Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΙανός Βέργας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ηλεκτρονική Μάθηση & Συστήματα που τη διαχειρίζονται Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Κατερίνα Γεωργούλη ΤΕΙ Αθήνας Κύκλος Εκπαίδευσης «Συστήματα Ηλεκτρονικής Μάθησης & Ηλεκτρονική Αξιολόγηση»
2
2 library.elearningtemplates.com
3
Στόχοι Παρουσίασης 3 Παρουσίαση του χώρου της ηλεκτρονικής μάθησης της φιλοσοφίας που διέπει τις αρχές σχεδίασης των συστημάτων διαχείρισής της των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των συστημάτων αυτών.
4
Συνιστώσες της Εκπαιδευτικής Πρακτικής Original diagram by C. Duncan
5
Ηλεκτρονική Μάθηση (e-learning) 5 Η έννοια της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) είναι αρκετά γενική και περικλείει οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης από απόσταση, όπου ως πλατφόρμα χρησιμοποιεί τους πόρους του διαδικτύου (internet) ή, γενικότερα, τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
6
Ηλεκτρονική Μάθηση Σχετικοί Όροι 6 Εκπαίδευση βασισμένη σε υπολογιστές Εκπαίδευση βασισμένη στο διαδίκτυο Εκπαίδευση βασισμένη στην τεχνολογία itviz.com
7
Εκπαίδευση βασισμένη σε υπολογιστές (Computer Based Training, CBT) 7 Σειρές μαθημάτων που διατίθενται σε ηλεκτρονική μορφή υποστηριζόμενη από οποιασδήποτε μορφής διαδραστική (interactive) τεχνολογία. Συνήθως αφορά την εκμάθηση ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου
8
Εκπαίδευση βασισμένη στο διαδίκτυο (Web Based Training, WBT) 8 Πρακτικά, πρόκειται για μια επέκταση της εκδοχής της εκπαίδευσης που βασίζεται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές οι οποίοι πλέον συνδέονται μεταξύ τους μέσω διαδικτύου. Ως αποτέλεσμα, τελικά, αυξάνεται πρακτικά και ουσιαστικά η δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ διδασκόμενου και εκπαιδευτή και μεταξύ διδασκομένων.
9
Εκπαίδευση βασισμένη στην τεχνολογία (technology based training, TBT) 9 Αφορά στον εμπλουτισμό του μαθήματος που γίνεται στην παραδοσιακή αίθουσα διδασκαλίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, όπως τηλεόραση, εκτυπωτής, ήχος, video κ.λπ. Στη μορφή αυτή δεν υπάρχει μέριμνα για συνολικό διδακτικό σχεδιασμό αλλά μόνο ξεχωριστά για το καθένα από τα επιμέρους διαθέσιμα μέσα. Υποστηρίζεται από συστήματα διαχείρισης μαθήματος και διδακτικού περιεχομένου.
10
Τρόποι παροχής E-learning 10 Εξ’ αποστάσεως Distance Learning Πρόσωπο με πρόσωπο ( Face to Face) Μικτή Blended ΣύγχρονηΑσύγχρονη Σε απ’ ευθείας σύνδεση Online
11
√Θέματα δημιουργίας και διάθεσης περιεχομένου √Επικοινωνία και συνεργασία √Εξέταση και αξιολόγηση Σχεδίαση ενός online μαθήματος
12
Συστήματα Υποστήριξης Ηλεκτρονικής Μάθησης 12 library.elearningtemplates.com Συστήματα Συγγραφής Περιεχομένου Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης
13
Συστήματα Συγγραφής Περιεχομένου 13 www.elearningminds.com
14
Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης 14 www.elearningminds.com Εμπορικά Ελεύθερο Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα
15
Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης – Learning Management Systems (LMS) 15 Τα ΣΔΜ αποτελούν σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα των συστημάτων λογισμικού τα οποία υποστηρίζουν την εκπαίδευση. Το υπερσύνολο των συστημάτων αυτών είναι γνωστό με τον όρο Συστήματα Μαθησιακής Τεχνολογίας Γνωστά επίσης και ως ηλεκτρονικές πλατφόρμες ή Εικονικά Περιβάλλοντα Μάθησης ( Virtual Learning Environments )
16
Κυριότεροι εκπρόσωποι LMS 16 Συστήματα διαχείρισης Μαθήματος Συστήματα διαχείρισης Διδακτικού Περιεχομένου www.etraincenter.com
17
Τι είναι το Σύστημα Διαχείρισης Μαθήματος Course Management System (CMS) 17 Ένα CMS είναι ένα διαδικτυακό σύστημα που διαχειρίζεται την εγγραφή του μαθητή σε ένα μάθημα, παρακολουθεί τη δραστηριότητά του και διαθέτει το ψηφιακό περιεχόμενο του μαθήματος.
18
Τι είναι το Σύστημα διαχείρισης διδακτικού περιεχομένου Learning Content Manag. System (LCMS) 18 Υποσύνολο των συστημάτων διαχείρισης περιεχομένου (CMS επίσης) που διαθέτουν κυρίως λειτουργίες: δημιουργίας και διαχείρισης του εκπαιδευτικού υλικού ενός μαθήματος από τον εκπαιδευτή εγγραφής του μαθητή σε ένα μάθημα αλληλεπίδρασης του μαθητή με το μαθησιακό περιεχόμενο εκπαιδευτικού σχεδιασμού
19
LCMS vs CMS 19 www.golearningusa.com
20
LCMS & LMS 20 edmaterials.net
21
Learning Management Systems - LMS 21 MicroAssist. http://www.microassist.com/custom-e- learning/learning-management-systems
22
Τι δεν κάνουν τα τυπικά LMS 22 δεν παρέχουν σειρές μαθημάτων δεν παρέχουν προσωποποιημένη διαδικασίας μάθησης δε διαθέτουν ολοκληρωμένα περιβάλλοντα συγγραφής περιεχομένου δε διαθέτουν ολοκληρωμένα περιβάλλοντα ηλεκτρονικής εξέτασης
23
Συστήματα του ευρύτερου χώρου των LMS 23 Συστήματα Υποστήριξης Συνεργατικής Μάθησης (Collaborative Learning Support System) Συστήματα Διαχείρισης Ηλεκτρονικής Αξιολόγησης (Electronic Assessment Management Systems) Εικονικές Τάξεις (Virtual Classrooms)
24
Αξιολόγηση των LMS στην εκπαιδευτική διαδικασία 24 Πλεονεκτήματα (Ι) αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η μετάδοση και η πρόσληψη των γνώσεων Γίνεται εφικτή η πρόσβαση σε μεγάλες βάσεις δεδομένων και η σύνδεση με μεγάλες ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες ενθαρρύνεται η αυτονομία και πρωτοβουλία των μαθητών η διαδικασία της μάθησης μπορεί να γίνει συνεργατική
25
Αξιολόγηση των LMS στην εκπαιδευτική διαδικασία 25 Πλεονεκτήματα (ΙΙ) οι μαθησιακές διαδικασίες εξισώνονται για τους εκπαιδευόμενους δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους να επικοινωνούν μεταξύ τους µέσω ασύγχρονων και σύγχρονων υπηρεσιών δίνει τη δυνατότητα εκπαίδευσης μεγάλου αριθμού ατόμων
26
Αξιολόγηση των LMS στην εκπαιδευτική διαδικασία 26 Μειονεκτήματα απαιτείται περισσότερος χρόνος ενασχόλησης για τον εκπαιδευτή εξάρτηση από την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο για τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενισχύεται η αίσθηση απομόνωσης λόγω της απόστασης και της έλλειψης φυσικής επαφής με τον διδάσκοντα ή τους άλλους εκπαιδευόμενους
27
Γνωστά LMS ανοιχτού κώδικα 27 Moodle http://moodle.org/ ATutor http://www.atutor.ca/ Claroline www.claroline.net ILIAS www.ilias.uni-koeln.de/ios/index.html Dokeos www.dokeos.com OLATwww.olat.org
28
Λόγοι επιλογής των παραπάνω LMS στην εκπαίδευση 28 Είναι λογισμικά που διατίθενται δωρεάν Ο κώδικάς τους μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του ιδρύματος ή οργανισμού είναι πολύ δημοφιλή καθώς χρησιμοποιούνται από πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς υποστηρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες και διεθνή πρότυπα στο χώρο των Μαθησιακών Τεχνολογιών. Διαθέτουν μεγάλη και ενεργή κοινότητα χρηστών
29
Αξιολόγηση των LMS στην εκπαιδευτική διαδικασία Πλεονεκτήματα Συμπληρωματική Λειτουργία με την Παραδοσιακή Εκπαιδευτική Διαδικασία Εκμετάλλευση των Δυνατοτήτων της Τεχνολογίας √Διευκόλυνση της επικοινωνίας Διδάσκοντος - Διδασκομένου √Εμπλουτισμός Μαθημάτων - Χρήση πολυμέσων – Αλληλεπίδραση - Αυτοαξιολόγηση √Ευκολία ανανέωσης υλικού √Ευκολία πρόσβασης μέσω Διαδικτύου χωρίς περιορισμό χώρου και χρόνου
30
Αξιολόγηση των LMS στην εκπαιδευτική διαδικασία Μειονεκτήματα Περιορισμός της Προσωπικής Επικοινωνίας Διδάσκοντος – Διδασκομένου Αύξηση των Υποχρεώσεων του Διδάσκοντος Απαραίτητη η Εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες Υψηλό Κόστος Εξοπλισμού – Απόκτησης και Συντήρησης
31
Λειτουργικό Μοντέλο Ηλεκτρονικής Μάθησης Σχεδιαστής Μάθησης Εγγραφή Εκπαιδευομένου Περιβάλλον Συνεργασίας Περιβάλλον Διανομής Έλεγχοι και Δοκιμασίες Source: Eduworks Corporation January 2002 www.eduworks.com www.eduworks.com Εργαλεία Σύνθεσης Περιεχομένου Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Διαχειριστής Καταλόγου ΑποθήκηΜαθησιακούΥλικούκαιΚατάλογοςΔιανομής ΜαθησιακάΑντικείμενα ΜαθησιακάΑντικείμενα ΜαθησιακάΑντικείμενα ΜαθησιακάΑντικείμεναΔιαθέσιμαΔιαθέσιμα Εγγραφές Γεγονότα Δοκιμασίες Δραστηριότητες Δραστηριότητες Αποτελέσματα ΣύστημαΔιαχείρισηςΜάθησης Εγγραφές Εγγραφές Εγγραφές Εγγραφές Σχεδιασμοί ΣχεδιασμοίΣτόχοι
32
ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πρακτική Μαθησιακά Αντικείμενα metadata Αποθετήρια OERs Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός SCORM Κοινωνικά μέσα Συνεργατικά περιβάλλοντα e-portfolio Ορισμοί Μαθησιακών Ικανοτήτων Γλώσσα Εκπαιδευτικής Μοντελοποίησης EML Μαθησιακές ευκαιρίες metadata Περιβάλλοντα Αξιολόγησης VLEs MOOCs
33
Εν Κατακλείδι… Η τεχνολογική υποδομή υπάρχει… Τα εργαλεία υπάρχουν… Τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα είναι δεδομένα… Αυτό που λείπει είναι το περιεχόμενο
34
Σας ευχαριστώ πολύ Ερωτήσεις; Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.