Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : Β1

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
Advertisements

ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ.
Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΣΤ΄2.
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 υπήρξε ο αγώνας για απελευθέρωση των Ελλήνων από την οθωμανική καταπίεση. Ήταν η τελευταία από μια σειρά εξεγέρσεων που.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ
ΓιΩργοΣ ΖογγολΟπουλοΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
«δια χειρός…» Σχόλια περί της ορθοδόξου εικονογραφίας.
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
25η Μαρτίου.
ΟΡΙΣΜΟΣ Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
Φονταμεταλισμός Ελένη Κολιό Γ’1.
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Από τον μαθητή της Α’τάξης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Αλέξανδρο Τρόντζο. Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννίκης Γεώργιος, Θεολόγος 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης.
ΡΩΜΑΪΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Μαρία Αμπατζή, 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Εθνικιστική Ιδεολογία, εθνικά κινήματα και δημιουργία εθνικών κρατών
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
Σταχτομαζώχτρες.
Θρησκευτικά Β’ Γυμνασίου.
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Μονή Αγίου Νικολάου ΦιλανθρωπΗνών
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Υπεύθυνος καθηγητής: κ. Καπετανάκης
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : 3 2013-2014 Β1 Ναζαρηνοί Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : 3 2013-2014 Β1

Ο αγιογράφος Κ.Φανέλλης υπήρξε ο εισηγητής του Ναζαρηνού κινήματος στην εκκλησιαστική ζωγραφική της Ελλάδος κατά τον ΙΘ΄ αι. Ακολουθώντας το νέο δυτικότροπο καλλιτεχνικό ρεύμα, δημιουργεί κυρίως φορητές εικόνες για τέμπλα νεοανεγερθέντων ναών μετά την Τουρκοκρατία, στο Αίγιο, στην Αθήνα, στην Άμφισσα, στο Γαλαξίδι, στην Κυπαρισσία κ.α. Θεμελιωτής, δάσκαλος και θεωρητικός του κινήματος υπήρξε ο Λ.Θείρσιος, μεταγενέστεροι επίγονοι ήταν ο Χατζηγιαννόπουλος, ο Λεμπέσης και ο Αρτέμης.

Το κίνημα των Ναζαρηνών οραματιζόταν τη «βελτίωση» της βυζαντινής τέχνης, παραμερίζει την αυγοτέμπερα και τη δισδιάστατη ζωγραφική της παράδοσης και εισάγει την τρισδιάστατη ελαιογραφία και την φυσιοκρατική απόδοση των μορφών. Η ανθρωποκεντρική τέχνη της Δύσης αντικαθιστά την υπερβατική βυζαντινή τεχνοτροπία, μετατρέποντας την εικόνα σε θρησκευτική ζωγραφιά. Τα έργα των Ναζαρηνών προσπαθούν να προκαλέσουν στον πιστό συγκίνηση, συμπόνοια και συμπάθεια.

Προσπαθώντας να διατυπώσουν το άρρητο και να το εικονίσουν, τοποθετούν το θείο, το ανείπωτο και το άπειρο στην ορθολογιστική και συναισθηματική σφαίρα του ανθρώπου μεταβάλλοντας την πίστη σε συναίσθημα. Τα πάντα μεταφέρονται πολύ κοντά στον άνθρωπο, και στις εικόνες επικρατούν οι νόμοι της βαρύτητας, πετυχαίνοντας την εκκοσμίκευση της αγιογραφίας.

Η ετερόδοκη πολιτική ηγεσία των Βαυαρών και οι ιδεολογικές και πνευματικές συνθήκες επέβαλαν την σχισματική ανακήρυξη του αυτοκέφαλου της Εκκλησίας της Ελλάδος και το μετασχηματισμό του νεοελληνικού κράτους σε σύγχρονο ευρωπαϊκό, οδηγώντας με τον τρόπο αυτό στην βίαιη αποκοπή του ομφάλιου λώρου της εικαστικής της –και όχι μόνο– παράδοσης. Το Ναζαρηνό κίνημα είχε επίσημη διάρκεια εκατό χρόνια (1830-1930) αν και ανεπίσημα επιβίωσε διαμέσου των χάρτινων εικόνων που διένεμαν τα κατηχητικά σχολεία

Οι Ναζαρηνοί «έκοψαν την γλυκιά παράδοση και μαζί μ'αυτήν τα γεφύρια της επιστροφής» (Ν.Χατζηκυριάκος-Γκίκας), ενώ ο Κόντογλου ήταν αυτός που έσκυψε και συγκέντρωσε τις διάσπαρτες πέτρες για να ξαναστηθεί το γεφύρι της παράδοσης, που στις μέρες μας βαδίζουν ο π.Σταμάτης Σκλήρης και ο Γ.Κόρδης.

Πηγές http://synaxi.gr/archive/entheto_091.php http://synaxi.gr/archive/entheto_090.php http://synaxi.gr/archive/entheto_089.php