Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ 3PL ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ 3PL ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ 3PL ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (LOGISTICS) ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ 3PL ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ORIFLAME / GENESIS LOGISTICS ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ 2014

2 Περιεχόμενα 1) Ερευνητικοί στόχοι 2) Εννοιολογικοί προσδιορισμοί
3) Μεθοδολογία 4) Αποτελέσματα 5) Συμπεράσματα 6) Προτάσεις

3 Σκοπός και στόχοι Αντικείμενο Σκοπός Στόχος
Διερεύνηση του ρόλου μιας 3PL εταιρείας στην εφοδιαστική των καλλυντικών Αντικείμενο Καταγραφή και αξιολόγηση των διαδικασιών διακίνησης καλλυντικών μέσω 3PL εταιρείας Σκοπός Ανάδειξη των στοιχείων που συνηγορούν υπέρ του Logistics Outsourcing στον τομέα των καλλυντικών Στόχος

4 Εννοιολογικοί προσδιορισμοί
Ως «καλλυντικό προϊόν» νοείται κάθε ουσία ή μείγμα που προορίζεται να έλθει σε επαφή με εξωτερικά μέρη του ανθρώπινου σώματος ή με τα δόντια και τους βλεννογόνους της στοματικής κοιλότητας, με αποκλειστικό ή κύριο σκοπό τον καθαρισμό τους, τον αρωματισμό τους, τη μεταβολή της εμφάνισής τους, την προστασία τους, τη διατήρησή τους σε καλή κατάσταση ή τη διόρθωση των σωματικών οσμών

5 Διάκριση των καλλυντικών ανά προϊόν
Τα καλλυντικά διακρίνονται με βάση τη χρήση τους στις παρακάτω κατηγορίες: • Προϊόντα μακιγιάζ • Προϊόντα περιποίησης σώματος • Προϊόντα περιποίησης προσώπου • Προϊόντα περιποίησης μαλλιών • Αρώματα και κολόνιες • Προϊόντα προσωπικής φροντίδας • Αντηλιακά

6 Δίκτυα διανομής των καλλυντικών

7 Καλλυντικά Ευρείας Διανομής
41% επί των συνολικών πωλήσεων ,διατίθενται από αλυσίδες καλλυντικών και supermarket, μεμονωμένα καταστήματα ή/ και πολυκαταστήματα. Το μερίδιο των supermarket, στις συνολικές πωλήσεις του καναλιού της ευρείας διανομής καλλυντικών προϊόντων, εκτιμάται ότι ανέρχεται από 60%-75% στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης προσώπου και σε περίπου 60%-70% στην κατηγορία των προϊόντων περιποίησης σώματος.

8 Καλλυντικά Επιλεκτικής Διανομής
Στην «επιλεκτική διανομή» εντάσσονται τα προϊόντα επώνυμων οίκων του εξωτερικού που διατίθενται στον καταναλωτή αποκλειστικά και μόνο από τις αλυσίδες και καταστήματα καλλυντικών. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής εταιρείες επιλεκτικής διανομής: Estee Lauder,Dior, Lancome, Clinique κ.ά.

9 Door to Door Πρόκειται για ένα εναλλακτικό κανάλι διανομής, που καταγράφει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια και αποσπά περίπου το 6% της συνολικής αγοράς καλλυντικών. Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιούνται τέσσερις μεγάλες επιχειρήσεις η Oriflame, η Nutrimetics, η Avon και η Amway.

10 Οι ιδιαιτερότητες των Logistics στον Τομέα των Καλλυντικών
Η δυσκολία όσον αφορά στη διακίνηση, έγκειται στην ευαίσθητη φύση πολλών καλλυντικών Η αποθήκευση των καλλυντικών προϊόντων συνήθως απαιτεί σταθερές θερμοκρασίες μεταξύ 10 και 25 οC. Τα προϊόντα που αποθηκεύονται μπορεί να είναι εύφλεκτα ή πολύ ευαίσθητα στην στοίβαξη. Είναι συχνό φαινόμενο να μην επιτρέπεται η στοίβαξη φαρμακευτικών και καλλυντικών προϊόντων σε ύψος άνω των δέκα τεμαχίων ή πέντε χαρτοκιβωτίων κ.λπ. Στο εσωτερικό της αποθήκης συχνά χρειάζονται χώροι με διαβαθμίσεις Θερμοκρασίας.

11 Ερευνητική Μέθοδος

12 Δείγμα Η Oriflame ιδρύθηκε το 1967 στην Σουηδία 8000 εργαζόμενοι
πολυεθνική εταιρία φυσικών και καινοτόμων καλλυντικών απευθείας πώλησης παρουσία σε πάνω από 60 χώρες παγκοσμίως. Τα προιόντα, προωθούνται μέσω ενός δικτύου ενεργών μελών που αποτελείται από περίπου 3.6 εκατομμύρια ανεξάρτητους Consultants, που πραγματοποιούν ετήσιες πωλήσεις που υπερβαίνουν τα €1.5 δισεκατομμύρια το χρόνο. Η Oriflame Cyprus αποτελεί θυγατρική της Oriflame και δραστηριοποιείται στις χώρες……..

13 Απασχολούμενο Προσωπικό
Genesis Logistics Στοιχεία Επιχείρησης Απασχολούμενο Προσωπικό 27 συνολικά εργαζόμενοι 5 διοικητικό προσωπικό 2 Ποιότητα 3 πωλήσεις /marketing 14 Logistics κλπ 3 Εποχικό Έτος ίδρυσης Έδρα Λάρνακα Κύκλος εργασιών Αποθηκευτικοί χώροι της Genesis Logistics

14 Αποτελέσματα Ποσοστιαία κατανομή των εργαζομένων της GENESIS

15 Τα σημαντικότερα ΠΡΟΪΟΝΤΑ / ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ που διακινεί η Genesis
Προϊόν/ Ομάδα προϊόντος/ Αγορές που απευθύνονται Προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας Τοπική αγορά Ηλεκτρονικός εξοπλισμός Διεθνή Αγορά Είδη ένδυσης και υπόδησης Κυπριακή και Ελληνική αγορά Φαρμακευτικά προϊόντα Ευρωπαϊκή αγορά Εξαρτήματα

16 Κύριες και δευτερεύουσες δραστηριότητες της Genesis Logistics
Δραστηριότητα κύριες δευτερεύου- σες Αεροπορικές Εισαγωγές & Εξαγωγές Χ Θαλάσσιες Εισαγωγές & Εξαγωγές Αποθήκευση &Διανομή 3PL Εκτελωνίσεις Προϊόντων Ασφάλιση Προϊόντων Μεταφορές Εκθέσεων χ Άλλες δραστηριότητες X

17 Βιομηχανία (<250 άτομα) Βιομηχανία (≥250 άτομα) Τηλεπικοινωνίες
Κλάδοι της οικονομίας στους οποίους δραστηριοποιούνται οι πελάτες της Genesis Logistics Δημόσιος Τομέας 7% Ιδιωτικός Τομέας Καταναλωτές (Β2C) 45% Επιχειρήσεις (Β2Β) 23% Εμπόριο 5% Τουρισμός 2% Βιομηχανία (<250 άτομα) Βιομηχανία (≥250 άτομα) Τηλεπικοινωνίες Ναυτιλία 1% Τράπεζες Υγεία Άλλοι 10%

18 Παραλαβή εμπορευμάτων Διευθέτηση παραγγελιών Ανάληψη παραγγελιών
Υπηρεσίες της Genesis Logistics προς την ORIFLAME Παραλαβή εμπορευμάτων Χ Διευθέτηση παραγγελιών Ανάληψη παραγγελιών Αποστολή παραγγελιών Αποθήκευση Άλλο

19 Νότιο – Ανατολική Ευρώπη ΜέσηΑνατολή Υπόλοιπος Κόσμος
Γεωγραφικές περιοχές που δραστηριοποιείται η Genesis Logistics Χώρα Ελλάδα Κύπρος ΔυτικήΕυρώπη Νότιο – Ανατολική Ευρώπη ΜέσηΑνατολή Υπόλοιπος Κόσμος

20 Δίκτυο Διανομής της Genesis Logistics

21 Τα πληροφοριακά συστήματα που χρησιμοποιεί η εταιρία Genesis Logistics είναι:
WMS (Σύστημα Διαχείρισης Αποθήκης) 2) Orisales 3) FleetVision (Διαχείριση Οχημάτων)

22 Λογισμικά συστήματα προγραμματισμού δρομολόγησης μεταφορικών μέσων
Η Genesis Logistics εφαρμόζει το μηχανογραφικό σύστημα e-Truck για τον προγραμματισμό δρομολογίων και την συγχώνευση φορτίων για την μεταφορά των προϊόντων προς τα σημεία πώλησης

23 Αξιολόγηση των αιτιών διακοπής του εφοδιασμού προϊόντων (αναπλήρωση) από την ORIFLAME στην Genesis
(1 = χωρίς σημασία, 5 =πολύ σημαντικό) 1 2 3 4 5 Καθυστερήσεις στην μεταφορά κατά την αποστολή προς την GENESIS Χ Κακήσυνεννόηση Έλλειψη ακριβούς πληροφόρησης Θέματα ποιότητας Προβλήματα παραγωγής Προβλήματα αποθήκευσης Όροι σύμβασης Άλλοςλόγος :

24 Σύγκριση των προσφερομένων 3PLυπηρεσιών της Genesis Logistics σε σχέση με αυτές των σημαντικότερων ανταγωνιστών της -2 -1 +1 +2 Σε θέματα τιμών Πολύ ακριβότερες X Πολύ φθηνότερες Εύρος προσφερομένων υπηρεσιών Πολύ μικρότερο Πολύ μεγαλύτερο Ταχύτητα εκτέλεσης των παραγγελιών Πολύ αργή εκτέλεση Πολύ γρήγορη εκτέλεση Συχνότητα παραπόνων Πολύ μεγάλη Πολύ μικρή Εξειδίκευση Αξιοπιστία παράδοσης Υπηρεσίες μετά την πώληση Πολύ χειρότερες Πολύ καλύτερες Επικοινωνία με τους συνεργάτες Πολύ περιορισμένη Πολύ συχνή

25 Συμμετοχή της Genesis Logistics στις παρακάτω δραστηριότητες με την ORIFLAMEγια την βελτίωση των προσφερομένων υπηρεσιών ( 1 σπάνια , 5 πολύ συχνά) 1 2 3 4 5 Συναντήσεις συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών για από κοινού επίλυση προβλημάτων, κλπ. Χ Χρησιμοποίηση της τεχνογνωσίας της ORIFLAMEγια βελτίωση των διαδικασιών ιχνηλασιμότητας Χρησιμοποίηση της τεχνογνωσίας της ORIFLAME για βελτίωση των reverse logistics. Προγράμματα αξιολόγησης των διαδικασιών Logistics σε συνεργασία με την ORIFLAME.

26 SWOT ανάλυση της Genesis Logistics
ΔΥΝΑΤΑ σημεία της εταιρείας Τailor made λύσεις σύμφωνα με τις ακριβείς ανάγκες του πελάτη Προσωπική επαφή και Επώνυμη εξυπηρέτηση ΑΔΥΝΑΤΑ σημεία της εταιρείας «αδύνατο σημείο» της εταιρείας κρίνεται το χαμηλό ύψος των αποθηκών (6,5 μέτρα) γεγονός που δεν επιτρέπει να αναπτυχθεί αποθηκευτικός χώρος για παλετοθέσεις καθ ύψος. Οι σημαντικότερες ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Η δυσμενής οικονομική κατάσταση και η έλλειψης ρευστότητας των επιχειρήσεων τις στρέφει σε αναζήτηση λύσεων Logistics outsourcing (3PL) Οι σημαντικότεροι ΚΙΝΔΥΝΟΙ (ή απειλές) Η είσοδος ξένων 3PLστην αγορά εκτιμάται ως ο μεγαλύτερος κίνδυνος

27 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ
SWOT ανάλυση της Oriflame ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ Μη ικανοποιητικές καμπάνιες για προσέλκυση νέων μελών Παρατεταμένες ελλείψεις προϊόντων Δυστοκία ικανοποίησης παρατεταμένης ζήτησης συγκεκριμένων προϊόντων ΠΟΙΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑI Νέες πιθανές αγορές Πιθανή αποχώρηση ανταγωνιστή Η κρίση πιθανά να ενισχύσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ΠΟΙΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ Τιμολογιακή πολιτική (με βάση το βιοτικό επίπεδο της χώρας) Αλλαγές νομοθεσίας (αύξηση φορολογίας, εγκρίσεις, άδειες λειτουργίας) Οι διεθνείς πολιτικό-οικονομικές συγκυρίες (αύξηση καυσίμων)

28 Τα σημαντικότερα προβλήματα της Genesis κατά την διαχείριση των καλλυντικών
Ο τεράστιος αριθμός κωδικών και η αλλαγή καταλόγου κάθε 21 ημέρες Λανθασμένες αποστολές προϊόντων από το εξωτερικό, λάθος πληροφόρηση και επιστροφές 3) Οι καταστροφές κατά την διακίνηση

29 Τα σημαντικότερα οφέλη της Oriflame Cyprus που προκύπτουν από την συνεργασία με την Genesis Logistics Ευέλικτα κόστη, Εξαιρετική εξυπηρέτηση, πολύ καλή διαπροσωπική σχέση, πολύ χαμηλό ποσοστό λάθους (πιο κάτω από το επιτρεπτό), συνεχής παραγωγή, όσο χρόνο απαιτηθεί όταν προκύπτει ανάγκη, εργασία και τις αργίες όταν υπάρχει ανάγκη ακρίβεια και ταχύτητα στην αποθήκευση και εξεύρεση προϊόντων για αλλαγή γραμμής Γρήγορη ανίχνευση προϊόντων που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξεως για έγκαιρη διάθεση τους ως προσφορές

30 Συμπεράσματα Τα σημαντικότερα ευρήματα- συμπεράσματα της παρούσας εργασίας συνοψίζονται στα εξής : Οι λειτουργίες της Διαχείρισης της Αλυσίδας Εφοδιασμού (Logistics) στην εταιρία Genesis Logistics εφαρμόζονται αποτελεσματικά και ικανοποιούν σε σημαντικό βαθμό τους στόχους της επιχείρησης αλλά και τις απαιτήσεις της παραγωγού εταιρείας Oriflame.

31 Συμπεράσματα Η Genesis Logistics αποτελεί ένα «οικονομικό» συνεργάτη επειδή, προσφέρει τις υπηρεσίες της, εκτός από την Oriflame, σε ένα σημαντικό αριθμό άλλων εταιρειών και επιμερίζει έτσι τις οργανωτικές και διοικητικές δαπάνες, το κόστος εκπαίδευσης και το κόστος έρευνας και ανάπτυξης σε περισσότερους χρήστες πελάτες δημιουργώντας οικονομία κλίμακας

32 Συμπεράσματα Οι υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες της η εταιρία Genesis Logistics, Αεροπορικές Εισαγωγές & Εξαγωγές, Θαλάσσιες Εισαγωγές & Εξαγωγές, Αποθήκευση &Διανομή, Εκτελωνίσεις Προϊόντων, Ασφάλιση Προϊόντων, Μεταφορές Εκθέσεων , συνοδεύεται από υψηλή εξειδίκευση και τεχνογνωσία και δημιουργεί πλεονέκτημα για την Oriflame η οποία δεν χρειάζεται να επενδύσει για να δημιουργήσει ανάλογες υποδομές και υπηρεσίες μακριά από την έδρα της, ενώ μπορεί να εστιάσει τις προσπάθειές της στον τομέα υπεροχής της που είναι η ανάπτυξη και παγκόσμια προβολή ενός μεγάλου αριθμού καλλυντικών.

33 Η εταιρία Genesis Logistics ακολουθεί την πολιτική «γρήγορης ανταπόκρισης» στις απαιτήσεις των πελατών, στη παροχή υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης. Η Genesis εφαρμόζει πρακτικές και στρατηγικές After Sales Servicesμε αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση του ανταγωνιστικού της προφίλ Η Genesis Logistics πραγματοποιεί πολλές συναντήσεις συνεργασίας με την Oriflame για την από κοινού επίλυση προβλημάτων, την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της ORIFLAME για βελτίωση των διαδικασιών ιχνηλασιμότητας και εκπόνηση προγραμμάτων αξιολόγησης των διαδικασιών Logistics. Αν και λιγότερο συχνά αξιοποιείται η τεχνογνωσία της ORIFLAME για βελτίωση των reverse logistics.

34 Συμπεράσματα Στις αρνητικές διαπιστώσεις ανήκουν κυρίως
Στις αρνητικές διαπιστώσεις ανήκουν κυρίως • Η έλλειψη πιστοποιημένου συστήματος διασφάλισης της ποιότητας στην Genesis Logistics και το γεγονός ότι δεν βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία απόκτησης ενός τέτοιου συστήματος. • Ο υψηλός βαθμός εξάρτησης της Genesis από την Oriflame εξαιτίας του γεγονότος ότι η Oriflameσυμμετέχει στις εργασίες της Genesis σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40%και οι •Οι παρατεταμένες ελλείψεις προϊόντων από την πλευρά της Oriflame και η δυστοκία ικανοποίησης παρατεταμένης ζήτησης συγκεκριμένων προϊόντων.

35 Από την μελέτη περίπτωσης που ερευνήθηκε στα πλαίσια
Η Ανάδειξη των στοιχείων που συνηγορούν υπέρ του Logistics Outsourcing στον τομέα των καλλυντικών Ο Στόχος μας ήταν Από την μελέτη περίπτωσης που ερευνήθηκε στα πλαίσια της πτυχιακής διαπιστώνεται ότι : Η διακίνηση των καλλυντικών μέσω μιας καλά οργανωμένης 3PL επιχείρησης δημιουργεί σημαντικό πλεονέκτημα στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν κατά τον καλύτερο και γρηγορότερο τρόπο οι απαιτήσεις των καταναλωτών.

36 Προτείνονται η πιστοποίηση ενός συστήματος διασφάλισης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών για την Genesis Logistics μια σειρά οργανωτικών παρεμβάσεων (βελτίωση των προβλέψεων, καλύτερη οργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας κλπ) για την αντιμετώπιση των προβλημάτων παρατεταμένης έλλειψης προϊόντων από την πλευρά της Oriflame

37 Περιορισμοί Διαπιστώνεται η ανάγκη να εξετασθούν παράλληλα περισσότερες εταιρείες με το ίδιο αντικείμενο, ώστε να προβληθούν περισσότερο τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές πλευρές του Logistics outsourcing στον τομέα της διακίνησης των καλλυντικών.

38 Σας ευχαριστώ!


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ 3PL ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google