ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
Alexander Moore.
Βάσεις δεδομένων οργάνωσης οδοντιατρείου και ιατρικού φακέλου
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ANIMUS A.E Πάρις.
Slide 1 Δίκτυα Τηλεπικοινωνιών ENOTHTA 7 η ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΛΗΣΕΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α’) 1. ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ  Εκτός από τις τερματικές.
Κοκκαλίδης Δημοσθένης
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ !!! ΒΙΚΟΣ ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Παρουσίαση Μαθήματος Eric Soderquist Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Ευελπίδων 47Α & Λευκάδος 33, Τηλ.:
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Management – Διεθνείς τάσεις Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.
MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Αξιολόγηση Επιπέδου Εξυπηρέτησης Στόχος : Προσφορά ίσου ή κατά προτίμηση μεγαλύτερου από τον ανταγωνιστή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Σχεδιασμός διαδικασιών
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 6: Συστήματα διασφάλισης ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Λιτή διαχείριση Οι ιδιαιτερότητες του ευαίσθητου χώρου της υγείας Η πληθώρα των προβλημάτων  λίστες αναμονής  ελλείψεις προσωπικού  προσβασιμότητα.
Νίκος Μανιαδάκης BSc (Athens), ΜSc (York), PhD (Warwick), Fellow (ESC)
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 3: Κατά Παραγγελία Κοστολόγηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Πρακτική Εφαρμογή.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Ευρυζωνικότητα και δημόσια διοίκηση
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Ενότητα No 3: Οικονομική Διαχείριση πολύ μικρών επιχειρήσεων
Διαχείριση των περιορισμών
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΛΙΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Παπαλέξη Μ¹³, Θεοχαράκης Σ¹²,Γουλιδάκης Β², Κατσουγκράκης Η²,Τσίγκας Α¹³ 1. Πανεπιστήμιο Πειραιώς- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση της Υγείας 2. ΣΤ Ορθοπαιδική Κλινική Ασκληπιείο Βούλας 3. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λιτή διαχείριση Αναζήτηση λύσεων Οι ιδιαιτερότητες του ευαίσθητου χώρου της υγείας προκλητή ζήτηση αντίστροφη επιλογή σχέση αντιπροσώπευσης Η πληθώρα των προβλημάτων λίστες αναμονής ελλείψεις προσωπικού προσβασιμότητα σε υπηρεσίες ασφαλιστικές καλύψεις μειωμένα κονδύλια Η αναποτελεσματικότητα εφαρμογής καθιερωμένων τεχνικών διαχείρισης Λιτή διαχείριση Αναζήτηση λύσεων

Με την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στο χώρο της υγείας: Υλοποιείται μόνο ότι χρειάζεται Διακόπτεται ότι λειτουργεί λάθος Περιορίζεται κάθε βήμα που δεν προσθέτει αξία Αυξάνεται ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους με παροχή αρμοδιοτήτων και ευθυνών Αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες τους Spears S., Bowen H.K, Harvard Business Review, May 2004

Βασικοί στόχοι της λιτής διαχείρισης Βελτίωση ποιότητας Μείωση καθυστέρησης Μείωση συνολικού χρόνου διαδικασίας Μείωση ολικού κόστους C. Jimmerson et al, Joint Commission Journal on Quality and Safety, May 2005

Διαδικασία λιτής διαχείρισης σε 5 βήματα Πλήρης περιορισμός καθυστερήσεων ώστε όλα τα βήματα να παράγουν αξία Έναρξη διαδικασίας μόνο όταν δοθεί το σύνθημα από τον πελάτη ότι έχει ανάγκη Συνεχής ροή προϊόντων, υπηρεσιών και πληροφοριών Πλάνο όλων των βημάτων με και χωρίς αξία Προσδιορισμός της αξίας από την πλευρά του πελάτη Womack J. and Jones D.T.,”Lean Thinking”, NY, 1996 www.leanuk.org/articles/leanthinking

Προσδιορισμός αξίας Δραστηριότητες με αξία Δραστηριότητες χωρίς αξία Κάθε δραστηριότητα που προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πελάτη Κάθε δραστηριότητα που χαρακτηρίζεται από σπατάλη χρόνου, χώρου και κόστους χωρίς να προσδίδει αξία στο παραγόμενο προϊόν ή υπηρεσία Δραστηριότητες με αξία Δραστηριότητες χωρίς αξία

Σπατάλη M.Hoel, E.M.Saether, Journal of Health Economics, July 2003 7 τύποι καθυστέρησης Ελαττώματα (ιατρικά λάθη) Αναμονές (ασθενών στα ΤΕΠ) Υπερπαραγωγή (πληθώρα ιατρικών εξετάσεων) Μεταφορές (ασθενών για εξετάσεις) Σπατάλη Απογραφές Υπερλειτουργία (επανάληψη ίδιων ερωτήσεων) Κινήσεις (αναζήτηση ελλιπούς εξοπλισμού) M.Hoel, E.M.Saether, Journal of Health Economics, July 2003 S.Mathieson, The Health Service Journal, March 2003

Προβλήματα εφαρμογής της λιτής διαχείρισης Ιδιαιτερότητες χώρου υγείας Έλλειψη πόρων Η νόσος έχει άγνωστη εξέλιξη Αποτυχία γνωστών μεθόδων διαχείρισης(π.χ. TQM) στην υγεία Η νέα πρόκληση (lean) δημιουργεί επιφυλάξεις C.Calkins, J. Sviolka, Harvard Business Review, Dec 2007

Αποτελέσματα από την εφαρμογή της λιτής διαχείρισης στον τομέα της Υγείας

Για τον ασθενή: Ικανοποίηση Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας Μείωση χρόνου αναμονής Άμεση εξυπηρέτηση Μείωση κόστους Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

Για τον εργαζόμενο στο χώρο υγείας: Μείωση χρόνου διεργασιών Εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου για ενασχόληση και με άλλους τομείς παροχής υγείας Προσδιορισμός με ακρίβεια των απαραίτητων ανθρώπινων πόρων Μείωση γραφειοκρατίας Περιορισμός άσκοπων μετακινήσεων στους χώρους του νοσοκομείου

Για τον οργανισμό παροχής υπηρεσιών υγείας: Βελτίωση και συνεχής ροή των διεργασιών Παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας Περιορισμός λαθών Μείωση κόστους Εξοικονόμηση πρόσθετων πόρων Αύξησης ανταγωνιστικότητας

Συμπεράσματα: Η λιτή διαχείριση μπορεί να εφαρμοστεί οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε διαδικασία Προσφέρει καλύτερη διαχείριση παρεχόμενων υπηρεσιών με χαμηλότερο κόστος Οι δυσκολίες στην κατανόηση, υιοθέτηση και τελική εφαρμογή της, είναι υπαρκτές αλλά με την κατάλληλη εκπαίδευση των εμπλεκομένων μερών στο Νοσοκομείο υπερκεράζονται

Εφαρμογές λιτής διαχείρισης Πρόβλημα Λύση Το ορθοπεδικό τμήμα διέθετε 5 χειρουργεία εκ των οποίων τις Δευτέρες λειτουργούσαν μόνο τα 4 Η κλινική αποκατάστασης δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει μεγάλο αριθμό ασθενών Επεξεργασία των διεργασιών της κλινικής αποκατάστασης Ο χρόνος παραμονής των ασθενών μειώθηκε από 90 σε 57 λεπτά http://leanhealthcarewest.com/lean_healthcare_case_studies.html

Εφαρμογές λιτής διαχείρισης Λύση Πρόβλημα Πραγματοποίηση των προγραμματισμένων διαγνωστικών εξετάσεων τις πρώτες 3 ώρες της ημέρας Εξυπηρέτηση των εξωτερικών ασθενών τις υπόλοιπες ώρες τις ημέρας Μειώθηκε ο χρόνος παραλαβής των διαγνωστικών εξετάσεων από 46 ώρες σε 1 ώρα Καθυστέρηση 6 ημερών παραλαβής των αποτελεσμάτων των διαγνωστικών εξετάσεων των εξωτερικών ασθενών http://leanhealthcarewest.com/lean_healthcare_case_studies.html

Virginia Mason Medical Centre Η φροντίδα του καρκίνου μειώθηκε από 3 ώρες σε 1 ώρα ανά ασθενή, γεγονός που επιτρέπει τη φροντίδα 50 επιπλέον ατόμων την εβδομάδα Παρατηρήθηκε μείωση του αποθέματος κατά $360,000 Μειώθηκαν οι μετακινήσεις των εργαζόμενων κατά 55 μέτρα την ημέρα Αυξήθηκε η ικανοποίηση των ασθενών

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σπαταλείται το 75-95% του χρόνου πραγματοποιώντας διεργασίες που αυξάνουν το κόστος χωρίς να προσφέρουν αξία στον πελάτη!