Σχημα-εικονα σωματοσ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικά υλικά.
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
ΠΑΡΕΓΚΕΦΑΛΙΔΑ.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 2Ο
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
Φυσιολογική Κίνηση: Εισαγωγή
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ
Δεδομένα σχετικά με τον πόνο και τον τραυματισμό!
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και Περιφερειακό Νευρικό Σύστημα
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑLZHEIMER
CRI DU CHAT Επιμέλεια: Ραφαελλα Πηλιανιδου Μαθημα: Αρχες Εργοθεραπείας
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ & ΣΤΗ ΜΥΙΚΗ ΕΝΤΑΣΗ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Εξελικτική Κρισιμότητα της Κίνησης
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
KINHTIKH ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
Το παιδί θα είναι σε κάθε περίπτωση από τους πρώτους που θα απολαμβάνουν προστασία και περίθαλψη. ΑΡΧΗ ΟΓΔΟΗ Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του παιδιού 1959.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών.
Εισαγωγή στην κίνηση Μύες και μυϊκοί υποδοχείς Νωτιαία αντανακλαστικά
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 804 «ΚΙΝΗΣΗ,
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Υπεύθυνες Προγράμματος: Μαρία Κλαρνέτα Μενεξιά Αυγερίδου Τάνια Λαφτσή.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Α΄ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Μάθημα 059 Εξατομικευμένη άσκηση
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Σε κάθε ψυχική διαταραχή υπάρχει κάποιο οργανικό υπόβαθρο; Ή οι ψυχικές ασθένειες οφείλονται σε ασυνείδητες ψυχολογικές διεργασίες;
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Μη λεκτική επικοινωνία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχημα-εικονα σωματοσ

ΕΙΚΟΝΑ ΣΩΜΑΤΟΣ Είναι η νοητική αναπαράσταση του εαυτού μας. Καθορίζεται από την εσωτερική (κιναισθητική) εικόνα, την εξωτερική (οπτική) εικόνα και την προσωπική (αποδεκτή) εικόνα. Είναι συνολικά: η γνώση των μερών του σώματός μας, η συνειδητοποίηση του σώματος μέσα στο χώρο, η γνώση του τι μπορεί να κάνει το σώμα μας, η αναπαράσταση του σώματος νοητικά, λεκτικά, γραφικά, κινητικά.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 0 έως 3 μηνών (ύπαρξη του σώματος) Στην ηλικία αυτή ο άνθρωπος έχει ερεθίσματα που προέρχονται από ανάγκες όπως ύπνος, πείνα, ξύπνημα, κλάμα, τροφή, ζεστασιά, αγκαλιά Η κινητικότητά του είναι μαζική, μη εξειδικευμένη και αντανακλαστική Στην 4η εβδομάδα ζωής παρακολουθεί οριζόντια κίνηση, στην 9η εβδομάδα κάθετη κίνηση και στη 10η εβδομάδα κυκλική κίνηση Στον 3ο-4ο μήνα παρακολουθεί αντικείμενα με στροφή κεφαλής

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (συνεχεια) 3 μηνών έως 3 χρονών (βίωση του σώματος) (1ο Στάδιο-Προκαταρκτικό στάδιο για την εξέλιξη της γνώσης του σώματος) Τα αντανακλαστικά βαθμιαία υποχωρούν – Η ακούσια κίνηση γίνεται εκούσια. Οι κινήσεις βαθμιαία εξελίσσονται σε πιο εξειδικευμένες και συντονισμένες – Το σώμα αρχίζει να ενεργοποιείται με στόχο. Ο άνθρωπος αποκτά όρθια θέση, περπατάει, χειρίζεται αντικείμενα, ελέγχει το σώμα του και εσωτερικές λειτουργίες, πειραματίζεται, ό,τι τον ικανοποιεί το επαναλαμβάνει σε πολλά και ποικίλα κινητικά και αισθητηριακά βιώματα. Ωριμάζει η λεπτή κινητικότητα: από μαζική κίνηση του χεριού για σύλληψη εξελίσσεται στον 9ο μήνα να πιάνει με δείκτη και αντίχειρα.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (συνεχεια) 3 έως 7 χρονών (αίσθηση του σώματος) (2ο στάδιο για την εξέλιξη της γνώσης του σώματος) Συνειδητοποιεί τις αισθήσεις του. Βελτιώνει κάποιες αδρές κινήσεις. Προσαρμόζει καλύτερα το σώμα του σε σχέση με εμπόδια. Έχει συμβολικό παιχνίδι-εκφράζει μέσω αυτού συναισθήματα. Εγκαθίσταται η κυριαρχία (Δ ή Α). Μετά την ηλικία των 5 χρόνων, συνειδητοποιεί το σώμα του, συγκεντρώνει την προσοχή του περισσότερο και αυτό βοηθάει στο να μπορεί να διορθώσει κάποιες κινήσεις που υποδεικνύονται.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (συνεχεια) Γνώση του σώματος 1. Γνώση μερών του σώματος Αρχικά υπάρχει συνολική αντίληψη του σώματος βιωματικό στάδιο (π.χ. χρησιμοποιεί το γόνατο) αντιληπτικό στάδιο γνωστικό στάδιο (π.χ. ξέρει και δείχνει ποιο είναι το γόνατο). Η ονομασία των μερών του σώματος ευνοεί την συνειδητοποίηση και τη νοητική αναπαράσταση. Στα 3 του ζωγραφίζει τον άνθρωπο κυρίως ως ένα κεφάλι. Στα 4 ½ περίπου ζωγραφίζει και το σώμα. Στα 5 ½ περίπου βάζει και άλλες λεπτομέρειες.

Γνώση του σώματος 2. Προσανατολισμός του σώματος Σημαίνει μαθαίνω και μπορώ να διακρίνω ποια θέση πρέπει να πάρει το σώμα μου και σε ποια κατεύθυνση – να μπορώ να διορθώνω στάσεις και κινήσεις σε έναν καθρέφτη – να μπορώ να ξεχωρίζω κινήσεις, μεγέθη (άλλο μέγεθος έχει το χέρι και άλλο το πόδι) και κατευθύνσεις των μελών του σώματος.

Γνώση του σώματος 3. Οργάνωση του σώματος Σε ηλικία περίπου 5 ετών συνειδητοποιεί το σώμα του, παίζει με το σώμα του και το χρησιμοποιεί για χωροχρονικές προσαρμογές (π.χ. βρίσκει τρόπους για να λύσει ένα κινητικό πρόβλημα ή να ξεπεράσει ένα εμπόδιο). Σε ηλικία περίπου 7-8 ετών μπορεί να αναπαραγάγει μια κίνηση που δείχνουμε με σχετικά καλή ακρίβεια. Σε ηλικία περίπου 8 ετών εκτελεί πιο σύνθετες κινήσεις – κάτι που απαιτεί καλή αντίληψη του σώματος, καλό προσανατολισμό, ανάλυση κινήσεων, καλό συντονισμό, απομνημόνευση αλληλουχίας κινήσεων και προσαρμογή στο χώρο. Σε ηλικία 10-12 ετών μπορεί να διορθώσει σύνθετες κινήσεις και να αντιδρά σε ανεπάντεχα γεγονότα.

Εκφραστική λειτουργία του σώματος Σε όλη του τη ζωή, το παιδί εκφράζει σκέψεις και συναισθήματα μέσω του σώματος και της κίνησης. Στην πρώιμη ηλικία εκφράζεται με το κλάμα, γκρίνια, μαζικές κινήσεις του σώματος για να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για κάτι. Στον 3ο μήνα χαμογελά ή τρομάζει από κάτι διαφορετικό. Αργότερα μιμείται θέσεις μερών του σώματος, εκφράσεις. Στο 3ο έτος της ηλικίας περίπου μιμείται κάποιο πρόσωπο ή κάτι άλλο χωρίς να το βλέπει. Σε ηλικία 4 ετών περίπου παίζει ρόλους.

Έλεγχος του σώματος Σημαίνει να μπορώ να χειρίζομαι το σώμα μου αποτελεσματικά και με τη λιγότερη δυνατή δαπάνη ενέργειας. Ο έλεγχος έχει σταδιακή ανάπτυξη που διαρκεί σε όλες τις περιόδους της ζωής. Ο έλεγχος επιτυγχάνεται μέσα από τον μυϊκό τόνο και τη θέση του σώματος, την αναστολή, τη χαλάρωση και τη συναρμογή.

Έλεγχος του σώματος 1. Μυϊκός τόνος Ο μυϊκός τόνος είναι σύνθετη νευρική λειτουργία. Η βάση του είναι: α) στο μυοτατικό αντανακλαστικό το οποίο προκαλεί την αντανακλαστική σύσπαση του μυός λόγω τάσης ή έλξης των τενόντων και β) στο αντανακλαστικό της αυτογενούς αναστολής το οποίο προκαλεί τη χαλάρωση. Έτσι, για να διαταθεί ένας μυς πρέπει να εκλυθεί το μυοτατικό αντανακλαστικό. Όταν η διάταση φθάσει τα όρια, εκλύεται το αντανακλαστικό της αυτογενούς αναστολής για να εμποδίσει την υπερβολική σύσπαση. Είναι η ένταση των μυϊκών ινών, διαρκής και ακούσια που μεταβάλλεται ανάλογα με τις πληροφορίες του ΚΝΣ. Βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας. Είναι απαραίτητος για τη διατήρηση των θέσεων και για όλες τις κινήσεις του σώματος. Δεν σταματάει να υπάρχει ακόμα και σε κατάσταση αδράνειας. Επηρεάζεται και από συγκινησιακές καταστάσεις.

Έλεγχος του σώματος Μυϊκός τόνος ως υπόβαθρο των στάσεων και της κίνησης Σε μικρή ηλικία είναι αδιαφοροποίητος και άτακτα κατανεμημένος. Σταδιακά συγκεκριμενοποιείται και εξειδικεύεται. Σύμφωνα με τον Wallon, (1964), διακρίνεται σε: Μόνιμο-διαρκή τόνο ή τόνο κατά την ανάπαυση. Ορθοστατικό τόνο για τη διατήρηση της όρθιας θέσης. Εκρηκτικό τόνο για την προετοιμασία των κινήσεων. Υποστηρικτικό για την υποστήριξη των κινήσεων κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής τους. Κατατονικό τόνο για τη διατήρηση των στάσεων.

Έλεγχος του σώματος Μυϊκός τόνος Στον μυϊκό τόνο επιδρά: Το πυραμιδικό σύστημα (εκούσια κίνηση) Το Εξωπυραμιδικό (ακούσια κίνηση) Η παρεγκεφαλίδα Διάφορες βλάβες στα συστήματα αυτά επιφέρουν: Υπερτονία, αύξηση παθολογικών αντανακλαστικών, υποτονία, μη διατήρηση θέσεων/στάσεων, ρυθμικές μεταβολές τόνου, κ.ο.κ.

Έλεγχος του σώματος Μυϊκός τόνος και θέση σώματος Ο μυϊκός τόνος είναι αυτός που μας επιτρέπει να διατηρούμε τις θέσεις του σώματος. Ο τόνος της θέσης του σώματος προσαρμόζεται ανάλογα με τη θέση της κεφαλής ή της μετακίνησης του σώματος. Όταν υπάρχει βλάβη, παρατηρούνται ανώμαλες στάσεις/θέσεις.

Σε μικρή ηλικία παρατηρούνται συν-κινησίες: τονικές (ακαμψία μυών σε εκούσια κίνηση), ψυχοκινητικές (μιμητική κίνηση ενός μέλους κατά την εκούσια κίνηση), ομοιοπλευρικές (ταυτόχρονα μια άλλη κίνηση στην ίδια πλευρά), αντίθετες ή αντιπλευρικές (ταυτόχρονα μια άλλη κίνηση στην αντίθετη πλευρά), αξονικές, γενικευμένες. Οι συν-κινησίες αναστέλλονται με την ηλικία και όσο οι κινήσεις ωριμάζουν, διαφοροποιούνται και έχουν έλεγχο.

Έλεγχος του σώματος Αναστολή Είναι η δυνατότητα να σταματάμε έγκαιρα μια κίνηση (έλεγχος). Σε ηλικία 18 μηνών περίπου, το παιδί σταματάει μια κίνηση με το «μη»- Αργότερα συνδυάζεται με το όχι και στη συνέχεια υπάρχει εγκεφαλικός έλεγχος. Στην ηλικία των 3 ετών περίπου μπορεί να σταματήσει μια γρήγορη κίνηση. Στην ηλικία των 4 ετών περίπου μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα και να κάνει αργές/γρήγορες κινήσεις. Στην ηλικία των 5 ετών περίπου η αναστολή (να παρεμποδίσει ή να σταματήσει μια κίνηση) είναι πιο ώριμη (λόγω ωρίμανσης του φλοιού του εγκεφάλου). Στην ηλικία των 6 ετών μπορεί να σταθεί ακίνητο και με τα μάτια κλειστά για 10 δευτ.

Έλεγχος του σώματος Χαλάρωση Είναι μια τεχνική για τον έλεγχο του μυϊκού τόνου και βελτίωσης της γνώσης του σώματος.