Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

PROJECT JOY WELCULT JO YWELCULT JOb, Young and KnoWlEdge in Landscape CULTure Ioannina, 19.11.2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "PROJECT JOY WELCULT JO YWELCULT JOb, Young and KnoWlEdge in Landscape CULTure Ioannina, 19.11.2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 PROJECT JOY WELCULT JO YWELCULT JOb, Young and KnoWlEdge in Landscape CULTure Ioannina, 19.11.2015

2 «Πολιτιστική Κληρονομιά και Εδαφική Ταυτότητα Ιωαννίνων: Χειροτέχνες, Τοπικοί Παραγωγοί, Παραδόσεις και Έθιμα» Θοδωρής Αλεξίου ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΕΣΧΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

3 ΤΙ ΕΊΝΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ; Πολιτιστική Κληρονομιά ("εθνική κληρονομιά" ή απλά κληρονομιά) είναι το κληροδότημα από φυσικά αντικείμενα (πολιτιστική ιδιοκτησία-περιουσία) και από άυλα χαρακτηριστικά μιας ομάδας ή κοινωνίας, τα οποία έχουν κληροδοτηθεί από τις παλαιότερες γενιές και διατηρούνται στο παρόν ενώ παράλληλα παραχωρούνται στο μέλλον για να επωφεληθούν οι επόμενες γενιές.

4 ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ; Πολιτιστική Κληρονομιά Υλικός Πολιτισμός Ακίνητα στοιχεία (κτίρια, μνημεία, φυσικά ενδιαιτήματα κλπ) Κινητά στοιχεία (βιβλία, χειροτεχνήματα, ζωγραφική κλπ) Άυλος Πολιτισμός (τοπικές παραδόσεις, χοροί, μουσική, τεχνογνωσία, θρησκευτικές τελετές, γλώσσα, θέατρο κλπ)

5 Η Πολιτιστική Κληρονομιά είναι εγγενές στοιχείο της ανάπτυξης. Ως περιουσιακό στοιχείο για την οικονομική ανάπτυξη Ως στοιχείο για τη συνοχή του κοινωνικού ιστού, Ως κληρονομιά που πρέπει να προστατεύεται για τις σημερινές και μελλοντικές γενιές, Η Πολιτιστική Κληρονομιά προωθεί την ανάπτυξη με τρεις τρόπους? με την υποστήριξη του κοινωνικού κεφαλαίου, δημιουργώντας ένα ελκυστικό περιβάλλον παρέχοντας στήριξη για τη δημιουργία προϊόντων που αντλούν από την τοπική πολιτιστική διάσταση. ΕΊΝΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ;

6 Η κληρονομιά από βιωματική κατάσταση έγινε επιστημονικά δείγματα, τα οποία έπρεπε να μελετώνται και να παίρνονται μακριά από τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι αποτέλεσαν οι ίδιοι απειλή για την κληρονομιά τους. Θέματα γης και εγκατάλειψη των θέσεων της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η αστικοποίηση δημιούργησε ένα νέο πολιτιστικό υποβιβασμό. ΔΥΣΤΥΧΩΣ…

7 Σπουδαιότητα: Η σημασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Διακριτικός χαρακτήρας: Μοναδική θέση πώλησης. Ομαδοποίηση: Τα μέρη Πολιτιστικής Κληρονομιάς μπορούν να προσελκύσει συλλογικά μια κρίσιμη μάζα τουριστών. Branding και Δικτύωση: Χρειάζεται ένα κοινό Branding ώστε να υπάρξει προσέλκυση αγοραστών και να δημιουργηθεί μια μοναδιαία εικόνα. Πρόσβαση: Όλοι οι υποψήφιοι πελάτες θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στα προϊόντα ή τους χώρους. Εποχικότητα: Ευκαιρία για την εξάλειψη της εποχικότητας της ροής επισκεπτών. Σύμπραξη: Χρειάζεται η σύνδεση τόσο μεταξύ τόπων όσο και μεταξύ επιχειρηματιών. Στρατηγικός σχεδιασμός: εξειδίκευση μιας συνολικής στρατηγικής για την προώθηση των προϊόντων και των τόπων με συμμετοχή όλων των βασικών συντελεστών. Βιωσιμότητα: Η διατήρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι θεμελιώδους σημασίας για την αειφόρο ανάπτυξη. 9 Βασικοί Παράγοντες για την Επιτυχή Αξιοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

8 Τι είναι η Εδαφική Ταυτότητα (Place Branding) Είναι η φήμη ή η εικόνα ή η εντύπωση ή η αντίληψη μεταξύ των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τον τόπο αυτό, όπως είναι οι πολίτες, οι δυνητικοί επενδυτές και τους επισκέπτες του τόπου.

9 Μπορούν τα Γιάννενα να αποκτήσουν Brandingq To Branding είναι κάτι που βρίσκεται στα μυαλά των ενδιαφερόμενων μερών. Το Branding περιλαμβάνει τη δημιουργία νοητικών δομών που βοηθούν τους καταναλωτές να οργανώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες κατά τρόπο που να αποσαφηνίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και, στη διαδικασία, να παρέχει αξία στον προορισμό (Γιάννενα).

10 Δίνοντας ταυτότητα στα Γιάννενα Η εμπορική ταυτότητα (brand name) είναι σταθερά συνδεδεμένη με το όνομα της τοποθεσίας. Η ισχύς του Branding βρίσκεται στο να κάνει τους ανθρώπους να γνωρίζουν τον τόπο και, στη συνέχεια, να δημιουργεί τις επιθυμητές συνδέσεις. Η αυξημένη κινητικότητα τόσο των επενδυτών, όσο και των συμβάλλουν στην άνοδο του ονόματος. Οι πόλεις, τα κράτη, οι περιφέρειες τώρα προωθούνται ενεργά μέσω της διαφήμισης, και άλλων εργαλείων επικοινωνίας. Ο στόχος είναι να δημιουργήσει ευαισθητοποίηση και μια ευνοϊκή εικόνα ενός τόπου που θα προσελκύσει προσωρινούς ή μόνιμους επισκέπτες και πελάτες, ιδιώτες και επιχειρήσεις

11 Οι Δήμοι, οι Περιφέρειες μπορούν να έχουν Brand Name, και οι κυβερνήσεις και τα θεσμικά τους όργανα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις αρχές του Branding ώστε το όνομά του τόπου να αποτελεί προστιθέμενη αξία για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του τόπου.

12 Μεγάλη φύση, outdoors, ζωή στην πόλη Διασκέδαση, διαφορετικότητα δράση, περιπέτεια, ζήσε το Κάνε ένα διάλλειμα από τη δουλειά και ανακάλυψε ανθρώ- πους και νησιά Έκπληξη, ανεξερεύνητος πολιτισμός, τρόπος ζωής Δράση, ξεκούραση, αξιοπερίεργο, πλούσιο, διαφορετικό, ισχυρό, αναμνήσεις Ενθουσιασμός, shopping, νυχτερινή ζωή Γρήγοροι ρυθμοί, σοφιστικέ, κοσμοπολίτικο, μοντέρνο Συναισθηματικό, θελκτικό, μοναδικό, ταξιδέψτε τώρα

13 Η διασύνδεση της ταυτότητας του brand, της τοποθέτησης του brand και της εικόνας του brand ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ BRAND Πώς οι ιδιοκτήτες θέλουν το brand να γίνει αντιληπτό ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ BRAND Η γνωστοποίηση σε ομάδα-στόχο που παρουσιάζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ BRAND Πως προσλαμβάνεται το Brand

14 Διάγραμμα επιρροής στο τοπικό branding Φυσικές πηγές Φύση Πηγές Κουλτούρα ΕκπαίδευσηΕπιχειρήσεις Οικονομία Γεωγραφία Οικισμοί Πολιτική ΟικονομίαΠολιτική διάρθρωση Κοιν. Σύστημα Άνθρωποι Ιστορία Εκπαίδευση Πολιτισμός Συνήθειες Χαρακτήρας Τοπικά Brands

15 Μια εφαρμογή στα Γιάννενα Στην περίπτωση των Ιωαννίνων, οι πιο σημαντικές προκλήσεις περιλαμβάνουν το συντονισμό μεταξύ των αρμόδιων οργανώσεων που είναι εμπλεκόμενες στη διαμόρφωση του branding της περιοχής, τη συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καθώς και μεταξύ των ιδιαίτερων εδαφικών μονάδων, την οικονομική στήριξη και, τέλος, την αποδοχή του brand “ΙΩΑΝΝΙΝΑ» από τους κατοίκους της περιοχής.

16 Γιατί τα Γιάννενα χρειάζονται Branding; Παγκοσμιοποίηση της οικονομίας Προκλήσεις που αφορούν την κρίση που διέρχεται η χώρα Αυξανόμενος ανταγωνισμός κυρίως από γειτονικές χώρες στην περιοχή και ανάγκη των γιαννιώτικων επιχειρήσεων ώστε τα προϊόντα τους να είναι ανταγωνιστικά

17 To Branding των Ιωαννίνων Θέματα και Προκλήσεις Η σημαντικότερη πρόκληση είναι η αποδοχή του brand «ΙΩΑΝΝΙΝΑ» από τους κατοίκους του Νομού. Οι ειδικοί μπορούν να δουλέψουν και να διαμορφώσουν το brand, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, είναι οι Γιαννιώτες, που πρέπει να το κάνουμε να λειτουργήσει. Ως εκ τούτου, μια σημαντική αποστολή για το brand θα είναι η διαμόρφωση μιας ισχυρής ταυτότητας μέσα στην κοινωνία και οι αλλαγές εντός κάθε κατοίκου.

18 Έχουν εφαρμοστεί ποτέ τα παραπάνω; η αποδοχή του brand «ΙΩΑΝΝΙΝΑ» από τους κατοίκους του Νομού. Οι ειδικοί μπορούν να δουλέψουν και να διαμορφώσουν το brand, αλλά στην προκειμένη περίπτωση, είναι οι Γιαννιώτες, που πρέπει να το κάνουμε να λειτουργήσει. Ως εκ τούτου, μια σημαντική αποστολή για το brand θα είναι η διαμόρφωση μιας ισχυρής ταυτότητας μέσα στην κοινωνία και οι αλλαγές εντός κάθε κατοίκου.

19 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "PROJECT JOY WELCULT JO YWELCULT JOb, Young and KnoWlEdge in Landscape CULTure Ioannina, 19.11.2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google