Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένας άντρας μέσα σε ένα αερόστατο συνειδητοποιεί ότι έχει χαθεί
Advertisements

Ανδρέας Στρατηγάκης Έλενα Συλλαίου Χρήστος Σπηλιόπουλος
«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Ο ΓΑΤΟΣ ΣΙΑΜ & ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Μια πόλη για τους πεζούς
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Δρόμος αρετής και δύναμης
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
ΤΑΞΗ Γ-2 17ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
Το ενδιαφέρον των παιδιών για εκείνο το οποίο "καλούνται" να λάβουν ως νέα πληροφορία είναι αυτό που αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρό τους στην ανακάλυψη.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα εξωτικό νησί ζούσε ένας παράξενος ελέφαντας το παράξενο που είχε ήταν ότι ήταν τριχωτός. Κάθε μέρα προσευχότανε στον ειδωλολάτρη.
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Το μικρό ελεφαντάκι Ένα παραμύθι για μικρά παιδιά
ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ Δήμητρα Γαλάνη Αθηνά Κυριάκου.
Είναι σωστό να κατεβάζω ταινίες και μουσική μέσω Ίντερνετ? Όχι, καθώς κάποιος άνθρωπος έχει τα πνευματικά δικαιώματα επειδή το δημιούργησε. Ναι, αφού γλυτώνω.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΛΦΑ!!~!! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Πρακτικής Άσκησης Λογοτεχνία και Τέχνη 14 Νοεμβρίου 2012 Κωνσταντοπούλου Άννα.
 Η καμηλοπάρδαλη είναι το ψηλότερο ζώο στον κόσμο. Ανήκει στην τάξη των Αρτιοδάκτυλων στο οποίο ανήκει ένα μόνο είδος, η κοινή Καμηλοπάρδαλις. Το εν.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Μετά χαράς Αετέ θα μου μάθεις Πως να πετάω κουβαλώντας όπως Το ρόδι?
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Συνέντευξη με νήπια.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Ο ΑΙΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΗΔΟΝΙ Παιδιά και μεγάλους!!! Μια ιστορία που
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Το ενδιαφέρον των παιδιών για εκείνο το οποίο "καλούνται" να λάβουν ως νέα πληροφορία είναι αυτό που αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρό τους στην ανακάλυψη.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝ-αισθηματα 6 Μαρτίου 2014 Μαρία-Πηγή Ευταξιοπούλου Μάθε πώς τον φόβο να μειώσεις... κι εσύ κεφάλι να σηκώσεις!

Λίγα λόγια για την δραστηριότητα Στόχος μας είναι να διαχειριστούμε με παιγνιώδη τρόπο, το αντίστροφο συναίσθημα του φόβου. Δηλαδή, θέλουμε να ανακαλύψουμε τον μη- φόβο και να συνειδητοποιήσουμε όλα τα πράγματα που δεν φοβόμαστε και μας κάνουν ατρόμητους. Διαβάζουμε στα παιδιά το βραβευμένο βιβλίο του Ανδρέα Αρματά « Η Λελέκα σηκώνει κεφάλι», το οποίο μιλάει για την Λελέκα, μία μικρή καμηλοπάρδαλη, που φοβάται το ύψος. Ωστόσο στην πορεία, ανακαλύπτει με την βοήθεια των φίλων της, οτι υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα που δεν φοβάται, όπως το νερό, το σκοτάδι και τα ποντίκια και τελικά καταφέρνει και σηκώνει κεφάλι στον φόβο.

«Μμμμ!» φώναξε ο Γκρίμο. «Μη σβήσεις το φώς, φοβάμαι το σκοτάδι!» «Αλήθεια;» απόρησε η Λελέκα. «Δεν το ήξερα, συγγνώμη.» «Εσύ Λελέκα, δεν φοβάσαι το σκοτάδι;» «Όχι, πάντα με κλειστό το φώς κοιμάμαι.» «Τελικά, δεν είσαι και τόσο φοβιτσιάρα!», είπε με θαυμασμό ο Γκρίμο!

«Πώς κι εσύ δεν φοβάσαι τα ποντίκια;» «Δεν ξέρω» απάντησε η Λελέκα «απλώς δεν τα φοβάμαι!». «Τελικά, δεν είσαι και τόσο φοβιτσιάρα!» είπε με δυνατή φωνή ο Ηλίας ο ελέφαντας. Η Λελέκα, άρχισε να πιστεύει περισσότερο στον εαυτό της. Όσο περισσότερο πίστευε στον εαυτό της, τόσο πιο ψηλά σήκωνε το κεφάλι της.

«Εσύ δεν φοβάσαι το νερό;», ρώτησε η γάτα η Μελίνα. «‘Oxι!», απάντησε η Λελέκα. «Τελικά Λελέκα, δεν είσαι και τόσο φοβιτσιάρα!», φώναξε η Μελίνα. Και η Λελέκα άρχισε να αναρωτιέται.....Λές να μην είμαι και τόσο φοβιτσιάρα τελικά ;;;;

Πριν την ανάγνωση του βιβλίου... Έδειξα στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και τα ρώτησα : -Αναγνωρίζετε αυτό το ζώο; -Ναι! Είναι μία καμηλοπάρδαλη! -Πολύ σωστά παιδιά! Αυτή είναι μία καμηλοπάρδαλη! Τί άλλο ξέρετε για τις καμηλοπαρδάλεις; -Έχουν πολύ πολύ ψηλό λαιμό..! -Πολύ ωραία! Θέλετε να δούμε στον προτζέκτορα, ένα βίντεο που μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για την καμηλοπάρδαλη; -Ναι!

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ... Τα παιδιά παρατήρησαν με ενδιαφέρον, ότι: η καμηλοπάρδαλη φτάνει τα 5,5 μέτρα ύψος Είναι το ζώο με τον ψηλότερο λαιμό Έχει πολύ ψηλά πόδια Τρέχει πολύ γρήγορα (80 χλμ/ώρα) Τρώει τα φύλλα από τις κορυφές των δέντρων, επειδή είναι τόσο ψηλή. Δυσκολεύεται πολύ να σκύψει προς τα κάτω, λόγω του ύψους της. ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ Σχολιάσαμε για τις καμηλοπαρδάλεις: -Αυτές οι καμηλοπαρδάλεις στο βίντεο, τρέχανε σαν τσιτάχ! (Γιώργος) -Και ήτανε τρομερά πανύψηλες! (Κωσταντίνος) -Ναι, δεν μπορούσαν να σκύψουν! Είναι πολύ ψηλές..( Παναγιώτης) -Εγώ έχω ταΐσει καμηλοπάρδαλη στο ζωολογικό κήπο, ήταν πολύ καλή! Ο μπαμπάς μου, με κρατούσε στους ώμους για να την φτάσω...(Μαριτίνα)

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, στις σελίδες που η Λελέκα συνειδητοποιούσε αυτά που δεν φοβάται... Κάποια παιδιά είχαν ταυτιστεί με την καμηλοπάρδαλη και διέκοπταν την ανάγνωση για να προσθέσουν: -Ούτε κι εγώ φοβάμαι το σκοτάδι!! (Γιώργος Κ.) -Κι εγώ, δεν φοβάμαι τα ποντίκια!! ( Διαμάντης) - Και εμένα με λένε Μελίνα αλλά δεν φοβάμαι το νερό! ( Μελίνα)

Μετά την ανάγνωση του βιβλίου, παριστάνουμε κι εμείς την Λελέκα.... Ρίχνουμε το κεφάλι μας χαμηλά και φοβισμένα...Όπως η Λελέκα στην αρχή του βιβλίου... Σηκώνουμε το κεφάλι μας ψηλά και ατρόμητα! Όπως η Λελέκα, σήκωσε το κεφάλι της στον φόβο, στο τέλος του βιβλίου!

Μετά την ανάγνωση του βιβλίου... Τα παιδιά άρχισαν να μοιράζονται τους μη-φόβους τους στην παρεούλα. Τους μετρήσαμε όλοι μαζί και συνειδητοποιήσαμε ότι τα πράγματα που δεν φοβόμαστε, είναι πολύ περισσότερα από τα πράγματα που φοβόμαστε. Στη συνέχεια, παρουσίασα στα παιδιά μια καμηλοπάρδαλη – κατασκευή. Τα παιδιά είπαν: -Κυρία, αυτή η καμηλοπάρδαλη είναι η Λελέκα!!! -Κι εγώ αυτό πιστεύω παιδιά, οτι είναι η Λελέκα! Αλλά γιατί λέτε να έχει το κεφάλι της κάτω; -Επειδή φοβάται το ύψος..όπως και στο βιβλίο! -Ααα! Μάλιστα..Θέλετε να την βοηθήσουμε να σηκώσει το κεφάλι της ψηλά και να μην φοβάται πια; Θέλετε να ζωγραφίσουμε αυτά που δεν φοβόμαστε και να της τα δώσουμε, για να μην φοβάται; -Ναι!

Αρχικό προσχέδιο και πατρόν για την κατασκευή της αρθρωτής καμηλοπάρδαλης. Η αρθρωτή καμηλοπάρδαλη που φτιαγμένη από χαρτόκουτα και κανσόν.

Ένας σπάγκος ξεκινάει από το κεφάλι της καμηλοπάρδαλης, περνάει από μία τροχαλία στο ταβάνι και καταλήγει να κρέμεται κάθετα φτάνοντας σε ένα αντίβαρο, το κουτί των ΕΛΤΑ. Τοποθετώντας βάρος μέσα στο κουτί των ΕΛΤΑ, σηκώνεται σταδιακά ο αρθρωτός λαιμός της καμηλοπάρδαλης.

Δίνεται στο κάθε παιδί: 1.1 λευκό χαρτόνι διπλωμένο στην μέση με 4 ελεύθερες επιφάνειες, για να ζωγραφίσουν περιγραφικά μέχρι 4 πράγματα που δεν φοβούνται. 2.Ένας μικρός ξύλινος κύβος για να γράψουν το όνομα τους και να τον τοποθετήσουν στο κουτί των ΕΛΤΑ. Το κάθε παιδί αφού ζωγραφίσει στο χαρτί του αυτά που δεν φοβάται, σηκώνεται και το κρεμάει με ξύλινο μανταλάκι στον κάθετο σπάγκο. Ταυτόχρονα, τοποθετεί τον κύβο με το όνομα του στο κουτί των ΕΛΤΑ, για να κινηθεί ανοδικά η Λελέκα.

Κάποια από τα πράγματα που δεν φοβούνται τα παιδιά... «Δεν φοβάμαι τους κλόουν!» «Δεν φοβάμαι το σκοτάδι!» «Δεν φοβάμαι το νερό!» «Δεν φοβάμαι την λάβα!»

Κάποια απο τα πράγματα που δεν φοβούνται τα παιδιά... «Δεν φοβάμαι το ύψος!» «Δεν φοβάμαι τα κουνούπια!» «Δεν φοβάμαι το σκοτάδι!» «Δεν φοβάμαι τους πυραύλους!» (Φάνης από Συρία)

Ο Ναζάρ καρφιτσώνει αυτά που δεν φοβάται,με μανταλάκι στον σπάγκο Το κουτί των ΕΛΤΑ, γεμάτο απο τους ξύλινους κύβους με τα ονόματα των παιδιών.

Με την βοήθεια των παιδιών, η Λελέκα σήκωσε ψηλά το κεφάλι της.