Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΜέδουσα Αργυριάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού
2
Παραδοχές και πλαίσιο Στην εποχή των αποθετηρίων και των LMS Προσβασιμότητα, ευχρηστία και παιδαγωγική Παιδαγωγικές προτεραιότητες : αναπαραστάσεις, διάδραση, πρόσβαση στις λειτουργικότητες, διάκριση – χρήση εννοιών, κανόνων, αντικειμένων, σχέσεων Πρόκληση, εμπόδιο, διαπραγμάτευση, συνεργασία Διαψευσιμότητα 14/11/20162
3
Το Μαστόρεμα ως μαθησιακή διαδικασία Βασίζεται στον δομισμό : δόμηση νοητικών σχημάτων μέσω της προοδευτικής εσωτερίκευσης της δράσης και των ενεργειών του ατόμου στο περιβάλλον Προσθέτει τη διάσταση της κατασκευής τεχνήματος ως αντικειμένου έκφρασης περιέχει την έννοια της δημοσιοποίησης τεχνημάτων για έκφραση επικοινωνία και διαπραγμάτευση Διδακτικός σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων πλούσιων – πυκνών σε ευκαιρίες μάθησης Μαστόρεμα : Επιστημολογική προσέγγιση συσχετισμένη με Θεωρία μάθησης και παιδαγωγικού σχεδιασμού 14/11/2016Metafora ETL internal meeting3
4
Ψηφιακά μέσα για μαστόρεμα Διαδικασία και σκοπιμότητα Αμφισβήτηση και διαψευσιμότητα Μαστόρεμα ( ατομικό και ομαδικό ) και διαπραγμάτευση Διάκριση, χειρισμός, γενίκευση Δόμημα υπό αμφισβήτηση και υπό βελτίωση Δομήματα ως αντικείμενα διαλόγου σε πλαίσιο συλλογικού μαζικού μαστορέματος Διδακτικός σχεδιασμός για περιβάλλοντα βασισμένα στο μαστόρεμα 14/11/20164
5
Ενδεικτική βιβλιογραφία Ackermann, E. (2001). “Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism: What’s the difference?”, Constructivism: uses and perspectives in education. (Volumes 1 & 2) Conference Proceedings, Geneva: Research Center in Education/ Cahier 8 / September 01. Pp. 85-94. Harel and S.Papert (Eds), Constructionism, Ablex publishing corporation Norwood. Kynigos C. (2007) Half-baked logo microworlds as boundary objects in integrated design. In Informatics in education 6(2),335 – 358. Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius Papert, S. (1980). Mindstorms. Children, Computers and Powerful Ideas. New York: Basic books. 14/11/2016Metafora ETL internal meeting5
6
Μάθηση μέσα από το παιχνίδι Παιχνίδι : κεντρική θέση στη μάθηση ( βλ. π. χ. Piaget 1951) Η χρήση των υπολογιστών νέα ώθηση στη μελέτη των παιχνιδιών ως μαθησιακών εργαλείων ( π. β. Serious games) Ψηφιακά εργαλεία : δυνατότητα εμπλοκής στο σχεδιασμό και την κατασκευή του παιχνιδιού Έμφαση όχι μόνο στο παίξιμο του παιχνιδιού αλλά στο σχεδιασμό και την κατασκευή του (Kafai 1995) – σύνδεση με την κατασκευαστική θεωρία (constructionism) 14/11/20166
7
Μάθηση και σχεδιασμός – κατασκευή παιχνιδιών Έμφαση στη μελέτη εννοιών από διάφορες επιστημονικές περιοχές ( προγραμματισμός και μαθηματικολογικός συλλογισμός ) μέσα από την κατασκευή και το σχεδιασμό παιχνιδιών ( βλ. π. χ. Hoyles et all 2001). Σχεδιασμός και κατασκευή του παιχνιδιού ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης (design thinking – Hayes & Games 2008). Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ως μαθησιακή δραστηριότητα : συστημική σκέψη (system based thinking), αυτορρύθμιση ( έλεγχος – αξιολόγηση ), κοινωνικές, τεχνικές, τεχνολογικές, γλωσσικές, και καλλιτεχνικές δεξιότητες (Salen 2007) 14/11/20167
8
Ενδεικτική βιβλιογραφία Hayes, E. R.,Games, I. A. 2008. Making Computer Games and Design Thinking: A Review of Current Software and Strategies. Games and Culture. Vol. 3. pp. pp. 309-332. Hoyles C., Noss R., Adamson R., Lowe S., 2001. Programming rules: what do children understand? Proc. of the 25th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics. Utrecht, The Netherlands : In M. van den Heuvel-Panhuizen. Kafai, Y. B. 1995. Computer Game Design as a Context for Children's Learning. s.l. : Erlbaum. Kafai, Y. B., 2006. Playing and making games for Learning: Instructionist and Constructionist Perspectives for Game Studies. Games and Culture, 1(1), pp. 36-40. Piaget, J, 1951. Play, Dreams and Imitation in Childhood. London: Heinemann. Salen, K., 2007. Gaming Literacies: A Game Design Study in Action. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. Vol. 16, 3, pp. 301-322. 14/11/20168
9
Μαστόρεμα με τους κανόνες παιχνιδιών – Μικρόκοσμοι του Αβάκιου Το Αβάκιο, το Microworlds pro και το Scratch: Black & white box designs Μαστόρεμα με το Αβάκιο – ψηφίδες, scripting και μικρόκοσμοι για μαστόρεμα (template παραγωγής παιχνιδιών ) Παραδείγματα – Ζογκλέρ και Sus-x 14/11/20169
10
Metafora ETL internal meeting10
11
14/11/2016Metafora ETL internal meeting11
12
Ποιοι είναι οι κανόνες του Sus-city? Χάρτης Σημεία – τοποθεσίες Ονόματα σημείων Ιδιότητες Παράμετροι – τιμές Συνθήκες Κειμενικά σχόλια – προειδοποιητικά μηνύματα Χρόνος – αριθμός ‘ επισκέψεων ’ 14/11/201612
13
Παιγνιώδης διαδικασία Ποιός είναι ο ‘ καλός ’ παίκτης ? Ποια είναι η έννοια του ‘ κερδίζω ’? Πότε το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο – εύκολο ? Ποιες έννοιες παιχνιδιού είναι ενσωματωμένες ? 14/11/201613
14
14/11/2016Metafora ETL internal meeting14
15
14/11/2016Metafora ETL internal meeting15
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.