη ανοικτών μαθημάτων θα πρέπει να αποτελεί κριτήριο για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ;
8
15. Ποιον θεωρείτε ως ικανοποιητικό αριθμό φοιτητών που παρακολουθούν ένα ανοικτό μάθημα στο οποίο συμμετέχετε; 16. Πιστεύετε ότι οι φοιτητές θα αποκομίσουν όφελος από την παρακολούθηση του ανοικτού μαθήματος, έναντι της διδασκαλίας στο αμφιθέατρο; 17. Έχετε ενσωματώσει τρόπους αξιολόγησης του μαθησιακού αποτελέσματος στα ανοικτά σας μαθήματα; 18. Πιστεύετε ότι η αποδοχή της διδασκαλίας με ψηφιακά μέσα έχει βελτιωθεί από τα μέλη ΔΕΠ, μετά την εμπειρία ανάπτυξης ανοικτών μαθημάτων;
9
19. Πιστεύετε ότι η επιφυλακτικότητα έναντι της ψηφιακής διδασκαλίας εκ μέρους των μελών ΔΕΠ, αποτελεί εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη της online διδασκαλίας; 20. Ως αιτία μικρής αποτελεσματικότητας της online διδασκαλίας θεωρείτε την έλλειψη αυστηρού πλαισίου; 21. Ως αιτία μικρής αποτελεσματικότητας της online διδασκαλίας θεωρείτε το χαμηλό μαθησιακό αποτέλεσμα; (?)
10
Ένταξη στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου
22. Αν σας πρότεινε το Υπουργείο Παιδείας να σχεδιάσετε τους βασικούς κανόνες ενός νέου έργου [Ανοικτά Μαθήματα 2.0], για την επόμενη προγραμματική περίοδο, ποιες θα ήταν οι προτεραιότητες που θα θέτατε; Πολιτικές Ένταξη στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Επέκταση των ανοικτών μαθημάτων σε ευρύτερο κοινό με την απόκτηση βεβαίωσης παρακολούθησης μετά από εξέταση (ενδεχομένως με πληρωμή εξετάστρων) Διεύρυνση και επιβολή κινήτρων για τη δημιουργία αγγλόφωνων μαθημάτων Να συμπεριληφθούν όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα κάθε Τμήματος Δημιουργία ενός γράφου μαθημάτων ολόκληρου του πανεπιστημίου με δομικό και ιεραρχικό διαχωρισμό των μαθημάτων ανά επιστημονική κατεύθυνση - Eπιλογή μαθημάτων (μέγιστος αριθμός μαθημάτων πέντε) κατά τρόπο ώστε να συμπληρώνεται ένας κύκλος μιας συγκεκριμένης επιστημονικής ενότητας Προαπαιτούμενα μαθήματα [Προαπαίτηση παρακολούθησης του ν-οστού μαθήματος να είναι η επιτυχής online εξέταση στο (v-1) μάθημα
11
Διασφάλιση ποιότητας – Διδακτική μεθοδολογία
Έλεγχος ποιότητας υλικού (“πόσο καλύπτει τις διδακτικές ανάγκες του κάθε μαθήματος, σύμφωνα με τον Oδηγό Σπουδών”) Συγκεκριμένο πρότυπο παρουσίασης της διδακτέας ύλης, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και πληρότητα Το έργο αυτό απαιτεί ένα αυστηρό πλαίσιο υλοποίησης, δηλ. μια ταυτόχρονη βιντεοσκόπηση με την ανάπτυξη των σημειώσεων και την ανάρτησή τους, ώστε η οπτικο-ακουστική παρακολούθηση να υποστηρίζεται από το απαραίτητο γραπτό διδακτικό υλικό. Οι σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές είναι καίριας σημασίας και κατά τη γνώμη μου η συμβολή εναλλακτικών αποσπασμάτων ή αντίθετων από του διδάσκοντα απόψεων θα καθιστούσαν το ανοικτό μάθημα περισσότερο γόνιμο, διεισδυτικό και οπωσδήποτε ενδιαφέρον. Μια τέτοια θεώρηση θα είχε ευρύτερη αποδοχή, καθώς θα αναζητούσε ανοικτά, μέσα από μια τεκμηριωμένη θέση, τις όποιες εναλλακτικές ή/και αμφισβητησιακές τοποθετήσεις - Οι διαφάνειες της on-line διδασκαλίας να είναι ενιαία δομημένες με στόχους, περιγραφή μεθοδολογίας, εφαρμογές και το σημαντικότερο να δίνονται βιβλιογραφικές παραπομπές Βιντεοσκόπηση και φοιτητών: όπως ήταν τώρα αποκλείονται τα διαδραστικά μαθήματα - Το πρόγραμμα (οι κανόνες του) ήταν σχεδιασμένο για την λεγόμενη "από έδρας παράδοση", της οποίας η αποτελεσματικότητα είναι η ελάχιστη δυνατή - Το πρόγραμμα ήταν η ""αυθεντία"" του δασκάλου κι ο άδειος εγκέφαλος του φοιτητή που πρέπει να γεμίσει (το οποίο αντιστρατεύεται την αφίσα του Πανεπιστημίου μας που υποτίθεται εκφράζει τη φιλοσοφία μάθησης που το διαπερνά, εκείνη με το απόφθεγμα "The mind is not a vessel to be filled, but a fire to be kindled" από τον Πλούταρχο. Μαγνητοσκόπηση των διδασκαλιών με αυστηρές προδιαγραφές και όχι στο αμφιθέατρο
12
Πνευματικά Δικαιώματα
Κατοχύρωση Διασφάλιση Δημοσιότητα Περαιτέρω διάχυση Αξιολόγηση Σύστημα αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο αμφιθέατρο και online και διασύνδεση με άλλα μαθήματα από άλλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα Σχεδιασμός διαδραστικών ασκήσεων και εξετάσεων ανά επίπεδο και συνολικά για το μάθημα
13
Διοικητικά θέματα Γραμματειακή υποστήριξη Οικονομικά θέματα (Αύξηση) της αποζημίωσης του διδάσκοντα Τεχνικά θέματα Εκπαίδευση / επιμόρφωση Technical support για τα χρησιμοποιούμενα εργαλεία (π. χ. για το moodle και άλλα) σε καθημερινή βάση! Να μπορείς ανά πάσα στιγμή να πάρεις κάποιον ειδικό τηλέφωνο να σε βοηθήσει Διαδραστικότητα
14
22. Σχολιάστε περαιτέρω οποιαδήποτε από τις παραπάνω απαντήσεις σας επιθυμείτε.
Οι φοιτητές μου δεν ανατρέχουν στα μαθήματα που είναι αναρτημένα, γιατί θεωρούν ότι το σύγγραμμα που τους διανέμεται εμπεριέχει περισσότερα στοιχεία για την ίδια την εξέταση. Αν δεν υπήρχε διανεμόμενο σύγγραμμα ίσως προσέτρεχαν περισσότερο στο ηλεκτρονικό βοήθημα. Τελικά έχω την αίσθηση, χωρίς να μπορώ να το τεκμηριώσω, ότι τα e-courses βελτίωσαν εμένα για το μάθημα κι όχι τους φοιτητές μου.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.