6° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Φως - Κάτοπτρα
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Στόχοι: Προσέγγιση των πρώτων αυθόρμητων σκέψεων των παιδιών σχετικά με την έννοια του φωτός. Προσδιορισμός των φυσικών και τεχνητών φωτεινών πηγών με προσανατολισμό ο οποίος θα επιχειρεί να τις ενοποιήσει στη σκέψη του παιδιού με βάση τις κοινές λειτουργικές τους ιδιότητες.
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Στόχοι: Συγκρότηση της σκέψης ότι το φως είναι ανεξάρτητη οντότητα από τις φωτεινές πηγές από τις οποίες παράγεται. Αναγνώριση του φωτός ως οντότητα, η οποία υπάρχει, διαδίδεται στο χώρο και αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα που συναντά. Περιγραφή ειδώλων μέσα σε καθρέφτες και χρήση τους για αντικείμενα που δεν φαίνονται άμεσα
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Ρυθμίσεις της τάξης: Εργασία σε ομάδες. Φοιτήτρια/-της καθοδηγητής, διαμεσολαβητής και διευκολυντής της μάθησης
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Γενικό υλικό Υλικό δραστηριοτήτων Κουτί χάρτινο Χαρτόνι Ψαλίδι Μολύβια Πλαστικό ποτήρι Υλικό δραστηριοτήτων Εικόνες φωτεινών πηγών Καρτέλες με το σήμα «βλέπω» και «δεν βλέπω» Κέρμα Γυάλινο βάζο Φακούς τσέπης Βελόνα πλεξίματος Σωλήνες από λάστιχο Καθρεφτάκια
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Δραστηριότητες: Αφόρμηση-Εισαγωγή στο θέμα: Ανάδειξη γνωστικών εμποδίων. Αναγνώριση φωτεινών πηγών μέσα από εικόνες. Φωτεινές δέσμες: Πειραματισμός σχετικά με το πέρασμα του φωτός μέσα σε ένα κουτί. Δημιουργία φωτεινών δεσμών στο σκοτάδι με τη χρήση φακών.
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Δραστηριότητες (συνέχεια): Δημιουργία γνωστικών συγκρούσεων: Μοιράζουμε στα παιδιά από δύο κάρτες με τα σύμβολα «βλέπω» και «δεν βλέπω». Διηγούμαστε μια ιστορία και σε τακτά διαστήματα σταματάμε. Κάθε φορά που η ηρωίδα μπορεί να δει τα παιδιά σηκώνουν ψηλά την κάρτα με το σήμα «βλέπω». Αντίθετα, όταν δεν μπορεί να δει σηκώνουν την κάρτα με το σήμα «δεν βλέπω».
Θέμα: Φως - Κάτοπτρα Δραστηριότητες (συνέχεια) : Η ευθύγραμμη πορεία του φωτός. Η διάθλαση του φωτός. Το παιχνίδι του καθρέφτη- Ζωγραφική μέσα από τον καθρέφτη. Παρατήρηση προσώπων και αντικειμένων σε διαφορετικές θέσεις μέσα από τον καθρέφτη