Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας» Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα Σχολική χρονιά 2014-2015

2 OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Στα πλαίσια του 14 ου μαθητικού συνεδρίου με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας “Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας” μαθητές και μαθήτριες που διδάσκονται Οικογενειακή Αγωγή ερεύνησαν τα βιολογικά προϊόντα και την θρεπτικότητα τους στον οργανισμό. Ετοιμάστηκε ερωτηματολόγιο, στο οποίο υπήρχαν 9 ερωτήσεις. Δόθηκαν να συμπληρωθούν ανώνυμα συνολικά 127 ερωτηματολόγια σε όλα τα τμήματα της Β’ Λυκείου του σχολείου μας. Στα πλαίσια αυτής της έρευνας έγινε επίσκεψη από ομάδα μαθητών σε βιολογικό κατάστημα.

3 Οι κυριότεροι στόχοι της έρευνας ήταν: Να μάθουμε κατά πόσο γνωρίζουν για τα βιολογικά προϊόντα και από που παίρνουν οι μαθητές/τριες πληροφορίες σχετικά για το θέμα αυτό. Να εντοπίσουμε σε ποιο βαθμό επηρεάζει την αγορά βιολογικών προϊόντων η πιο ακριβή τιμή τους. Να ερευνήσουμε τις γνώσεις των μαθητών/τριών σχετικά με τη θρεπτικότητα των βιολογικών προϊόντων. Να εντοπίσουμε τις στάσεις και τα ¨πιστεύω¨ των μαθητών/τριών απέναντι στα θέματα των βιολογικών προϊόντων. Να ανακαλύψουμε κατά πόσο οι μαθητές γνωρίζουν πως μέρος του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής σχετίζεται με θέματα που αφορούν τα βιολογικά προϊόντα.

4 ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ:127

5 ΠΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ; Σύμφωνα με το πιο πάνω διάγραμμα ένα 49% των μαθητών πιστεύει πως οι γνώσεις του πάνω στο θέμα των βιολογικών προϊόντων είναι αρκετές. Αρκετά μεγάλο ποσοστό (32%) γνωρίζουν πολύ λίγο τα βιολογικά. Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι το ποσοστό των μαθητών που δεν γνωρίζουν καθόλου τα βιολογικά προϊόντα έχει αυξηθεί από 1% σε 8% σε σύγκριση με προηγούμενη έρευνα που έγινε και πάλι στο σχολείο μας γύρω από το θέμα αυτό.

6 Αυτό το αποτέλεσμα μας δείχνει πως η πλειοψηφία των μαθητών μαθαίνει για τα βιολογικά προϊόντα κυρίως από το διαδίκτυο (24%), τα μέσα μαζικής ενημέρωσης(23%) και από συγγενείς και φίλους (20%). Παρατηρούμε ότι σε σύγκριση με προηγούμενη έρευνα το ποσοστό των μαθητών/τριων οι οποίοι ενημερώνονταν από το σχολείο έχει μειωθεί από το 35% στο 17%. Ελάχιστοι είναι εκείνοι που παίρνουν πληροφορίες μέσα από βιβλία, σεμινάρια και το εξωτερικό.

7 ΕΧΕΤΕ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΕΣΕΙΣ Η ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΣ ΚΑΠΟΙΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ; Το πιο πάνω διάγραμμα δείχνει πως η πλειοψηφία των μαθητών (77%) έχουν καταναλώσει βιολογικά προϊόντα αφού μόνο το 23% απάντησε αρνητικά σε αυτή την ερώτηση. Αυτό αποδεικνύεται και από έρευνα που διεξήχθη από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο και τον Σύνδεσμο Βιοκαλλιεργητών Κύπρου (2012), όπου έδειξε ότι το 86% των Κυπρίων έχει δοκιμάσει και αγοράσει βιολογικά προϊόντα.

8 ΠΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ; Μόνο ένα ποσοστό 19% των μαθητών καταναλώνει σε συχνή βάση βιολογικά προϊόντα ενώ σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες απάντησαν πως καταναλώνουν μερικές φορές. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (31%) δήλωσε ότι σπάνια αγοράζει βιολογικά προϊόντα.

9 ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ; Σε αυτό το διάγραμμα ερευνήσαμε τους λόγους για τους οποίους οι νεαροί καταναλωτές δεν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα. Ένας στους τρεις απάντησε πως υπάρχει ελλιπής προώθηση ενώ ένας στους πέντε απάντησε πως δεν γνωρίζει από πού να τα προμηθευτεί. Το 29% απάντησε ότι είναι ακριβά και το 16% των μαθητών απάντησαν πως δεν τους αφορούν. Εδώ συμπεραίνουμε ότι κατά κύριο λόγο οι μαθητές δεν έχουν επαρκή πληροφόρηση για το πού μπορούν να βρουν τα βιολογικά προϊόντα αφού δεν αναλαμβάνουν οι ίδιοι την αγορά των τροφίμων αλλά οι γονείς τους. Έτσι δεν ενδιαφέρονται για το τι τρόφιμα θα αγοράσουν.

10 ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΨΗΛΕΣ Η ΟΧΙ; Σε αυτή την έρευνα το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (69%) απαντά θετικά ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 17% αρνήθηκε να πάρει θέση λόγω του ότι δεν γνωρίζει. Το ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο ακριβά οφείλεται σε συγκεκριμένους παράγοντες: στο υψηλότερο κόστος παραγωγής ( π.χ. οργανικά λιπάσματα, μηχανικός τρόπος καταπολέμησης ζιζανίων, βιολογικές ζωοτροφές), στις μειωμένες αποδόσεις των καλλιεργειών λόγω της εκτατικής φύσης τους, στη μικρή προσφορά που δεν καλύπτει επαρκώς την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. νωπά κηπευτικά, και ζωοτροφές), στην επιβάρυνση του κόστους ελέγχου και πιστοποίησης των προϊόντων.

11 ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΠΟΥΛΟΥΝ ΜΟΝΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ; Βλέπουμε ένα θετικό αποτέλεσμα ότι η πλειοψηφία (67%) γνωρίζει ότι υπάρχουν καταστήματα που πουλούν μόνο βιολογικά προϊόντα, ενώ το υπόλοιπο 33% δεν γνωρίζει.

12 ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΑ; Στο πιο πάνω διάγραμμα βλέπουμε πως οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν πως τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο υγιεινά, ενώ το υπόλοιπο δεν συμφωνούν ή δεν γνωρίζουν γιατί είτε δεν το έψαξαν ή δεν δοκίμασαν. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα βιολογικά προϊόντα: Δεν περιέχουν επικίνδυνες ουσίες για την υγεία. Περιέχουν περισσότερες θρεπτικές ουσίες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία σε σχέση με τα κοινά προϊόντα. Περιέχουν μέχρι και 40% περισσότερα αντιοξειδωτικά. Τα κοινά προϊόντα περιέχουν πολύ περισσότερο νερό και λιγότερες θρεπτικές ουσίες. Ουσιαστικά αγοράζουμε νερό στη τιμή του προϊόντος.

13 ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ;

14 Δυστυχώς στο πιο πάνω διάγραμμα βλέπουμε πως η πλειοψηφία των συμμαθητών μας (84%) δεν γνωρίζει αν υπάρχει μάθημα στο σχολείο που να μας πληροφορεί για τα βιολογικά προϊόντα. Τα αποτελέσματα αυτής της ερώτησης αποδεικνύουν πως για ακόμα μια φορά, υπάρχει η ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση των μαθητών. Συγκεκριμένα στο μάθημα της Οικογενειακής Αγωγής γίνεται διδασκαλία αυτού του κεφαλαίου. Η διδακτέα ύλη αλλά και οι γνώσεις που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από αυτό το μάθημα θα πρέπει να γίνονται πιο γνωστά και στους μαθητές που δεν διδάσκονται αυτό το μάθημα. Τα βιολογικά προϊόντα θα έπρεπε να απασχολούν τους πάντες ανεξαρτήτως επαγγελματικού προσανατολισμού.


Κατέβασμα ppt "OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google