Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

¨ Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού¨ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "¨ Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού¨ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ¨ Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού¨ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικός Αθλητισμός Εισηγητής Δρ. Παναγιώτης Δ. Αλεξόπουλος, Λέκτορας ¨ Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού¨ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 25/04/2009 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

2 Επαγγελματικός Αθλητισμός Αθλητικό Marketing & Χορηγίες
Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

3 ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Ο Αθλητικός Τομέας : Θεωρείται ως αναπτυσσόμενη δραστηριότητα που αποτελεί εν δυνάμει πηγή απασχόλησης και επιχειρηματικής δράσης (Λευκή Βίβλος Κεφ.8, παρ.8δii) Παράγει το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ Παράγει το 1,8% του ελληνικού ΑΕΠ (Πηγή: ΙΟΒΕ) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

4 ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: ΕΝΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Οι βασικοί λόγοι ανάπτυξης του αθλητικού τομέα : Έχει ευρύ target group, αφού οι αθλητικές δραστηριότητες αγγίζουν πολλές διαφορετικές ομάδες του πληθυσμού και ανταποκρίνονται σε πολλαπλές ανάγκες (αναψυχής, θεάματος, υγείας, εκπαίδευσης). Αυξάνεται το διαθέσιμο του εισοδήματος των πολιτών σε δραστηριότητες αναψυχής και θεάματος, λόγω των άμεσων επιπτώσεων στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου τους Αλλάζει η «αθλητική προσφορά», η οποία προσλαμβάνει ολοένα και περισσότερο επαγγελματικό χαρακτήρα δηλαδή, αυξάνεται το μερίδιο της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον αθλητισμό

5 ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ Οι Τομείς του αθλητισμού για ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων : Ο Πρωτογενής τομέας του Αθλητισμού Ο Δευτερογενής τομέας του Αθλητισμού Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

6 ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ Ο Πρωτογενής τομέας του Αθλητισμού Ο επαγγελματικός αθλητισμός Ο αγωνιστικός αθλητισμός Ο μαζικός αθλητισμός Ο ειδικός αθλητισμός Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

7 ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ Ο Δευτερογενής τομέας του Αθλητισμού Η κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, σταδίων κ.α. καθώς και οι αντίστοιχοι προμηθευτές τους Η μεταποίηση και παραγωγή αθλητικών εξοπλισμών και διαφόρων αθλητικών ειδών Η διανομή και εμπορία αθλητικού υλικού Ο ειδικός (εναλλακτικός) τουρισμός Η παροχή σχετικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών (επικοινωνία, υγεία, εκπαίδευση, διακίνηση, διαμονή, διατροφή κ.α.)

8 Δυνατές Επιχειρηματικές Δραστηριότητες:
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (FACILITY MANAGEMENT) ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (MARKETING MANAGEMENT) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

9 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (FACILITY MANAGEMENT)
Διαχείριση Εισιτηρίων Διαχείριση Υπηρεσιών Ενημέρωσης Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας Διαχείριση Υπηρεσιών Ασφάλειας Διαχείριση Αθλητικών Γεγονότων Διαχείριση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Διαχείριση Χώρων Στάθμευσης Διαχείριση Συνεδριακών Χώρων Διαχείριση Χώρων Εμπορικών Κέντρων Διαχείριση Χώρων VIP Διαχείριση Κέντρων Αθλητικού Τουρισμού

10 ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (MARKETING MANAGEMENT)
Πώληση Χορηγίας Ονόματος της Αθλητικής Εγκατάστασης Πώληση Διαφημιστικών Πινακίδων Catering Σύναψη Ειδικών Εμπορικών Συνεργασιών (π.χ. Αποκλειστικοί Προμηθευτές) Εμπορική Εκμετάλλευση Αθλητικών Γεγονότων Εμπορική Εκμετάλλευση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Εμπορική Εκμετάλλευση Κέντρων Αθλητικού Τουρισμού Δημιουργία και Εμπορική Εκμετάλλευση Καινούργιων Προϊόντων και Υπηρεσιών (π.χ. Δημιουργία Κέντρων Άθλησης και Υγείας)

11 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην αγορά του Αθλητικού Marketing, οι πιο πολλές από το χώρο των υπηρεσιών. Ο προφανής λόγος είναι: Η άνοδος της δημοτικότητας του αθλητισμού στην Ελλάδα και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να αποφέρει στην εταιρεία. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

12 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

13 Τρόποι Ανάπτυξης Αθλητικού Marketing
Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

14 Αθλητικό Marketing & Χορηγία Πλεονεκτήματα
Σύνδεση της δημοτικότητας της ομάδας με το όνομα της εταιρείας Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της εταιρείας Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

15 Αθλητικό Marketing &Εμπορική Εκμετάλλευση Πλεονεκτήματα
Δημιουργία αποκλειστικών προϊόντων Δυνατότητα προσέγγισης των εγγεγραμμένων μελών και των απλών φιλάθλων σε συνεργασία με την ομάδα Αποδοχή των προϊόντων από το φίλαθλο κοινό – οπαδούς της ομάδας Δημιουργία ισχυρής πελατειακής βάσης Δυνατότητα cross selling επιπρόσθετων υπηρεσιών Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

16 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

17 Τι πρέπει να έχει μια εταιρεία;
Πολυετή εμπειρία στο χώρο του Sports Marketing Να ασχολείται με χορηγίες, τηλεοπτικά δικαιώματα, ολοκληρωμένα προγράμματα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

18 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Σύμφωνα με εισηγήσεις ειδικών στο αθλητικό marketing πρέπει να υπάρχει κυκλικό μοντέλο επικοινωνίας (δηλ. Διαφημιστικό μήνυμα – παραλήπτης – επαναπληροφόρηση – αποστολέας) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

19 Η προώθηση των πωλήσεων στις εταιρείες είναι μια διαδικασία που πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένο σχεδιασμό. Αποτελείται από βήματα διακριτικά τα οποία προδιαγράφουν δράσεις ικανές να επιφέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα Στόχοι Προώθησης Πωλήσεων Επιλογή Εργαλείων Προώθησης Πωλήσεων Ανάπτυξη Προγράμματος Προώθησης Πωλήσεων Εφαρμογή Προγράμματος Πωλήσεων Αξιολόγηση Προγράμματος Πωλήσεων Πιλοτικό Πρόγραμμα Προώθησης Πωλήσεων Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

20 1ο Βήμα: Στόχοι Προώθησης Πωλήσεων
Οι στόχοι προώθησης πωλήσεων προέρχονται από τις βασικές αρχές marketing επικοινωνίας Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

21 2ο Βήμα: Επιλογή Εργαλείων Προώθησης Πωλήσεων
Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα εργαλείων που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη προώθηση των πωλήσεων, όπως: Διοργάνωση συνεδρίων με στόχο την επίτευξη καλύτερης δημοσιότητας του brand name της και φυσικά τη προώθηση των υπηρεσιών της στο αθλητικό marketing Η διοργάνωση και οικονομική υποστήριξη αθλητικών, πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων μέσα στα πλαίσια προγραμμάτων για εταιρική κοινωνική ευθύνη που πέρα από τη προώθηση των πωλήσεων θα καταφέρει να δείξει ότι η εταιρεία διαθέτει κοινωνικό προφίλ και θέλει να επιτελεί κοινωνικό έργο εκεί όπου υπάρχει ανάγκη Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

22 Αξιοποίηση της χορηγία-παράδειγμα της Estee Lauder
Σύνδεση του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Estee Lauder για την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού Διαφημιστικό εμπόδιο και πινακίδες σε όλες τις διοργανώσεις της ΕΟΙ Περίπτερο σε όλες της διοργανώσεις της ΕΟΙ Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

23 3ο Βήμα: Ανάπτυξη Προγράμματος Προώθησης Πωλήσεων
Η διοίκηση της Εταιρείας θα πρέπει: Να καθορίσει τα πιο αποτελεσματικά κίνητρα για την προώθηση πωλήσεων ανά προϊόν Να προσδιορίσει ποια είναι τα διαθέσιμα μέσα προκειμένου το πρόγραμμα προώθησης πωλήσεων να γίνει γνωστό και αποδεκτό από τους καταναλωτές – φιλάθλους Να αποφασίσει τη διάρκεια και τη συχνότητα του προγράμματος Να υπολογίσει τον απαιτούμενο προϋπολογισμό που θα περιλαμβάνει το κόστος της οργάνωσης του προγράμματος Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

24 4ο Βήμα: Πιλοτικό Πρόγραμμα Προώθησης Πωλήσεων
Κάποιο πιλοτικό πρόγραμμα θα πρέπει να εφαρμόζεται όποτε είναι εφικτό προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για το αν τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι κατάλληλα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

25 5ο Βήμα: Εφαρμογή Προγράμματος Προώθησης Πωλήσεων
Αυτό το στάδιο απαιτεί την εφαρμογή όλων των σχεδίων και στρατηγικών του προγράμματος προώθησης πωλήσεων Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

26 6ο Βήμα: Αξιολόγηση Προγράμματος Προώθησης Πωλήσεων
Η αξιολόγηση του προγράμματος μπορεί να γίνει βάσει: Σύγκρισης πωλήσεων πριν και μετά την υλοποίηση του προγράμματος προώθησης πωλήσεων Διεξαγωγής έρευνας στους καταναλωτές / φιλάθλους για να διαπιστωθεί αν έχουν επηρεαστεί από το πρόγραμμα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

27 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Κρίνεται απαραίτητο να υπάρχει ένα σύστημα ελέγχου με σαφείς διαδικασίες που θα παρακολουθεί και θα αναλύει την εφαρμογή των δράσεων αθλητικού marketing με σκοπό να επιβεβαιώνει τη σωστή υλοποίηση τους και να εντοπίζει προβληματικές περιοχές στη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού, εφαρμογής και κοστολόγησης των αθλητικών δράσεων. Εκείνο που τελικά έχει σημασία και αποτελεί το τελικό κριτήριο επιτυχίας είναι η μέτρηση της αποδοτικότητας σε σχέση με το κόστος των δράσεων και η λήψη διορθωτικών ενεργειών όπου αυτό κρίνεται σκόπιμο Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

28 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Το αποτέλεσμα της διαδικασίας σχεδιασμού marketing είναι ένα πλαίσιο ενεργειών για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων προώθησης των εταιριών. Από τη στιγμή που η εταιρία αναπτύξει τις κύριες στρατηγικές της για την επίτευξη των σκοπών της, πρέπει να καταστρώσει προγράμματα υποστήριξης για την εφαρμογή αυτών των στρατηγικών. Αν και ο απώτερος στόχος κάθε επιχείρησης είναι η αύξηση των κερδών της, ο σχεδιασμός πρέπει να είναι πολυαξονικός, με τον κάθε άξονα να συνδέεται με επί μέρους στόχους. Η επιτυχία των επί μέρους στόχων θα έχει σαν αποτέλεσμα την ολοκληρωμένη επιτυχία της στρατηγικής του αθλητικού μάρκετινγκ και κατ’ επέκταση την αύξηση των κερδών της εταιρίας και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

29 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Η παρακολούθηση της υλοποίησης των ενεργειών marketing και ο έλεγχος της αποτελεσματικότητας του αθλητικού marketing plan απαιτείται προκειμένου η εταιρεία- χορηγός να διαβεβαιωθεί ότι επιτυγχάνονται οι τεθέντες στόχοι. Οι ενέργειες του σχεδιασμού αθλητικού marketing ομαδοποιούνται καταρχήν, με βάση τη φάση του κύκλου ζωής του προϊόντος ενώ η επίτευξη της αποτελεσματικότητας του αθλητικού marketing plan θα κριθεί με βάση την επίτευξη (ή όχι) των επί μέρους στόχων του σχεδιασμού στη φάση ανάπτυξης. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

30 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Ένα brand επιλέγει να συνδεθεί με τον αθλητισμό για συγκεκριμένους λόγους: Να επιτύχει ευρεία κάλυψη από τα ΜΜΕ και το brand να γίνει ακόμα πιο αναγνωρίσιμο και οικείο στον καταναλωτή –στόχο Να επικοινωνήσει με τον καταναλωτή- στόχο σε ένα περιβάλλον όπου εκείνος/η απολαμβάνει μια ποιοτική ψυχαγωγική εμπειρία επιλογής του/της και να είναι σε θέση να εκτιμήσει ένα brand που συνέλαβε σε αυτήν Να ανταμείψει εργαζομένους, πελάτες και συνεργάτες προσφέροντας τους μια μοναδική ψυχαγωγική εμπειρία. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

31 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Τα brands που επιλέγουν ως επικοινωνιακό εργαλείο το Sports Marketing: Προέρχονται κυρίως από συγκεκριμένους τομείς της αγοράς (αναψυκτικά, τηλεφωνία, αυτοκίνητα πιστωτικές κάρτες) Αποτελούν παγκόσμια brands Απευθύνονται στη μάζα των καταναλωτών με στόχο την ολοκληρωτική διείσδυση στις τοπικές αγορές και τη συνεχή αύξηση των πωλήσεων Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

32 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Τα brands που επιλέγουν ως επικοινωνιακό εργαλείο το sports marketing: Το ανδρικό κοινό αποτελεί σημαντικό μέρος του κοινού στόχου των προϊόντων τους Διαθέτουν σημαντικά budget που διανέμουν σε όλα τα ΜΜΕ Επενδύουν σημαντικά στην αξιοποίηση των sports marketing assets για την ενίσχυση της εικόνας τους. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

33 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Έτσι τα αθλήματα και οι διοργανώσει που επιλέγουν είναι τα δημοφιλέστερα παγκοσμίως: Ποδόσφαιρο Μπάσκετ Στίβος Ολυμπιακοί Αγώνες …μέσω των οποίων αξιοποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις παρεχόμενες ευκαιρίες, προσπαθώντας να ξεχωρίσουν από το αναμφισβήτητο clutter που χαρακτηρίζει αυτά τα αθλήματα/ γεγονότα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

34 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Παράλληλα υπάρχουν και brands που απευθύνονται: Σε πολύ συγκεκριμένο κοινό- στόχο, που συχνά αποτελείται κυρίως από γυναίκες Στα μεσο-ανώτερα κοινωνικοοικονομικά Ενώ…. Η επικοινωνιακή δαπάνη τους περιορίζεται σε στοχευμένα ΜΜΕ και σε ενέργειες CRM και Δημοσίων Σχέσεων Η εικόνα αποκλειστικότητας και η ανώτερη ποιότητα των προϊόντων είναι βασικά στοιχεία της προσωπικότητας του brand Προϊόντα Πολυτελείας ( luxury products) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

35 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Διεθνή Παραδείγματα Louis Vuitton Χορηγεί αγώνες ιστιοπλοΐας και ράλι αντίκας στην Ευρώπη από το 1989 Prada χορηγεί σκάφη και αγώνες ιστιοπλοΐας από το 2000, ενώ δημιουργεί sports ετικέτα Veuve Clicquot Χορηγεί αγώνες polo στην Ελλάδα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

36 Η επένδυση στον αθλητισμό απειλείται από την ραγδαία ανάπτυξη:
Εργαλείων επικοινωνίας όπως CRS και event marketing Πολυχώρων επικοινωνίας Άλλων ψυχαγωγικών τομέων, όπως κινηματογράφος και μουσική Καθώς και από: Αύξηση του κόστους των ΜΜΕ Αύξηση του αριθμού των ΜΜΕ και των μονάδων τους Μείωση των κονδυλίων για ενέργειες επικοινωνίας εκτός ΜΜΕ Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

37 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Η ευκαιρία για την ανάπτυξη της επένδυσης στον αθλητισμό βρίσκεται στον προσεχτικό σχεδιασμό και τις στοχευόμενες ενέργειες : Η προσωπικότητα του brand να έχει κοινά χαρακτηριστικά με το προφίλ του αθλήματος /γεγονότος Να ταυτίζονται τα κοινά brand και αθλήματος Να υπάρχει δομημένο πρόγραμμα μάρκετινγκ και διαρκής υποστήριξη από τον φορέα του αθλήματος/γεγονότος με λογικές απαιτήσεις στο επίπεδο επένδυσης Να επενδύσει στρατηγικά και μακρόχρονα το brand στην αξιοποίηση της συνεργασίας Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

38 Τι είναι αθλητική χορηγία
Αθλητική χορηγία είναι η οικονομική ή σε είδος υποστήριξη μιας ενέργειας με στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων επιχειρηματικών στόχων. Η αθλητική χορηγία δεν θα πρέπει να συγχέεται με τη φιλανθρωπία όπου η υποστήριξη μιας ενέργειας δεν έχει οικονομικά κίνητρα Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

39 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

40 Η αθλητική χορηγία μπορεί να αφορά:
Αθλητές Ομάδες Άθλημα ή κατηγορία αθλήματος Αθλητικό γεγονός Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

41 Παγκόσμια Αγορά Χορηγίας
Έτος Αξία Δαπάνης σε USD $ (δις) 1984 2,0 1990 5,2 1995 15,1 2000 24,7 2006 33,7 2007 37,7 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

42 Λόγοι αύξηση χορηγικής δαπάνης
Αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα της χορηγίας Νέες ευκαιρίες λόγω αύξησης των δραστηριοτήτων που αφορούν την ψυχαγωγία Μεγαλύτερη κάλυψη από media των χορηγούμενων γεγονότων Αναποτελεσματικότητα των παραδοσιακών μέσων (κυρίως λόφο clutter) Αύξηση διαφημιστικού κόστους στα παραδοσιακά media Μέτρα πολιτείας για την απαγόρευση διαφήμισης κάποιων κατηγοριών προϊόντων (ποτών, καπνού) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

43 Συνεπώς ο χορηγός επιθυμεί :
Ανάπτυξη εταιρικής εικόνας ( corporate image) Αύξηση αναγνωρισιμότητας (awareness) Ανάπτυξης σχέσης με την εταιρεία ή την μάρκα (brand relationship) Τα οποία οδηγούν σε : Αύξηση των πωλήσεων (brand sales) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

44 1. Ανάπτυξη εταιρικής εικόνας (corporate image)
Πραγματοποιείται με την μεταφορά των αξιών του χορηγούμενου γεγονότος το όνομα της εταιρείας Επιλέγονται οι αθλητικές χορηγίες οι οποίες συνδέονται με ευγενικά ιδεώδη, με προσπάθεια για απώτερο σκοπό, με κύρος και σεβασμό για όσους μοχθούν για μια θέση στο βάθρο. Αποτέλεσμα : Περνά στο κοινό η έννοια του κύρους, του σεβασμού ( και κατ’ επέκταση του σεβασμού στον καταναλωτή) Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

45 2. Αύξηση αναγνωσιμότητας εταιρείας / μάρκας (brand awareness)
Πραγματοποιείται συσχετίζοντας την εταιρεία με ένα άθλημα φέρνοντας σε επαφή την εταιρεία με ένα κοινό Επιλέγονται χορηγικά σχήματα με διάρκεια Όχι μεμονωμένα αθλητικά γεγονότα Αποτέλεσμα : Γρήγορη σύνδεση ονόματος με άθλημα Επιρροή όχι μόνο σε οπαδούς αλλά και ευρύτερο φίλαθλο κοινό Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

46 3. Ανάπτυξη σχέσης με την εταιρεία/ μάρκα (awareness)
Πραγματοποιείται επιτυγχάνοντας μια συναισθηματική σύνδεση με τον καταναλωτή υποστηρίζοντας το γεγονός Επιλέγοντας ομάδες/αθλήματα που χαρακτηρίζονται από ουδετερότητα Αποτέλεσμα: Σύνδεση του ονόματος με θετική συναισθηματική φόρτιση. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

47 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
4. Αύξηση των πωλήσεων Πραγματοποιείται με τη δημιουργία brand awareness, ενισχύοντας το brand image και την αγοραστική επιθυμία του καταναλωτή Επιλέγονται χορηγίες για διανομή προωθητικού υλικού και εφαρμογή co-branded στρατηγικής Αποτέλεσμα: Αύξηση πωλήσεων μέσα από το πρίσμα βοήθειας της ομάδας, με παράλληλη ενίσχυση της ομάδας Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

48 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Χορηγική Πλατφόρμα ΜΕΣΑ BRANDING ΠΡΟΒΟΛΗ ΧΟΡΗΓΟΥ PROMOTIONS ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

49 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
ΧΟΡΗΓΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΜΕΣΑ: Τηλεόραση, Τύπος Εκδόσεις και έντυπο υλικό Ιστοσελίδα Διαδίκτυο Συνεντεύξεις και Δελτία τύπου Branding: Αγωνιστικός χώρος, Χώρος δημοσιογράφων Χώρος θεατών VIP θεατών Matrix Εισιτήρια Outdoor Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

50 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
ΧΟΡΗΓΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ Promotions: Προγράμματα promotions Ειδικές εκδηλώσεις, happenings Φιλοξενία: Σουίτες Εισιτήρια VIP Area Ειδικές Παροχές Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

51 Οι προκλήσεις της αγοράς
Γεφύρωση 2 κόσμων: Αθλητικός Κόσμος Εταιρείες Know-How Οργανωτικές Δομές Δημιουργικές Συνεργασίες Κοινωνικός Παράγοντας Χορηγία Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

52 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πιθανότητες να πετύχει η επικοινωνιακή πολιτική και να απορριφθεί το μήνυμα μιας εταιρείας είναι πολύ υψηλότερες μέσω της αθλητικής χορηγίας σε σχέση με τη διαφήμιση, και τις άλλες παραδοσιακές μεθόδους προωθητικών ενεργειών όπως με τις δημόσιες και την προώθηση πωλήσεων (Arthur et. Al. 2003). Αυτό συμβαίνει λόγω του ότι οι αθλητές επιλέγουν να παρακολουθήσουν το συγκεκριμένο αθλητικό γεγονός και εστιάζουν όλη την προσοχή τους σε αυτό. Στην περίπτωση αυτή η παρακολούθηση δεν είναι ακούσια όπως στις άλλες περιπτώσεις και συνεπώς η εταιρία –χορηγός αναγνωρίζεται σε υψηλότερο βαθμό. Οι Sears et.al. (2001) αναφέρουν ότι τα διαφημιστικά μηνύματα στους αγωνιστικούς- ποδοσφαιρικούς χώρους αποσπούν ευχάριστες συναισθηματικές αντιδράσεις, σαν εκείνες που δημιουργεί η ατμόσφαιρα της παρακολούθησης του αθλητικού γεγονότος. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

53 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Η αθλητική χορηγία, ως είδος διαφήμισης έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο προώθησης για τις διάφορες επιχειρήσεις. (Shark, 2003). Ο Dolphin (2004) αναφέρει στην ετήσια έρευνα της IEG Network ότι η χορηγία αποτελεί παγκοσμίως το γρηγορότερα ανερχόμενα είδος μάρκετινγκ έχοντας δαπανηθεί 24,6 για δολάρια το 2004. Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

54 Αφού αξιολογήσουμε όλα αυτά και έχοντας υπόψη…
Πορεία μέχρι σήμερα Οργανωτική δομή χορηγούμενου Σημαντικές ημερομηνίες Αναμενόμενη προσέλευση κοινού Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

55 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο
Μπορούμε πλέον να είμαστε ευτυχείς με τις επιλογές μας Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο

56 Δημιουργήθηκε από Τάκη Αλεξόπουλο


Κατέβασμα ppt "¨ Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού¨ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google