Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.

3  Με βάση την κοινωνιολογική προσέγγιση έχουμε δύο κατευθύνσεις - ερμηνείες του θέματος της Ε. Π.  1. Λειτουργικές Θεωρήσεις  2. Συγκρουσιακές Θεωρήσεις

4  O Τ. Parson και άλλοι υποστηρίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένας οργανισμός ο οποίος εξελίσσεται μέσα από την βελτίωση και ανάπτυξη.  Επομένως οι αλλαγές - μεταρρυθμίσεις βοηθούν στην εξέλιξη του συστήματος

5  Με βάση την θεωρία του Μαρξ οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις - αλλαγές συνεξετάζονται με τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές στο πλαίσιο σύγκρουσης των τάξεων και των συμφερόντων

6  1. Κυβέρνηση - κόμματα  2. Θεσμοί Σύμβουλοι π. χ. Ινστιτούτο Ε. Π. κλπ  3. Ακαδημαϊκή Κοινότητα  4. Κοινωνία  5. Επιστημονικές και Συνδικαλιστικές Ενώσεις  6. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης  7. Εκπαιδευτικές Μονάδες

7  Η διοίκηση του κράτους ακολουθεί την « πυραμοειδή » γραφειοκρατική διοίκηση.  Επομένως οι αποφάσεις παίρνονται από την κορυφή της εξουσίας, δηλαδή του Υπουργείο Παιδείας. Οι υπόλοιποι φορείς συμβάλλουν στην διαμόρφωση της Ε. Π.

8  Αν και βρίσκεται στη βάση της διοικητικής « πυραμίδας », όμως αποτελεί φορέα διαμόρφωσης Ε. Π.  Γιατί έχει « σχετική αυτονομία »

9  1. Κρίνει την επίσημη Ε. Π. και δεν την αποδέχεται παθητικά  2. Διαμαρτύρεται ή θεσμικά ή συνδικαλιστικά  3. Διαμορφώνει « εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική ».

10  1. σε θέματα σχολικής κοινότητας, όπως πολυπολιτισμικότητα, σχολική βία - παραβατικότητα  2. σε θέματα σύνδεσης της Σχολικής Μονάδας με την Κοινότητα  3. σε προβλήματα λόγω ειδικών συνθηκών

11  Το συγκεντρωτικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν αφήνει πολλά περιθώρια πρωτοβουλιών.  Π. χ. τα οικονομικά θέματα, τα θέματα επιλογής της διδακτέας ύλης, των βιβλίων καθορίζονται από το Υπουργείο

12  Εφόσον όμως η Εκπαιδευτική Μονάδα είναι ένας οργανισμός, ο διευθυντής έχει την ευθύνη του οικονομικού προγραμματισμού, της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, την διαχείριση των κρίσεων και των ιδιαιτεροτήτων και την ευθύνη ενός εσωτερικού προγραμματισμού - κανονισμού λειτουργίας της Εκπαιδευτικής Μονάδας

13  Σύμφωνα με τον Ν. 1566/85 η διοίκηση της Εκπαιδευτικής Μονάδας χαρακτηρίζεται ως « Συμμετοχική »  Όργανο λήψης των Αποφάσεων είναι ο « Σύλλογος Διδασκόντων »  Το « Σχολικό Συμβούλιο » και η « Σχολική Επιτροπή » έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα

14  Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να εξελιχθεί από συγκεντρωτικό σε :  Ή « αποσυγκεντρωτικό », δηλαδή μεταφέρονται στα περιφερειακά όργανα αρμοδιότητες αλλά με έγκριση των κεντρικών οργάνων σελ.134  Ή « αποκεντρωτικό » δηλαδή μεταφέρονται αρμοδιότητες στα τοπικά ή περιφερειακά όργανα αλλά δεν απαιτείται η έγκριση των κεντρικών οργάνων


Κατέβασμα ppt " 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google