Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια: ΓΛΑΤΣΑΚΗ ΚΡΥΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια: ΓΛΑΤΣΑΚΗ ΚΡΥΣΤΑ 1

2 Καταγραφή του προφίλ των αποφοίτων μαθητών του Γυμνασίου Σκουτάρεως που εγγράφονται στο 2 ο ΕΠΑΛ ως προς την βαθμολογική επίδοσή τους και των ποιοτικών στοιχείων τους. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2

3 Τα προγράμματα γραμματειακής υποστήριξης των σχολείων (ΕΠΑΦΟΣ, my- school). Χρονική περίοδος έρευνας από το σχολ. έτος 2011-2012 έως και 2013-2014. Εργαλεία της έρευνας 3

4 Στατιστικά βαθμολογιών Απολυτηρίων. Κατανομή αποφοίτων Γυμνασίου Σκουτάρεως ανάμεσα στο ΓΕΛ Σκουτάρεως και στο 2 ο ΕΠΑΛ Σερρών. Ταξινόμηση σε βαθμολογικές κλίμακες ως προς το βαθμό του απολυτηρίου των εγγραφόμενων μαθητών στο 2ο ΕΠΑΛ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 4

5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ Σ. ΕΤΟΥΣ 2011-2012 5

6 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Σ. ΕΤΟΥΣ 2012-2013 6

7 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013-2014 7

8 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΉ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΤΩΝ 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 Το 2011 σε σύνολο 52 αποφοίτων το 44,2% έχει μέση βαθμολογία από 16-20. Το 2012 σε σύνολο 53 αποφοίτων το αντίστοιχο ποσοστό είναι 49%. Ενώ το 2013 σε σύνολο 31 αποφοίτων το ποσοστό με βαθμολογία από 16-20 είναι 61,2%. 8

9 Έχουμε λοιπόν μια σημαντική αύξηση του ποσοστού των μαθητών στην κλίμακα 16-20 σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια. Παρατηρούμε επίσης κατά το τελευταίο έτος μείωση των μαθητών στην κλίμακα 10-12 και ταυτόχρονα μετατόπιση των βαθμών των μαθητών που βαθμολογούνται ανάμεσα στο 16- 18 σε σχέση με την κλίμακα 14-16. Φαίνεται ότι ο περιορισμένος αριθμός μαθητών στα τμήματα επηρεάζει σημαντικά την βαθμολογία προς τα πάνω. Αυτό κατά τη γνώμη μου αποδίδεται στο γεγονός ότι οι καθηγητές έχουν τη δυνατότητα καλύτερης παρακολούθησης της απόδοσης τους και επιπλέον στη θετική ανταπόκριση των μαθητών σε αυτή την κατάσταση. Τα στοιχεία αφορούν το Γυμνάσιο Σκουτάρεως. 9

10 Η κατανομή των αποφοίτων του Γυμνασίου είναι ισοσκελισμένη ανάμεσα σε μαθητές με μέτρια έως καλή επίδοση και σε αρκετά καλούς έως πολύ καλούς μαθητές. Κατανομή μαθητών με βαθμολογίες από 10-16 έως και 16,1-20 10

11 ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΠΟ 10-16 & 16-20 11

12 Η αριθμητική αναλογία των εγγραφόμενων μαθητών ανάμεσα στο ΓΕΛ Σκουτάρεως και στο 2 ο ΕΠΑΛ, όπως θα παρατηρήσουμε στις επόμενες διαφάνειες είναι περίπου τρία (ΓΕΛ Σκουτάρεως), προς ένα (2 ο ΕΠΑΛ Σερρών) Κατανομή αποφοίτων ανάμεσα στο ΓΕΛ Σκουτάρεως και στο 2 ο ΕΠΑΛ Σερρών. 12

13 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΕΛ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2011-2012 13

14 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΕΛ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2012-2013 14

15 ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΕΛ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2013-2014 15

16 Παρατηρούμε ότι ενώ θα ήταν πιο λογικό η πλειονότητα των παιδιών που ζουν σε ημιαστικές περιοχές να κατευθύνονται προς τα τεχνικά επαγγέλματα, προτιμούν το ΓΕΛ. Η πιο λογική εξήγηση σε αυτό είναι, η οικονομική δυσκολία που έχουν οι γονείς να μετακινούν τα παιδιά από και προς το αστικό κέντρο και ίσως και η απαξίωση των ΕΠΑΛ για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών. Οι γονείς και τα παιδιά διακινδυνεύουν μια πιο κλασική εκπαίδευση με αβέβαιο μέλλον σε σχέση με μια πιο πρακτική εκπαίδευση που ενώ παρέχεται από τα εκάστοτε ΕΠΑΛ δεν αξιολογείται αναλόγως από τους γονείς των μαθητών λόγω της επικρατούσας προκατάληψης και νοοτροπίας ως προς την δυνατότητα των ΕΠΑΛ να παρέχουν επαγγελματική αποκατάσταση. Καλό θα ήταν να έχουμε και στοιχεία προ της οικονομικής κρίσεως για να γνωρίζουμε αν οφείλετε και σε αυτόν τον παράγοντα! 16

17 Ποιοι μαθητές προτιμούν την εισαγωγή τους στα ΕΠΑΛ; Ταξινόμηση σε βαθμολογικές κλίμακες εγγραφόμενων μαθητών στην Α’ τάξη του ΕΠΑΛ. 17

18 ΤΑΞΙ Ν ΟΜΗΣΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ 18 Βλέπουμε ότι το σχολικό έτος 2011-12 σε σύνολο 52 μαθητών 14 μαθητές εγγράφηκαν στο ΕΠΑΛ(ποσοστό 26,9% ). Από τους 14 μαθητές με βαθμό απολυτηρίου από 10-12 αποφοίτησαν 4 εγγράφηκαν 4, ποσοστό 100%, από 12-14 αποφοίτησαν 14 εγγράφηκαν 7, ποσοστό 50%, από 14-16 αποφοίτησαν 11 εγγράφηκαν 2, ποσοστό 18%, 0% από 16-18 και από 18-20 αποφοίτησαν 14 εγγράφηκε 1, ποσοστό 7,1%.

19 Στην περίπτωση αυτή διαπιστώνουμε μια διαφορετική προσέγγιση της επικρατούσας άποψης που αναφέρθηκε παραπάνω. Ο μεγαλύτερος βαθμός ευκολίας των θεμάτων στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ και συνεπώς οι αυξημένες δυνατότητες επίτευξης υψηλής βαθμολογίας ενός άριστου μαθητή αποτελεί ένα “έξυπνο” και πιο “σίγουρο” κριτήριο για την εισαγωγή του στη σχολή της αρεσκείας του. 19

20 ΤΑΞΙ Ν ΟΜΗΣΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ 20 Κατά το σχολικό έτος 2012-13 αποφοίτησαν 53 και εγγράφηκαν στα ΕΠΑΛ 16 μαθητές (ποσοστό 30%). Από τους 16 μαθητές το 50% των εγγραφόμενων είχε βαθμό απολυτηρίου από 10-12 (αποφοίτησαν 2, εγγράφηκαν 1), το 80% είχε από 12-14 (αποφοίτησαν 15, εγγράφηκαν 12), 10% από 14-16 (αποφοίτησαν 10, εγγράφηκαν 1), και ομοίως το 10% στην κλίμακα 16-18 και το 6,2% από 18-20(αποφοίτησαν 16, εγγράφηκαν 1).

21 ΤΑΞΙ Ν ΟΜΗΣΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ 21 Κατά το σχολικό έτος 2013-14 αποφοίτησαν 31 και εγγράφηκαν στα ΕΠΑΛ 9 μαθητές (ποσοστό 29%). Από τους 9 μαθητές το 0% των εγγραφόμενων είχε βαθμό απολυτηρίου από 10-12 (αποφοίτησαν 1, εγγράφηκαν 0), το 50% είχε από 12-14 (αποφοίτησαν 6, εγγράφηκαν 3), 40% από 14-16 (αποφοίτησαν 5, εγγράφηκαν 2), και το 15,3% στην κλίμακα 16-18 14 (αποφοίτησαν 13, εγγράφηκαν 2), και το 0% από 18- 20(αποφοίτησαν 6, εγγράφηκαν 0).

22 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ 2 ο ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΗ 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014. 22

23 Το γεγονός ότι το σχολικό έτος 2013-14 δεν εγγράφησαν στο ΕΠΑΛ οι χαμηλόβαθμοι μαθητές όπως είθισται τόσα χρόνια, πιθανόν οφείλεται κατά τη γνώμη μας στην εισαγωγή της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ στις προαγωγικές εξετάσεις τόσο στο ΓΕΛ όσο και στο ΕΠΑΛ. Αυτό λειτούργησε και σαν πρόσθετος παράγοντας μη εγγραφής τους στο ΕΠΑΛ στο ήδη υπάρχον πρόβλημα της οικονομικής αδυναμίας των γονέων να μετακινούν τα παιδιά τους στο αστικό κέντρο. Αξιοπρόσεκτη είναι ωστόσο η αυξητική τάση εγγραφής μαθητών με μεσαίες βαθμολογίες. 23


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google