Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Οι γονείς του παιδιού «στόχου» Οι γονείς του εκφοβιστή
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Η ομάδα:Βία στα σχολεία…
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου. Μεγάλωσα και από φέτος θα φοιτώ στο Γυμνάσιο!!!
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Μην τολμήσεις και μιλήσεις γιατί θα σου κάνουμε χειρότερα! Πρέπει να μας φοβάσαι!
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Βιωματικές Δράσεις Α΄ Γυμνασίου
Τρόποι αντιμετώπισης Ποιος είπε ότι η βία είναι μόνο σωματική;
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΗΣΙΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ ΠΕΛΛΑ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: 2014-2015 Γ΄ Τρίμηνο Βαλλιάνειο Γυμνάσιο Κεραμειών Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: 2014-2015 Γ΄ Τρίμηνο

«παρατηρητής ή ενεργός διαμεσολαβητής;» ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ «παρατηρητής ή ενεργός διαμεσολαβητής;» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΑΓΓΙΩΡΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ20

Συμμετείχαν οι μαθητές Μπλέτσος Γιώργος Νικολοπούλου Ανδριάνα Παγουλάτου Ειρηνέττα Σίμο Σταύρο Σκλαβούνος Χριστόφορος Σταματάτος Γεράσιμος Γκιονάι Μαρσέλα Θεοδωροπούλου Ιωάννα Μουρελάτος Χρήστος Πλασάτη Μαρία Σφαέλλου Ξένια Βασιλειάδης Γεράσιμος Ζαπάντης Χάρης Καμπίτσης Δημήτρης Κοκκόσης Αρσένης Μανωλάτος Γιώργος Στρατιώτης Πέτρος Φραγκιάς Κώστας

Χωρισμός σε ομάδες Στην πρώτη μας συνάντηση χωριστήκαμε σε ομάδες. Εθελοντικά βρέθηκαν 3 «αρχηγοί» οι οποίοι επέλεγαν τους συμμαθητές που ήθελαν να έχουν στην ομάδα τους επιλέγοντας από τον πίνακα όποιο όνομα ήθελαν αρκεί να μην βρίσκεται στην ίδια γραμμή με το δικό τους όνομα.

Προβληματισμός….. Δόθηκε στους μαθητές μια παραλλαγή του παραμυθιού της κοκκινοσκουφίτσας που παρουσιάζει την ιστορία από τη πλευρά του λύκου. Σημεία Συζήτησης: Μπορεί να υπάρχει «καλός λύκος»; Συνήθως οι άνθρωποι βλέπουμε τις διαφορές μεταξύ δύο μερών από μία μόνο οπτική γωνία. Πώς εξηγείται αυτό;

Μέσα από ιδεοθύελλα και συζήτηση οι μαθητές αναγνωρίζουν τον ρόλο του διαμεσολαβητή αναφέρουν τα βήματα για να πετύχει κάποιος στο ρόλου του Καταγράφτηκαν τα βήματα στον πίνακα και στη συνέχεια έγιναν αφίσα.

Τα αρχαία και ο... Σωκράτης Στη δεύτερη συνάντηση δόθηκε σε όλες τις ομάδες το ίδιο σενάριο: «Ο Σωκράτης πήρε βαθμούς. Στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών δεν έχει πάει καθόλου καλά». Είναι πολύ στεναχωρημένος και αποφασίζει: Α Ομάδα: να μιλήσει με το φιλόλογο Β Ομάδα: να μιλήσει με το φίλο του Στέλιο Γ Ομάδα: να μιλήσει με τη μητέρα του ή τον πατέρα του Κάθε ομάδα παρουσίασε τι κάνει και τι λέει ο Σωκράτης με κάθε συνομιλητή. Καταγράφηκαν οι «στρατηγικές» της κάθε ομάδας στον πίνακα σε τρεις αντίστοιχες στήλες.

Άξονες συζήτησης Γιατί ο Σωκράτης σε κάθε περίπτωση έχει διαφορετική συμπεριφορά; Πόσο το περιβάλλον και ο συνομιλητής επηρεάζουν την αντίδρασή μας; Σε ποιο βαθμό η ηλικία μας επηρεάζει τον τρόπο που χειριζόμαστε μια κατάσταση; Είναι ίδια τα γεγονότα που προκαλούν στρες σε όλες τις ηλικίες; Πόσο εύκολο είναι να υιοθετήσουμε εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης μιας δύσκολης κατάστασης;

Στην τρίτη συνάντηση δόθηκε στους μαθητές το παρακάτω σενάριο: «Κάθε μέρα μόλις σχολάσω, με περιμένουν κάποια αγόρια και με απειλούν ότι, αν δεν τους δώσω τα λεφτά που έχω στις τσέπες μου, θα με δείρουν. Με κοροϊδεύουν και με γελοιοποιούν μπροστά στον κόσμο. Θέλω να τους καταγγείλω στη Διεύθυνση του σχολείου, αλλά φοβάμαι. Ακόμη δεν το έχω πει στους γονείς μου, επειδή γνωρίζουν τους γονείς αυτών των αγοριών. Είμαι πραγματικά απελπισμένος/η…»

Άξονες συζήτησης Ποια μορφή βίας παρατηρείτε στην πιο πάνω ιστορία; Πώς νιώθει η κοπέλα ή το αγόρι; Πώς αντιδρά; Πώς νιώθετε εσείς για την κοπέλα ή το αγόρι; Τι θα συμβουλεύατε την κοπέλα ή το αγόρι να κάνει για να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του; Ποιος / ποιοι μπορούν να τον / την βοηθήσουν;

«δώστε τη λύση» Στην τέταρτη συνάντηση κάθε ομάδα διάλεξε ένα σενάριο που περιγράφει μια κατάσταση σύγκρουσης, από δικές τους εμπειρίες. Ζητήθηκε από κάθε ομάδα να ταυτιστεί με μια πλευρά των εμπλεκομένων και να προσπαθήσουν καταγράψουν τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει. Έπειτα, ζητήθηκε να προσπαθήσουν να επιλύσουν τη σύγκρουση, χρησιμοποιώντας το προτεινόμενο μοντέλο επίλυσης και ακολουθώντας τα συγκεκριμένα στάδια της διαδικασίας αυτής. Ακολούθησε δραματοποίηση των σεναρίων στην τάξη

Άξονες συζήτησης Ποιες ομοιότητες και διαφορές υπήρχαν στα σενάρια επίλυσης της σύγκρουσης που παρουσίασαν οι ομάδες; Πόσο αποτελεσματικά επιλύθηκαν οι διαφορές; Πώς ένιωσαν οι μαθητές στον ρόλο τους; Διαφοροποιήθηκαν τα συναισθήματα των μαθητών στα διάφορα στάδια της σύγκρουσης; Πόσο ικανοποιημένοι ήταν οι μαθητές με την έκβαση που δόθηκε στη σύγκρουση;

Ένα επεισόδιο με καλό τέλος Οι μαθητές εικονογράφησαν το σενάριο που επεξεργάστηκαν στην προηγούμενη δραστηριότητα