Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Έννοια Ολυμπιακής Παιδείας Είναι η μορφωτική διαδικασία που αποσκοπεί στη διαμόρφωση ή καλλιέργεια προτύπων συμπεριφοράς των νέων, σύμφωνα με τις διαχρονικές αξίες του ολυμπισμού και του αθλητισμού.
ΣΚΟΠΟΣ Είναι να εμπνεύσει και να προωθήσει την υιοθέτηση συμπεριφορών και αξιών φιλίας, συνεργασίας, σεβασμού στον συνάνθρωπο, τιμιότητας και προσπάθειας για διαρκή βελτίωση
Στόχοι του προγράμματος Να καταστήσει τα σχολεία κυψέλες αθλητικής και πολιτιστικής παιδείας Να διαδώσει τις αξίες του αθλητισμού Να ενισχύσει την εθελοντική προσφορά Να προωθήσει την ισότητα των φύλων και ευκαιριών στο σχολείο Να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε θέματα της διαφορετικότητας και του πολυπολιτισμού
Εφαρμογή του Προγράμματος 1998-1999: Επιμόρφωση 25 Καθηγητών και Δασκάλων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο 1999-2000: Επιμόρφωση 134 ΚΦΑ. Πιλοτική Εφαρμογή προγράμματος στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού 2000-20001: Πρόσληψη 1000 ΚΦΑ.Πραγματοποίηση 3 Σεμιναρίων 20001-2: Πρόσληψη 2000. Διανομή σχετικών βιβλίων. Εφαρμογή προγράμματος σε 950.000 μαθητές σε 7.400 σχολεία 2002-3: Επέκταση της εφαρμογής στα Ιδιωτικά, ειδικά σχολεία και στην ομογένεια
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή του προγράμματος Ε΄και Στ΄ εντός του ωρολογίου προγράμματος μία ώρα την εβδομάδα Όπου υπάρχει η δυνατότητα επέκταση του προγράμματος και στις μικρότερες τάξεις
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Στο Γυμνάσιο εντός του Ωρολογίου Προγράμματος μία ώρα την εβδομάδα ανά δεκαπενθήμερο Λύκεια και στα ΤΕΕ το πρόγραμμα εφαρμόζεται μόνο στην Α΄Λυκείου ανά εβδομάδα
Καινοτομίες Η Ολυμπιακή Παιδεία δεν ήταν μάθημα αλλά βιωματική δραστηριότητα Στηρίζονταν στη διαθεματική προσέγγιση Προκαλούσε συζητήσεις για να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές Χρησιμοποιήθηκε η αξιολόγηση
Αξιολόγηση Από τον εκπαιδευτικό Από το μαθητή Από το Νομαρχιακό υπεύθυνο Συντονιστής -Υπεύθυνος
Εκδόσεις Ολυμπιακοί Αγώνες: Αναφορές και Προσεγγίσεις Παραολυμπιακοί Αγώνες Ολυμπιακή Παιδεία: Από τη Θεωρία στην Πράξη Ολυμπιακές ματιές Ολυμπιακά Αθλήματα Η Δέσποινα και το περιστέρι Ολυμπιακό 2004άδιο για 6-9, 10-12, 12-15. Προτάσεις- Προοπτικές (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) Ανοικτοί Ορίζοντες Μικρός Εθελοντής
Περιεχόμενα Συγκρίσεις αρχαίων και σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων Προαγωγή κριτικής ικανότητας Αλληλοσεβασμός Σεβασμός και μετριοφροσύνη Συνεχής βελτίωση «Μαζί» αντί «εγώ» Αγάπη για τη φύση Ανοχή στη διαφορετικότητα Ανοχή σε παιδιά μέτριων ικανοτήτων Αναφαίρετο δικαίωμα στη Φ.Α. και τον Αθλητισμό σε κάθε παιδί. Η ολυμπιακή παιδεία κατά της υπερβολικής άσκησης. Επίδειξη φίλαθλου πνεύματος τα΄σο στη νίκη όσο και στην ήττα. Οι οπαδοί να γίνουν φίλαθλοι Καλλιέργεια εθελοντικού πνεύματος…