Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 1η (2015-16) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος:

2 Οι Απαραίτητες Συστάσεις…
Αλέξανδρος Αποστολάκης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων : : : Τρίτη, – 17.00 e-class:

3 Μικρές επιχειρήσεις Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μια επιχείρηση θεωρείται μικρή: Εάν απασχολεί λιγότερους από 50 υπαλλήλους και Εάν οι ετήσιες πωλήσεις της δεν υπερβαίνουν τα €10 εκατομμύρια.

4 Θεωρία Επιχειρηματικότητας
H έννοια υποδηλώνει συμπεριφορές και δεξιότητες οι οποίες αφορούν την πρωτοβουλία για την έναρξη μιας νέας οικονομικής δραστηριότητας. Ως επιχειρηματικότητα μπορεί να θεωρηθεί η σύλληψη και η εκτέλεση μιας ιδέας, η οποία μπορεί να επιφέρει κάποια προστιθέμενη αξία τόσο για τον επιχειρηματία όσο και για το κοινωνικό σύνολο. Προϋποθέτει την αφιέρωση του απαραίτητου χρόνου, την καταβολή προσπάθειας, την ανάληψη των συνοδευτικών οικονομικών, ψυχολογικών και κοινωνικών κινδύνων και τη διαχείριση των αντίστοιχων εκροών

5 Έννοια της Επιχειρηματικότητας
Αποτελεί κατά κύριο λόγο νοοτροπία Αναγνωρίζει τις ευκαιρίες Εκμετάλλευση προκειμένου να επιτύχει προστιθεμένη αξία και οικονομικό όφελος Θέληση του ατόμου (επιχ/τια) Στάση απέναντι στο φαινόμενο της αποτυχίας Από πού προέρχεται ο κίνδυνος της αποτυχίας?

6 Γιατί Επιχειρηματικότητα;
Συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη Συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική συνοχή υποβαθμισμένων περιοχών Αποτελεί βασικό παράγοντα ανταγωνιστικότητας Απελευθερώνει το δυναμικό του ατόμου Αλλά: Έλλειψη κοινής μονάδας μέτρησης Έλλειψη συλλογής αξιόπιστων και σχετικών στατιστικών στοιχείων Εμπειρική θεμελίωση ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και βασικά μεγέθη της οικ ανάπτυξης

7 Καινοτομία Η τεχνολογική αλλαγή και η καινοτομία αφορούν την εξέλιξη και εισαγωγή καινούργιων προϊόντων, υλικών, μεθόδων παραγωγής, πηγών προμηθειών, υπηρεσιών, τεχνικών διαδικασιών και οργανωτικών μορφών. Η καινοτομία παρέχει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους επιτυχείς καινοτόμους και βελτιώνει σημαντικά την κοινωνική ευημερία. Σε επίπεδο επιχειρηματία: η καινοτομία μπορεί να αποφέρει κέρδη και να εξασφαλίσει την μακροημέρευση μιας εταιρίας Σε επίπεδο βιομηχανίας: η καινοτομία έχει επιπτώσεις στην παραγωγή, την ποιότητα των προϊόντων, τα επίπεδα απασχόλησης, το εμπόριο, τις αμοιβές και τα κέρδη Σε γενικό επίπεδο: οι αλλαγές στην τεχνολογία έχουν σημαντική θετική επίδραση στην απόδοση των πλουτοπαραγωγικών πηγών, στο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας και στο επίπεδο διαβίωσης

8 Η έννοια της καινοτομίας
Ο ΟΟΣΑ ορίζει την καινοτομία ως την υλοποίηση ενός νέου ή σημαντικά βελτιωμένου προϊόντος, υπηρεσίας, διαδικασίας, μεθόδου μάρκετινγκ, διοικητικής πρακτικής, οργάνωσης εργασίας, είτε εξωτερικών σχέσεων. Ο Schumpeter διέκρινε τις ακόλουθες διαστάσεις της καινοτομίας, που προκύπτουν από νέους συνδυασμούς συντελεστών παραγωγής: νέα προϊόντα, νέες μέθοδοι παραγωγής, νέες πηγές προμηθειών, νέες αγορές, νέα οργάνωση μιας βιομηχανίας (μονοπώλιο).

9 Τομείς λειτουργίας επιχείρησης - καινοτομία
Σχήμα 2. Ενδεικτικοί τομείς της λειτουργίας της επιχείρησης που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγές καινοτομίας (Afuah) Η καινοτομικότητα έχει αποκτήσει ευρύ περιεχόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο την τεχνολογική καινοτομία, αλλά επεκτείνεται σε όλους τους τομείς της λειτουργίας της επιχείρησης, στο σχεδιασμό του προϊόντος, στη διαφήμιση, στην προώθηση, ακόμα και στην ικανότητα των στελεχών να σκέφτονται δημιουργικά . Ο Drucker επισήμανε ότι 95% των επιχειρήσεων είναι μιμητικές και μόνο 5% καινοτομικές.

10 Καινοτομία VS Εφεύρεση
Μια εφεύρεση δεν είναι καινοτομική εάν δεν καταλήξει σε οικονομική αξιοποίηση και σε παραγωγή πλούτου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να περάσει από διάφορα στάδια πριν καταλήξει στην αγορά. Οι περισσότεροι δείκτες που έχουν δημιουργηθεί για την καταμέτρηση της καινοτομίας (ευρεσιτεχνίες, επιστημονικές δημοσιεύσεις, κονδύλια για Έρευνα & Ανάπτυξη) στην πραγματικότητα μετρούν τις εφευρέσεις, όχι την καινοτομία.

11 Τύποι καινοτομίας Σταδιακή (incremental): Είναι σχετικά προβλέψιμη. Αναφέρεται σε βελτιώσεις της υπάρχουσας τεχνολογίας ή τεχνογνωσίας, πραγματοποιείται ομαλά και προγραμματισμένα και οι επενδύσεις σε αυτήν είναι χαμηλού ρίσκου. Ριζική (disruptive): Προκύπτει αιφνίδια και αφορά είτε ένα εντελώς νέο προϊόν που δημιουργεί ανατροπές στην αγορά, είτε μια νέα μέθοδο παραγωγής που μειώνει δραστικά το κόστος. Χαρακτηρίζεται από υψηλή αβεβαιότητα, δεν μπορεί να μοντελοποιηθεί ή να προγραμματιστεί, και προκαλεί επαναστατικές αλλαγές στην αγορά. Οι επενδύσεις σε αυτήν είναι υψηλού ρίσκου επειδή τα αποτελέσματα δεν είναι προβλέψιμα.

12 Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter)

13 Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter)
Σταδιακή καινοτομία, υπάρχουσα αγορά. Αναφέρεται σε μικρές βελτιώσεις που ενισχύουν τη θέση της επιχείρησης στην υπάρχουσα αγορά. Π.χ. η Wal-Mart έχει εκπονήσει πρόγραμμα για τη βελτίωση της απόδοσης του στόλου των φορτηγών αυτοκινήτων της μέχρι το 2015, με την εγκατάσταση νέων κινητήρων, την προσθήκη αεροδυναμικής επένδυσης και τον ανασχεδιασμό των δρομολογίων. Σταδιακή καινοτομία, δημιουργία νέας αγοράς. Η κατάλληλη χρήση μικρών τεχνολογικών βελτιώσεων είναι δυνατόν να ανοίξει νέες αγορές στην επιχείρηση. Π.χ. η προβολή μέσα από το διαδίκτυο τουριστικών προορισμών γίνεται μέσα από απλές web εφαρμογές.

14 Ένταση τεχνολογικής αλλαγής και αγορά (Carpenter)
Ριζική καινοτομία, υπάρχουσα αγορά. Μια επιχείρηση που χάνει συνεχώς έδαφος είναι δυνατόν να ανακτήσει τη θέση της με μια επαναστατική εφεύρεση. Η Motorola που ήταν κυρίαρχη δύναμη στην κινητή τηλεφωνία έχασε μεγάλο μερίδιο αγοράς από τη Nokia, τη Samsung και την Blackberry κατά τα μέσα της δεκαετίας 2000. Ριζική καινοτομία, δημιουργία νέας αγοράς. Μια ριζική καινοτομία ανατρέπει τα δεδομένα και δημιουργεί νέες αγορές. Οι ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης (E-readers) έχουν αποσπάσει σημαντικό έδαφος από τον κλάδο του έντυπου βιβλίου. Εκτιμάται ότι στις ΗΠΑ πάνω από 25% του αναγνωστικού κοινού προτιμά τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες και το ποσοστό αυξάνει συνεχώς.

15 Οφέλη Καινοτομίας Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες
Νέα προϊόντα και υπηρεσίες Αύξηση της κερδοφορίας Αύξηση των πωλήσεων Δημιουργία νέων αγορών Βελτίωση ανταγωνιστικής θέσης Αύξηση της παραγωγικότητας Ευελιξία παραγωγής Βελτίωση ποιότητας Ικανοποίηση πελατών Προσαρμοστικότητα στο μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον

16 Εμπόδια Καινοτομίας Έλλειψη χρηματοδότησης
Έλλειψη υποστηρικτικών δομών Έλλειψη κουλτούρας και καινοτόμου επιχειρηματικότητας Γραφειοκρατία Ασταθές θεσμικό πλαίσιο Ελλιπής ενημέρωση για χρηματοδοτικές πηγές Έντονος ανταγωνισμός Φόβος για την αποτυχία

17 Βήματα Καινοτομικής Διαδικασίας
Γένεση καινοτόμου ιδέας Πειραματισμός, ελευθερία έκφρασης στους εργαζόμενους, ανταλλαγή απόψεων, καταιγισμός ιδεών Αξιολόγηση της ιδέας Διαγνωστικός οδηγός καινοτομίας που εξετάζει κατά πόσο μια επιχείρηση είναι σε θέση να υλοποιήσει επιτυχώς μια ιδέα Σχεδιασμός Επιχειρηματικό πλάνο και δομή του Εφαρμογή Υλοποίηση της ιδέας και μετατροπή της σε προϊόν υπηρεσία

18 Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας
Ενίσχυση της Καινοτομίας σε Προσωπικό Επίπεδο Κατάρριψη των μύθων που σχετίζονται με την δημιουργικότητα Πχ οι μεγάλες εταιρίες είναι υπεύθυνες για την καινοτομία, οι μεγάλοι σε ηλικία δεν μπορούν να καινοτομήσουν, οι μικροί σε ηλικία δεν μπορούν να καινοτομήσουν, στην Ελλάδα δεν γίνονται αυτά κτλ Καταπολέμηση του φόβου για την αποτυχία Ανοιχτό πνεύμα απέναντι στον πειραματισμό

19 Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας
Ενίσχυση της Καινοτομίας σε Εταιρικό Επίπεδο Ανοιχτό εταιρικό κλίμα και οργανωτική κουλτούρα Ανοιχτή επικοινωνία Λιγότερο ιεραρχικές δομές Ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας Δεκτικότητα Πρωτοβουλία Ελευθερία δράσης Ενεργός συμμετοχή Αποδοχή απόψεων Ομαδικό πνεύμα Ενθάρρυνση καινοτομιών Παροχή χρόνου και πόρων Συστήματα επιβράβευσης Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με πελάτες και προμηθευτές Πειραματισμός και Ε&Α

20 Γέννηση Καινοτόμου Ιδέας
Για νέους επιχειρηματίες: Εντοπισμός κενών στην αγορά Έρευνα αγοράς Ιδέες από άλλες χώρες Δυνατότητες βελτίωσης προϊόντων Ερευνητικές εργασίες Αγάπη για κάποια απασχόληση Επιχειρηματικές προτάσεις από τρίτους κ.α. Για υπάρχουσες εταιρίες: Εντοπισμός κενών στην αγορά Έρευνα αγοράς Ιδέες από άλλες χώρες Δυνατότητες βελτίωσης προϊόντων Ερευνητικές εργασίες Εργαζόμενοι Πελάτες Συνεργάτες Ανταγωνιστές Επιχειρηματικοί σύλλογοι Συνεργασίες με Πανεπιστήμια & Ερευνητικά κέντρα


Κατέβασμα ppt "Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google