Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἼκαρος Αλεξιάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ «τσιγκαρέ» Σαραφούδη Ουρανία 2015
2
Τι γνωρίζω; δεξιότητα - χορός « τσιγκαρέ ή Σαμ - σαμ σαμαρίνα ή χτυπώ την πόρτα » ( Βαμβακόφυτο Σερρών ) ( Μ. Μ.4/8) εκμάθηση δεξιότητας σε διάστημα 3 μηνών παρουσίαση της δεξιότητας σε κοινό επίπεδο μάθησης του ασκούμενου - αρχάριος με μικρή εμπειρία
3
Μεθοδολογία –σχεδιασμός Χαρακτηριστικά ασκούμενου 10 ετών μικρή χορευτική εμπειρία - αρχάριος γνωρίζει την διαδικασία εκμάθησης χορών και τους βασικούς κανόνες παρουσίασης κίνητρο ( χορός που γνώριζε και αγαπούσε ιδιαίτερα ο αγαπημένος του παππούς – να δείξει την ικανότητά του στο χορό μπροστά σε δασκάλους και συμμαθητές - παρουσίαση στη γιορτή ) Επίπεδο διέγερσης - μέτριο Στάδιο μάθησης - κινητικό
4
Μεθοδολογία –σχεδιασμός Δεξιότητα παραδοσιακός χορός Βαμβακόφυτου Σερρών « Τσιγκαρέ » Κλειστή ( γνωστό περιβάλλον ) Κινητική ( ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης - μέγιστος κινητικός έλεγχος ) αλλά και γνωστική στο σημείο που πρέπει να αποφασίσει πότε ξεκινά με τη μουσική Αδρή κίνηση ( μεγάλες μυικές ομάδες ) Διαδοχική ( σύνολο διακεκομμένων δεξιοτήτων δεμένων μεταξύ τους ) Κλειστό κύκλωμα (4/8)
5
Στόχοι Άμεσος : εκμάθηση κινητικού προγράμματος - βημάτων του χορού Μεσοπρόθεσμος : Εκτέλεση δεξιότητας χωρίς βοήθεια με μουσική - Αυτοματοποίηση της κίνησης Μακροπρόθεσμος : Παρουσίαση του χορού μπροστά σε κοινό - μονιμότητα και προσαρμοστικότητα στην εκτέλεση του
6
Πρόγραμμα εξάσκησης α)προετοιμασία επιλογή κατάλληλου χώρου για πρόβα προφορική περιγραφή της δεξιότητας επίδειξη και σύντομη ανάλυση μεταφορά μάθησης χρήση μοντέλου 2 φορές από 40’ πρόβα την εβδομάδα για τον πρώτο μήνα και 1 φορά την εβδομάδα για τους επόμενους δύο μήνες
7
Χωρίζουμε το χορό σε 6 μέρη (μερική μέθοδος –σταθερή εξάσκηση) α’ μέρος(4 χρόνοι)β’ μέρος(4 χρόνοι) γνωστό από προηγούμενη εμπειρία ( χορός χασαπιά έως το 4, με το 2 πίσω ) ξεκινώ από στάση προσοχής μέτωπο στο κέντρο του κύκλου γνωστό κινητικό πρόγραμμα ανάκληση μνήμης - αναγνώριση κίνησης - ερεθίσματος ( α΄στάδιο μεθόδευσης πληροφορών ) μεταφορά μάθησης - επιλογή απάντησης - προγραμματισμός απάντησης ( β ’- γ ’ στάδια μεθόδευσης πληροφοριών ) επανάληψη του α ’ με αντίθετα πόδια προς τα αριστερά δεν ξεκινώ από στάση προσοχής αλλά από άρση αριστερού ποδιού μεταφορά μάθησης Συνδέω τα δύο μέρη-εκτελώ μαζί με τον Γιάννη (καθοδήγηση)(ενθάρρυνση)
8
Το γ’ και δ’ μέρος είναι επανάληψη του α’ και β ’ Μετρώ τα 2+2 μέρη και ο Γιάννης εκτελεί μόνος του -εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια -γνώση αποτελέσματος -ανατροφοδότηση -ενθάρρυνση
9
Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση ) ( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια )( ενθάρρυνση ) Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση ) ( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια )( ενθάρρυνση ) ε’ μέρος (7 χρόνοι)στ’ μέρος (7 χρόνοι) κίνηση του σώματος προς τα δεξιά μέτωπο στο κέντρο του κύκλου στους χρόνους 2-4-6 πατάμε το πόδι πίσω στον 7 ο χρόνο κλείνω με το δεξί πόδι στην προσοχή. Το στ ’ μέρος είναι επανάληψη του ε ’
10
Συνδέω τα τέσσερα πρώτα μέρη με το ε ’ και στ ’ ( ολική μέθοδος ) Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση )( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια ) Βάζω μουσική και εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) δίνω ακουστικό ερέθισμα για να μπει σωστά στη μουσική ( καθοδήγηση ) Βελτίωση απόδοσης Ενθάρρυνση Σειριακή πλοκή περιεχομένου
11
ο Γιάννης μπορεί να εκτελέσει τη δεξιότητα με ανεκτό τρόπο ( διάρκεια - σταθερότητα ) Εκτελεί μόνος του με τη συνοδεία της μουσικής ( εσωτερική ανατροφοδότηση ) αρχικά δίνω το ακουστικό ερέθισμα για να ξεκινήσει ( καθοδήγηση ) στη συνέχεια σταματώ διότι εντοπίζει εύκολα - γνωστή διαδικασία από προηγούμενη εμπειρία - το ακουστικό ερέθισμα στα μέτρα της μουσικής ( χρονική πρόβλεψη ) Ενθάρρυνση Σειριακή πλοκή περιεχομένου
12
διδασκαλία της κίνησης των χεριών παράλληλα με την εκτέλεση των βημάτων α’-β’-γ’-δ’ μέρος-κίνηση χεριών ε’-στ’ μέρος-κίνηση χεριών κίνηση από πίσω - εμπρός σημείο ελέγχου στο ένα τα χέρια να βρίσκονται μπροστά τα χέρια λυγίζουν στους αγκώνες και κατεβαίνουν ταυτόχρονα με το κλείσιμο του ποδιού στον 7 ο χρόνο Λέξη κλειδί στον έβδομο χρόνο « κάτω » ενθάρρυνση
13
ολοκληρωμένο βήμα μαζί με κίνηση των χεριών ολική μέθοδος Επίδειξη Εκτελώ αρχικά μαζί με τον Γιάννη(με κοινή λαβή) (φυσική καθοδήγηση) Ακριβής αναγνώριση λαθών Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του με συνοδεία μουσικής (αυτόματη επεξεργασία πληροφοριών)(έλεγχος κίνησης άρα κατάκτηση κινητικού προγράμματος)(3 ο στάδιο μάθησης- αυτοματοποίηση)(χρονική πρόβλεψη) Ο μαθητής εκτελεί τη δεξιότητα με ακρίβεια και σταθερότητα Ρυθμός Ενθάρρυνση
14
Καταμερισμός μαθημάτων Κατανεμημένη εξάσκηση (μεταξύ μαθημάτων) 2 ο και 3 ο μάθημα : επανάληψη ολοκληρωμένης της δεξιότητας αρχικά με μέτρημα ( πιθανές διορθώσεις λαθών στα χέρια ) και στη συνέχεια με μουσική 4 ο μάθημα : εκμάθηση μιας μικρής παραλλαγής της δεξιότητας Τα δύο πρώτα μέρη αντί να εκτελούνται δεξιά αριστερά εκτελούνται μέσα – έξω - χωρική πρόβλεψη 5 ο έως 8 ο μάθημα : διατήρηση και τελειοποίηση της δεξιότητας και της παραλλαγής ( αξιολόγηση μάθησης ) ( μονιμότητα ) 9 ο έως 12 ο μάθημα : εκτέλεση μαζί με άλλα άτομα που γνωρίζουν τον χορό ( γενίκευση ) 13 ο έως 16 ο μάθημα : εκτέλεση της δεξιότητας σε τελικές συνθήκες, προσαρμογή στο – σκηνική παρουσία – κοινό - χωρική πρόβλεψη
15
Χορός «Τσιγκαρέ» Στο συγκεκριμένο video οι μουσικοί ξεκινούν αργά και σταδιακά αυξάνουν την ρυθμική αγωγή αλλά η συνηθέστερη εκτέλεση είναι με σταθερή ρυθμική αγωγή από την αρχή έως το τέλος του χορού. Ευχαριστώ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.